Pitäisiköhän mennä jo lääkäriin, kun kaksiviikkoa vatta on ollut ihan kuralla ja mistä tämä voisi johtua?
Alkuun söin ihan normaalisti monipuolista kotiruokaa, mutta nyt viikon olen syönyt lähes pelkkää kaurapuuroa, mutta sekään ei pysy sisällä puoltatuntia kauempaa, kun pitää rynnätä veskiin.
Muuten mulla on ollut aivan normaali terve olo, paitsi nyt on hiukan heikottanut muutaman päivän, kun oon syönyt liian vähän, kun veskissä ei ole viitsinyt asua.
Painoa on tippunut nyt kahden viikon aikana noin viisikiloa (tosin se ei ole pahitteeksi).
Kiitos, jos joku osaa neuvoa.
vatta kuralla
1
395
Vastaukset
- lääkehiili
Apteekista ilman reseptiä Carbo medicinalis (Lääkehiili)
Carbo medicinalis
Lääkemuodot:
TABL
Vaikuttavat aineet:
Aktiivihiili.
Käyttötarkoitus:
Tabletteja käytetään ripulin ja ilmavaivojen hoitoon sekä myrkytysten yhteydessä.
Kapseleita käytetään äkilliseen ripuliin ruokavaliohoidon lisänä.
Vaikutustapa:
Aktiivihiili estää myrkyllisten aineiden imeytymistä suolistosta verenkiertoon sitomalla niitä pintaansa.
Annostus:
Tabletit: ripuliin ja ilmavaivoihin 2 - 10 tablettia 3 - 4 kertaa vuorokaudessa. Pikkulapsille 1 - 5 tablettia 3 - 4 kertaa vuorokaudessa.
Myrkytyksen hoitoon jopa 50 - 100 tablettia hyvin sekoitettuna noin puoleen litraan haaleaa vettä. Kapseleita otetaan 3 - 4 kappaletta kerrallaan, vuorokauden aikana korkeintaan 12 kapselia.
Lääkkeen ottaminen:
Tabletit ja kapselit niellään runsaan nesteen kera.
Haittavaikutukset:
Ulosteet mustuvat, mikä ei ole vaarallista. Lääke voi aiheuttaa ohimenevästi ummetusta. Hiili estää samanaikaisesti nautittujen muiden lääkkeiden imeytymistä.
Huom E-pillerit ....
Raskaus ja imetys:
Lääkettä voi käyttää myös raskauden aikana ja imetyksen yhteydessä.
Vältä rasvaisia ruokia siihen saakka kunnes vatsa on rauhoittunut
Jos vatsa ei ala rauhoittua parissa vuorokaudessa ed lääkkeellä, täytyy kyllä mennä lääkäriin
Ripuli, joka kestää alle vuorokauden ei runsaan juomisen lisäksi tarvitse yleensä muuta hoitoa.
Useita päiviä jatkuvassa ripulissa on hyvä käyttää myös apteekista saatavaa ”ripulijuomaa” Osmosal Novumia ®. Juoma korjaa suola- ja nestetasapainoa, jolloin kuntoutuminen tapahtuu nopeammin.
Maitohappobakteerit auttavat vatsaa pysymään tasapainossa. Maitohappobakteereita löytyy mm. Biophilus®, Gefilus® tai PanAcido®- nimisinä.
Ripulin jatkuessa lievänäkin yli 5 päivää tai jos ripuliin liittyy muita yleisoireita esimerkiksi kuumeilua, veriripulia tai voimakasta kipua vatsan alueella kannattaa aina ottaa yhteyttä lääkäriin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363472Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162883Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102124IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121216Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006