Mulla viime vuoden puolella juurihoidettiin yläleuasta toiseksi viimenen hammas vasemmalta puolelta. Sitä alkoi tänään särkemään. Join kahv ia, hampaassa vihlas niin että alko kylmä hiki valumaan. Siitä saakka särkenyt. Kipu paikallistuu juuri siihen hampaaseen.
Eikö hampaan pitäis olla kuollut ja siten ilman tuntoa? Soitan huomenna hml:ään ja koitan saada ajan tarkastukseen.
Juurihoidetun hampaan särky
5
3712
Vastaukset
- ihmetellä
Ei ole mitenkään harvinaista. Itselleni on tehty ainakin kolmeen juurihoidettuun hampaaseen juurihoito toisen kerran.
Kyllä minäkin olen ymmärtänyt että sen hampaan pitäisi olla "kuollut"... - hammaslääkäri sano
et kaikki juuret sai avattua !! No särky alko ja vihlonta kuuma ja kylmä .. Sit päivystykseen ja lekuri sano et yks juuri luutunu ,no pari päivää ,taas päivystys ,ihmetteli vaan miks kipee ,ku pitäs olla "kuollu" huh huh .... Nyt sit loppunu särky ja vihlonta ?? laitto kortisonilääkepaikan !! Mutta itse epäilen että särky ja vihlonta johtu luutumisesta ,eli yksi juuri luutui .. Kolme hammasta tällä hetkellä juurihoidossa ja oma hammaslääkäri tosi surkea ,aina päivystyksessä korjattu sen tekosia . Nyt uusi ammattitaitoinen lääkäri mulla :)
- lämmin pulla
Minulla on jo kolme vuotta kulunut vasemman yläleuan viimeisen hampaan juurihoidosta. Sitä hoidettiin silloin monella lääkepaikalla ensin ja tuntui että juuria rassattiin ja putsattiin loputtomiin. Hammas on ollut sen jälkeen täysin oireeton. Eilen syödessäni tunsin tosi ikävän "hermovihlaisun" juuri siinä hampaassa, tänään sama juttu. Ei kuitenkaan jatkuvampaa särkyä. Hammas hieman koputusarka välillä, mutta ei koko ajan?
- Ihmetellessä edelleen
Sama mulla. Hammas toisinaan koputusarka. Kuuma edelleen vihloo mutta ei kokoajan. Sain ajan 2.7 hammaslääkäriin.
- Juuri Hoidettu
Hampaiden juurihoito on vain hammaslääkäreiden keino rahastaa potilaitaan. Yhtä hammasta puudutetaan ja rassataan parhaimmillaan puolenkymmentä hoitokertaa.
Juurihoidettu hammas kestää parhaimmillaankin oireettomana (mm. tulehtumatta) tai halkeilematta keskimäärin viitisen vuotta. Oma hammaslääkärini (yksityinen suukirurgi) on todennut, ettei suosittele juurihoitoa edellä mainituista syistä potilailleen. Poisto ja tarvittaessa implantti on potilaalle kestävämpi ja terveellisempi ratkaisu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552513Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot971009- 64881
- 61774
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273701Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85680Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202658Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648