Varokaa MOTONETTIÄ

pettynyt

Motonetin asiakaspalvelu ei täytä sivistysmaan kriteerejä. Myy romua jota sitten ei takuu korvaakkaan, perävalo takuulla uusia tuotteita(no, pakkohan ne raastupaan on viedä, tosin harmittaa vain muutaman satasen tähden). Korkeintaan tyrkyttävät "pakkomyyntiä", eli kuittia jolla sitten voi ostaa vaikka purkkaa:). Tämähän on laillista vain jos joku siihen alistuu..

Keskusteltua tuttavapiirissä näin on käynyt kymmenille, vaan ei käy enää... rahat pitää tietty palauttaa kuten kaikki rehelliset yrittäjät toimivat. Kerran voi yrittää vaihtaa tuotteen, mutta tunnetusti huono tavara ei toimi sittenkään, vaihtaisi sen kuinka useasti vaan. Tosin kukaan ei enää tuossa kioskissa käykkään enää.

Rahat pois hölmöiltä, lienee motonetin motto. Älkää alistuko, motonet on tullut jäädäkseen jos vain suomalaisia helposti nöyrytettäviä löytyy. Myyjältä kommentti: pitäähän se nyt ostaessa ymmärtää että ei tämä tuote voikkaan toimia ulkona (kysymyksessä pressuautotalli).

Toimi se, aina 2 vko kerralla=vaihtoon, tuultakin jopa max 2m/s.

49

8742

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eps

motonettiakin käyttävänä tulee mieleen, että oletko pistänyt aivot narikkaan ja odottanut, että myyjä ajattelee puolestasi. Itse en tiedä montaakaan minkään alan liikettä, jossa myyjät olisivat tienneet puoliakaan siitä, kuin minä, eli täytyy ymmärtää, mitä ostaa.

• hmmmmmmmm

oikeassa, mutta mitä voi tehdä autotallilla jota ei voi käyttää ulkona?

Ja jos takuutakaa ei ole, lienee toiminta laitonta?

Kaikki muut liikkeet toimivat ilman virkavallan apua, tosin kait ne jossain vaiheessa pistävät motonetin kiinni.. on kuulemma niin paljon "juttuja" sovittelussa

• The Rat
        hmmmmmmmm kirjoitti:

oikeassa, mutta mitä voi tehdä autotallilla jota ei voi käyttää ulkona?

Ja jos takuutakaa ei ole, lienee toiminta laitonta?

Kaikki muut liikkeet toimivat ilman virkavallan apua, tosin kait ne jossain vaiheessa pistävät motonetin kiinni.. on kuulemma niin paljon "juttuja" sovittelussa

Laki ei velvoita myyjää/maahantuojaa/valmistajaa antamaan minkäänlaista takuuta. Sen sijaan normaalit säännöt pätevät. Eli tuotteen tulee olla virheetön myytäessä ja sen tulee kestää "normaali" elinikä oikein käytettynä. Esimerkiksi autotallisi tulisi kestää muutama vuosi, ellei siinä erikseen lue että se on vain sisäkäyttöön (voihan sitä sisälläkin käyttää johonkin, vaikka maalatessa suojana).

Rahoja ei pääsääntöisesti ole pakko palauttaa. Hajonneen tuotteen voi vaihtaa ehjään vastaavaan, mutta mikäli sitä ei löydy, puhutaan rahasta. Eikä aina kaikkea rahaa palauteta. Jos tuo olisi toiminut kahden viikon sijaan kaksi vuotta, voisi myyjä korvata siitä osan - kuinka suuren osan, on minulle hieman mysteeri, kun en osaa yhtään sanoa kauanko tuollaisten tulisi toimia.

Nyrkkisääntönä kuitenkin: jos haluat halpaa ja hyvää, osta molemmat.

• VÄÄRIN
        The Rat kirjoitti:

Laki ei velvoita myyjää/maahantuojaa/valmistajaa antamaan minkäänlaista takuuta. Sen sijaan normaalit säännöt pätevät. Eli tuotteen tulee olla virheetön myytäessä ja sen tulee kestää "normaali" elinikä oikein käytettynä. Esimerkiksi autotallisi tulisi kestää muutama vuosi, ellei siinä erikseen lue että se on vain sisäkäyttöön (voihan sitä sisälläkin käyttää johonkin, vaikka maalatessa suojana).

Rahoja ei pääsääntöisesti ole pakko palauttaa. Hajonneen tuotteen voi vaihtaa ehjään vastaavaan, mutta mikäli sitä ei löydy, puhutaan rahasta. Eikä aina kaikkea rahaa palauteta. Jos tuo olisi toiminut kahden viikon sijaan kaksi vuotta, voisi myyjä korvata siitä osan - kuinka suuren osan, on minulle hieman mysteeri, kun en osaa yhtään sanoa kauanko tuollaisten tulisi toimia.

Nyrkkisääntönä kuitenkin: jos haluat halpaa ja hyvää, osta molemmat.

"Rahoja ei pääsääntöisesti ole pakko palauttaa. Hajonneen tuotteen voi vaihtaa ehjään vastaavaan, mutta mikäli sitä ei löydy, puhutaan rahasta. Eikä aina kaikkea rahaa palauteta. Jos tuo olisi toiminut kahden viikon sijaan kaksi vuotta, voisi myyjä korvata siitä osan - kuinka suuren osan, on minulle hieman mysteeri, kun en osaa yhtään sanoa kauanko tuollaisten tulisi toimia."

Rahat on aina PALAUTETTAVA tälläisessa tapauksessa kokonaan(kaupanpurku koska tuote ei vastaa käyttötarkoitusta)). Kaikkine kuluineen, eli todennäköisesti moninkertaisesti tuotteen hinta jos asia menee viranomaisille.

