Eli tarvitsisin n. 7-14-vuotiaille sopivia raamattu aiheisia kysymyksiä. Kyllähän niitä itsekin keksii mutta olisi hyvä saada mahdollisimman monipuolisia kysymyksiä. Ja laittakaa vastauskin mukaan, kiitos.
Kysymyksiä lapsille
15
780
Vastaukset
- Ittrop Sadha
Älä vaan ala ahtaasta portitta kyselemään. Se on saatanan uistin jossa on terävät koukut.
Ovatko ihmiskäsin tehdyt kirkot, temppelit ja rukoushuoneet Jumalan huoneita?
Eivät ole. Lue Jeremia 7:1-15, Matt.23:37-39, Matt.24:1-2 ja Apt 17:24-30.
Ovatko papit jumalanpalvelijoita?
Eivät ole: Lue Hesekiel 34:1-12, Hoosea 6:9, Malakia 2:1-9, Matt.23:13-37
ja Joh.10:12-13- Yksi.
Onko Suni eksyttäjä?
Yksi. kirjoitti:
Onko Suni eksyttäjä?
Ei ole, sillä Jumala oli hänet jo äidin kohdussa valinnut
omaksi palvelijakseen, ja suorittaa täällä tätä saamaansa tehtävää:
"Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään.
Se eläketulo, mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi
olet minun palveluksessani. Menet, minne minä sinut lähetän
ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua. Älä ihmisiä pelkää,
sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut. Äläkä heitä kauhistu,
etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään. Ja jos ilman
minun tahtoani johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."- tarvitsee
kokoustiloja. Herra itse käski israelilaisia rakentamaan ilmestysmajan ja myöhemmin temppelin. Sunkaan kämpille ei varmaan kovin suuri seurakunta mahu kokoontumaan?
Hän määräsi myös pappeuden. Ut:ssa mainitaan myös seurakunnankaitsijat. Meidän tulisi rukoilla seurakuntiemme työntekijöiden puolessta että keskittyisivät olennaiseen.
Seurakunnan jäsenillä on eri tehtäviä. On hyvä ettei kaikkien tarvitse tehdä seurakuntatyötä oman palkkatyönsä ohessa. Myös seurakunnanjäsenillä on omat tehtävänsä. Niihin kuuluu muutakin kuin veisaaminen ja sponsorointi. Osa tehtävistä tehdään seurakunnassa, osa perheessä, työpaikoilla ja vapaa-ajan harrastusten parissa. tarvitsee kirjoitti:
kokoustiloja. Herra itse käski israelilaisia rakentamaan ilmestysmajan ja myöhemmin temppelin. Sunkaan kämpille ei varmaan kovin suuri seurakunta mahu kokoontumaan?
Hän määräsi myös pappeuden. Ut:ssa mainitaan myös seurakunnankaitsijat. Meidän tulisi rukoilla seurakuntiemme työntekijöiden puolessta että keskittyisivät olennaiseen.
Seurakunnan jäsenillä on eri tehtäviä. On hyvä ettei kaikkien tarvitse tehdä seurakuntatyötä oman palkkatyönsä ohessa. Myös seurakunnanjäsenillä on omat tehtävänsä. Niihin kuuluu muutakin kuin veisaaminen ja sponsorointi. Osa tehtävistä tehdään seurakunnassa, osa perheessä, työpaikoilla ja vapaa-ajan harrastusten parissa.Alexsin lista kohta 9, niin sen jälkeen ainakin tiedät,
miksi Jumala kaiken luomansa temppelijärjestyksen kumosi,
ja miten Saatana alkoi niissä toteuttaa omaa lopun ajan
rajua eksytystä, johtamalla niiden kautta kadotukseen
kaikki totuudesta luopuneet.- kysymykseen
Yksi. kirjoitti:
Onko Suni eksyttäjä?
>>>Onko Suni eksyttäjä?
- hildurvonhopsis
Yksi. kirjoitti:
Onko Suni eksyttäjä?
On !
