Mistä juutalaiset hankki kosher-lihansa kun kosher-teurastustapa on hyvin paljon yhtenevä halal-teurastuksen kanssa ja halal-teurastus on Suomessa määritelty "lainvastaiseksi"?
Mistä kosher-lihaa?
23
4359
Vastaukset
- rasismia vastaan
kovin moni vain ei enää Suomessa noudata koshersääntöjä. Juutalainen teurastus tapahtuu teurastamoissa, en tiedä mikä on muslimien käytäntö enkä sitäkään onko halalteurastus kielletty EU-maissa.
- teurastus on
ainakin Suomessa kiellettyä, mutta sitä kuulemma harrastetaan täällä Suomen metsissä. Kuka vain voi milloin vain ostaa lehmän tai kalkkunan ihan miltä maatilalta vain ja taluttaa eläimen navetan nurkan taakse taikka metsään ja teurastaa tätä allahu akbar huutojen raikuessa..
- halal on kiellettyä
teurastus on kirjoitti:
ainakin Suomessa kiellettyä, mutta sitä kuulemma harrastetaan täällä Suomen metsissä. Kuka vain voi milloin vain ostaa lehmän tai kalkkunan ihan miltä maatilalta vain ja taluttaa eläimen navetan nurkan taakse taikka metsään ja teurastaa tätä allahu akbar huutojen raikuessa..
kun eläin kuuluu teurastaa vetämällä kurkku auki yhdellä vedolla ettei verta jää eläimeen!
- edellisessä
halal on kiellettyä kirjoitti:
kun eläin kuuluu teurastaa vetämällä kurkku auki yhdellä vedolla ettei verta jää eläimeen!
-----
- rituaaliteurastajat,
syökää vaikka vihanneksia lihan sijaan kun olette noin aivottomia junttiuskovaisia.
- on kala
edellisessä kirjoitti:
-----
mikäs se haukion kala nyt olikaan.
Kurkku auki? Ei hyvä ihminen, olet nyt väärässä, aivan väärässä.
Yhdellä pitkällä terävällä veitsen vedolla avataan eläimen kaulavaltimo. Näin eläin kärsii mahdollisimman vähän.
Kaikki ei-juutalaiset kärsimystä vähentämään tarkoitetut tavat eivät suinkaan vähennä kärsimystä. Itseasiassa on hieman huvittavaakin että lain mukaan kosher-teurastus on kielletty, mutta todellisuudessa sähkötainnutus yksinään aiheuttaa elukalle paljon enemmän kärsimystä kuin oikein suoritettu kosher-teurastus... muistan seuranneeni keskustelua missä eräs kiihkeä luonnonsuojelija haukkui juutalaiset tämän takia eikä päähän mennyt millään vaikka tohtoritason lääkäri järjestelmällisesti kumosi jokaisen piiperön esittämän väittämän ja argumentin. Besserwisseriä pahempi on ainoastaan asiaa tuntematon besserwisser
Mitäs sanot kun Suomessa purevat murskaksi porourosten kivekset kun ne salvetaan. Kun poroparka on saatu väen voimalla kellistettyä kumolleen niin poron kalleudet jauhettiin hampailla murskaksi ja pruiskautettiin hankeen. Vai saisivatkohan ne nykyään ilokaasua tai jotain rauhottavaa, puudutuspiikin tai jotain.. tämä on vanha suomalainen perinne, josta hevosetkaan ym sonnit eivät ole jääneet osattomaksi.
No kierrätä sinä vain tekopyhiä ja moralisoivia valheita eli puoli- ja osatotuuksiasi, - se näyttää muuten erittäin typerältä. Minkäs teet pässinpäälle, sormi pystyssä hakkaa päätään seinään. - rasismia vastaan
rituaaliteurastajat, kirjoitti:
syökää vaikka vihanneksia lihan sijaan kun olette noin aivottomia junttiuskovaisia.
rituaaliteurastus, vaan teurastus.
- vihannes jorolainen
Jumala vihaa lihansyontia. Siis emme tarvitse kosher lihaa.
