Citroen Jumpy vai Fiat Scudo

Pikkupakua vailla

Toivoisin tänne kokemuksia, kehuja ja haukkuja otsikon pikkupakuista. Tarkoitus on ostaa käytetty alle 10tonnin käytetty peli vuosimallia n. 2000-2004. Kriteereinä on pieni kulutus, rekisteröity 3 hengelle ja lumihankeen kiinnijäämättömyys.
Suuret kiitokset jo etukäteen!
T: Lapinmies

7

8920

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zxz,

Tekniikka on sama kummassakin.Samassa tehtaassa
      valmistetaan. Varustelu vähän poikkeaa.
      Etuveto tekee mukavan ajettavan ja turbo
      tehoa ja kiihtyvyyttä.

• Scudolla 4-vuotta

Katoppa tämä
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Sevel

Koneet on kestäviä, pientä sälää menee joniinverran ja etupyörän laakereita. Nokka-akseli vetää hammashihnalla, joka on ajoissa vaihdettava, noin 120 000km paikkeilla, katkeamisista en ole kuullut. Jos ei ole ovien kauko-ojausta, lukkopesät alkaa vanhemmiten reistailemaan. Ei mitään pahaa sanottavaa.

• turbolla

Ne 1.9 D versiot ovat toivottoman laiskoja joten katsele vain 1.9 td tai 2.0 jtd/hdi malleja.
      Muuten tilat riittää vaikka köyhän miehen matkailuautoksi.

• Lapinm

Kiitokset tiedoista. On se hienoa tämä nykyaika, kun apua ja asiantuntemusta löytyy näin helposti. Enpä ole itse älynnyt, että ovat tosiaan aika lailla sama auto. Mietin vaan koeajoilla, että kovin tuntuvat samanlaisilta.
      Nyt lähden Fiat kaupoille, sillä on nimittäin tuo Scudo 2tonnia halvempi kuin Jumpy, eikä kunnossa ja kilometreissä juuri eroa ole;
      ...siitäkin huolimatta vaikka olen ikäni vannonut, että en Fiatilla aja :)

• sitten kun

tarvitset vara-osia käy ne sitikalta.Ovat halvempia kuin fiiun, mutta samoja kumminkin.

• mennessä

korjttu tankin polttoainepumppu, k-akselin hihnapyörä, kaksi venttiilikoneiston keinuvipua (huonoa tuuria, ei noita paljon mene) sekä etujarrulevyt. Pakoputkea en laske korjauksiin, ne puhkeavat aina ennemmin tai myöhemmin. Rahaa palanut korjauksiin vähän alle 1000e joka on aika vähän tuohon kilometrimäärään.
      Kulutus 6,5-8L/100km mikä on hyvin kohtuullinen. Tavaratilan sisämitta voisi olla 2m, nyt on jotain 1,94m kun väliseinä on pois.
      Kiva peli ajella etenkin 2L turbolla, 109hv kuljettaa kiihkeästi. Onneksi rakenne on vanhahtava ja tässä tapauksessa se on erittäin positiivista. Tyytyväinen olen ja seuraava on samanlainen.

• on muuten

toiminut jtd scudo.108 tkm ostettaessa nyt 168tkm,molemmat raidetangonpäät vaihdettu välijäähdyttimen letku, huollot normaalisti.kaukoohjattu keskuslukko olis hyvä alkavat nuo lukot reistaamaan(avain pyörii tyhjää pesässä)
        eivätkä ole kalliita reilusti alle 10t€ saa jo hyviä pelejä

p.s turbo ehdottomasti 1,9d on laiska

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5514
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4830
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2761
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2354
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2018
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1657
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1601
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      23
      1482
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1456
    Aihe