Mistä kesä alkaa?
Alkaako se koivunlehden puhkeamisesta,
tuoko sen pääskynen pilvien lomasta,
vai käen kukuntako kesän alkaa?
Mansikan kukat ja mattopyykki,
vai kukkivat tuomet ja tuoksut?
Minulle se alkaa västäräkistä ja peipposesta joita keväällä odotan pihapiiriini siellä talvehtivan mustarastaan seuraksi.
Kevättähän se silloin, mutta minun kesäni alkaa silloin ja päättyy kun pääskyt sirkuttavat pihan yllä lähtölaulua muuttomatkan alkaessa.
Terveisin; Kesällä syntynyt, kesän lapsi.
Alkaako se?
12
469
Vastaukset
- kesän alkamisen
parhaiten huomaa siitä, kun naiset heittelevät toppatakit pois ja alkavat kuljeskelemaan puolipaljaina muotojaan esitellen :)
- ajaessani ihastelin
puolialastomia miehiä muutamia viikkoja sitten, oli vielä kyllä hiukan lunta maassa :)
- anam cara
Mietin ihan samoin,iloitsen pienestäkin uudesta asiasta,mikä liittyy juuri kevääseen,yritän muistaa laitta niitä aina ylös johonkin kalenterin kulmaan,milloin satakieli tuli,milloin kuuli kuovin huudon,käen kukkuvan jne.
Se on juuri sitä,ja tietysti kaupungilla kulkiessaan huomaa kuinka ihmiset kuoriutuu kesään,niin miehet kuin naisetkin.
Ilmeetkin on iloisempia ja jonkun odotusta täynnä!
Kumma,miten aurinko saa aikaan paljon hyvää.
Ja kesä.- Hepo@Katti
Kyllä nuo samat mainitsemanne asiat kesän tekee, valo ja lämpö saa aikaan ihmeitä, vihreän värin ilmestyminen luontoon, keltaiset kevään kukkijat,
ja muutama pörisevä lentäjä...! Enkä tarkoita lentokoneita niitä on tässä Seutulan tuntumassa ympäri vuoden..
Ensimmäinen vihta ja sen antama tuoksu on jo ylellistä, ahomansikan punainen poski ja nautinnollinen maku, voiko enempää toivoa.
- Isosisko..
Tänä aamuna kun heräsin ensimmäisenä taas kerran tuli mieleeni pois muuttaneet sisareni. Kaksi siskoani kuoli viime kevään aikana. Helpottavaa ajatella että aika vaan kulkee, että on jo toinen vuoden aika. Minun mieleni vaan on pysähtynyt. Itkuni on ystäväni.
Vanhuuteni pelkokin on istunut ensikertoja olkapäälleni.Sinulla on surua. En voi sanoa, että ymmärrän Sinua, koska minulla on jäljellä kaikki sisarukseni, mutta tiedän, että ikäväsi purkautuu itkuna.
Oma suruni, mieheni kuoleman jälkeen, kesti vuosia, kunnes tajusin että minun on jatkettava elämääni,katsottava huomiseen, koska en voi elää pelkkiä eilisiä muistelemalla mitä oli, tai ajttelemalla mitä vielä olismme voineet yhdessä kokea.
Pois nukkunut on menettänyt kaiken. Hän ei ole voinut tehdä valintaa, emmekä me itse voi määrätä omista päivistämme.
Omaisille jäävät muistot ja niistä se voima lopulta löytyy, kun voi muistella menneitä yhteisiä hetkiä.
Vanhuudessakaan ei ole pelättävää, se tulee vääjäämättä ja meidän on helpompi kohdata sekin ikä jos ajattelemme positiivisesti sitä mitä meillä vielä on. Aamulla voi herätä uuteen päivään, kykenee liikkumaan omaan tahtiinsa, vaikka pienet kolotukset vaivaisivatkin, niin taitaa olla jokaisella joskus.
Minusta tämä vanhuus on parasta elämää juuri nyt, tällaisenaan kun jatkuisikin, mutta, "vaivojen summa ei ole vakio" sanotaan.
Nyt on kuitenkin kesä saapunut ja mieli nuortuu kaiken kauneuden edessä.
Voimia Sinulle etsiessäsi surusi keskellä tietä uusiin huomisiin.- sitroen.
