No niin, pitkäänpäs se kesti...

Avaukseni, jossa kritisoitiin islamia ja puolustettiin sananvapautta ja Tanskaa, on näemmä poistettu. Se ehti olla palstalla alle 2 päivää.

Islamia ei näköjään saa Suomi24:ssa kritisoida, vai oliko ongelma sananvapaudessa, jota Suomi24 ei näköjään ainakaan tässä asiassa salli.

Kannanotto se on Enirolta tuokin.

16

770

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Salccari

      Mitä mitä ihmettä. Onko se oikeasti tällaista. Suomessakin. Surullista.

    • nylkytys

      Ylivoimaisesti viihdyttävin ja samalla asiapitoisin ketju tällä palstalla. vinku-uuno, pääliäkäri ja Neiti Etsivä näyttivät mallia sanan säilällä miekkailusta.

      Kuka tunnustaa itkeneensä ylläpidolle? Apo? Pub-perse? joku muu?

      • johannes19

        On aivan samantekevää, minne jonkun "vinku-uunon" kirjoittamat "keskustelun avaukset" - siis henkilöön kohdistuneet, asiattomat hyökkäykset - ovat kadonneet. Palstalta häviää kosolti muutakin, perusteettomasti.

        Oletko sinä, parahin nimimerkki "nylkytys" tosiaankin sitä mieltä, että palstan aihepiiriin kuulumaton nylkytyksen tautologinen toistaminen on asiapitoista keskustelua? Oletko sinä myös sitä mieltä, että kreationismin esityksiin suoranaisesti kohdistuneet kysymykset eivät olisi asiapitoista keskustelua? Halleluja! Olet totisesti, totisesti minä sanon, ymmärtänyt keskustelun merkityksen täydellisesti! Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.


      • nylkytys
        johannes19 kirjoitti:

        On aivan samantekevää, minne jonkun "vinku-uunon" kirjoittamat "keskustelun avaukset" - siis henkilöön kohdistuneet, asiattomat hyökkäykset - ovat kadonneet. Palstalta häviää kosolti muutakin, perusteettomasti.

        Oletko sinä, parahin nimimerkki "nylkytys" tosiaankin sitä mieltä, että palstan aihepiiriin kuulumaton nylkytyksen tautologinen toistaminen on asiapitoista keskustelua? Oletko sinä myös sitä mieltä, että kreationismin esityksiin suoranaisesti kohdistuneet kysymykset eivät olisi asiapitoista keskustelua? Halleluja! Olet totisesti, totisesti minä sanon, ymmärtänyt keskustelun merkityksen täydellisesti! Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.

        Olen sitä mieltä, että rakkikoiraketjun lähes klaikki puheenvuorot (no ehkä jotain Apon mölöyksiä lukuunottamatta) olivat
        - älykkäämpiä
        - hauskempia
        - asiapitoisempia
        kuin vaikka tuo sinun räksytyksesi johon juuri olen vastaamassa. Niinettä halleluja ja aamen ittelles vaan.


      • kun joutui

        itse naurunalaiseksi. On niin helppoa leikkiä kovaa jätkää ja lällätellä muille, mutta voi itku sentään kun pilkka osuukin omaan nilkkaan. Eihän tuollaista räkänokkaa voi kuin sääliä. Ehkä se joskus aikuistuu, pidetään yhdessä sille peukkuja. =)


      • Apo-Calypso
        johannes19 kirjoitti:

        On aivan samantekevää, minne jonkun "vinku-uunon" kirjoittamat "keskustelun avaukset" - siis henkilöön kohdistuneet, asiattomat hyökkäykset - ovat kadonneet. Palstalta häviää kosolti muutakin, perusteettomasti.

        Oletko sinä, parahin nimimerkki "nylkytys" tosiaankin sitä mieltä, että palstan aihepiiriin kuulumaton nylkytyksen tautologinen toistaminen on asiapitoista keskustelua? Oletko sinä myös sitä mieltä, että kreationismin esityksiin suoranaisesti kohdistuneet kysymykset eivät olisi asiapitoista keskustelua? Halleluja! Olet totisesti, totisesti minä sanon, ymmärtänyt keskustelun merkityksen täydellisesti! Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.

