Todettiin silmätulehdus, nyt tipat käytössä, noin viikon kuuri. Kysymykseni onkin, voinko käyttää ripsiväriä tulehduksen aikana?? Pitäisi tuonne uloskin kehdata lähteä...
silmätulehdus, meikkiä?
27
14217
Vastaukset
- ....................
joita on käytetty tulehduksen aikana, jo siinä vaiheessa kun se on ollut oireeton, ne pitää hävittää, niissä on bakteereja/viruksia, eli uuden ripsarin ostoon, toki esim. luomivärinkin jos sel. on ollut käytössä.
- voinko?
Pitääkö mun tosiaan hävittää mun meikit mitä oon käyttäny nyt viime päivinä? :/ eli toisin sanoen lähes kaikki? Ei mulla nyt ole varaa ostaa uusia. Eikai niissä nyt mitään pöpöjä ole, eihän ne nyt suorassa kosketuksessa ole silmään ollut, ripsarit sun muut?
Enkö tosiaan voi meikata!? En millään haluais joutua ihmisten ilmoille ilman meikkiä... :/ - vanhasta
voinko? kirjoitti:
Pitääkö mun tosiaan hävittää mun meikit mitä oon käyttäny nyt viime päivinä? :/ eli toisin sanoen lähes kaikki? Ei mulla nyt ole varaa ostaa uusia. Eikai niissä nyt mitään pöpöjä ole, eihän ne nyt suorassa kosketuksessa ole silmään ollut, ripsarit sun muut?
Enkö tosiaan voi meikata!? En millään haluais joutua ihmisten ilmoille ilman meikkiä... :/ripsarista saada taas uudelleen tartuntaa. Ja ei meikkiä tulehdukselliseen silmään.
"Eikai niissä nyt mitään pöpöjä ole, eihän ne nyt suorassa kosketuksessa ole silmään ollut, ripsarit sun muut?" Mietihän uudelleen kirjoittamaasi... - annika26
vanhasta kirjoitti:
ripsarista saada taas uudelleen tartuntaa. Ja ei meikkiä tulehdukselliseen silmään.
"Eikai niissä nyt mitään pöpöjä ole, eihän ne nyt suorassa kosketuksessa ole silmään ollut, ripsarit sun muut?" Mietihän uudelleen kirjoittamaasi...kirjoittelija kirjoitti,silmämeikkien vaihto.Ja totta kai niitä bakteereja ja viruksia mitkä sen tulehduksen aiheuttaa on ripsissäkin ym., ei pelkästään siinä silmässä
- vaihdosta
vanhasta kirjoitti:
ripsarista saada taas uudelleen tartuntaa. Ja ei meikkiä tulehdukselliseen silmään.
"Eikai niissä nyt mitään pöpöjä ole, eihän ne nyt suorassa kosketuksessa ole silmään ollut, ripsarit sun muut?" Mietihän uudelleen kirjoittamaasi...Ripsiväri (ja mahdollisesti nestemäinen eyeliner) on mielestäni ainoa, joka on tarvis ihan kokonaan hävittää. Esim. kajaalikynästä voi vaan teroittaa reilusti pois, ja luomiväristä liottaa aplikaattorin desinfiointiaineessa ja pyyhkiä paperilla reilun kerroksen väriä (useampaan kertaan) pois luomivärin pinnalta. Myös kaikki siveltimet on hyvä pestä huolella ja desinfioida.
Siitä olen kyllä samaa mieltä, ettei tulehtunutta silmää kannata missään tapauksessa enää lisää ärsyttää meikeillä! Pitää vaan antaa sen olla rauhassa ja laittaa niitä tippoja, niin se parantuu mahdollisimman nopeasti. Sitten voi taas alkaa käyttää meikkejä. - voinko?
vaihdosta kirjoitti:
Ripsiväri (ja mahdollisesti nestemäinen eyeliner) on mielestäni ainoa, joka on tarvis ihan kokonaan hävittää. Esim. kajaalikynästä voi vaan teroittaa reilusti pois, ja luomiväristä liottaa aplikaattorin desinfiointiaineessa ja pyyhkiä paperilla reilun kerroksen väriä (useampaan kertaan) pois luomivärin pinnalta. Myös kaikki siveltimet on hyvä pestä huolella ja desinfioida.
