miten elää

voimat loppu

Minulla todettiin kondylooma noin kaksi vuotta sitten. Siitä lähtien se on häirinnyt elämääni tauotta. En ymmärrä miten te muut sukupuolitaudin haltijat pystytte elämään tämän asian kanssa, sillä minulla on voimat loppu.

Siitä lähtien kun sain tietää taudista, olen ollut yksin. En ole siis harrastanut seksiä kahteen vuoteen, en ole suudellut ketään, enkä ole antanut itseni ihastuakkaan keneenkään. En kestä olla ketään lähellä tietäen etten kuitenkaan voi koskea. En halua tartuttaa kenellekään tätä kauheaa tautia. En halua että kukaan saa tietää tästä, en halua kenenkään kuvan minusta muuttuvan.

Olen yrittänyt pysytellä pois baareista ja vältellä muutenkin vastakkaista sukupuolta. Silloin tällöin kuitenkin jotkut ovat osoittaneet kiinnostusta minuun, ja tuntuu niin pahalta aina torjua nekin joista olisin itsekkin kiinnostunut. Nyt olen ihastunut ihmiseen joka kertoi minulle tunteistaan. Sattuu kun tiedän etten ansaitse häntä. En ansaitse ketään, Olen likainen. Jos he tietäisivät, he todennäköisesti vain sylkisivät päälleni.

En jaksa enään tätä yksinäisyyttä ja itsesyyllistämistä. Haluaisin vain olla lähellä ihmistä josta pidän, elää normaalia elämää, mutta tiedän ettei se ole mahdollista. Aikuiseen ihmissuhteeseen kuuluu seksi, ja koska en voi "näyttää" itseäni kellekkään, en voi aloittaa tasapainoista suhdetta. Vihaan itseäni liikaa.

En tunne että minulla olisi enään mitään ihmisarvoa. En ansaitse rakkautta enkä läheisyyttä. Ilman niitä ei kukaan jaksa elää. En näe ulospääsyä. Tämä tauti ei hellitä, ehkä kannan sitä lopun elämääni. Lopun elämääni olen yksin. Miten te teette sen?

10

1333

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lue tämä.(N)

Toivottavasti tämä ei ole provo.

Tiedätkös mitä? Minullakin todettiin kondylooma vuonna X, se hoidettiin asianmukaisesti (jäädytyshoidolla) ja sen jälkeen olen käynyt säännöllisesti = kerran vuodessa PAPA-testeissä terveyskeskuksessa ja NO PROBLEM!

Minun tapauksessani tämä tauti uusi vain KERRAN noin KYMMENEN vuoden aikana ja sen jälkeen se on yksinkertaisesti pysynyt poissa. Kaikki PAPAT ovat sen jälkeen näyttäneet "puhdasta".

Ei kondylooma mikään "kuolemantuomio" ole!!

Olennaista on se, että käyt säännöllisesti PAPA-testeissä, että tiedetään, "missä mennään".

Lakkaa nyt jo elämästä kuin nunna luostarissa, jos et sitä TODELLA halua...!

• voimat loppu

Ei, tämä ei ollut provo.

Minun tapauksessani se tuntuu kuolemantuomiolta. Olen jo kokeillut kaikenmaailman hoidot, mutta syylät puskevat aina uudestaan, kahta kauheampana. Toisekseen minulla tämä on pahasti kutiavaa laatua niin että usein öisin raavin alapääni hajalle. Näin ollen alapääni on oikeastaan koko ajan kipeä ja haavoilla. En todellakaan voisi harrastaa seksiä tai mitään sinne päinkään.

Olen jo jotenkin hyväksynyt sen että tämä on ja pysyy minulla pahana lopun elämääni, ja että seksiä en harrasta enään koskaan. Mistä löytyisi mies joka suostuisi elää seksittömässä suhteessa? ei sellaista ole.

• voimat loppu kirjoitti:

Ei, tämä ei ollut provo.

Minun tapauksessani se tuntuu kuolemantuomiolta. Olen jo kokeillut kaikenmaailman hoidot, mutta syylät puskevat aina uudestaan, kahta kauheampana. Toisekseen minulla tämä on pahasti kutiavaa laatua niin että usein öisin raavin alapääni hajalle. Näin ollen alapääni on oikeastaan koko ajan kipeä ja haavoilla. En todellakaan voisi harrastaa seksiä tai mitään sinne päinkään.

