mikä masennuslääke?

minä vain

on sivuvaikutuksiltaan sellainen, että se ei vie seksuaalista halua pois?

16

3006

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on yksilöllistä

      Siinäpä vastaus.

    • vastaus..

      Remeron (mirtatsapiini). Lisäksi luin että yhdeksän kymmenestä sietää sitä hyvin. Mielestäni on oleellista, että ihminen pysyy ihmisenä inhimmillisine piirteineen, ja lääkkeiden on syytä palvella ihmistä kaikkine muotoineen. Muussa tapauksessa lääke on huono.

      • luulen

        että aika paljon enemmän, kuin yksi kymmenestä saa siitä melkoisen ylipaino-ongelman.


      • oo lihottanu..
        luulen kirjoitti:

        että aika paljon enemmän, kuin yksi kymmenestä saa siitä melkoisen ylipaino-ongelman.

        pikkuisen saisikin tulla painoa lisää, mut eipä oo pahemmin lihottanu. Hoikka olen ja ei ole menny edes 50 kg:n raja yli. Aika lailla samoissa paino ku normaalistiki. Eli pelko pois, että lihottais. Mutta kai sen jokainen näkee omalla kohdalla, et lihottaako. Tosin itse en edes pelännyt sen lihottavan ja ajattelin, että saaki tulla muutama kilo lisää. Mut ei taida hirveemmin tulla lisää.. Kivasti antaa unta ja kahviakin saa juoda! Ruokahalu palaantunu tosin, mut ei vaan kiloja tule pahemmin lisää... (4vk käyttäny) Niin mun annos on ollu 15 mg, tosin nyt muutamana iltana oon ottanu vieläkin vähemmän, jotain puolet tuosta eli 7,5 mg.


      • ei sillä
        oo lihottanu.. kirjoitti:

        pikkuisen saisikin tulla painoa lisää, mut eipä oo pahemmin lihottanu. Hoikka olen ja ei ole menny edes 50 kg:n raja yli. Aika lailla samoissa paino ku normaalistiki. Eli pelko pois, että lihottais. Mutta kai sen jokainen näkee omalla kohdalla, et lihottaako. Tosin itse en edes pelännyt sen lihottavan ja ajattelin, että saaki tulla muutama kilo lisää. Mut ei taida hirveemmin tulla lisää.. Kivasti antaa unta ja kahviakin saa juoda! Ruokahalu palaantunu tosin, mut ei vaan kiloja tule pahemmin lisää... (4vk käyttäny) Niin mun annos on ollu 15 mg, tosin nyt muutamana iltana oon ottanu vieläkin vähemmän, jotain puolet tuosta eli 7,5 mg.

        tosiaan ole painoon vaikuttavaa merkitystä, tuo onkin indikaatiolla unettomuus. Mutta terapeuttinen annos esim. indikaatiolla depressio onkin sitten jo vallan muuta, alkaen 30 mg:sta ylöspäin, sivuvaikutuksetkin sitten vallan toista kuin noin matalilla annoksilla.

        Kyllä se on ihan vslmistajan toimestakin todettu että Remeron aiheuttaa aineenvaihd. hidastumista, ruokahalun kasvua ja nesteen kertymistä, etenkin naispuolisilla käyttäjillä.


      • yleinen
        ei sillä kirjoitti:

        tosiaan ole painoon vaikuttavaa merkitystä, tuo onkin indikaatiolla unettomuus. Mutta terapeuttinen annos esim. indikaatiolla depressio onkin sitten jo vallan muuta, alkaen 30 mg:sta ylöspäin, sivuvaikutuksetkin sitten vallan toista kuin noin matalilla annoksilla.

        Kyllä se on ihan vslmistajan toimestakin todettu että Remeron aiheuttaa aineenvaihd. hidastumista, ruokahalun kasvua ja nesteen kertymistä, etenkin naispuolisilla käyttäjillä.

        oire se painonnousu sillä lääkkeellä kylläkin. Ei mulla pelkästään ole unihäiriöitä, minkä takia tuota lääkettä olen syönyt.. no, todetaan että olen silti ottanut nukhaduslääkettä (lyhytvaikutteinen) esim 1/4 tablettia, yleensä korkeitaan puolikkaan.. mutta unta sitten piisaakin. Opamoxiakin on ollut käytössä, mutta en enää käytä niitä päivittäin. Remeron on kuitenkin sellainen lääke, että siihen on sietokykyä useimmilla. Ellei sitten hirveästi ala painonnousu ärsyttämään. Mutta todella jos on uniongelmia, niin tuo on mielestäni suositeltava lääke. Muihin ongelmiin voi sitten yrittää keksiä keinoja muutoin kuin lääkkeillä. Toimintaa, kavereita yms..


