Noita monesti näkyy laskeskeltavan, mutta mitä merkitystä niillä on? Eikös se vaan määritellä, kuinka monta km vuosi tai leasingkausi autolla saa ajaa ja sen alla pysyttävä? Vai?
Mitä eroa autoedun kannalta työajoissa ja omissa ajoissa?
7
1094
Vastaukset
- tarkennusta...
autoetuauto ei aina ole leasingauto. Firma voi aivan hyvin ostaa sen auton ja antaa sen autoetuautoksi työntekijälle.
Kilometreillä on merkitystä sikäli, että autoedun arvot on laskettu 18 000:lle yksityiskilometrille. Jos jää tuon alle niin periaattessa autoedun pitäisi olla pienempi ja jos menee yli niin sen pitäisi olla suurempi. Lisäksi jos työajoja on yli 30 000 niin autoedun arvon pitäisi pienetä.- Jokkeeriiiii
Eli kiinni jäädessään joutuu maksamaan lisäveroa jos omaa ajoa on vuodessa yli 18 000 km. Omaa ajoa on myös työmatka-ajo kotoa työpaikalle.
- Termos456
Jokkeeriiiii kirjoitti:
Eli kiinni jäädessään joutuu maksamaan lisäveroa jos omaa ajoa on vuodessa yli 18 000 km. Omaa ajoa on myös työmatka-ajo kotoa työpaikalle.
Juuri näin. Olen kuullutkin tilanteesta, jossa työsuhdeautoilija ilmoitti verottajalle vähennyksiin työmatkamatkakuluja 30tkm mukaan, muttei kertonut ajavansa niitä työsuhdeautolla. Verovähennysten lisäksi verottaja iski lisäveroja tuosta 18tkm ylitetystä omasta ajosta.
- yksi niistä
Termos456 kirjoitti:
Juuri näin. Olen kuullutkin tilanteesta, jossa työsuhdeautoilija ilmoitti verottajalle vähennyksiin työmatkamatkakuluja 30tkm mukaan, muttei kertonut ajavansa niitä työsuhdeautolla. Verovähennysten lisäksi verottaja iski lisäveroja tuosta 18tkm ylitetystä omasta ajosta.
johon verottaja iski.Oli jo yli 18,000 km se työmatka ja senhän verottaja keksi.
- kysyjä111
yksi niistä kirjoitti:
johon verottaja iski.Oli jo yli 18,000 km se työmatka ja senhän verottaja keksi.
Olivatko nämä mätkyt enemmän kuin saamasi verovähennys kodin ja työpaikan välisistä matkakuluista? Eikö niiden pitäisi aika tehokkaasti kumota toisensa?
- kumoa
kysyjä111 kirjoitti:
Olivatko nämä mätkyt enemmän kuin saamasi verovähennys kodin ja työpaikan välisistä matkakuluista? Eikö niiden pitäisi aika tehokkaasti kumota toisensa?
työmatkavähennyksissä on verotuksessa 500 omavastuu ja 7000 euron katto. Ja matkat lasketaan lähes aina halvinta julkista kulkuneuvoa käyttäen joitakin perusteltuja ja verottajan määräyksissä hyväksyttyjä erikoistapauksia poislukien.
- ollut....
kysyjä111 kirjoitti:
Olivatko nämä mätkyt enemmän kuin saamasi verovähennys kodin ja työpaikan välisistä matkakuluista? Eikö niiden pitäisi aika tehokkaasti kumota toisensa?
huomattavasti enemmän mutta koska mitään ajopäiväkirjaa ei ollut niin harkintaverolautakunat määritteli minulle 1600 eur lisäverot kahdesta vuodesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait233073- 412694
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381513- 841350
- 631261
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä401009Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.126922- 33829
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi29673Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan59621