Olen jo jotenkin hyväksynyt sen että tämä on ja pysyy minulla pahana lopun elämääni, ja että seksiä en harrasta enään koskaan. Mistä löytyisi mies joka suostuisi elää seksittömässä suhteessa? ei sellaista ole.

Mulla oli aikoinaan sama tilanne. Sulla on oikeus saada hoitoa, joten lopeta kitinä.

Ilmoitin kunnallisen puolen lääkärille, että oon pettyny siihen ettet tiedä mistään mitään ja kondy ei hoidu, joten vaadin lähetettä parempaan paikkaan. Pääsin naistenklinikalle vaikka asun kaukana Hesasta. Siellä oli asialle vihkiytyneitä ja ymmärtäväisiä lääkäreitä jotka hoiti mut kuntoon. Eikä ole näppyjä 6 vuoteen näkynyt.

Muistan itsekin itkeneeni öisin sitä kutinaa, mitään pahempaa ei varmaan oo olemassa...ja se haju...huhhuh.

Löysin miehen, joka eli lähes vuoden ilman seksiä, koska rakasti mua. Kädet ja suu on keksitty ;)

Joten nousepa sieltä itsesäälin syövereistä ja soita sille urokselle :P

• EräsPyörätuolimies
        voimat loppu kirjoitti:

Ei, tämä ei ollut provo.

"Mistä löytyisi mies joka suostuisi elää seksittömässä suhteessa? ei sellaista ole."

Minä ainakin tiedän yhden kaverin, joka tahtoisi seurustella ilman seksiä. Mutta se on sellainen tapaus joka tahtoisi, että molemmat säilyttäisivät neitsyytensä. No joka tapauksessa, miehiä jotka eivät halua seksiä siis ON!

"Minun tapauksessani se tuntuu kuolemantuomiolta. Olen jo kokeillut kaikenmaailman hoidot, mutta syylät puskevat aina uudestaan, kahta kauheampana. "

Ajattele, että sairautta on monenlaista. Jotkut joutuu pyörätuoliin eikä enää sen takia saa seksiä. Varsinkin miehelle on kova pala joutua pyörätuoliin.

• EräsPyörätuolimies
        Saganna kirjoitti:

Mulla oli aikoinaan sama tilanne. Sulla on oikeus saada hoitoa, joten lopeta kitinä.

Ilmoitin kunnallisen puolen lääkärille, että oon pettyny siihen ettet tiedä mistään mitään ja kondy ei hoidu, joten vaadin lähetettä parempaan paikkaan. Pääsin naistenklinikalle vaikka asun kaukana Hesasta. Siellä oli asialle vihkiytyneitä ja ymmärtäväisiä lääkäreitä jotka hoiti mut kuntoon. Eikä ole näppyjä 6 vuoteen näkynyt.

Muistan itsekin itkeneeni öisin sitä kutinaa, mitään pahempaa ei varmaan oo olemassa...ja se haju...huhhuh.

Löysin miehen, joka eli lähes vuoden ilman seksiä, koska rakasti mua. Kädet ja suu on keksitty ;)

Joten nousepa sieltä itsesäälin syövereistä ja soita sille urokselle :P

Ei kannata ymmärtää väärin, mutta tuoliin tuomitusta tuntuu kyllä melko rankalta, että nainen saatuaan sukupuolitaudin itkee ensin yökaudet ettei kelpaa kenellekään kunnes alkaa pian taas haaveilla jostain A-luokan "uroksesta".

Ilmeisesti tällä uroksella ei tarkoiteta ketään niin sanottua alemman tason miestä (ATM), vaan pakasta pitäisi saada repäistä taas uutta tuotetta - tuoretta miestä, joka tyydyttää halut perään kysymättä. Vaikka siis seurauksena ois sairaus. Jos taas mies tartuttaa taudin, niin nousee kauhea poru, josta kirjoittavat iltapäivälehdetkin. Liikuntarajoitteisesta miehestä ei kukaan kirjoita mitään.