Tuoksuvattu kirjoitti:
Sinulla on surua. En voi sanoa, että ymmärrän Sinua, koska minulla on jäljellä kaikki sisarukseni, mutta tiedän, että ikäväsi purkautuu itkuna.
Oma suruni, mieheni kuoleman jälkeen, kesti vuosia, kunnes tajusin että minun on jatkettava elämääni,katsottava huomiseen, koska en voi elää pelkkiä eilisiä muistelemalla mitä oli, tai ajttelemalla mitä vielä olismme voineet yhdessä kokea.
Pois nukkunut on menettänyt kaiken. Hän ei ole voinut tehdä valintaa, emmekä me itse voi määrätä omista päivistämme.
Omaisille jäävät muistot ja niistä se voima lopulta löytyy, kun voi muistella menneitä yhteisiä hetkiä.
Vanhuudessakaan ei ole pelättävää, se tulee vääjäämättä ja meidän on helpompi kohdata sekin ikä jos ajattelemme positiivisesti sitä mitä meillä vielä on. Aamulla voi herätä uuteen päivään, kykenee liikkumaan omaan tahtiinsa, vaikka pienet kolotukset vaivaisivatkin, niin taitaa olla jokaisella joskus.
Minusta tämä vanhuus on parasta elämää juuri nyt, tällaisenaan kun jatkuisikin, mutta, "vaivojen summa ei ole vakio" sanotaan.
Nyt on kuitenkin kesä saapunut ja mieli nuortuu kaiken kauneuden edessä.
Voimia Sinulle etsiessäsi surusi keskellä tietä uusiin huomisiin.minä sen huomaan, että pihalla tarkenee korjata vanhaa autonrotiskoa ilman toppatakkia.
Tänä kesän alkuna itsekin huomasin tulleeni vanhaksi rotiskoksi. Kolme vikaa löysi lääkäri ja neljäs on hyvällä alulla. Se on alamäki nyt ja sen kun jyrkkenee! - Muumi-iso-Äiti
sitroen. kirjoitti:
minä sen huomaan, että pihalla tarkenee korjata vanhaa autonrotiskoa ilman toppatakkia.
Tänä kesän alkuna itsekin huomasin tulleeni vanhaksi rotiskoksi. Kolme vikaa löysi lääkäri ja neljäs on hyvällä alulla. Se on alamäki nyt ja sen kun jyrkkenee!Kaikki kuuluu kesään ja talveen harva pystyy säätelemään terveyttään, jos kukaan.
Skemppoja tulee ja menee, tähän aikaan kesää kuuluu hyvin ikäväkin piirre monelle, allergiaoireet, se on ikävä lisä, jolle ei mahda yhtään mitään, lievitystä kyllä saa lääkkeillä.
Minulla on tosiaankin oikein hyvin alkanut tämä suvi, toivon vaan että alkuviikolla tehtävässä kontrollissa ei löydy mitään.
Mökkeily ja marjat on se huippu kesä!
- 1943
eilen tuntui siltä, että kesä alkoi. Ensimmäinen kärpänen lensi sisään, samoin hyttynen. Skoolasimme kesälle ja nautimme terassilla(omalla) kesästä.
- aureliina
satakielen laulaessa pururadan vieressä olevassa metsässä. En malttaisi sauvoakaan, niin on kaunis ääni! Ilmeisesti muuttaa sinne joka kevät, koska laulu kuuluu aina samasta metsiköstä.
- Pohjoisen lintu
Minun kesäni alkoi tänään, kuulin käen kukkuvan,aurinko paistaa niin ah ihanasti ja on lämmin päivä oikeastaan ekaa kertaa ja luntakaan ei näy. Tälläisiä päiviä lisää, vaikkakin kohtapuoleen alkaa sitten tulla niitä iniseviä "köyhän ystäviä", eipähän sitten tarvitse olla yksin. Hyvää kesän jatkoa teille kaikille sinne "alas päin"." Auringon lapsi "oon vaikka pohjoisen lintu.
- Hopealanka*
pihallamme ja herätteli kevätkukat loistamaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1729883Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde513249Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja483011- 622748
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2012125- 1142083
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251953Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä641566Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121316Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221276