Näin määrää laki!

Eriasia juuri on jos tuotetta olisi voinut juuri tuon vuoden käyttää, sellaiseta ennakkotapaus jossa myyjä joutui viranomaisten määräyksestä maksamaan 50% takaisin, vaikka takuuaika oli jo umpeutunut!!

• The Rat
        VÄÄRIN kirjoitti:

"Rahoja ei pääsääntöisesti ole pakko palauttaa. Hajonneen tuotteen voi vaihtaa ehjään vastaavaan, mutta mikäli sitä ei löydy, puhutaan rahasta. Eikä aina kaikkea rahaa palauteta. Jos tuo olisi toiminut kahden viikon sijaan kaksi vuotta, voisi myyjä korvata siitä osan - kuinka suuren osan, on minulle hieman mysteeri, kun en osaa yhtään sanoa kauanko tuollaisten tulisi toimia."

Rahat on aina PALAUTETTAVA tälläisessa tapauksessa kokonaan(kaupanpurku koska tuote ei vastaa käyttötarkoitusta)). Kaikkine kuluineen, eli todennäköisesti moninkertaisesti tuotteen hinta jos asia menee viranomaisille.

Näin määrää laki!

Eriasia juuri on jos tuotetta olisi voinut juuri tuon vuoden käyttää, sellaiseta ennakkotapaus jossa myyjä joutui viranomaisten määräyksestä maksamaan 50% takaisin, vaikka takuuaika oli jo umpeutunut!!

Normaalisti, mikäli tuote vioittuu käytössä heti käytön alkuvaiheessa, ei kaupanpurulle ole sinänsä perustetta, mikäli myyjä kykenee toimittamaan vastaavan, toimivan tuotteen hajonneen tilalle.

Mikäli näin ei voida toimia, on kaupan purku sitten vaihtoehto. Tai mikäli kaikki myyjällä olevat tuotteet ovat valmistusviallisia, mihin viittaisi se, että hajoavat järjestään parin viikon sisään ostosta.

• jaakkooo
        The Rat kirjoitti:

Normaalisti, mikäli tuote vioittuu käytössä heti käytön alkuvaiheessa, ei kaupanpurulle ole sinänsä perustetta, mikäli myyjä kykenee toimittamaan vastaavan, toimivan tuotteen hajonneen tilalle.

Mikäli näin ei voida toimia, on kaupan purku sitten vaihtoehto. Tai mikäli kaikki myyjällä olevat tuotteet ovat valmistusviallisia, mihin viittaisi se, että hajoavat järjestään parin viikon sisään ostosta.

kerran voi vaihtaa uuteen, mutta jos sekin "valmisteviallinen" on kaupan purku ainoa vaihtoehto= rahat takaisin eikä mitään ostokuitteja

• vai niin

Mulla ei oo ollu mitään ongelmia Motonetin tai niiden myymien tuotteiden kanssa. Palauttaa olen saanut sellaistakin tavaraa, minkä olen ostanut itse hölmöyksissäni turhaan.

• myös pettynyt

Taitaa olla asiakaspalvelu. Kuitteja purkkakauppaan ne on yrittänyt mullekkin tunkea

• joopajooNiimpä

ensimmäinen. Taidat olla hieman kytköksissä motonettiin, vai?

Eihä tuota usko kukaan, että 1/100 kanssa toimittaisiin lain mukaan. Tai sitten kyseinen myyjä on jo poistettu motonetin palkkalistoilta. Ja eihän se ole myyjän vika, vaan pomojen, jotka opettavat myyjiä talon huonoille tavoille. Kyllä osa myyjistä on hieman paljastellut tuota huonoa kauppatapaa => tämä on talon tapa. Harvempi viitsii valittaa vaan hakee sen purkkapaketin..

Kun kukaan ei viitsi valittaa, rikollista toimintaa voidaan jatkaa

• kytköksissä
        joopajooNiimpä kirjoitti:

ensimmäinen. Taidat olla hieman kytköksissä motonettiin, vai?

Eihä tuota usko kukaan, että 1/100 kanssa toimittaisiin lain mukaan. Tai sitten kyseinen myyjä on jo poistettu motonetin palkkalistoilta. Ja eihän se ole myyjän vika, vaan pomojen, jotka opettavat myyjiä talon huonoille tavoille. Kyllä osa myyjistä on hieman paljastellut tuota huonoa kauppatapaa => tämä on talon tapa. Harvempi viitsii valittaa vaan hakee sen purkkapaketin..

Kun kukaan ei viitsi valittaa, rikollista toimintaa voidaan jatkaa

Ihan olen pelkästään Motonetin asiakas. Pitääkö heti olla kytköksiä motonettiin, jos ei ole sieltä negatiivisia kokemuksia?
        Vaihdan kyllä liikettä samantien, mikäli ongelmia ilmenee, en aio olla "naimisissa" minkään puljun kanssa.

• ...

Samoin täällä, ei ole kyllä mitään ongelmia ollut. Normaali 14pvä palautusoikeus (muutaman kerran jopa useamman kuukauden)

• Vaaihdosta!!

Myyjä on viranomaisten mukaan velvollinen korvaamaan 0,22e/km ja 10e/h vaihdosta aiheutuneista kuluista!!

Jos vaikka työkalu hajoaa => soitto motonettiin tuovatko uuden tilalle vai maksavatko korvaukset.

Kaikkien pitäisi vaatia toimittavaksi lain edellyttämällä tavalla, niin maailma pelastuu:). Joutuvat myymään toimivaa tavaraa niin jätevuoretkaan ei enää kasva.