Siitä olen kyllä samaa mieltä, ettei tulehtunutta silmää kannata missään tapauksessa enää lisää ärsyttää meikeillä! Pitää vaan antaa sen olla rauhassa ja laittaa niitä tippoja, niin se parantuu mahdollisimman nopeasti. Sitten voi taas alkaa käyttää meikkejä.Pitää siis pysyä kotona tää viikko :/ En kehtaa ilman meikkiä ulos mennä. Nyt sitten jää vaan paljon asioita hoitamatta tän takia, hemmetin tulehdus ja hemmetin meikkikielto!
- meikitön nainen
voinko? kirjoitti:
Pitää siis pysyä kotona tää viikko :/ En kehtaa ilman meikkiä ulos mennä. Nyt sitten jää vaan paljon asioita hoitamatta tän takia, hemmetin tulehdus ja hemmetin meikkikielto!
ajattele nyt vähän järjellä: mitä kauheaa muka tapahtuu jos menet ilman meikkejä ulos? Kukaan ei takuulla kiinnitä mitään huomiota. Monet kulkee joka päivä ilman meikin meikkiä, minäkin, jopa joskus baareissa. Meikkaatko joka kerta lenkillekin?
- voinko?
meikitön nainen kirjoitti:
ajattele nyt vähän järjellä: mitä kauheaa muka tapahtuu jos menet ilman meikkejä ulos? Kukaan ei takuulla kiinnitä mitään huomiota. Monet kulkee joka päivä ilman meikin meikkiä, minäkin, jopa joskus baareissa. Meikkaatko joka kerta lenkillekin?
En minäkään meikkaisi jos olisin luonnonkaunis... mutta kun en ole. Satun mm. omistamaan vaaleat ripset.
Yleensä en lenkillä käy, mutta joskus harvoin kun käyn, niin kyllä laitan hieman meikkiä. Vihaan omaan meikitöntä olemustani niin kovin. - voinko?
voinko? kirjoitti:
En minäkään meikkaisi jos olisin luonnonkaunis... mutta kun en ole. Satun mm. omistamaan vaaleat ripset.
Yleensä en lenkillä käy, mutta joskus harvoin kun käyn, niin kyllä laitan hieman meikkiä. Vihaan omaan meikitöntä olemustani niin kovin.Ilman meikkiä en kehtaa katsoa ihmisiä silmiin.. häpeän omaa rumuuttani.
Voin toki (jos on pakko) lähteä ulos ilman meikkiä, mutta oloni on todella epämukava ja ahdistunut.... enkä kyllä tiedä voisinko kaupungille lähteä, todennäköisesti en kehtaisi. - ------------------------------
voinko? kirjoitti:
Ilman meikkiä en kehtaa katsoa ihmisiä silmiin.. häpeän omaa rumuuttani.
Voin toki (jos on pakko) lähteä ulos ilman meikkiä, mutta oloni on todella epämukava ja ahdistunut.... enkä kyllä tiedä voisinko kaupungille lähteä, todennäköisesti en kehtaisi.päähäsi!
- varmaan...
voinko? kirjoitti:
Yleensä en lenkillä käy, mutta joskus harvoin kun käyn, niin kyllä laitan hieman meikkiä. Vihaan omaan meikitöntä olemustani niin kovin....hakea ihan ammattiapua huonoon itsetuntoon, jos ongelma on tuota luokkaa. Kerros meikkiä ei muuta kenenkään ulkonäköä kovin paljoa toisten silmissä, vaan huomio kiinnittyy ennemminkin yleisilmeeseen. Itse olet vain pakkomielteinen joidenkin yksityiskohtien suhteen, ja ihan suotta.
Ja vaikka sinulla olisikin silmätulehdus, niin voit silti kuitenkin laittaa meikkivoidetta ja huulipunaa/-kiiltoa, ja meikata kulmat kuntoon. Ei kukaan (sinun itsesi lisäksi) edes huomaa, jos sinulla ei satu olemaan sitä tavallista silmämeikkiäsi.
Vaaleat ripset voivat sitäpaitsi olla hyvinkin kauniit. Esimerkiksi itselläni on vaaleat ripset, enkä ikinä käytä ripsiväriä, koska mielestäni olen kauniimpi ilman. - voinko?
varmaan... kirjoitti:
...hakea ihan ammattiapua huonoon itsetuntoon, jos ongelma on tuota luokkaa. Kerros meikkiä ei muuta kenenkään ulkonäköä kovin paljoa toisten silmissä, vaan huomio kiinnittyy ennemminkin yleisilmeeseen. Itse olet vain pakkomielteinen joidenkin yksityiskohtien suhteen, ja ihan suotta.