      • lihomisen..
        oo lihottanu.. kirjoitti:

        pikkuisen saisikin tulla painoa lisää, mut eipä oo pahemmin lihottanu. Hoikka olen ja ei ole menny edes 50 kg:n raja yli. Aika lailla samoissa paino ku normaalistiki. Eli pelko pois, että lihottais. Mutta kai sen jokainen näkee omalla kohdalla, et lihottaako. Tosin itse en edes pelännyt sen lihottavan ja ajattelin, että saaki tulla muutama kilo lisää. Mut ei taida hirveemmin tulla lisää.. Kivasti antaa unta ja kahviakin saa juoda! Ruokahalu palaantunu tosin, mut ei vaan kiloja tule pahemmin lisää... (4vk käyttäny) Niin mun annos on ollu 15 mg, tosin nyt muutamana iltana oon ottanu vieläkin vähemmän, jotain puolet tuosta eli 7,5 mg.

        kanssa niin, että se jolla on muutenkin taipumusta ylensyömiseen (ja ylipainoon), niin nuo ssri-lääkkeet vielä lisäävät tuota taipumusta.
        Jos taas on hoikka, eikä kilot muutenkaan tartu kroppaan, niin ei tuo lääkekään sitä tee. Minullakin kokemusta noista lääkkeistä (3 eri merkkiä), eikä lihomista ole tapahtunut, olen myös sellanen hädin tuskin 50kg.
        Korkeintaan pientä turvotusta on tullut, mikä tietysti sekin on inhottavaa. Mutta ei kai noista sivuvaikutuksista pääse.....jotain aina tulee.


      • eikä edes
        lihomisen.. kirjoitti:

        kanssa niin, että se jolla on muutenkin taipumusta ylensyömiseen (ja ylipainoon), niin nuo ssri-lääkkeet vielä lisäävät tuota taipumusta.
        Jos taas on hoikka, eikä kilot muutenkaan tartu kroppaan, niin ei tuo lääkekään sitä tee. Minullakin kokemusta noista lääkkeistä (3 eri merkkiä), eikä lihomista ole tapahtunut, olen myös sellanen hädin tuskin 50kg.
        Korkeintaan pientä turvotusta on tullut, mikä tietysti sekin on inhottavaa. Mutta ei kai noista sivuvaikutuksista pääse.....jotain aina tulee.

        SNRI-lääke....


      • oli...
        luulen kirjoitti:

        että aika paljon enemmän, kuin yksi kymmenestä saa siitä melkoisen ylipaino-ongelman.

        remeron ja se lihotti mua mutta sain samaa valmistetta eri valmistajalta mirtazapin-nimellä ja se ei turvottanut. oli joku pari vuotta väliä noissa lääkkeissä. cipralex ja mirtazapin yhdessä on vienyt mun seksihalut tyystin


      • eli M on Remen
        oli... kirjoitti:

        remeron ja se lihotti mua mutta sain samaa valmistetta eri valmistajalta mirtazapin-nimellä ja se ei turvottanut. oli joku pari vuotta väliä noissa lääkkeissä. cipralex ja mirtazapin yhdessä on vienyt mun seksihalut tyystin

        "REMERON SOLTAB 30MG 30 TABL SUUSSA HAJOAVA
        ORGANON    
              
           
        11,93 €       0,40€/kpl
        edullisempi rinnkkaislääke, aivan sama vaikuttava lääkeaine!!!

        Sidos/apuaineissa ero, ei muuta,,,,,
        Lääkemuodot
        Suussa hajoava tabletti, jossa on vaikuttavaa ainetta 15, 30 tai 45 milligrammaa (mg).

        Vaikuttavat aineet:
        Mirtatsapiini.

        Käyttötarkoitus:
        Remeron on tarkoitettu masennustilojen hoitoon. Lääkettä ei pitäisi määrätä lapsile eikä alle 18-vuotiaille nuorille.

        Vaikutustapa:
        Lääkkeen sisältämä mirtatsapiini vaikuttaa aivoissa toimivien välittäjäaineiden, serotoniinin ja noradrenaliinin, aineenvaihduntaan siten, että masennuksen oireet lievittyvät. Vaikutus alkaa yleensä muutaman viikon kuluessa, rauhoittava ja unta parantava vaikutus mahdollisesti jo hoidon alussa. Hoitoa jatketaan yleensä 4-6 kuukautta oireiden poistumisen jälkeen.

        Annostus:
        Lääkärin ohjeen mukaan. Yleensä hoito aloitetaan joko 15 tai 30 mg:n annoksella iltaisin. Lääkitystä ei saa omin päin lopettaa äkillisesti.

        Lääkkeen ottaminen:
        Tabletti asetetaan kuivin käsin kielelle, jossa se hajoaa nopeasti. Ateriointi ei vähennä eikä lisää lääkkeen vaikutusta. Tabletin voi niellä joko nesteen kera tai ilman.

