Käytetty auto työsuhdeautoksi?

****---****

Onko mahdollista? Talossa ei ole ennestää turhia autoja joten toi pitäis ostaa tai liisata. Liisaako joku firma käytettyjä autoja? Entä miten käytetyn auton verotusarvo (vapaa autoetu) lasketaan?

Lähinnä kiinnostaa, jos sais samalla budjetilla jonkun vähän isomman kotteron sellaista merkkiä tai mallia ettei muutama vuosi tai pohjalla olevat kilometrit vielä tunnu missään.

8

20254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivulla...

      Käytettyjen autojen verotusarvo lasketaan seuraavasti ( vapaa autoetu ):

      Kov. 2006 - 2008 : 0.014 * ( maahantuojan virallinen hinta käyttöönottokuukautena - 3400 ) 270 euroa.
      Kov. 2003 - 2005 : 0.012 * ( maahantuojan virallinen hinta käyttöönottokuukautena - 3400 ) 285 euroa.
      Kov. - 2002 : 0.01 * ( maahantuojan virallinen hinta käyttöönottokuukautena - 3400 ) 300 euroa.

      Mikään taho ei tietääkseni liisaa käytettyjä. Itse olen aina ostanut firmalle sopivasti käytetyn.

    • Gulf

      Taitaa olla hieman huono tuo käytetyn kannattavuus työsuhdeautona. Verotusarvo kun lasketaan sen hinnan mukaan mitä auto on maksanut silloin kun se käyttöönotettiin eli verotusarvo voi tulla korkeammaksi kuin uuden, kun osassa uusista on hinnat laskenee viime vuosina reippaasti.

      Yleisesti ottaen ei kannata ottaa vanhaa autoa työsuhdeautoksi - eikä niitä oikeastaan liisata kenenkään toimesta.

      • paljon työsuhteen laadusta...

        Itse olen aina ottanut n. 2-4 vuotta vanhan käytetyn ( siten, että se on jo tippunut B- tai C-veroluokkaan ). Syynä on se, että olen aina ostanut autot firmalle ja noista on käytettynä jo suurin arvon alentuminen ohitse. Lisäksi verotusarvokin on jo tippunut. Huoltokuluihin en ole havainnut tuolla olevan hirvittävää merkitystä ( eli ei paljon auton iästä johtuvia ylimääräisiä huoltoja ).


    • Ei tosiaan

      Jos viiden vuoden vanha auto on uutena maksanut 45,000 ja tänään se myydään 25,000 eurolla niin sinä et säästä juuri mitään.Se verotusarvo määritellään uuden hinnasta.Saat ainoastaan muutaman kympin vähennyksen joka tulee toisen käyttövuoden jälkeen.

      • ettei mene...

        Ihan satuiluksi...

        Uusi 43400 maksava auto. Täysi autoetu on 830 euroa / kk. Saman verran v. 2002 maksanut auto. Täysi autoetu on 700 / kk. Jos sopimus on esim. sellainen, että autoetu vähentää rahapalkkaa saman verran, niin vuodessa saa 1560 euroa enemmän käteen. Ja mistä joutuu luopumaan? Siitä, että ajaa uudella autolla. Tuon ikäinen auto on vähän ajettuna miltei yhtä huoleton kuin uusi.


      • 5 vuotta
        ettei mene... kirjoitti:

        Ihan satuiluksi...

        Uusi 43400 maksava auto. Täysi autoetu on 830 euroa / kk. Saman verran v. 2002 maksanut auto. Täysi autoetu on 700 / kk. Jos sopimus on esim. sellainen, että autoetu vähentää rahapalkkaa saman verran, niin vuodessa saa 1560 euroa enemmän käteen. Ja mistä joutuu luopumaan? Siitä, että ajaa uudella autolla. Tuon ikäinen auto on vähän ajettuna miltei yhtä huoleton kuin uusi.

        vanha minulla ajettu noin 200,000 km.


      • autoasi ei...
        5 vuotta kirjoitti:

        vanha minulla ajettu noin 200,000 km.

        sitten kannattaisi ottaa. 5 vuotta vanhoja on tarjolla 50 000 ja alle ajettuina paljonkin. Tuosta joukosta löytyy ( minun mielestäni ) kannattavimmat työsuhde autot.


    • Turbo-S-tiptronic

      - Autoverouudistus nosti ko. mallin listahintaa tänä vuonna n. 60.000eur, eli hanki -07 tai aiemmin rekisteröity niin säästät
      - Vuosimallia 2005 niin menee vielä alempaan veroluokkaan (vrt. toinen viesti tässä ketjussa)
      - -07 mallit maksavat n. 100.000eur, saat siitä hyvän poistopohjan (KPA:ssa sallittu menojäännöspoisto max. 25% --> 25.000eur vuonna 1)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8256
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe