Pari tyhmää kysymystä

1. kaudesta

Tässä katsoessa ykköskautta niin pari asiaa jäi mieleen.. Black Rock laiva. Haaksirikkoutuiko Rousseaun porukka muka sillä saarelle? Sehän on vanha orjalaiva 1800-luvulta.

Toinen asia..Kun lautta on lähtemässä vesille ja Charlie kerää ihmisiltä kirjeitä laitettavaksi pulloon niin hän kysyy haluuko Artz paperia ja hän vastaa jotain että "office"... Mikä toimisto?

2

519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tihk

      1. Black Rock ei ole Rousseaun joukon laiva. Rousseau on saapunut saarella jollain ihan muulla laivalla ja 200 vuotta myöhemmin :)

      2. Kohtaus:
      CHARLIE: Arzt, do you want paper?

      ARZT: I gave at the office.

      CHARLIE: Okay.

      Charlie oli varmaankin pyytänyt ihmisiä tuomaan kirjeet hänelle johonkin tiettyyn paikkaan ja tästä paikasta käytetään vitsikkäästi nimeä toimisto :)

      • Pieni korjaus

        Pieni korjaus tuohon jälkimmäiseen.

        "I gave at the office" on ilmaus jota alkujaan käytettiin hyväntekeväisyyden yhteydessä, kun joku kysyi lahjoitusta, niin kysyjälle voitiin sanoa että "I gave at the office", eli ikäänkuin "Älä enää häiritse, olen jo osuuteni tehnyt". Monen kohdalla tämä oli tottakin, sillä monet amerikkalaiset firmat järjestävät vuotuisia hyväntekeväisyystempauksia työpaikoilla, ja niihin sitten työntekijät antavat rahaa.

        Mutta onhan se myös kätevä tekosyy, kun ei huvita mitään lahjoittaa. Nykyisin "I gave at the office" on sellainen yleisvitsi jota voi käyttää missä tilanteessa hyvänsä jossa joku pyytää sinua tekemään jotain mitä sinua ei huvita tehdä.

        Miksi sitten Artz noin sanoi, kun ikäänkuin kysyttiin haluaako hän kirjoittaa jonkun viestin ulkomaailmaan - ehkä hänellä ei ollut ketään kenelle kirjoittaa, ja halusi käyttämällä tuota termiä ilmaista että ei tarvitse kysyä enää uudestaan; että hän ei halua nyt eikä tulevaisuudessa laittaa viestiä kenellekään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      121
      1589
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      99
      1171
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      200
      1066
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      6
      976
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      861
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      793
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      774
    8. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      753
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      44
      750
    10. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      51
      741
    Aihe