- hildurvonhopsis
Muokkaa tuosta sopivaksi lapsille:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000005&posting=22000000035770052
Lapsilta voi kysellä kaikkea hauskaa:
1) Mikä on Jaakobin poikien isän nimi? (Jaakob)
2) Kuka loi maan? (Jumala)
3) Kuka oli maailman ensimmäinen sauvakävelijä? (Mooses :0)
4) Onko taivaassa eläimiä? ('Minun pyhällä vuorellani ei kukaan tee pahaa, siellä vohla ja leijona kävelevät yhdessä niityllä')
5) Minkä hedelmän Eeva antoi Aatamille (sitä ei kerrota Raamatussa - sanotaan vain 'hedelmän' ja ihmiset sanovat: 'omenan')
6) Mikä oli Jeesuksen ensimmäinen tunnusteko? (Hän muutti veden viiniksi)
Keksi itse lisää.
Olen ollut monella lastenleirillä itse lapsena ja nyt aikuisena hoitajana ja niissa on aina ollut kivaa.
Siunausta työhösi lasten ja nuorten kanssa.
'Lapset ovat Herran lahja'. (Psalmi 127:3)siirtää isiltä perittyä tyhjänpäiväistä elämää sukupolvesta toiseen.
Sietäisi kyllä tämän aatelisnaisenkin miettiä omalla kohdallaan
vakavasti näitä Jeesuksen sanoja:
"Viettelysten täytyy tulla, se on väistämätöntä, mutta voi sitä,
jonka kautta ne tulevat.
Parempi olisi hänelle, että hänet heitettäisiin mereen myllynkivi
kaulassa, kuin että hän johdattaa lankeemukseen yhdenkään
näistä vähäisistä."- Ittrop Sadha
TeuvoSuni kirjoitti:
siirtää isiltä perittyä tyhjänpäiväistä elämää sukupolvesta toiseen.
Sietäisi kyllä tämän aatelisnaisenkin miettiä omalla kohdallaan
vakavasti näitä Jeesuksen sanoja:
"Viettelysten täytyy tulla, se on väistämätöntä, mutta voi sitä,
jonka kautta ne tulevat.
Parempi olisi hänelle, että hänet heitettäisiin mereen myllynkivi
kaulassa, kuin että hän johdattaa lankeemukseen yhdenkään
näistä vähäisistä."sinun saatanasta oleva portti-oppisiko pitäis jo lapsille tyrkyttää. Häpeä, mene pois, saatana!
Ittrop Sadha kirjoitti:
sinun saatanasta oleva portti-oppisiko pitäis jo lapsille tyrkyttää. Häpeä, mene pois, saatana!
siitä, mitä tuossa alun kahdessa esimerkissä kerroin?
Miksi, mikä henki ei siedä sinunkaan sydämessäsi totuutta?
- alex-kasi
että taivaallinen Isä on heidän turvanaan, mitä tahansa elämässä tapahtuukin ja että illalla nukkumaan mennessä on hyvä tilaisuus itse puhua Isälle omista ajatuksistaan jos haluaa..
Kerro että Hän ei ole pikkumainen saivartelija, vaan antaa nopeasti anteeksi jos on tehnyt tyhmyyksiä ja tuntee että se ei ollut hyvin tehty, ei tarvitse luulla että taivaan Isä muistelee pahalla jos pyytää anteeksi. Ei varmasti muistele ..
Kerro että taivaan Isä on aina luotettava, että Hän ei voi valehdella - että se on ihan mahdottomuus Hänelle - koska Hänen sydämmessään ei ole tippaakaan valhetta.
Vain totuutta ja rakkautta kaikkia lapsiaan kohtaan ..
:) alex - Anonyymi
Mikö on Jumalan nimi? Oikea vastaus on Jeesus. Hän on meidän vanhurskautemme, pyhyytemme, Tuomarimme Kuninkaamme ja Häntä me avuksi huudamme pelastuaksewmme/parantuaksmme. Hänellä on kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
- Anonyymi
Miksi sedät tappoi Jeesuksen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1673006
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262510Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542406- 1392257
- 671956
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2581779- 311401
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201329Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi361259Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161235