Tafut ovat yhta hyvia. Oikeastaan parempia. - Tutkielman asiasta suoritta...
on kala kirjoitti:
mikäs se haukion kala nyt olikaan.
Kurkku auki? Ei hyvä ihminen, olet nyt väärässä, aivan väärässä.
Yhdellä pitkällä terävällä veitsen vedolla avataan eläimen kaulavaltimo. Näin eläin kärsii mahdollisimman vähän.
Kaikki ei-juutalaiset kärsimystä vähentämään tarkoitetut tavat eivät suinkaan vähennä kärsimystä. Itseasiassa on hieman huvittavaakin että lain mukaan kosher-teurastus on kielletty, mutta todellisuudessa sähkötainnutus yksinään aiheuttaa elukalle paljon enemmän kärsimystä kuin oikein suoritettu kosher-teurastus... muistan seuranneeni keskustelua missä eräs kiihkeä luonnonsuojelija haukkui juutalaiset tämän takia eikä päähän mennyt millään vaikka tohtoritason lääkäri järjestelmällisesti kumosi jokaisen piiperön esittämän väittämän ja argumentin. Besserwisseriä pahempi on ainoastaan asiaa tuntematon besserwisser
Mitäs sanot kun Suomessa purevat murskaksi porourosten kivekset kun ne salvetaan. Kun poroparka on saatu väen voimalla kellistettyä kumolleen niin poron kalleudet jauhettiin hampailla murskaksi ja pruiskautettiin hankeen. Vai saisivatkohan ne nykyään ilokaasua tai jotain rauhottavaa, puudutuspiikin tai jotain.. tämä on vanha suomalainen perinne, josta hevosetkaan ym sonnit eivät ole jääneet osattomaksi.
No kierrätä sinä vain tekopyhiä ja moralisoivia valheita eli puoli- ja osatotuuksiasi, - se näyttää muuten erittäin typerältä. Minkäs teet pässinpäälle, sormi pystyssä hakkaa päätään seinään.Hauki on kala, ja sinä olet palikka.
Kosher ja Halal-lihaa tuotetaan juurikin niin, että eläimelta vedetään kaulavaltimo auki, mutta hyvä ihminen, sen jälkeen eläin kärsii 3-5min kun se vuotaa kuiviin. (Täytyy olla todella typerä etteikö tuota tietäisi.)
Sähkötainnutuksessa eläin vaipuu tiedottomuuteen, lehmiltä on mm. otettu aivokäyriä, mitkä ovat osoittaneet ettei se enää reagoi kipuun tainnutuksen jälkeen, itse tainnutus tietysti sattuu, mutta se on vain sadasosasekunti. (Tietysti voi tulla hoitovirheitä jolloin sähkötainnutusta ei ole osattu antaa oikein, jolloin eläin tietysti kärsii jossain suhteessa.)
Että elä höpötä paskoo! - eläimet tuntevat kiv
teurastus on kirjoitti:
ainakin Suomessa kiellettyä, mutta sitä kuulemma harrastetaan täällä Suomen metsissä. Kuka vain voi milloin vain ostaa lehmän tai kalkkunan ihan miltä maatilalta vain ja taluttaa eläimen navetan nurkan taakse taikka metsään ja teurastaa tätä allahu akbar huutojen raikuessa..
valitettavasti ei voi,siitä tulee tuomio ja käry käy.
- Näin on..
Tutkielman asiasta suoritta... kirjoitti:
Hauki on kala, ja sinä olet palikka.
Kosher ja Halal-lihaa tuotetaan juurikin niin, että eläimelta vedetään kaulavaltimo auki, mutta hyvä ihminen, sen jälkeen eläin kärsii 3-5min kun se vuotaa kuiviin. (Täytyy olla todella typerä etteikö tuota tietäisi.)
Sähkötainnutuksessa eläin vaipuu tiedottomuuteen, lehmiltä on mm. otettu aivokäyriä, mitkä ovat osoittaneet ettei se enää reagoi kipuun tainnutuksen jälkeen, itse tainnutus tietysti sattuu, mutta se on vain sadasosasekunti. (Tietysti voi tulla hoitovirheitä jolloin sähkötainnutusta ei ole osattu antaa oikein, jolloin eläin tietysti kärsii jossain suhteessa.)