• lukee

Kerro ihmeessä missä noin lukee, niin kopioin sen
        ihan varalle ja tungen sen joskus tarpeen vaatiessa jonkun myyjän nenän alle.

• lukee näin
        lukee kirjoitti:

http://www.hs.fi/autot/artikkeli/10 ostajan oikeutta jotka usein unohtuvat/HS20070117SI1AU01jrr

"6.Matkakulut on korvattava tavaran palauttajalle Jos asiakas joutuu palauttamaan risan tavaran kauppaan tai korjaukseen, myyjän on maksettava kohtuulliset matkakulut. Paikallisliikenteen kertaliput pitäisi korvata, mutta kuukausilipullisen matkoja myyjän ei tarvitse maksaa.
        Myös viallisen tuotteen aiheuttamat posti- ja puhelinkulut kuuluvat kaupan kontolle."

• Jaakkoo
        lukee kirjoitti:

http://www.kuluttajariita.fi/

Jos tuote rikkoontuu. Soita myyjälle joka tulee vaihtamaan tuotteen/lähettää sen kotiin.

Jos ei tule, täytä lomake kuluttajariita sivuilta, lisaa asia kaikki kulut(puhelin, posti, toimisto, paperi yms) ja kuin itsestään myyjä soittaa ja maksaa kaikki kulut ja vaihtaa tai purkaa kaupan:) helppoa.

Useat myyjät tietävät tämän ja eivät koeta enää onneansa, että jos se nyt nöyrtyisi ja syyttäisi itseään!!

Motonet on tosiaankin poikkeus, täälläkinpäin asiasta on tiedotettu motonettiin useasti viranomaisten toimesta, mutta mitään ei tapahdu jos ihmiset eivät viitsi täyttää lomaketta(nimi, myyjä jne)joka on helppo täyttää ja postittaa.

Tosin, Turhasta ei kannata valittaa, mutta jos tuote ei toimi tai rikkoontuu takuuaikana KAHDESTI=>kaupan purku.

Eli suomessa voi ostaa vaikka sen 10e porakoneen huoletta, jos ei kestä myyjä maksaa hinnan kuluineen takaisin!! Yleensä motonetin tapauksessa vain lomakkeen täytön jälkeen ja viranomaisten kautta!!

Esimerkkitapauksessa talliteltta oli kestänyt yli vuoden. Takuu oli 1v.
        Myyjä joutui viranomaisten määräyksestä kerran vaihtamaan pressut uuteen(vaikka takuu ummessa). Jos kysymyksessä olisi ollut toinen kerta => kaupan purku.

• ei nöyrry

siksi siellä onkin asiat paljon paremmin kuin suomessa(4000e/kk = pienipalkkainen). Täällä ketään ei jaksa kiinnostaa poliittiset hölmöilyt/korruptio(siksi ollaankin vähiten korruptoitunut maa) saatikka huijari myyjät. Laitetaan vaan hieno pulju pystyyn, missä asiakas tuntee olevansa pieni eikä ryhdy vaatimaan oikeuksiaan..

Muutamat ketjut pystyy täälläkin toimimaan lakien mukaan, tosin viranomaisten ahdistelusta. Esim lidl ei tainnut suostua korruptioon? joten joutuu toimimaan suomen lakien mukaan. Ja vähän päällekin, onhan siellä 15 vkr:n tyytyväisyys takuu, palautukset toimii ilman soraääniä kyselemättä..

Suomi nousuun laadulla, eikä tuomalla vanhat sakuautot tänne ja eu:n pohjasakka pisnesmiehet pystyttämään kioskinsa tänne kun eivät enää muualla saa toimia.

• eräs esimerkki

Ostin Motonetistä polttoainesäiliön korkin. Kun laitoin korkin paikoilleen, kuului kilahdus ja korkin "sisuskalut" putosivat tankkiin. Laitoin heille sähköpostia asiasta, mutta mitään vastausta ei kuulunut..

• "köyhän ei kannata

ostaa halpaa". Se myyjä oli täysin oikeassa, olet pönttö jos luulet saavasi laatua pilkkahinnalla.

• kkkkkkkkkkk

Eihän halpa voi olla toimivaa

hmm mutta miksi motonet myy sellaista jolla ei mitään tee?

Joo, käykööt rikkaat tästälähin motonetissä, minulla ei ole varaa rikastuttaa niitä motonetin omistaja miljardöörejä enää.

Varmaankn hakevat jonkin kiinalaisen tehtaan hylkytavarat myytäväksi suomalaisille:).

• mut but

Eilen posti tai mikä lie itella toi kotiini autokeskuksen tarjouslehden, joka on tarkoitettu bemaristeille.

Autokeskuksen tarjous: BMW 523 E39 6 tulppaa 62 eur. Motonetistä samat Bosch-tulpat 6 x 6 = 36 euroa.

Samoin pyysivät ilmansuodattimesta 42 euroa (svh. 52 eur), Motonetistä n. 10 euroa, lisäksi todella helppo vaihtaa itse.

72Ah:n delco akku 55 euroo ym..ym..

Kyl tämä poika käy motonetissä edelleen..

• bemaristi..

ansaan. Motonet myy halpoja tulppia(luultavasti tehtaan hylkäämiä), joilla ei ole mitään tekemistä bmw:n alkuperäisosien kanssa.

Tai, voivathan ne toimiakkin jonkin aikaa(kokeilin kerran motonetin tulppia, kestivät viikon). Takuuta turha yrittää=>vanhat alkuperäiset takaisin..

Tarvike rojuista koottu bmw ei ole enää bmw, tulet sen kyllä toteamaan itsekkin!!

• mut but
        bemaristi.. kirjoitti:

ansaan. Motonet myy halpoja tulppia(luultavasti tehtaan hylkäämiä), joilla ei ole mitään tekemistä bmw:n alkuperäisosien kanssa.