Ja vaikka sinulla olisikin silmätulehdus, niin voit silti kuitenkin laittaa meikkivoidetta ja huulipunaa/-kiiltoa, ja meikata kulmat kuntoon. Ei kukaan (sinun itsesi lisäksi) edes huomaa, jos sinulla ei satu olemaan sitä tavallista silmämeikkiäsi.
Vaaleat ripset voivat sitäpaitsi olla hyvinkin kauniit. Esimerkiksi itselläni on vaaleat ripset, enkä ikinä käytä ripsiväriä, koska mielestäni olen kauniimpi ilman.Hakea ammattiapua? haha, mitäpä se vois auttaa. Jos nyt sattuu olemaan rumaksi syntynyt, niin ei ne ammattiauttajat mua saa itseäni rakastamaan.
Toki voin meikata muuten, mutta se sitten on ihan yhtä tyhjän kanssa kun on hailakat rumat silmät.
Ja niin, vaaleat ripset eivät välttämättä ole rumat JOS ihminen on muuten kaunis. Mutta tällaisella rumalla ihmisellä vaaleat ripset ovat jotain käsittämättömän kamalaa! kalpeat kasvot, tummat silmänaluset, vaaleat ripset ja kulmakarvat.... hyihyi.
Ja kyllä ne ihmiset kiinnittää heti huomiota jos en meikkaa... heti saa kuulla kommentteja "ootko kipee, näytät ihan siltä". - edellinen
voinko? kirjoitti:
Hakea ammattiapua? haha, mitäpä se vois auttaa. Jos nyt sattuu olemaan rumaksi syntynyt, niin ei ne ammattiauttajat mua saa itseäni rakastamaan.
Toki voin meikata muuten, mutta se sitten on ihan yhtä tyhjän kanssa kun on hailakat rumat silmät.
Ja niin, vaaleat ripset eivät välttämättä ole rumat JOS ihminen on muuten kaunis. Mutta tällaisella rumalla ihmisellä vaaleat ripset ovat jotain käsittämättömän kamalaa! kalpeat kasvot, tummat silmänaluset, vaaleat ripset ja kulmakarvat.... hyihyi.
Ja kyllä ne ihmiset kiinnittää heti huomiota jos en meikkaa... heti saa kuulla kommentteja "ootko kipee, näytät ihan siltä"....olethan sinä kipeä, kun sinulla on se silmätulehdus, mutta onko se nyt niin vaarallista? Jos ihmiset kyselevät, niin sano, että "kyllä, olen vähän kipeä", ja se on sillä selvä. Ei jonkun toisen ihmisen kommenteista tarvitse ottaa niin paljon itseensä, että pitää istua kotona kokonainen viikko, kun ei ulos kehtaa mennä.
Kukaan ihminen ei ole niin rumaksi syntynyt, ettei voisi olla kaunis ilman meikkiäkin. Se on ihan oikeasti asenteesta kiinni. Mielestäni ihminen, joka on sinut ulkonäkönsä kanssa, korostaa hyviä puoliaan ja unohtaa huonot puolet, on aina kaunis, tai ehkä paremmin sanottuna miellyttävä ja viehättävä.
Ja jos luulet, että olen itse joku kaunotar, jolla ei ole mitään käsitystä koko asiasta, niin erehdyt. Olen ihan tavallinen muutaman kilon ylipainoinen persjalkainen, ohuthiuksinen, hailakkasilmäinen, vaalearipsinen ja -kulmakarvainen suomalaisnainen. Mutta noita huonoja puolia kompensoimaan minulla on kauniit huulet, sopivankokoiset tissit, kauniit käsivarret ja positiivinen elämänasenne. - voinko?
edellinen kirjoitti:
...olethan sinä kipeä, kun sinulla on se silmätulehdus, mutta onko se nyt niin vaarallista? Jos ihmiset kyselevät, niin sano, että "kyllä, olen vähän kipeä", ja se on sillä selvä. Ei jonkun toisen ihmisen kommenteista tarvitse ottaa niin paljon itseensä, että pitää istua kotona kokonainen viikko, kun ei ulos kehtaa mennä.
Kukaan ihminen ei ole niin rumaksi syntynyt, ettei voisi olla kaunis ilman meikkiäkin. Se on ihan oikeasti asenteesta kiinni. Mielestäni ihminen, joka on sinut ulkonäkönsä kanssa, korostaa hyviä puoliaan ja unohtaa huonot puolet, on aina kaunis, tai ehkä paremmin sanottuna miellyttävä ja viehättävä.
Ja jos luulet, että olen itse joku kaunotar, jolla ei ole mitään käsitystä koko asiasta, niin erehdyt. Olen ihan tavallinen muutaman kilon ylipainoinen persjalkainen, ohuthiuksinen, hailakkasilmäinen, vaalearipsinen ja -kulmakarvainen suomalaisnainen. Mutta noita huonoja puolia kompensoimaan minulla on kauniit huulet, sopivankokoiset tissit, kauniit käsivarret ja positiivinen elämänasenne.Niin, siis tarkoitin että ihmiset kommentoi muulloinkin jos olen ilman meikkiä, muulloinkin kuin nyt. Silloin kun en todellakaan ole kipeä. Että niin kamalalta näytän naturellina että ihan sairaaksi luullaan! Joten en vaan kuvittele olevani ruma, vaan oikeasti olenkin.
- edellinen
voinko? kirjoitti:
Niin, siis tarkoitin että ihmiset kommentoi muulloinkin jos olen ilman meikkiä, muulloinkin kuin nyt. Silloin kun en todellakaan ole kipeä. Että niin kamalalta näytän naturellina että ihan sairaaksi luullaan! Joten en vaan kuvittele olevani ruma, vaan oikeasti olenkin.
...ovat aina tottuneet näkemään sinut meikattuna, niin tottakai he huomaavat eron, kun sinulla sitten yhtenä päivänä ei olekaan meikkiä! Ilman silmämeikkiä näyttää tietenkin hieman "uneliaammalta", ilman meikkipohjaa ja poskipunaa kenenkään iho ei yleensä ole yhtä raikkaan ja tasaisen näköinen, ja huuletkin voivat näyttää kalpeilta, jos niissä yleensä on huulipunaa ja kerran sitten ei olekaan. Näin on ihan kaikissa tapauksissa, olipa kyseessä sitten maijameikäläinen tai joku huippumalli.
Jos et ikinä meikkaisi, niin kaikki tottuisivat näkemään sinut ilman meikkiä, eikä kukaan ajattelisi, että näytät kipeältä. - voinko?
edellinen kirjoitti:
...ovat aina tottuneet näkemään sinut meikattuna, niin tottakai he huomaavat eron, kun sinulla sitten yhtenä päivänä ei olekaan meikkiä! Ilman silmämeikkiä näyttää tietenkin hieman "uneliaammalta", ilman meikkipohjaa ja poskipunaa kenenkään iho ei yleensä ole yhtä raikkaan ja tasaisen näköinen, ja huuletkin voivat näyttää kalpeilta, jos niissä yleensä on huulipunaa ja kerran sitten ei olekaan. Näin on ihan kaikissa tapauksissa, olipa kyseessä sitten maijameikäläinen tai joku huippumalli.
Jos et ikinä meikkaisi, niin kaikki tottuisivat näkemään sinut ilman meikkiä, eikä kukaan ajattelisi, että näytät kipeältä.No ehkä näytän tuttujen silmissä oudolta, koska ovat tosiaan minut meikattuna tottuneet näkemään, mutta en nyt taas puhunut tutuista. Vaan ihmiset, jotka eivät ole koskaan minua tavanneet, ovat kysyneet olenko kipeä tms. kun ovat minut ilman meikkiä nähneet!!!!
Huulia en meikkaa, korkeintaan käytän läpikuultavaa huulikiiltoa. poskipunaa en todellakaan käytä ikinä, meikkivoidettakin aloin vasta ihan viime päivinä käyttää. Joten varsinkaan arkena en meikkaa paljoa, mutta silti ero meikkaamattoman ja meikatun minän välillä on todella huima! Tuollaiset kommentitkin sen todistaa. - edellinen
voinko? kirjoitti:
No ehkä näytän tuttujen silmissä oudolta, koska ovat tosiaan minut meikattuna tottuneet näkemään, mutta en nyt taas puhunut tutuista. Vaan ihmiset, jotka eivät ole koskaan minua tavanneet, ovat kysyneet olenko kipeä tms. kun ovat minut ilman meikkiä nähneet!!!!
Huulia en meikkaa, korkeintaan käytän läpikuultavaa huulikiiltoa. poskipunaa en todellakaan käytä ikinä, meikkivoidettakin aloin vasta ihan viime päivinä käyttää. Joten varsinkaan arkena en meikkaa paljoa, mutta silti ero meikkaamattoman ja meikatun minän välillä on todella huima! Tuollaiset kommentitkin sen todistaa....voit käyttää sitä meikkivoidetta, vaikka sinulla olisikin silmätulehdus, ja vaikka (poikkeuksellisesti) poskipunaa, koska se tekee ainakin oman kokemukseni mukaan heti hieman pirteämmän näköiseksi. Ei silmätulehduksen takia kaikesta meikistä ole luovuttava.
