Levylle poltetut musat rätisee

missuliinu92

Mistä johtuu kun poltan flac tiedostot cd-levylle niin levyä kuunnellessä kuuluu hirveetä rätinää eikä sitä oo kiva kuunnella.

9

817

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • waveiks ennen polttoa?

      Toinen syy mikä voi tulla mieleen että käytätkö kenties Verbatim-aihioita jotka on niissä isoissa 50-100 kpl kakuissa? Niissä on helvetisti viallisia yksilöitä ja olen kuullu muiltakin että ongelmia olis, itelläni poltettu musa rätisee. Sitten verbatimeille poltettuja datalevyjä ei kaikki asemat suostu lukemaan eli datapuolellakin on ongelmaa.

      Eli mun neuvoni: muunna flacit ensin waveiksi ja polta sitten, ja toinen neuvo että jos käytät Verboja niin vaiha merkkiä! Fuji, Maxell, TDK, imation. Ne on hyviä merkkejä.

      • missuliini89

        Muutin flacit waveiks mut silti rätisee. Kokeilin eri merkkisillä levyillä, fuji, tdk.
        Nero ei suostunut polttaan waveja jostain syystä, piti sit polttaa cdburnerillä ne.


      • outoa jos ei
        missuliini89 kirjoitti:

        Muutin flacit waveiks mut silti rätisee. Kokeilin eri merkkisillä levyillä, fuji, tdk.
        Nero ei suostunut polttaan waveja jostain syystä, piti sit polttaa cdburnerillä ne.

        Nero polta, silloin siinä täytyy olla jokin "vika" koska kyllä perus audio-cd:n poltto kuuluu Neron ominaisuuksiin ja jos se ei toimi silti, niin silloin Neron asetuksissa, tai windowsin rekisterissä on siltä osin jotain solmussa.

        Voisit ehkä kokeilla Neron uudelleen asennusta, ensin ehkä kannattaa poistaa nykyinen Neron asennus ennen uutta asennusta. En anna 100 % takuuta mutta usein uudelleenasennus auttaa.


      • Ä. Käki
        missuliini89 kirjoitti:

        Muutin flacit waveiks mut silti rätisee. Kokeilin eri merkkisillä levyillä, fuji, tdk.
        Nero ei suostunut polttaan waveja jostain syystä, piti sit polttaa cdburnerillä ne.

        Täällä oli joskus viesti, josta aattelin, että voiko olla totta. Siinä sanottiin, että joihinkin levyihin on pistetty mukaan rätinää tahallaan. Kaupasta ostettua levyä soitettaessa soitin korjaa rätinän pois, mutta ripatut failit rätisevät.

        Kuten sanottu, niin kuulostaa uskomattomalta, mutta jos on totta, niin kai siihenkin joku konsti on.


      • kopiosuojaus sekin
        Ä. Käki kirjoitti:

        Täällä oli joskus viesti, josta aattelin, että voiko olla totta. Siinä sanottiin, että joihinkin levyihin on pistetty mukaan rätinää tahallaan. Kaupasta ostettua levyä soitettaessa soitin korjaa rätinän pois, mutta ripatut failit rätisevät.

        Kuten sanottu, niin kuulostaa uskomattomalta, mutta jos on totta, niin kai siihenkin joku konsti on.

        Kuulostaa vakavasti puhuen kopiosuojaukselta!

        En tiedä auttaisko tuohon Exact Audio Copy, sillä kuuleman mukaan pystyisi rippaamaan paremmin kuin muilla rippereillä ja korjaa paremmin virheitä kuin muut. Eikä maksa paljoa: on nimittäin ilmainen kotikäytössä.

        Googlella löytyy tuokin.


      • bnmbnmb
        kopiosuojaus sekin kirjoitti:

        Kuulostaa vakavasti puhuen kopiosuojaukselta!

        En tiedä auttaisko tuohon Exact Audio Copy, sillä kuuleman mukaan pystyisi rippaamaan paremmin kuin muilla rippereillä ja korjaa paremmin virheitä kuin muut. Eikä maksa paljoa: on nimittäin ilmainen kotikäytössä.

        Googlella löytyy tuokin.

        Polta hitaammalla nopeudella, esim 4x tai 8x. Et tosin kertonut käyttämääsi poltinta ja polttonopeutta.