Tai, voivathan ne toimiakkin jonkin aikaa(kokeilin kerran motonetin tulppia, kestivät viikon). Takuuta turha yrittää=>vanhat alkuperäiset takaisin..

Tarvike rojuista koottu bmw ei ole enää bmw, tulet sen kyllä toteamaan itsekkin!!

joo, aikamoista tuubaa suollat, mahdatkohan itsekkään uskoa juttujasi..vai luuletko että BMW valmistaa itse omat Bosch-tulppansa?

Ostin viime kesänä Motonetistä 6 kpl Bosch F7LDCR -sytytystulppia, jotka ovat E39:n alkuperäistulpat. Olen ajanut niillä yli 10.000 km, joten se siitä sekundasta..

• jooototta
        mut but kirjoitti:

joo, aikamoista tuubaa suollat, mahdatkohan itsekkään uskoa juttujasi..vai luuletko että BMW valmistaa itse omat Bosch-tulppansa?

Ostin viime kesänä Motonetistä 6 kpl Bosch F7LDCR -sytytystulppia, jotka ovat E39:n alkuperäistulpat. Olen ajanut niillä yli 10.000 km, joten se siitä sekundasta..

bosch tehdas joutuu tietysti hylkäämään toimiviakin tulppia. Esim jokin 1000 kpl erä, jossa tiedetään olevan 10 kpl vialisia.

Ei niitä aleta testaamaan vaan myydään suoraan halpamarketteihin.

Eli, voihan ne toimiakkin (kuten itäautot)

Vaihda se merkki siihen keulaan jos alkaa nykimään!!

• mut but
        jooototta kirjoitti:

bosch tehdas joutuu tietysti hylkäämään toimiviakin tulppia. Esim jokin 1000 kpl erä, jossa tiedetään olevan 10 kpl vialisia.

Miten olet hankkinut noin paljon sisäpiiritietoa?

Ettet vain olisi saanut kenkää kyseisestä tarvikeliikkeestä lörpöttelyjesi takia?

• ilmansuotimista
        mut but kirjoitti:

Miten olet hankkinut noin paljon sisäpiiritietoa?

Ettet vain olisi saanut kenkää kyseisestä tarvikeliikkeestä lörpöttelyjesi takia?

tuskin motonetistä kenkää saadaan, sieltä lähdetään jos on etiikkaa? Paljon on ihmisiä joilla ei ole etiikkaa(varsinkin poliitiikassa).

http://www.oph.fi/etalukio/opiskelumodulit/uskonto/kurssi2/www1.html

Riittääkö etiikkasi kertomaan seuraavalle omistajalle että on käytetty tarvike suodattimia? Tuskin.. ostaisitko itse vanhan bmw:n jos TIETÄISIT että siinä on käytetty mitä tahansa osia? Saattaisit ostaakkin, koska et tiedä mitä ne autolle aiheuttaa?

Bemullani on nyt ajettu 588tkm, normaalista poikkeavia vikoja ei ole sattunut eikä verhoilu ole rikki, kuten useissa 200tkm ajetuissa. Miksiköhän? Ruuvaamaton mittari? Oikeita osia käytetty?? Kokemuksesta tiedän että bmw:t hajoitetaan huollossa, joskus jopa valtuutetun huoltajan toimesta.

Ilmansuodatin on moottorin kulumisen kannalta yksi tärkeimmistä elementeistä. Ei riitä että se suodattaa yli 1 cm kivet vaan myös pienhiukkaset.

No, voihan sen moottorin toki sitten vaihtaa=> halpa osa tulikin kalliiksi? Rikkaiden hupia. Koska olen köyhä ostan alkuperäisosia. Köyhällä ei todellakaan ole vara ostaa halpaa.

• mut but
        ilmansuotimista kirjoitti:

tuskin motonetistä kenkää saadaan, sieltä lähdetään jos on etiikkaa? Paljon on ihmisiä joilla ei ole etiikkaa(varsinkin poliitiikassa).

http://www.oph.fi/etalukio/opiskelumodulit/uskonto/kurssi2/www1.html

Riittääkö etiikkasi kertomaan seuraavalle omistajalle että on käytetty tarvike suodattimia? Tuskin.. ostaisitko itse vanhan bmw:n jos TIETÄISIT että siinä on käytetty mitä tahansa osia? Saattaisit ostaakkin, koska et tiedä mitä ne autolle aiheuttaa?

Bemullani on nyt ajettu 588tkm, normaalista poikkeavia vikoja ei ole sattunut eikä verhoilu ole rikki, kuten useissa 200tkm ajetuissa. Miksiköhän? Ruuvaamaton mittari? Oikeita osia käytetty?? Kokemuksesta tiedän että bmw:t hajoitetaan huollossa, joskus jopa valtuutetun huoltajan toimesta.

Ilmansuodatin on moottorin kulumisen kannalta yksi tärkeimmistä elementeistä. Ei riitä että se suodattaa yli 1 cm kivet vaan myös pienhiukkaset.

No, voihan sen moottorin toki sitten vaihtaa=> halpa osa tulikin kalliiksi? Rikkaiden hupia. Koska olen köyhä ostan alkuperäisosia. Köyhällä ei todellakaan ole vara ostaa halpaa.

Sen syvällisempiä ajattelematta totean vain, että mielestäni yli 10 vuotta vanhan auton takia ei kannata enää käydä merkkiliikkeessä. Autollahan ei paljon enää ole rahallista arvoa, käyttöarvoa kuitenkin sitäkin enemmän. Sitä paitsi en ole myymässä bemariani, sillä olen siihen erittäin tyytyväinen kaikkine tarvikeosineenkin. Tokkopa tuollaista enää saisi kaupaksikaan ellei ihan puoli-ilmaiseksi möisi. Itseasiassa tällä hetkellä se tarjoaa halpoja ja mukavia kilometrejä kunhan välillä huollan sitä laadukkailla tarvikeosilla.