Oletko varma, etteivät näiden tuntemattomien ihmisten kyselyt ole johtuneet siitä, että olet myös tuntenut olosi epävarmaksi ja epämukavaksi ilman meikkiä, ja se on näkynyt käyttäytymisessäsi? Ja muutenkin, miksi edes välität joidenkin tuntemattomien ihmisten mielipiteistä? - ............
voinko? kirjoitti:
Hakea ammattiapua? haha, mitäpä se vois auttaa. Jos nyt sattuu olemaan rumaksi syntynyt, niin ei ne ammattiauttajat mua saa itseäni rakastamaan.
Ja kyllä ne ihmiset kiinnittää heti huomiota jos en meikkaa... heti saa kuulla kommentteja "ootko kipee, näytät ihan siltä".ottamassa kestoväri niihin ripsiisi=)
- voinko?
edellinen kirjoitti:
...voit käyttää sitä meikkivoidetta, vaikka sinulla olisikin silmätulehdus, ja vaikka (poikkeuksellisesti) poskipunaa, koska se tekee ainakin oman kokemukseni mukaan heti hieman pirteämmän näköiseksi. Ei silmätulehduksen takia kaikesta meikistä ole luovuttava.
Oletko varma, etteivät näiden tuntemattomien ihmisten kyselyt ole johtuneet siitä, että olet myös tuntenut olosi epävarmaksi ja epämukavaksi ilman meikkiä, ja se on näkynyt käyttäytymisessäsi? Ja muutenkin, miksi edes välität joidenkin tuntemattomien ihmisten mielipiteistä?juujuu, toki voin muuten meikata, mutta se on ihan turhaa, kun silmiä ei kuitenkaan voi. Silmät ovat kuitenkin se meikkauksen olennaisin osa, ainakin omalla kohdallani. Jos on muuten meikkivoiteet ja puuterit naamassa, mutta meikkaamattomat silmät, niin se on mulle sama kuin ilman meikkiä! Eikä saa mua yhtään sen paremman näköiseksi.
"Oletko varma, etteivät näiden tuntemattomien ihmisten kyselyt ole johtuneet siitä, että olet myös tuntenut olosi epävarmaksi ja epämukavaksi ilman meikkiä, ja se on näkynyt käyttäytymisessäsi? "¨
No mistäpä minä sen tietäisin. Tuskin. Silloin kun olen viimeksi näyttäytynyt ilman meikkiä julkisesti, ja saanut näitä kommentteja, en vielä meikannut niin usein (=ollut niin vaivaantunut/ahdistunut meikittä).
Tottakai mä välitän muiden kommenteista! Kyllähän se nyt tuntuu pahalta kun itsekin tietää olevansa helvetin ruma, niin sitten vielä muutkin viestittävät niin omilla kommenteillaan... saa vaan vahvistuksen omille luuloilleen... luulot muuttuu faktaksi. - edellinen
voinko? kirjoitti:
juujuu, toki voin muuten meikata, mutta se on ihan turhaa, kun silmiä ei kuitenkaan voi. Silmät ovat kuitenkin se meikkauksen olennaisin osa, ainakin omalla kohdallani. Jos on muuten meikkivoiteet ja puuterit naamassa, mutta meikkaamattomat silmät, niin se on mulle sama kuin ilman meikkiä! Eikä saa mua yhtään sen paremman näköiseksi.
"Oletko varma, etteivät näiden tuntemattomien ihmisten kyselyt ole johtuneet siitä, että olet myös tuntenut olosi epävarmaksi ja epämukavaksi ilman meikkiä, ja se on näkynyt käyttäytymisessäsi? "¨
No mistäpä minä sen tietäisin. Tuskin. Silloin kun olen viimeksi näyttäytynyt ilman meikkiä julkisesti, ja saanut näitä kommentteja, en vielä meikannut niin usein (=ollut niin vaivaantunut/ahdistunut meikittä).
Tottakai mä välitän muiden kommenteista! Kyllähän se nyt tuntuu pahalta kun itsekin tietää olevansa helvetin ruma, niin sitten vielä muutkin viestittävät niin omilla kommenteillaan... saa vaan vahvistuksen omille luuloilleen... luulot muuttuu faktaksi....päästä eroon tuosta itsesääliä täynnä olevasta asenteesta.