Kysykää miehenkin mielipidettä? Kuka haluaa olla teidän kanssa.... Tuolissa istuvalle miehelle kyllä kelpaisitte ja varmaan monelle muullekin. Myönnän, että kaiketi ottaisin seurustelukumppaniksi, mutta tuolimiehen annetaan kyllä ymmärtää, että hän ei ole se sellainen uros joka vois kiinnostaa. Naisen täytyis itse olla vähintään kaulasta alaspäin halvaantunut tai jotain.

Ja haukkukaa nyt vaan takaisin kaikki. Pahinta on olla kuin ilmaa. Haukkuminen ei satu lähellekään yhtä paljon. Jokainen päättää mitä öillään tekee, itkeä saa, mutta ei kannata valittaa, jos on itse hankkinut vaivansa.

• voimat loppu
        EräsPyörätuolimies kirjoitti:

"Mistä löytyisi mies joka suostuisi elää seksittömässä suhteessa? ei sellaista ole."

Minä ainakin tiedän yhden kaverin, joka tahtoisi seurustella ilman seksiä. Mutta se on sellainen tapaus joka tahtoisi, että molemmat säilyttäisivät neitsyytensä. No joka tapauksessa, miehiä jotka eivät halua seksiä siis ON!

"Minun tapauksessani se tuntuu kuolemantuomiolta. Olen jo kokeillut kaikenmaailman hoidot, mutta syylät puskevat aina uudestaan, kahta kauheampana. "

Ajattele, että sairautta on monenlaista. Jotkut joutuu pyörätuoliin eikä enää sen takia saa seksiä. Varsinkin miehelle on kova pala joutua pyörätuoliin.

Olen pahoillani puolestasi. Tiedän että monella on vielä vaikeampaa ja asiat huonommin. Kerroin vain oman tarinani ja sen miten vaikeaksi itse koen elämisen ilman läheisyyttä ja rakkautta. En kiistäkään sitä ettei tämä loppupeleissä olisi oma vikani. Olen kuitenkin kantanut vastuuni - en ole tartuttanut tätä keneenkään.

• tuli vaan mieleen..
        voimat loppu kirjoitti:

Olen pahoillani puolestasi. Tiedän että monella on vielä vaikeampaa ja asiat huonommin. Kerroin vain oman tarinani ja sen miten vaikeaksi itse koen elämisen ilman läheisyyttä ja rakkautta. En kiistäkään sitä ettei tämä loppupeleissä olisi oma vikani. Olen kuitenkin kantanut vastuuni - en ole tartuttanut tätä keneenkään.

Kondylooma on n. 90%:lla nuorista aikuisista, en tarkkaan muista ikäryhmää.. Varmaan löytyy tarkat luvut jos kattelet netistä. Ei se niin vakavaa oo kuhan muistat käydä papassa.

• muttei zombien vakavaa
        tuli vaan mieleen.. kirjoitti:

Kondylooma on n. 90%:lla nuorista aikuisista, en tarkkaan muista ikäryhmää.. Varmaan löytyy tarkat luvut jos kattelet netistä. Ei se niin vakavaa oo kuhan muistat käydä papassa.

Kondylooma on vakava asia. Pikkujuttuihin ei rokotteita kehitetä.
        Jos mulla olisi lapsia, niin ihan varmasti saisivat teini-iässä niin tytöt kuin pojatkin rokotteen. Onneksi sellainen on nyt olemassa.

Rokotetyöryhmän on nyt pohdittava, tuleeko se mukaan valtakunnalliseen rokoteohjelmaan. Toivottavasti tulee.

Kondylooman leviäminen pitää estää. Siksi kondomi on hyvä suoja.

• 6691
        EräsPyörätuolimies kirjoitti:

Ei kannata ymmärtää väärin, mutta tuoliin tuomitusta tuntuu kyllä melko rankalta, että nainen saatuaan sukupuolitaudin itkee ensin yökaudet ettei kelpaa kenellekään kunnes alkaa pian taas haaveilla jostain A-luokan "uroksesta".