        Sitä tekee mitä osaa.
        Ei muuta osaa kuin nylkyttää.


      • johannes19
        nylkytys kirjoitti:

        Olen sitä mieltä, että rakkikoiraketjun lähes klaikki puheenvuorot (no ehkä jotain Apon mölöyksiä lukuunottamatta) olivat
        - älykkäämpiä
        - hauskempia
        - asiapitoisempia
        kuin vaikka tuo sinun räksytyksesi johon juuri olen vastaamassa. Niinettä halleluja ja aamen ittelles vaan.

        Minusta tuntuu, ettei minun kannata alkaa sinua ainakaan keskustelullisesti haastamaan, sillä sinun "vastauksesi" oli vallan murhaavaa luettavaa:

        "Vaikutat silti olevan kaiken purematta nielevä typerys."
        -nylkytys

        Et ottanut avaukseeni kantaa muuten kuin että totesit otsikossasi kysymisen olevan sallittua. Kiitos toki tästäkin vähästä, jonka ansiosta älyän, että kykenen vain asiattomaan haukkumiseen. Sinähän et esimerkiksi ikinä hauku jotain "kaiken purematta nieleväksi" typerykseksi - ja tietenkin "vinku-uunon" kirjoitukset ovat kaikki vain ja ainoastaan asiapitoisia ja hauskoja, älyllisiä ilotulituksia, joissa vahvat argumentit murskaavat älykääpiöiden esitykset alta aikayksikön. Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.


      • silloin...
        kun joutui kirjoitti:

        itse naurunalaiseksi. On niin helppoa leikkiä kovaa jätkää ja lällätellä muille, mutta voi itku sentään kun pilkka osuukin omaan nilkkaan. Eihän tuollaista räkänokkaa voi kuin sääliä. Ehkä se joskus aikuistuu, pidetään yhdessä sille peukkuja. =)

        täytyy lällättää (huuli pyöreänä ja simmut ymmyriäisinä):

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000035562802#22000000035562802

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000035300896#22000000035300896

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000035519266#22000000035519266

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000035367858#22000000035367858

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000035614581#22000000035614581

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000035611423#22000000035611423

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000035574422#22000000035574422

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000035529560#22000000035529560

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000035381849#22000000035381849

        muutama huuli pyöreänä lällättely. olisi löytynyt vielä about 100 lisää, mutta tuosta käy jo ilmi että äidin pikku pallero osaa hellanlettas sentäs lällättää vaikka ei sarkasmia ymmärrä ja on muutenkin aina ihan pihalla kaikessa. :))

        tuskin aikuistuu ikinä ;)))


    • Salccari
    • viestisi

      Viestisi ei sitäpaitsi kuulu tämän palstan puheenaiheen piiriin.
      Eikä sinulla ollut mitään järkevää esitettävääkään.
      Mutta varsin ansiokkaasti se osoitti kyllä sinun pääsi pienuuden.
      Tai onko kusta päässäsi?

      • >>Viestisi ei sitäpaitsi kuulu tämän palstan puheenaiheen piiriin.>Eikä sinulla ollut mitään järkevää esitettävääkään.>Mutta varsin ansiokkaasti se osoitti kyllä sinun pääsi pienuuden.>Tai onko kusta päässäsi?


    • Mr.K.A.T.

      Kun aihe on esillä (ja hetkisen hämmästelin sen poistamista), niin totean, etten oikein ole samaa mieltä kanssasi. ts. en voi puolustaa äärioikeistolaisen hengen hallitsemaa Tanskaa..

      Sananvapauskaan ei ole niin rajaton että sillä saa vapaasti tappaa kissoja(Mäen "taideteos") tahi ihmisiä, vaan siinäkin on vastuunrajat oltava. Molemmat edustaa vihaa (siis jos provoilen ja tietäen tappavansa ihmisiä julkaisevat).

      • Salccari

        Ei kuvan julkaisija ketään tapa.