Kukaan ei ole helvetin ruma, jos vaan pitää edes hieman itsestään huolta (eli vähintäänkin peseytyy, vaihtaa silloin tällöin puhtaat vaatteet ja siistii hiuksensa), ja suhtautuu asioihin positiivisesti.
Negatiivisuus ja nyrpeä naama sitä vastoin saa jopa hyvätkin "lähtökohdat" omaavan henkilön rumaksi, rasittavaksi katsoa ja muutenkin sietää.
Jos nyt alkaisit suhtautua itseesi ja ulkonäköösi positiivisesti: Sen sijaan että ajattelet "olen helvetin ruma" ja etsit vahvistusta kanssaihmisiltäsi tälle luulollesi, yritä ajatella "olen ihan kivannäköinen ja kaikin puolin miellyttävä henkilö". Huomaat vähitellen, että löydät vahvistusta juuri niille luuloille, joille haluatkin saada vahvistusta. Joku saattaa antaa negatiivistakin kommenttia, mutta pian ne menevät toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, kun keskityt niihin positiivisiin kommentteihin ja sanattomiin viesteihin, joita ypäristö sinulle lähettää. - voinko?
edellinen kirjoitti:
...päästä eroon tuosta itsesääliä täynnä olevasta asenteesta.
Kukaan ei ole helvetin ruma, jos vaan pitää edes hieman itsestään huolta (eli vähintäänkin peseytyy, vaihtaa silloin tällöin puhtaat vaatteet ja siistii hiuksensa), ja suhtautuu asioihin positiivisesti.
Negatiivisuus ja nyrpeä naama sitä vastoin saa jopa hyvätkin "lähtökohdat" omaavan henkilön rumaksi, rasittavaksi katsoa ja muutenkin sietää.
Jos nyt alkaisit suhtautua itseesi ja ulkonäköösi positiivisesti: Sen sijaan että ajattelet "olen helvetin ruma" ja etsit vahvistusta kanssaihmisiltäsi tälle luulollesi, yritä ajatella "olen ihan kivannäköinen ja kaikin puolin miellyttävä henkilö". Huomaat vähitellen, että löydät vahvistusta juuri niille luuloille, joille haluatkin saada vahvistusta. Joku saattaa antaa negatiivistakin kommenttia, mutta pian ne menevät toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, kun keskityt niihin positiivisiin kommentteihin ja sanattomiin viesteihin, joita ypäristö sinulle lähettää.Kun ei sille vaan voi mitään että vihaa itseään niin paljon! :( Ei se ajatusmalli, joka on aina ollut, tule tuosta noin vain muuttumaan! Kyllähän minäkin haluaisin että omaisin hyvän itsetunnon, en välittäisi muiden kommenteista yms... mutta itsetunto on niin pohjalukemissa kun vaan voi olla. Ja tunnen itseni oikeasti vastenmielisen näköiseksi. Niin vastenmieliseksi etten oikeasti ulos kehtaa mennä.. vaikka haluaisinkin.
Vahvistuksia rumuusluulolleni ei todellakaan tarvitse etsiä, vaan niitä tuntuu suorastaan satelevan. Positiivista palautetta en muista saaneeni vuosikausiin. Miten siinä sitten pystyy uskottelemaan itselleen että "olen ihan kivannäköinen ja kaikin puolin miellyttävä henkilö"?? Ei mitenkään. - edellinen
voinko? kirjoitti:
Kun ei sille vaan voi mitään että vihaa itseään niin paljon! :( Ei se ajatusmalli, joka on aina ollut, tule tuosta noin vain muuttumaan! Kyllähän minäkin haluaisin että omaisin hyvän itsetunnon, en välittäisi muiden kommenteista yms... mutta itsetunto on niin pohjalukemissa kun vaan voi olla. Ja tunnen itseni oikeasti vastenmielisen näköiseksi. Niin vastenmieliseksi etten oikeasti ulos kehtaa mennä.. vaikka haluaisinkin.
Vahvistuksia rumuusluulolleni ei todellakaan tarvitse etsiä, vaan niitä tuntuu suorastaan satelevan. Positiivista palautetta en muista saaneeni vuosikausiin. Miten siinä sitten pystyy uskottelemaan itselleen että "olen ihan kivannäköinen ja kaikin puolin miellyttävä henkilö"?? Ei mitenkään....kun yritin auttaa, ja kertoa sinulle kuinka voisit yrittaa paasta eroon tuosta negatiivisesta ajatusmallista.