Kuvitteellisessa kaupantekotilanteessa ostaja varmaan omasta pätevyydestään riippuen tutkii auton kunnon itse tai vie sen autotohtorille. Jos auto on kunnossa, kuten oma bemarini, niin mielestäni ei ole väliä sillä miten ja missä sitä on huollettu. Pääasia siis että se vain toimii kuten pitääkin, joten se siitä etiikasta..

• bemaristi...
        mut but kirjoitti:

Sen syvällisempiä ajattelematta totean vain, että mielestäni yli 10 vuotta vanhan auton takia ei kannata enää käydä merkkiliikkeessä. Autollahan ei paljon enää ole rahallista arvoa, käyttöarvoa kuitenkin sitäkin enemmän. Sitä paitsi en ole myymässä bemariani, sillä olen siihen erittäin tyytyväinen kaikkine tarvikeosineenkin. Tokkopa tuollaista enää saisi kaupaksikaan ellei ihan puoli-ilmaiseksi möisi. Itseasiassa tällä hetkellä se tarjoaa halpoja ja mukavia kilometrejä kunhan välillä huollan sitä laadukkailla tarvikeosilla.

Kuvitteellisessa kaupantekotilanteessa ostaja varmaan omasta pätevyydestään riippuen tutkii auton kunnon itse tai vie sen autotohtorille. Jos auto on kunnossa, kuten oma bemarini, niin mielestäni ei ole väliä sillä miten ja missä sitä on huollettu. Pääasia siis että se vain toimii kuten pitääkin, joten se siitä etiikasta..

nii-in, jos se vain toimii tarvikeosilla. Jos jäät kerran tienpäälle 20 c pakkasella, ja toteat että syy oli tarvikeosassa eikä automerkissä, niin luulempa että seuraavan kerran tulee maksettua muutama ylimääräinen euro alkuperäisosasta. Hankala tosin todeta mikä on vian aiheuttanut, sillä tarvikeosa voi hajoittaa jotain muuta osaa autosta, esim ilmansuodatin päästään pölyt moottoriin => tulppa rikki, suutin tukossa, mäntä halki, katti rikki tms..

Osa tarvikeosista on samalta valmistajalta kuin alkuperäinenkin, mutta tosiaan joskus hylätty jopa jostain hyvinkin pienestä syystä joka ei vaikuta käyttöön. Esim värivirhe, painoa muutama gramma liikaa. = vastaa alkuperäistä. Mutta sitten ne 1/1000 viallinen erät. Tuo yksi kun sattuu itselle niin tielle jäätiin. Riski peliä, mutta jos sen tietoisesti ottaa niin mikäs siinä.

Ei myyjille kerrota mistä tavarat tulee, hintatietoja tai muuta liikesalaisuuksia. Kysyttäessä voivat olla tietävinään, mutta faktaa ei tiedä kukaan. Myyjillä ei usein ole minkään sortin asiantuntemusta, sillä kukaan autoista paljontietävä ei hukkaa aikaansa varaosatiskillä pikkupalkalla. Tiedot perustuu pää asiassa mekaanikon koulutukseen(aika vaatimaton) ja kahvipöydässä kuultuihin huhupuheisiin (mm. 5.1 jarruneste on päivitetty malli 5.0:sta heh, mutta totta, kaverilta hajosi jarrut tämän takija).

On monia jotka käytettyä autoa etsiessään valitsee sen hyvin pidetys(kuten minäkin). esim kävin juuri kokeilemassa vm98 ja vm01 e39. Molemmilla ajettu hieman vajaa 500tkm. Tutullani saksasta tuotu e39, jossa mittarissa 198tkm. 198tkm ajetussa on selviä kulumisen merkkejä, toisin kuin noissa 500tkm ajetuissa.. itseasiassa tuon vm-01 kilometrit olisin uskonut vaikka mittariin olisi viritettu 150tkm. Toi vm98:n myyjä oli "petkuttaja", harmi sillä auto tuntui kohtuullisen hyvältä. mm. kysyin parii otteeseen onko ollut taksina(joka olisi ollut mielestäni plussaa juuri alkuperäishuoltojen takija), väitti että ei, jopa vielä kun selasin hansikaslokerosta löytynyttä taksihuoltokirjaa samalla kun kysyin:), jälkikäteen varmistui rekisterinumeronperusteella taksiksi.

• jep...
        jooototta kirjoitti:

Kyllä se kuule on niin, että tunnetun brandin alla ei ole varaa myydä sekundaa, ei edes halvalla. Jos asiakas on saanut huonoja kokemuksia halpakaupasta ostetusta tuotteesta, ei hän taatusti seuraavalla kerralla osta samanlaisessa pakkauksessa olevaa tavaraa tuplahinnalla merkkiliikkeestä, vaan tuotemerkki vaihtuu.

• mut but
        bemaristi... kirjoitti:

nii-in, jos se vain toimii tarvikeosilla. Jos jäät kerran tienpäälle 20 c pakkasella, ja toteat että syy oli tarvikeosassa eikä automerkissä, niin luulempa että seuraavan kerran tulee maksettua muutama ylimääräinen euro alkuperäisosasta. Hankala tosin todeta mikä on vian aiheuttanut, sillä tarvikeosa voi hajoittaa jotain muuta osaa autosta, esim ilmansuodatin päästään pölyt moottoriin => tulppa rikki, suutin tukossa, mäntä halki, katti rikki tms..

