Nuoret karavaanarit

mitäkä

Onko heitä olemassa? harvemmin näkee oman ikäisiä 28v matkailijoita.

10

1360

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itse olin 20 vuotias

kun ostin eka asuntovaunu. Nuoret vaan ei nykyään pistä rahaa vaunuun vaan tärkempi on juhliminen.

• rahasta kiinni

aika kallis harrastus asuntovelat lapset ym ei kaikille sovi. Vaunualueilla juhliminen ei myös ole mahdollista,aikaiset nukkumaanmenoajat,grillausrajoitukset,hiljaisuus klo 10,känniläisiä ei katsota hyvällä

• ollio

Hei!

Yhdyn aikaisempaan arvioon syyksi nuorten karavaanareiden vähäiseen määrään: harrastuksen hintavuuden. Itse olen suht. nuori, 32-vuotias, vaimo 29- ja tytär 2-vuotias. Asuntolainaa ON, ja pitkäikäisen haaveen toteuttaminen omasta asuntoautosta on tehnyt tiukkaa - mutta tänään se viimein onnistui!

Huomenna lähdetään ekalle reissulle Ouluun ja Ristijärvelle! Jee!

• emmääymmärrä

Mielestäsi siis alle 30-vuotiaat automaattisesti haluavat juhlia, ryypätä, rellestää????? Ja vanhempi väki ei tätä tietenkään vaunualueella koskaan, eikä ikinä harrasta!!?? No, eipä ei...Ei todellakaan! Monella alueella olemme yöunet menettäneet näiden yli viisikymppisten örveltämisten takia! Nuoret telttailijat eivät ole häiriöitä aiheuttaneet.

• pitävät meteliä
        emmääymmärrä kirjoitti:

Mielestäsi siis alle 30-vuotiaat automaattisesti haluavat juhlia, ryypätä, rellestää????? Ja vanhempi väki ei tätä tietenkään vaunualueella koskaan, eikä ikinä harrasta!!?? No, eipä ei...Ei todellakaan! Monella alueella olemme yöunet menettäneet näiden yli viisikymppisten örveltämisten takia! Nuoret telttailijat eivät ole häiriöitä aiheuttaneet.

Olemme kolunneet leirintäalueita pohjoismaissa 20 vuoden ajan ja kokemuksesta voin sanoa, että enin osa häiritsevästä metelistä tulee nuorten musiikin soitosta ja/tai erilaisten pelien pelaamisesta hiljaisuuden jälkeen.

Toki on niitäkin, jotka yöllä palaavat alueelle lähistöllä olevasta ravintolasta, eivätkä osaa olla hiljaa. Tähän joukoon mahtuu kaiken ikäisiä.

Ehkäpä nuoremmilla ei tuon rahan käytön vuoksi ole varaa ostaa omaa matkailuvaunua tai -autoa. Tarkoitan, että rahaa kuluu eri tavalla, kuin meillä 50:llä, joilla ei ole enää tarvetta "juhlia" joka ilta olutlasin ääressä.

Velkaa meilläkin on, omakotitalosta, autosta ja vaunusta yhteensä yli 30000 euroa ja kk-lyhennykset yli 1100 euroa. Silti on vielä oma mökki ja tämä rakas vaunuiluharrastus.

Kaikkeen riittää rahaa, kun elää tulojensa mukaan. Ja huom, olemme kuitenkin pelkkiä "duunareita".

• otek
        ollio kirjoitti:

Hei!

Yhdyn aikaisempaan arvioon syyksi nuorten karavaanareiden vähäiseen määrään: harrastuksen hintavuuden. Itse olen suht. nuori, 32-vuotias, vaimo 29- ja tytär 2-vuotias. Asuntolainaa ON, ja pitkäikäisen haaveen toteuttaminen omasta asuntoautosta on tehnyt tiukkaa - mutta tänään se viimein onnistui!

Huomenna lähdetään ekalle reissulle Ouluun ja Ristijärvelle! Jee!

harrastusta kalliiksi.Päin vastoin kesälomat ja vapaa ajan kustannukset alhaisemmat kuin ennen vaunuilua.Asia on tietenkin toinen jos on pakko ostaa uutta 60,000 euron asuntoautoa tai kalleimpia telivaunuja.
        Karavaanailemaan pääse kyllä edullisemminkin.Itse aloitimme veneilyn jälkeen 5 vuotta sitten 3,000 euron vaunulla.Sen lisäksi etukatos ja muut retkeilytarvikkeet noin 500 eur.Muut retkeilykulut kuten yöpymiset,bensat etc. tietenkin samat oli vaunun hinta sitten korkeampi.
        Pari vuotta sitten ostimme uudeen esittelyvaunun alle 15,000 eurolla mikä minusta ei ole kova hinta.Täytyy kuitenkin myöntää että ei meidän retkeilyn laatu ja nautinto juuri noussut uuden vaunun myötä.Itse olen myös asuntovelallinen ja perheellinen ja nimenomaan vaunuiluviikonloput ja lomat olen kokenut edullisimmaksi vapaa ajanvietoksi kun mökkiinkään ei ole varaa laittaa 150-200,000.

• jandey

Minä 29v. mies 34v ja tyttö 8kk.
      harvemmin omaa ikäluokkaa kyllä karavaanareissa on.
      Monella omat lapsenlapset meijän tytön ikäisiä :)
      mistäpäin olet? olisi joskus kiva tavata omankin ikäluokan karavaanareita :)

• himovaanari

Kyllä meitä nuoriakin on!
      Itsellä toinen vaunu jo, kun eka tuli kulutettua lähes loppuun ja ikää vasta 25.
      Olin 23 juuri täyttänyt kun ekan vaunun hankin.
      Useimmat mun ikäiset on näkynyt vaan omien vanhempien vaunuilla.
      Asuntolainaa on myös, mutta silleen sopivasti ja lapsia ei oo eikä tuu.

• >>>

täällä 25v ja 33v ja kolmas vaunu jo menossa! ihan aloitettu parin tonnin vaunuista nytkin kolmen tonnin vaunu ja hyvin menee ei tulis mielenkään ostaa mitään kympin vaunuja kun noillakin pääsee sinne minne tarvii!

• nuori (no joo) vaanari

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      8108
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3912
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1916
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1380
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      33
      1224
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      31
      1109
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      980
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      857
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      832
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      797
    Aihe