Kuten tuossa yritin aikaisemmassa viestissäni selventää, niin ihminen on siitä hassu olento, että se hakee aina omille olettamuksilleen vahvistusta niitä tukevista faktoista, ja sivuuttaa omien olettamuksiensa vastaiset faktat. Eli et muista saaneesi positiivista palautetta vuosikausiin, koska olet todennäköisesti vain missannut ne positiiviset kommentit, koska ne eivät sovi sinun ajatuskuvioosi. Negatiivinen ajattelumalli on tietenkin myös eräänlainen noidankehä, sillä huonolla itsetunnolla varustettu henkilö ei tietenkään sädehdi, joten positiivista palautetta tulee luultavasti vähemmän.
Hyvän itsetunnon avain on kuitenkin sinussa itsessäsi, eikä itsetuntoa voi (tai kannata!) rakentaa toisten kommenttien varaan. Mieti ja listaa missä kaikessa olet hyvä, mistä asioista pidät, missä asioissa olet onnistunut, mitkä asiat ovat hyvin elämässäsi, mikä ulkonäössäsi on hyvää. Ihan pienetkin asiat! Kukaan ei voi olla hyvä kaikessa, tai paras missään, mutta jokainen on hyvä jossain, ja nauttii jostakin. Koita keskittyä näihin positiivisiin asioihin!
Jos haluat, niin voin ihan anonyymisti myös antaa vinkkejä meikkiin ja pukeutumiseen, ja kaikkeen missä vain voin olla avuksi. Voit laittaa minulle meiliä osoitteeseen [email protected]. - voinko?
edellinen kirjoitti:
...päästä eroon tuosta itsesääliä täynnä olevasta asenteesta.
Jos nyt alkaisit suhtautua itseesi ja ulkonäköösi positiivisesti: Sen sijaan että ajattelet "olen helvetin ruma" ja etsit vahvistusta kanssaihmisiltäsi tälle luulollesi, yritä ajatella "olen ihan kivannäköinen ja kaikin puolin miellyttävä henkilö". Huomaat vähitellen, että löydät vahvistusta juuri niille luuloille, joille haluatkin saada vahvistusta. Joku saattaa antaa negatiivistakin kommenttia, mutta pian ne menevät toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, kun keskityt niihin positiivisiin kommentteihin ja sanattomiin viesteihin, joita ypäristö sinulle lähettää.Jostain syystä tää ei antanut mun vastata siihen sun viimesimmän viestin kohdalle, joten vastaan tähän edelliseen.
Tiedän kyllä että yritit auttaa, ja kiitos siitä.
Ja minä taas vaan yritin selittää omia tuntemuksiani, selittää ettei siitä huonosta itsetunnosta tunnu eroon pääsevän millään.... tuntuu mahdottomalta tehtävältä.
Mä olen ollut "pohjalla" niin kauan jo, etten enää osaa oikein etsiä itsestäni mitään hyvää... osittain sen seurauksena kun oon saanut niin paljon huonoa palautetta joka osa-alueella "Et osaa sitä, ei noin!, miksi noin teit, kauhee kun sinä olet kalpea!" jne. jne.
Tiedän ettei toisten puheista pitäisi välittää, mutta en osaa olla välittämättä :( En tiedä miten se olisi edes mahdollista olla välittämättä... minä ainakin loukkaannun niistä sanoista, ja se vaikuttaa kaikkeen taas negatiivisesti -> itsetunto tippuu entisestään.
Mukavaa kesää sinulle! - edellinen
voinko? kirjoitti:
Jostain syystä tää ei antanut mun vastata siihen sun viimesimmän viestin kohdalle, joten vastaan tähän edelliseen.
Tiedän kyllä että yritit auttaa, ja kiitos siitä.
Ja minä taas vaan yritin selittää omia tuntemuksiani, selittää ettei siitä huonosta itsetunnosta tunnu eroon pääsevän millään.... tuntuu mahdottomalta tehtävältä.
Mä olen ollut "pohjalla" niin kauan jo, etten enää osaa oikein etsiä itsestäni mitään hyvää... osittain sen seurauksena kun oon saanut niin paljon huonoa palautetta joka osa-alueella "Et osaa sitä, ei noin!, miksi noin teit, kauhee kun sinä olet kalpea!" jne. jne.