        Nekö flacit ei sitten rätise tietsikan kovalevyltä kuunnellessa vaan vasta rompulta? Rätiseekö siis myös, kun soitat sitä romppua sillä polttoasemalla?

        Yksi hyödyllinen ohjelma noiden polttojen onnistumisen tarkistamiseen on Nero Drivespeed -ilmaisohjelma (aiempi nimi Nero CD-DVD Speed). Toinen hyvä on CD Check.


      • missuliinu83
        bnmbnmb kirjoitti:

        Polta hitaammalla nopeudella, esim 4x tai 8x. Et tosin kertonut käyttämääsi poltinta ja polttonopeutta.

        Nekö flacit ei sitten rätise tietsikan kovalevyltä kuunnellessa vaan vasta rompulta? Rätiseekö siis myös, kun soitat sitä romppua sillä polttoasemalla?

        Yksi hyödyllinen ohjelma noiden polttojen onnistumisen tarkistamiseen on Nero Drivespeed -ilmaisohjelma (aiempi nimi Nero CD-DVD Speed). Toinen hyvä on CD Check.

        Nero ultra edition 7 on käytössä ja poltin on joku ihan perus fujitsu siemensin super multi cddvd asema.
        Yritin hitaammalla nopeudella ja lopputulos oli sama eli rätisee.
        Kovolta soitettuna ei rätise ja toimii niin kuin pitääkin.
        Cdburnerxp:llä yritin kans ja rätisee.
        Rätisee cd:tä soitettaessa sekä tietsikassa että stereoissa.
        Nerolla muunsin ne flacit waveiks.
        Oon kokeillu jo asentaa neronkin uusiks ja hommannu ajurit ja kaikki eikä mikään toimi.
        Perkeleen vittu näitä masiinoita, ennen oli paremmin.
        Pitää siirtyä takasin kasetteihin ja vinyyleihin saatana.


      • Siis laite
        missuliinu83 kirjoitti:

        Nero ultra edition 7 on käytössä ja poltin on joku ihan perus fujitsu siemensin super multi cddvd asema.
        Yritin hitaammalla nopeudella ja lopputulos oli sama eli rätisee.
        Kovolta soitettuna ei rätise ja toimii niin kuin pitääkin.
        Cdburnerxp:llä yritin kans ja rätisee.
        Rätisee cd:tä soitettaessa sekä tietsikassa että stereoissa.
        Nerolla muunsin ne flacit waveiks.
        Oon kokeillu jo asentaa neronkin uusiks ja hommannu ajurit ja kaikki eikä mikään toimi.
        Perkeleen vittu näitä masiinoita, ennen oli paremmin.
        Pitää siirtyä takasin kasetteihin ja vinyyleihin saatana.

        Onkohan se polttava asema, siis se vehje kunnossa. Polttaako se ikinä mitään rätisemätöntä?


      • missuliinu83 kirjoitti:

        Nero ultra edition 7 on käytössä ja poltin on joku ihan perus fujitsu siemensin super multi cddvd asema.
        Yritin hitaammalla nopeudella ja lopputulos oli sama eli rätisee.
        Kovolta soitettuna ei rätise ja toimii niin kuin pitääkin.
        Cdburnerxp:llä yritin kans ja rätisee.
        Rätisee cd:tä soitettaessa sekä tietsikassa että stereoissa.
        Nerolla muunsin ne flacit waveiks.
        Oon kokeillu jo asentaa neronkin uusiks ja hommannu ajurit ja kaikki eikä mikään toimi.
        Perkeleen vittu näitä masiinoita, ennen oli paremmin.
        Pitää siirtyä takasin kasetteihin ja vinyyleihin saatana.

        Tuosta tulee mieleen kaksi vaihtoehtoa. Ne on romppuasema vialla tai ylimääräinen romppuajuri.

        Mikäli se romputin kirjoittaa datan ( esim. kuvatiedostot) oikein rompulle on syytä epäillä ylimääräistä ajuria. Se ilmenee siten kun siirtyy järjestelmän hallintaan levy pyörähtää käyntiin, vaikka mitään ei olisi tekemässä.

        Tälläinen valvonta ajuri voi tulla kopiosuojatun "cd:n" mukana. Seuraavat suojaukset sisältävät valvonta ajurin: Mediamax, Cds 300 ja XCP

        Nämä sontasoftat on sellaisia, että niitä ei saa pois kuin formatoimalla kovon ja asentamalla Windowsin uudestaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1782
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1277
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      674
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe