Adventisti >< evankeelinen

Nimiadventisti:

Ei ole uskossa, mutta ei usko kaikkiin Ellen Whiten näkyihin ja oppeihinkaan. Silti puolustaa häntä kristityksi ja yrittää löytää hänen kirjoituksistaan jotain "oikeaa", jota sitten mainostaa edelleen. Eli lanseeraa Elleniä siinä kuin muutkin adventistit. Oikeastaan pahempi eksyttäjä, koska verhoaa Elleniä vaarattomaksi. Ei halua tulla uskoon eikä erota adventtikirkosta, vaan tarrautuu harhaoppeihin.

Fundamentaalinen adventisti:

tai aitoadventisti niinkuin adventistipastori Flink taisi ilmaista täällä taannoin. Pitää Ellen Whiteä aitona profeettana, uutena Eliana ja vertaa häntä, ja jopa nostaa yli, Raamatun ilmoitusprofeettojen. Pitää oikeana ja puolustaa Ellenin näkyjä ja niistä kyhättyjä harhaoppeja ja eksyttää ihmisiä parhaansa mukaan harhaoppeihin.

Evankeelinen adventisti:

Koko nimitys on sanahirviö, jolla ei ole mitään todellisuuspohjaa. Sana adventisti (ja adventismi) ei sovi mihinkään muuhun kuin harhaoppiin. Evankeelinen taas tarkoittaa kristittyä. Käsitteet evankeelinen ja adventisti ovat siis toistensa vastakohtia eikä niitä voi yhdistää kuvaamaan ketään. Evankeelinen ei voi olla adventisti eikä adventisti voi olla evankeelinen.

8

431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se ei ollut Flink, joka

      käytti sanaa aitoadventisti. Se heitettiin Flinkille.

      • Kyllä minulla ne vanhat keskustelut on jollain muistitikulla, mutta en nyt jaksa niitä alkaa etsimään, kuka sitä nimitystä ensin käytti. Flinkhän poisti kaikki kirjoituksensa, joten niitä ei netiltä löydy.

        Nimiadventisti sen sijaan on jo Ellenin käyttämä, kun hän uhkaili niitä, jotka eivät hänen oppejaan täysin uskoneet:

        "Minä näin Jumalalla olevan lapsia, jotka eivät tunne eivätkä pidä sapattia. He eivät ole hylänneet sitä koskevaa valoa. Ahdistuksen ajan alussa meidät täytettiin Pyhällä Hengellä lähtiessämme julistamaan sapattia täydellisemmin. Tämä saattoi kirkot ja nimiadventistit raivon valtaan, koska he eivät voineet kumota sapattitotuutta. Siihen aikaan kaikki Jumalan valitut näkivät selvästi, että meillä oli totuus, ja he tulivat ulos kärsien vainoa kanssamme." — Hengellisiä kokemuksia, s. 39.


    • nettipeelon

      mielipiteet kiinnosta.

      • Eipä varmaan kiinnostkaan mikään, kun ei kiinnosta edes omat nimenne. Mutta teihin sopii yleisnimi Happamat Urputtajat.


    • ei yritäkkään löytää totuutta Ellenin kirjoituksista, vaan etsiikin niistä vain virheitä, ja niitähän löytyy yli satavuotisista kirjoituksista.
      Pääasia on, että Riittakin ymmärtää, että Adventismi tarkoittaa Jeesuksen toista tulemista, mutta kumpaan tulemiseen Riitta uskoo, ylimääräiseen tempauksen tulemiseen, vaiko Jeesuksen toiseen tulemukseen ?

      Kyllä nuo erillaiset Adventistit uskovat, että Riittakin uskoo jonkinlaiseen evankeliumiin.

      Tiedä nyt mihin ylifariseus uskoo, kun on niin erillaisia Adventisteja tarjolla, eikä Riittaakaan voi noin vain ohittaa.

      Pitäisiköhän ylifariseuksen tulla vielä lujempaan uskoon, kuin ylifariseuksen uskoon, sillä kyllä hänkin Riitan kanssa uskoo Jeesuksen Kristuksen ylösnousemis toivoon hänen kanssaan.

      • alifariseus

        valitsisi yksinomaan Jeesuksen ja Raamatun sanan.
        Niillä pitää pelastua, kun Jumala ne antoi sitä varten.


      • olla
        alifariseus kirjoitti:

        valitsisi yksinomaan Jeesuksen ja Raamatun sanan.
        Niillä pitää pelastua, kun Jumala ne antoi sitä varten.

        oikeilla jäljillä. Ole vaan ylifariseuksen oppilaana. Huomaan, että olet uskossa askeleen päässyt eteenpäin.


    • Emme tunne, eikä Herra tunne mitään armeliaisuutta
      syntisiä kohtaan. Eikä tietenkään langennutta
      Israelia kohtaan. Eik näin ole, rakkaat ystävät?
      Kuitenkin, mietin vaan joitain sanankohtia . . .

      Matt 26:6-16

      6 Kun Jeesus oli Betaniassa spitaalia sairastaneen Simonin talossa, [26:6-13: Mark. 14:3-9; Joh. 12:1-8]
      7 tuli hänen luokseen nainen, jolla oli alabasteripullossa hyvin kallista tuoksuöljyä. Jeesuksen aterioidessa nainen vuodatti öljyn hänen päähänsä. [Luuk. 7:36-38]
      8 Mutta kun opetuslapset näkivät sen, he sanoivat paheksuen: "Millaista haaskausta!
      9 Olisihan sen voinut myydä hyvään hintaan ja antaa rahat köyhille."

      - - Todella armon ja hyvän tavaran haaskausta.
      Olisihan Jeesuksen pitänyt tietää, että se nainen
      on syntinen, viekoitellut monia hurskaita miehiä.
      Näpit irti, olisi Jumalan pitänyt sanoa naiselle.
      Ja ajaa ulos pimeyteen. Voitelemallako syntinen
      koettaa ostaa Jumalan mielisuosion? - -

      10 Jeesus huomasi tämän ja sanoi heille: "Miksi te pahoitatte naisen mielen? Hän teki minulle hyvän teon.
      11 Köyhät teillä on luonanne aina, mutta minua teillä ei aina ole. [5. Moos. 15:11]
      12 Kun hän voiteli minut, se tapahtui hautaamistani varten.
      13 Totisesti: kaikkialla maailmassa, missä ikinä evankeliumin sanoma julistetaan, tullaan muistamaan myös tämä nainen ja kertomaan, mitä hän teki." [Matt. 24:14]

      - - Niinpä tullaan muistamaan. Syntiset iloitsevat
      ja hurskaat kiristelevät mustia hampaitaan. - -

      14 Silloin yksi kahdestatoista opetuslapsesta, Juudas Iskariot, meni ylipappien luo [26:14-16: Mark. 14:10,11; Luuk. 22:3-6 : Joh. 11:57]
      15 ja sanoi: "Paljonko maksatte minulle, jos toimitan hänet teidän käsiinne?" He sopivat hänen kanssaan kolmestakymmenestä hopearahasta. [Sak. 11:12; Matt. 27:3-5]
      16 Siitä lähtien hän etsi tilaisuutta kavaltaakseen Jeesuksen.

      - - Juudas Iskariot teki sen, mikä jokainen
      lainvartija tahtoisi tehdä, jos vain uskaltaisi.
      On se niin väärin, kun Jeesus tuhlaa huomiota
      syntisiin ja sata hyvää ihmistä jää huomaamatta.
      Ja ennen muuta: ilman kehuja! Hyi tuota Jeesusta!! - -

      Joka sadas on otollinen?

      Luuk. 15:7
      Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä (99)vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.

      Omahyväiset matkalla helvettiin!

      Luuk 18. - - Fariseus ja publikaani

      9 Muutamille, jotka olivat varmoja omasta vanhurskaudestaan ja väheksyivät muita, Jeesus esitti tämän kertomuksen: [Sananl. 30:12]
      10 "Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus, toinen publikaani. [Ap. t. 3:1]

      11 Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani. [Jes. 58:2; Luuk. 16:15; Ilm. 3:17]
      12 Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.' [Matt. 9:14 | Matt. 23:23 ]

      13 Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!' [Esra 9:6; Ps. 51:3]

      14 "Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei.* Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan." [Voidaan kääntää myös: "hän lähti kotiinsa hurskaampana kuin tuo toinen."] [Matt. 21:31 | Matt. 23:12 ].

      Hävyttömyyden huippu, armon tuhlaamista: Israel pelastuu ja israelilaiset - - omassa maassaan.

      Jes. 61:7
      Teillä on ollut häpeää kaksin verroin, teitä on syljetty ja pilkattu, mutta nyt te saatte omassa maassanne kaksinkertaisen perinnön ja teillä on oleva ikuinen ilo. [Jes. 35:10, 51:11]

      Vai kuis on?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      325
      7455
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2234
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1631
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1479
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      114
      1196
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1155
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1046
    8. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      915
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      913
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      277
      813
    Aihe