Osa tarvikeosista on samalta valmistajalta kuin alkuperäinenkin, mutta tosiaan joskus hylätty jopa jostain hyvinkin pienestä syystä joka ei vaikuta käyttöön. Esim värivirhe, painoa muutama gramma liikaa. = vastaa alkuperäistä. Mutta sitten ne 1/1000 viallinen erät. Tuo yksi kun sattuu itselle niin tielle jäätiin. Riski peliä, mutta jos sen tietoisesti ottaa niin mikäs siinä.

Ei myyjille kerrota mistä tavarat tulee, hintatietoja tai muuta liikesalaisuuksia. Kysyttäessä voivat olla tietävinään, mutta faktaa ei tiedä kukaan. Myyjillä ei usein ole minkään sortin asiantuntemusta, sillä kukaan autoista paljontietävä ei hukkaa aikaansa varaosatiskillä pikkupalkalla. Tiedot perustuu pää asiassa mekaanikon koulutukseen(aika vaatimaton) ja kahvipöydässä kuultuihin huhupuheisiin (mm. 5.1 jarruneste on päivitetty malli 5.0:sta heh, mutta totta, kaverilta hajosi jarrut tämän takija).

On monia jotka käytettyä autoa etsiessään valitsee sen hyvin pidetys(kuten minäkin). esim kävin juuri kokeilemassa vm98 ja vm01 e39. Molemmilla ajettu hieman vajaa 500tkm. Tutullani saksasta tuotu e39, jossa mittarissa 198tkm. 198tkm ajetussa on selviä kulumisen merkkejä, toisin kuin noissa 500tkm ajetuissa.. itseasiassa tuon vm-01 kilometrit olisin uskonut vaikka mittariin olisi viritettu 150tkm. Toi vm98:n myyjä oli "petkuttaja", harmi sillä auto tuntui kohtuullisen hyvältä. mm. kysyin parii otteeseen onko ollut taksina(joka olisi ollut mielestäni plussaa juuri alkuperäishuoltojen takija), väitti että ei, jopa vielä kun selasin hansikaslokerosta löytynyttä taksihuoltokirjaa samalla kun kysyin:), jälkikäteen varmistui rekisterinumeronperusteella taksiksi.

Bosch on sen tason laitos, ettei sieltä tietoisesti lasketa markkinoille sekundaa - edes Motonetin kautta. Vahingossa sekundaa voi joutua vaikka merkkiliikkeen hyllylle.

Avasin tänään ilmanputsarin ja tutkin huvikseni suodattimen. Siinä on teksti 'made in germany', mutta ehkä Motonetin henkilökunnalla on leimasin, jolla leimaavat tarvikkeensa. No, suodatin oli melko likainen, joten täytyy hakea uusi - Motonetistä tietysti.

• possilaiset
        jep... kirjoitti:

Kyllä se kuule on niin, että tunnetun brandin alla ei ole varaa myydä sekundaa, ei edes halvalla. Jos asiakas on saanut huonoja kokemuksia halpakaupasta ostetusta tuotteesta, ei hän taatusti seuraavalla kerralla osta samanlaisessa pakkauksessa olevaa tavaraa tuplahinnalla merkkiliikkeestä, vaan tuotemerkki vaihtuu.

että tunnetun brandin kaatopaikalle osoitettu erä onkin päätynyt "kaupan" hyllylle. Yleisempää kuin luulisi..usko pois

• kokeillut ja pettynyt
        bemaristi.. kirjoitti:

just niin.paremmissa kaaroissa kannattaa käyttää vain ja ainoastan laatu osia.eron huomaa jo heti ajaessa ja osien kestävyydessä.turvallisuuskin on hyvä muistaa.hornan tuuttiin kaikki huijari liikkeet

• lisää...

Kertoisitko vielä mitä vikaa siinä pressutallissa oli? Repesikö pressut, veikö tuuli sen, eikö se pysynyt pystyssä, tuliko vesi katosta läpi, vai eikö se pysynyt lämpimänä? Ja mistä löysit paremman, sekä paljonko se parempi maksoi?

Itselläni on pääsääntöisesti myönteisiä kokemuksia ko. liikkeestä. Varaosatiskillä tosin asiakkaan pitää itse tietää millaisen osan tarvitsee, koska myyjät ovat täysin tavarantoimittajiensa luetteloiden armoilla, eikä kymmeniin merkkeihin osia myyvän liikkeen myyjien voi edes olettaa tuntevan kaikkia autoja joihin heidän listoiltaan osia löytyy.

Työkalupuolella pätee sama kuin muissakin halpakaupoissa. Pitää katsoa mitä ostaa, ja kannattaa välttää tiukasti muoviin pakattuja tuotteita, joista ei ole mallikappaletta esillä.

• kertoillaan

pressut halvinta kevytpeitettä(ei mallikappaletta esillä), putket 0,8 mm huonekaluputkea (voi taitella käsin). Jos olisi ollut esillä ei kukaan olisi ostanut. Nyt tuhansille myyty sika säkissä(totta, en ollut viksu)

Tuulihan sen katto-osan lopuksi vei kun sai repaleisista pressuista luulen sisäänsä. Katto-osaa ei ohjeen mukaan kiinnitetty mitenkään. Putket yläpäästä poikki ja jäivät maahan. Kookkaalle purjeelle riittää 2m/s vallan mainiosti

Takuuta ei heidänmukaansa ole(tuomari lienee toistamieltä, selvinnee pian). Alustavasti kaikki pressutallit kiistat ovat menneet myyjän piikkiin. hmm..jatkavat vain myyntiä..no kun ei siitä sakkojaakaan saa ja miljoonat e kiinnostaa. Ja kun 1/2000 haluaa oikeutta, saahan tuosta 1999 kpl sievoiset voitot:) Suurin osa toimittaa rojun kaikessa hiljaisuudessa kaatopaikalle ja unohtaa koko jutun = tyypillistä suomalaisilta, ja taitaa olla pääkohta koko liiketoimintasuunnitelmasta