      • Eri mieltä saa aina olla, sekin on sananvapautta :)

        En minäkään mitä tahansa sallisi sananvapauden nimissä, en esim. ihmisten tai muiden eläinten vahingoittamista. Eli totta kai vapauteen liittyy tässäkin mielessä vastuu, mutta pointti olikin siinä, että islam ei ole millään tapaa arvostelun yläpuolella, ja arvostelustahan noissa pilapiirroksissa on kysymys. Itse asiassa islamilaista kulttuuria ja yhteiskuntia pitäisi arvostella paljon nykyistä enemmänkin.

        Se, mistä Tanskassa erityisesti pidän, on nimenomaan yhteiskunnan rentous, ja samasta syystä pidän myös Hollannista. Enkä muuten missään nimessä kannata äärioikeistolaisuutta, jos kohta en vasemmistolaisuuttakaan. Eikä Tanskassa mikään erityisen äärioikeistolainen henki vallitsekaan - ei ainakaan sen enempää kuin täälläkään. Olen käynyt Tanskassa kymmeniä kertoja ihan viime vuosinakin (useimmiten työhöni liittyen), ja työni kautta myös tunnen tanskalaisia koko joukon - ja tuo tuntemani joukko edustaa paremminkin niitä kovia kuin pehmeitä arvoja.

        Ihmiset siellä ovat muuten Euroopan onnellisimpia: http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Tutkimus Suomalaiset Euroopan toiseksi onnellisin kansa/1135226630185


      • viestisi

        Esitit hyvän perustelun.
        Jos tietää pilapiirroksen aiheuttavan harmia muille kuin itselleen, sen julkaisu ei ole aitoa sananvapautta.
        Sananvapauden käyttämisen vaikutus ei saa aiheuttaa muille ihmisille vaaraa.
        Sananvapauden käyttäjän on alistuttava itse aiheuttamiensa seurausten kantajaksi.


      • illuminatus kirjoitti:

        Eri mieltä saa aina olla, sekin on sananvapautta :)

        En minäkään mitä tahansa sallisi sananvapauden nimissä, en esim. ihmisten tai muiden eläinten vahingoittamista. Eli totta kai vapauteen liittyy tässäkin mielessä vastuu, mutta pointti olikin siinä, että islam ei ole millään tapaa arvostelun yläpuolella, ja arvostelustahan noissa pilapiirroksissa on kysymys. Itse asiassa islamilaista kulttuuria ja yhteiskuntia pitäisi arvostella paljon nykyistä enemmänkin.

        Se, mistä Tanskassa erityisesti pidän, on nimenomaan yhteiskunnan rentous, ja samasta syystä pidän myös Hollannista. Enkä muuten missään nimessä kannata äärioikeistolaisuutta, jos kohta en vasemmistolaisuuttakaan. Eikä Tanskassa mikään erityisen äärioikeistolainen henki vallitsekaan - ei ainakaan sen enempää kuin täälläkään. Olen käynyt Tanskassa kymmeniä kertoja ihan viime vuosinakin (useimmiten työhöni liittyen), ja työni kautta myös tunnen tanskalaisia koko joukon - ja tuo tuntemani joukko edustaa paremminkin niitä kovia kuin pehmeitä arvoja.

        Ihmiset siellä ovat muuten Euroopan onnellisimpia: http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Tutkimus Suomalaiset Euroopan toiseksi onnellisin kansa/1135226630185

        Ainakin joku vuosi sitten Tanskan parlamentissa ym keskustelun taso oli sitä luokkaa että jotkut vertasi sitä natsi-saksaan (suunnittelivatko peräti Ghettoja ?).
        Myös täällä käyneitä tanskalaisopiskelijoita, heidän mielipiteitään kauhisteltiin ylioppilaslehdessä, muukalaisvastaisia ja liki rasistisia, näytti että oikeistohenki olisi levinnyt läpeensä yhteiskuntaan.

        Täällä on Suomessa esim. romaaneissa vääristyneitä moraalikäytöntöjä, mutta pilapiirrosten tekeminen niistä olisi kyllä mulla kaikkein vihoviimeisin temppu, ennemmin sanoja kuin kuvia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1407
    2. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1131
    3. 37
      812
    4. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      70
      796
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      157
      765
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      42
      752
    7. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      48
      722
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      695
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      44
      679
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      632
    Aihe