Että elä höpötä paskoo!Totta puhut, kaikkea älytöntä sitä kirjoitetaan. Tainuttaminen on TODELLA inhimillinen tapa verrattuna eläimen valuttamiseen verestä tajuissaan olevan eläimen sydämen sitä pumpatessa.
- 9+10
Näin on.. kirjoitti:
Totta puhut, kaikkea älytöntä sitä kirjoitetaan. Tainuttaminen on TODELLA inhimillinen tapa verrattuna eläimen valuttamiseen verestä tajuissaan olevan eläimen sydämen sitä pumpatessa.
Onko sinulla empiiristä kokemusta molemmista metodeista? Annat ymmärtää,että on.
Epäilen vahvasti. - Näin on..
9+10 kirjoitti:
Onko sinulla empiiristä kokemusta molemmista metodeista? Annat ymmärtää,että on.
Epäilen vahvasti.Sinulla ainakin on kun niin vahvasti tiedät. Ei ihmisiäkään ilman tajun poistamista, tai puudutusta leikata, eläimiä mielestäsi voi niin kohdella typerän uskomuksen vuoksi.
Elätkö tässä päivässä? - kurkkuamyötenrasismia
teurastus on kirjoitti:
ainakin Suomessa kiellettyä, mutta sitä kuulemma harrastetaan täällä Suomen metsissä. Kuka vain voi milloin vain ostaa lehmän tai kalkkunan ihan miltä maatilalta vain ja taluttaa eläimen navetan nurkan taakse taikka metsään ja teurastaa tätä allahu akbar huutojen raikuessa..
Et niiku miks piti vaan kirjottaa toi Allaahu akbar pelkältään kun tässä on kyse muslimeista JA juutalaisista? Onko sama asia raaempi jos muslimi tekee sen?
- välttää
pokkanatkin! Turha näitten ahneitten ihmisten on lihaa syödäkään, kun niin mahtipontisesti pitää eläinkin tappaa kaikkine rituaaleineen.
- msitimesitnA oN
Ahneitten? Huomaatko olevasi samalla aaltopituudella Aatu H:n kanssa.
- No huh,huh!!
msitimesitnA oN kirjoitti:
Ahneitten? Huomaatko olevasi samalla aaltopituudella Aatu H:n kanssa.
No jo on, yhdestä sanasta natsikorttia vetämään.. olet uskomaton !!!
- 7+12
No huh,huh!! kirjoitti:
No jo on, yhdestä sanasta natsikorttia vetämään.. olet uskomaton !!!
Kalikka kalahti ja sinä älähdit. Siinä se,that´s it. Huomasitko? :)
- No huh,huh..
7+12 kirjoitti:
Kalikka kalahti ja sinä älähdit. Siinä se,that´s it. Huomasitko? :)
Kukahan kortin vedon aloitti? Ja yhdestä sanasta!
- semjaza
erot ovat kuin paivalla ja yolla.
Katso Allahin nimea ja kaanna se oikealle kyljelleen. Lue se kreikaksi.
/joko raksuttaa? - ziz77us
Se että eläin syö esim lammas viljaa ja heiniä yms. ei siis tehokasvuun tuarkoitettua rehua.
Ei raadon syöjiä kuten karhu yms.
Kosher on tarkoitettu suojaamaan ihmisiä taudeilta. - 5+9
Kaikki näyttää olevan "in",kun kyseessä on antisemitismin edistäminen. Juutalaisuuden demonisoimisen agenda ei tunne rajoja,se oikeuttaa itse itsensä käytännöllisesti katsoen mihin tahansa.
Historia toistaa omia premissejään yhä enevässä määrin,myös Suomessa. - Jeesus_love_us
Kyllä se lihansyönti on aina eläinrääkkäystä,jollain tapaa! syön itse kyllä lihaa:( mut olen ajatellut lopettaa lihansyönnin tässä ihan pian?!
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251228
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 88800
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20759- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109626
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet117517