Mutta asia oli siis tuo asiakaspalvelu, jonka tässätapauksessa oppivat ikävällä tavalla. Totta on että tälläisessä liikkeessä voi asioida, mutta takuu tuskin toimii asianmukaisesti. Eli jos huono, rahat takaisin käteen ilman nahistelua. Talon huono tapa on antaa korkeitaan purkan ostoavarten ostokuitti = kusetusta. Johtajisto pakenee viattomien nuorten myyjien taakse..mutta näinhän se aina on. Pomolla helppoa

Täytyy siis tietää mitä ostaa!! Mutta miksi ostaa tuolta kun on laillisestikin toimivia yrittäjiä, usein pieniä joilla ei ole varaa huonoon asiakaspalveluun. Motonettiä on kuluttajavirastosta informoitu usein puutteista, joten he eivät varmasti ole tietämättömiä kuluttajasuojasta. Olisi hauska nähdä näin toimiva liike saksassa, jossa osataan vaatia liikkeitä toimimaan OIKEIN. Ehkä suomessakin muutaman kymmenen vuoden kuluttua, ja ei ole motonettiä enää silloin?

• maksava asiakas

paskaa ei kannata ostaa vaikka eurolla sais.kun telttatallinkin ostaa,tottakai jokainen järkevä olettaa että se ny kestäis edes yhden vuoden.ei kai kukaan ostele viikoksi tallia.se sitten maksaa mitä maksaa,mut kestettävä on jokin säällinen aika.raapikaa ny päätänne vähän

• Markku1845
        maksava asiakas kirjoitti:

paskaa ei kannata ostaa vaikka eurolla sais.kun telttatallinkin ostaa,tottakai jokainen järkevä olettaa että se ny kestäis edes yhden vuoden.ei kai kukaan ostele viikoksi tallia.se sitten maksaa mitä maksaa,mut kestettävä on jokin säällinen aika.raapikaa ny päätänne vähän

Ikinä ei ole ollu motonetin kanssa ongelmia kun vaan tietää mitä ostaa ja ei odota alkuperäislaatua. Sanoohan tuon järkikin että halvalla ei välttämättä saa sitä parasta laatua... :D

Ja tuollakin olen joutunut monta kertaa itse neuvomaan mitä osaa haluan kun on väärää tarjottu aluksi. Samaan automaallin ja samaan vuosimalliinkin kun on välillä montaa erillaista versiota samoista osista joista sitten pitäisi myyjän tietää mikä on juuri se asiakkaan autoon sopiva.

Ja tuotteiden vaihtokin on toiminut hyvin... Jopa niin että sain 2 erillaista osaa joita kokeilla koska en itsekkään tiennyt kumpi on oikea. Näin siis lappeenrannan motonetissä...

• vexxi
        Markku1845 kirjoitti:

Ikinä ei ole ollu motonetin kanssa ongelmia kun vaan tietää mitä ostaa ja ei odota alkuperäislaatua. Sanoohan tuon järkikin että halvalla ei välttämättä saa sitä parasta laatua... :D

Ja tuollakin olen joutunut monta kertaa itse neuvomaan mitä osaa haluan kun on väärää tarjottu aluksi. Samaan automaallin ja samaan vuosimalliinkin kun on välillä montaa erillaista versiota samoista osista joista sitten pitäisi myyjän tietää mikä on juuri se asiakkaan autoon sopiva.

Ja tuotteiden vaihtokin on toiminut hyvin... Jopa niin että sain 2 erillaista osaa joita kokeilla koska en itsekkään tiennyt kumpi on oikea. Näin siis lappeenrannan motonetissä...

Hämeenlinnan motonetissa olen usein käynyt ja aina saanu loistavaa palvelua. varaosia vain pari kertaa ostanu mutta silloinkin ollut kuitenkin hyviä osia, kysyttiin myös minkä merkkisiä osia haluan kun oli kaksi vaihtoehtoa.

• rhndgs
        vexxi kirjoitti:

Hämeenlinnan motonetissa olen usein käynyt ja aina saanu loistavaa palvelua. varaosia vain pari kertaa ostanu mutta silloinkin ollut kuitenkin hyviä osia, kysyttiin myös minkä merkkisiä osia haluan kun oli kaksi vaihtoehtoa.

Jotkut motonetin osat ovat ihan surekita laadultaan. Voin kuuden pallonivelen kokemuksella sanoa että motonetin pallonivelet eivät kestä edes vuotta, turha odottaa että ne on seuraavan vuoden katsastuksessa ehjiä. Katsastusmies sanoi että joskus motonetin pallonivelet ovat väljiä jo uutena...
        Itse en ainakaan osta kovaan rasitukseen joutuvia osia motonetistä, kuten alustan ja moottorin osia.

• Robbari
        rhndgs kirjoitti:

Jotkut motonetin osat ovat ihan surekita laadultaan. Voin kuuden pallonivelen kokemuksella sanoa että motonetin pallonivelet eivät kestä edes vuotta, turha odottaa että ne on seuraavan vuoden katsastuksessa ehjiä. Katsastusmies sanoi että joskus motonetin pallonivelet ovat väljiä jo uutena...
        Itse en ainakaan osta kovaan rasitukseen joutuvia osia motonetistä, kuten alustan ja moottorin osia.