        Haittavaikutukset:
        Lääkkeen käyttöön voi joskus liittyä painon nousua ja ruokahalun lisääntymistä. Etenkin hoidon alussa voi väsyttää, mikä heikentää tarkkaavaisuutta liikenteessä ja muissa vastaavissa tilanteissa. Joskus voi ilmaantua huimausta, vapinaa tai turvotusta. Lääke voi voimistaa alkoholin ja rauhoittavien lääkkeiden vaikutusta.

        Raskaus ja imetys:
        Lääkitystä raskauden ja imetyksen aikana ei suositella, koska tästä ei ole kokemuksia. Asiasta on hyvä neuvotella lääkärin kanssa.

        Säilytys:
        Huoneenlämmössä, alle 30 asteessa, valolta suojattuna ja kuivassa paikassa. Viimeinen käyttöpäivämäärä on merkitty pakkaukseen.

        Lisäaineet
        -

        Lähde: Lääketietokeskus
        ja tässä Mirtan;

           
        MIRTARIL 30MG 30 FOL TABL
        ALTERNOVA    
              
           
        6,79 €       0,23€/kpl

        Lääkemuodot
        Tabletti, jossa on vaikuttavaa ainetta 15 tai 30 milligrammaa (mg).

        Vaikuttavat aineet:
        Mirtatsapiini.

        Käyttötarkoitus:
        Mirtaril on tarkoitettu masennustilojen hoitoon. Lääkettä ei suositella alle 18-vuotiaille.

        Vaikutustapa:
        Lääkkeen sisältämä mirtatsapiini vaikuttaa aivoissa toimivien välittäjäaineiden, serotoniinin ja noradrenaliinin, aineenvaihduntaan siten, että masennuksen oireet lievittyvät. Vaikutus alkaa yleensä muutaman viikon kuluessa, rauhoittava ja unta parantava vaikutus mahdollisesti jo hoidon alussa. Hoitoa jatketaan yleensä 4-6 kuukautta oireiden poistumisen jälkeen.

        Annostus:
        Lääkärin ohjeen mukaan. Yleensä lääkeannos otetaan iltaisin juuri ennen nukkumaan menoa. Lääkitystä ei saa omin päin lopettaa äkillisesti.

        Lääkkeen ottaminen:
        Tabletti niellään pureskelematta nesteen kera.

        Haittavaikutukset:
        Lääkkeen käyttöön voi joskus liittyä painon nousua ja ruokahalun lisääntymistä. Etenkin hoidon alussa voi väsyttää, mikä heikentää tarkkaavaisuutta liikenteessä ja muissa vastaavissa tilanteissa. Joskus voi ilmaantua huimausta tai päänsärkyä sekä turvotuksia. Lääke voimistaa alkoholin ja rauhoittavien lääkkeiden vaikutusta, joten alkoholia tulee käyttää lääkityksen aikana varoen.

        Raskaus ja imetys:
        Lääkitystä raskauden ja imetyksen aikana ei suositella, koska tästä ei ole kokemuksia. Asiasta on hyvä neuvotella lääkärin kanssa.

        Säilytys:
        Huoneenlämmössä, alle 30 asteessa, valolta suojattuna ja kuivassa paikassa. Viimeinen käyttöpäivämäärä on merkitty pakkaukseen.

        Lisäaineet
        -

        Lähde: Lääketietokeskus

        Apu/sidosaineet eivät aiheuta turvotusta, joten.....


    • ---

      Sanovatko jotkut, että moklobemidi.

      • Moklobemidi

        Moklobemidi ei vie haluja saati orgamismikykyä, mutta ei se toisaalta kovin hyvin masennukseen tehoa. Sitalopraamilla saat heittää orgasmille hyvästit.


      • toimii hyvin
        Moklobemidi kirjoitti:

        Moklobemidi ei vie haluja saati orgamismikykyä, mutta ei se toisaalta kovin hyvin masennukseen tehoa. Sitalopraamilla saat heittää orgasmille hyvästit.

        venlafaksiinin ei ole minulla ainankaan vienyt haluja pois.


      • myös mulla!
        toimii hyvin kirjoitti:

        venlafaksiinin ei ole minulla ainankaan vienyt haluja pois.

        Alkuun oli tosin pientä letkeysongelmaa ja haluttomuutta mutta en ole varma johtuiko se lääkkeestä vai sairaudesta. Nyt ainakin mattopaini sujuu!!!


    • killerikimi

      se on hitto vitt..juttu..
      aurorix. ei vie jos sopii, vaikuttava aine moklobemidi.
      sanoisin maallikona että tohon serotoniinin hajoamisen estämiseen, kannattas panostaa,eikä ns. takaisin ottoon..ei meinaa sit ottaa eteen eikä ruiskii, ja tytötki tahtoo tanssii ja myös saadaaaaaaaaaah

    • Anonyymi

      Voxra. Piristää mutta vie yöunet..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4856
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3066
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1461
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1203
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1167
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1167
    Aihe