Ilmeisesti tällä uroksella ei tarkoiteta ketään niin sanottua alemman tason miestä (ATM), vaan pakasta pitäisi saada repäistä taas uutta tuotetta - tuoretta miestä, joka tyydyttää halut perään kysymättä. Vaikka siis seurauksena ois sairaus. Jos taas mies tartuttaa taudin, niin nousee kauhea poru, josta kirjoittavat iltapäivälehdetkin. Liikuntarajoitteisesta miehestä ei kukaan kirjoita mitään.

Kysykää miehenkin mielipidettä? Kuka haluaa olla teidän kanssa.... Tuolissa istuvalle miehelle kyllä kelpaisitte ja varmaan monelle muullekin. Myönnän, että kaiketi ottaisin seurustelukumppaniksi, mutta tuolimiehen annetaan kyllä ymmärtää, että hän ei ole se sellainen uros joka vois kiinnostaa. Naisen täytyis itse olla vähintään kaulasta alaspäin halvaantunut tai jotain.

Ja haukkukaa nyt vaan takaisin kaikki. Pahinta on olla kuin ilmaa. Haukkuminen ei satu lähellekään yhtä paljon. Jokainen päättää mitä öillään tekee, itkeä saa, mutta ei kannata valittaa, jos on itse hankkinut vaivansa.

Istua parvekkeella, siemailla ehkä huurteiset. Keskustella, käydä elokuvissa, syömässä ehkä ostoksilla. Seksi ei välttämätöntä. Tuoli ei asiaa estäne. Oletkohan menettänyt vain uskosi?

• heissuliveissuli

mutta turhaan täällä lietsot maailmanlopun meininkiä ihmisissä!
      Mietityttää vaan se, että oletko ottanut yhtään asioista selvää taudin saadessasi. Sehän on melkein kaikilla jossain vaiheessa!

Yli 85% naisista tulee olemaan HP-virus jossain vaiheessa elämää. Siksi kondyloomaa ei enää pian lasketakaan sukupuolitaudiksi. Jotain kertoo myös se, että lähitulevaisuudessa aletaan tyttölapsia rokottamaan tätä virusta vastaan jo ihan vastasyntyneenä (siis tuberkuloosirokotusten yms. yhteydessä).

Tietysti olen sitä mieltä, että kondyloomasta ei olla puhuttu tarpeeksi aikanaan koulussa. Tauti on vaan ohitettu, eikä tietoisuus kondysta ole sitä tasoa kuin mitä sen pitäisi olla.

Osallistuin itse HPV-tutkimukseen lukioaikanani ja siksi aihe on minulle melko tuttu. Ironista on se, että sain tutkimuksessa lumelääkettä, enkä oikeaa lääkettä. Huhtikuussa minulla sitten todettiin kondy.

Minulla on kaksi läheistä ystävää, jolla molemmilla on kondy. Siis ei kahta ilman kolmatta näemmä. ;) Siis NIIN yleinen se on.

Ja ihan näin esimerkkinä:
      Itse tapasin ihanan miehen ja pari viikkoa tapailtuamme avauduin kondysta hänelle. Hän ei ollut moksiskaan, ilmekään ei värähtänyt.. Sanoi vaan, ettei häntä haittaa. :) Vaikka kondomi ei suojaakaan kondyltä 100%, niin olemme toki sitä käyttäneet. Eikä hän ole ikinä sylkenyt päälleni tai ajatellut minua saastaisena. :D

Hoidot näkyviin syyliin on toki keksitty, että hoitoon vaan mars. Niihin ei tehoa muu kuin kärsivällisyys. Että jaksaa käydä jäädyttelemässä useampaan otteeseen ja penslailla ahkerasti. Kyllä ne sitten kukistuu jossain vaiheessa. Oman kehon vastustuskyky vaikuttaa kondyn parantumiseen huimasti. Jos aloitat terveelliset elintavat. Syöt tomaattia ja käyt lenkillä, vähennät juomista ja tupakoimista, niin AVOT! :)

Ei pidä tehdä asioista liian monimutkaisia kuin ne oikeasti ovat. Jos kondy on sinusta sellainen asia, että ranteet auki, niin ei voi muuta kuin sanoa, että VOI VOI! Jos kaikki 85% naisista ajattelisi samoin, niin eihän täällä olisi pian ketään! :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      99
      7750
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5577
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      275
      4831
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4753
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      73
      3513
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2798
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      58
      2487
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2438
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2392
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2264
    Aihe