Halvalla kun ostaa ei voi saada parasta laatua. Motonetista on kuitenkin lähes aina saatavana myös alkuperäinen vaihtoehto jos haluaa parasta laatua, tosin tämä vaihtoehto on myös kalliimpi. Jos Motonetin osat ihan surkeita olisivat, niin tuskin pulju olisi suomen suurin varaosakauppa...

• en käsitä

Täällä itketään ja valitetaan motoneteista ja biltemoista, mutta silti niihin kurvailee porukka bemareilla ja audeillaan. Tyypit on rikasta esittäviä kermaperseitä, mutta kuitenkin alistuvat menevään halpakauppoihin.

• järkikäteen

juu ei ne pemarit ja autit ja merssut siitä paremmiksi muutu vaikka käyttäis tarvike-osia kas kun tuppaa olee samaa paskaa.. Toiset vaan koreammassa paketis! Ja bosch tuskin itse tekee yhtään sytkää kuten ei tee poran teriäänkään vaikka kuin merkki lappu pkt on.. Ja uudessa terässä lukee made in ussr eikö se jo kaatunu? Siis toki laatukamaa löytyy mut merkki ei enää sitä takaa,ainoastaan lisää merkin myyntiä.. Sitte teltasta; ohjeissa kenen tahansa sanotaan että ANKKURIOTAVA maahan JA KAI TUO NYT PITÄÄ TAJUTA ILMANKIN! Ja että.tuuli vaurioita ei korvata. mulla 3 erilaista telttaa ja reilu vuoden ollut motonetin isompi on siinä pressussa hienoista rispaantumista mut oma syy kun talvella en pudottanu lumia tarpeeksi tiheään.. Muuten mielestäni hintansa väärti ollut. Ps. Sisällä sivussa vanhat parrut liinalla sidottu painoksi koska muuten ankkurointi olisi ollut hankalaa.

• Pekka.

Oikein hyvää palvelua olen saanut Motonetissä, ja väärän tavarankin on saanut palautettua mukisematta.

• kone

ostin vesipumpun ja jakopään osat vein korjamoon auto kesti 2700 km vesipumppu meni halki siipi pyörästä kansi rikki motonetin kommetti korjamolle et hinha liijan kireä siksi rikki hyvä korjamo maksoi kannen laiton motonet eeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii mitään sanovat hinha liijan kireällä ohje arvoon säädetty fiksus korjamolla

• sdfvcwwwwwww

Eihän motonetin myyjällä ole mitään vastuuta tuotteen laadusta eli myyjän
      on turha kommentoida mitään tuollaista, ellei vahingossa lipsahda ettei
      tunnista tuotetta heti ja antaa väärän lausunnon. Myyjä myy muiden tekemiä tuotteita tässä tapauksessa.

• tuskanymmärtäjä

Byhyy mää ostin liiankalliin auton ja sit joku pakottaa mut ostamaan siihen liianhalpoja osia kun kaikkimuutkin ostaa niitä ja sit se on jotenkin myyjän vika ja rahatkin loppuu.

• valikoiva

Niin, tää on taas näitä. Kerran jonkun tuotteen kanssa ongelmia ja osa ongelmista johtuu siitä, että ei ymmärrä, mihin vähäiset rahansa laittaa. Ja sitten aletaan keskustelupalstalla itkeä.

Motonetistä ei kokemuksia, mutta oppirahani olen maksanut. Halvalla voi (hyvällä tuurilla) saada käyttökelpoista, mutta joskus täyttä paskaa. Jos siihen paskaan sortuu, niin parempi vaan niellä kiukkunsa. Tyhmyydestä sakotetaan.

• Kuluttajansuoja

Kaikkien tuotteiden täytyy kestää kohtuullinen aika ja auton osilla se ei todellakaan ole muutama tuhat km. Itsellä ei onneksi ole sattunut huonoja ostoksia.

• Valinnan vapaus

Kannattaa aina kysyä myyjältä tai viimeistään kassalta ennen tuotteen maksamista, onko siinä palautusoikeutta niin että rahat saa takaisin, jos osoittautuu, että osa tai tuote ei sovi tai on muuten vääränlainen. Jos tarjotaan ainoastaan hyvityskuittia, kannattaa jättää tavara siihen kassalle ja häipyä talosta. Näin olen itse tehnyt ja käynyt ostamassa tarvittavan osan muualta, jossa hinta on ollut suunnilleen samaa luokaa, mutta palautustapauksissa rahat maksettu napisematta kouraan. Tällaisia liikkeitä suosittelen, niin ei tarvitse ainakaan tapella palautusasioiden kanssa.

• 65011

Tarjousmyynnistä saa joskus hyvää tavaraa halvalla. Rehti kauppa ei ota roskaa edes myydäkseen.
        Motonetin kanssa samaa formaa on Varaosamaailma, josta äskettäin ostin autoteltan (tuote 65011). Pystytysvaiheessa löytyi monta vikaa, suurin on läpikuultavan ohut katepressun osa.

Ei varmasti kestä lunta. Katsotaan hyvittävätkö vai tuleeko viranomaismenettely.

• 65011
        65011 kirjoitti:

Tarjousmyynnistä saa joskus hyvää tavaraa halvalla. Rehti kauppa ei ota roskaa edes myydäkseen.
        Motonetin kanssa samaa formaa on Varaosamaailma, josta äskettäin ostin autoteltan (tuote 65011). Pystytysvaiheessa löytyi monta vikaa, suurin on läpikuultavan ohut katepressun osa.

Ei varmasti kestä lunta. Katsotaan hyvittävätkö vai tuleeko viranomaismenettely.

Kauppa purettiin. Ostajalle palautettiin kauppahinta tilille ja ostaja vei teltan myyjälle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2946
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      58
      2338
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1747
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1709
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1327
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      59
      1263
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1203
    Aihe