Tiedän ettei toisten puheista pitäisi välittää, mutta en osaa olla välittämättä :( En tiedä miten se olisi edes mahdollista olla välittämättä... minä ainakin loukkaannun niistä sanoista, ja se vaikuttaa kaikkeen taas negatiivisesti -> itsetunto tippuu entisestään.
Mukavaa kesää sinulle!...kaikkea hyvää, ja toivottavasti saat itsetuntosi kohdalleen. Helppoahan se ei ole, mutta aloita vähitellen, ja yritä oikein etsimällä etsiä hyviä puolia kaikesta, ja ennen kaikkea itsestäsi. Onhan se tietenkin aika kliseistä ("Think positive!"), mutta toimii loppujen lopuksi.
Itse tulen aina ihan punaiseksi joka tilanteessa (urheillessa, puhuessani yleisölle jne.). Kyllähän se minua häiritsee, mutta kun kerran en voi sille mitään, niin olen vain yrittänyt oppia hyväksymaan sen. Saatan siis esimerkiksi ilmoittaa kavereille ja muille paikallaolijoille, että laitoin tänään punaisen paidan, että se sopisi yhteen kasvojeni värin kanssa :)
Eli jos joku vaikkapa "haukkuu" (eli siis oikeastaan vaan sanoo) sinua kalpeaksi, niin käännä se vitsiksi, ja sano vaikka takaisin, että missasit paluulennon Transilvaniaan.
Hyvää kesää sinullekin, ja tsemppiä! - hävetkää aikuiset
edellinen kirjoitti:
...kun yritin auttaa, ja kertoa sinulle kuinka voisit yrittaa paasta eroon tuosta negatiivisesta ajatusmallista.
Kuten tuossa yritin aikaisemmassa viestissäni selventää, niin ihminen on siitä hassu olento, että se hakee aina omille olettamuksilleen vahvistusta niitä tukevista faktoista, ja sivuuttaa omien olettamuksiensa vastaiset faktat. Eli et muista saaneesi positiivista palautetta vuosikausiin, koska olet todennäköisesti vain missannut ne positiiviset kommentit, koska ne eivät sovi sinun ajatuskuvioosi. Negatiivinen ajattelumalli on tietenkin myös eräänlainen noidankehä, sillä huonolla itsetunnolla varustettu henkilö ei tietenkään sädehdi, joten positiivista palautetta tulee luultavasti vähemmän.
Hyvän itsetunnon avain on kuitenkin sinussa itsessäsi, eikä itsetuntoa voi (tai kannata!) rakentaa toisten kommenttien varaan. Mieti ja listaa missä kaikessa olet hyvä, mistä asioista pidät, missä asioissa olet onnistunut, mitkä asiat ovat hyvin elämässäsi, mikä ulkonäössäsi on hyvää. Ihan pienetkin asiat! Kukaan ei voi olla hyvä kaikessa, tai paras missään, mutta jokainen on hyvä jossain, ja nauttii jostakin. Koita keskittyä näihin positiivisiin asioihin!
Jos haluat, niin voin ihan anonyymisti myös antaa vinkkejä meikkiin ja pukeutumiseen, ja kaikkeen missä vain voin olla avuksi. Voit laittaa minulle meiliä osoitteeseen [email protected].Voi HUOH teitä ihmisiä! Jos pitää itsestään enemmän meikin kanssa, se on ihan yhtä oikein ja tervettä kuin pitää itsestään ilman meikkiä! Ei siinä mihinkään hoitoon tarvitse hakeutua helvetti soikoon
- öasihdöLJBSF
Itse jouduin vetämään 20 päivän antibioottikuurin silmässä olevan tulehduksen vuoksi ja minulta kiellettiin kaikki meikki. Ehdotankin ettet käytä.Minulla tulehdus parani erinomaisesti.Ethän halua että silmässäsi oleva tulehdus ei parane tai että se pitkittyy?
- loltsilol
itse en pidä meikkaamisesta koska minun ei mielestäni ole pakkos itä tehdä. minulla on ruskettunut iho ympärivuorokauden pitkät ja tuuheat sekä mustat ripset sekä tuuheat tummanruskeat kulmakarvat. ihossa ei oo epäpuhtauksii. mulla on pitkät jalat ja todella paksut hiukset. silmämi ovat vaaleansiniset... oon kyllä ihan vitun ruma mutta en meikkaa ksoka ei minusta sitä minun tarvitse tehdä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517113Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414874HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3002748- 1482052
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321607- 171547
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3981534Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki251474Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101313mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k111263