Range 4.6 HSE

Anti-fennomaani

Kenellä on omakohtaista kokemusta kyseisestä
Rangesta? Ajattelin hankkia vatsahaavan ja tuoda
Saksasta yksilön. Hinnat ovat alkaen 12 000 erkkiä mutta kiitos autoveron niin verollinen
hinta lähenee 50 000 erkkiä!
Onko tietoa paljonko näitä on valunut tännepäin?

Toinen vaihtoehto olisi Disco tietenkin:-)

13

4034

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RR92

      Joo,meikä on myös kyylänny noita saksan hintoja noista P38 rankuista ja asialliseen hintaan noita
      näkyis saavan mut verot ilmeisesti torpeedoi haa
      veet?!!Ite oon aika fanaattinen classic rankun
      kannattaja mut jossain vaiheessa kai se on pakko
      mennä eteenpäin?Eniten mua pelottaa noissa P38:ssa
      nou ilmasäkit ja se liiallinen elektroniikka.Tääl
      lähän noi vaunujen hinnat on sikamaiset!Täytyy tyy
      ty toistaiseksi classic malliin,aargh.
      T:Jukka
      RR-92

    • hse

      Tuolla 50 t€:llä saat täältä koto Suomesta samanlaisen HSE:n, mutta taitaa Saksanmaan HSEissä olla kilometrejä vähemmän?

      Rangehan on tehnyt ilmajousituksia jo vuodesta -92 lähtien, joten kyllä sen puolen uskon olevan kunnossa.

      Tietysti, automalli kuin automalli, aina ensimmäiset mallit taitavat olla niitä joissa esiintyy niitä lapsentauteja. Uskoisin että nekin on korjaantunut vähän uudemmissa versioissa. Ainakin sen osaan sanoa, että HSE Rangessa pakoputkisto muuttuu täysin vuosimallin -97 tienoilla: alle -97 olevissa HSEissä pakoputkeja ei ole kuin yksi, mutta -98 ja uudemmat HSE:t, niitä löytyy kaksi, molemmilta puolilta omansa.

      Itse ainakin investoisin tuohon vuosimallia -98 ja uudempaan HSE:hen.

      Mutta onnittelut oikean merkin valinnasta, toivottavasti löydät hyvän kappaleen!

      • Anti-fennomaani

        Luin ruotsalaisesta lehdestä että
        ilmajousituksen laukeaminen (lue korjaus) maksaa
        noin 6 500 erkkiä...

        Mutta täytyy katsoa mikäli minulla on mahdollisuus
        tuoda auto muuttoautona, silloin ei tulisi paljon
        satkuja...


      • RR92
        Anti-fennomaani kirjoitti:

        Luin ruotsalaisesta lehdestä että
        ilmajousituksen laukeaminen (lue korjaus) maksaa
        noin 6 500 erkkiä...

        Mutta täytyy katsoa mikäli minulla on mahdollisuus
        tuoda auto muuttoautona, silloin ei tulisi paljon
        satkuja...

        Mut hei,uusimmassa landrover enthusiast lehdessä
        oli juttu p38.sin modifiointi normaaliksi kierre
        jousiksi!Siinähän on ideaa jos ilmasäkit sun muut
        siihen liittyvät hilut rupeaa käymään päähän.
        T:Jukka
        PS:Väittivät ton muutos kitin maksavan ameriikassa
        n.950 taalaa iskarit.Euro hinnasta ei vielä mitään tietoa.


      • Paavo
        RR92 kirjoitti:

        Mut hei,uusimmassa landrover enthusiast lehdessä
        oli juttu p38.sin modifiointi normaaliksi kierre
        jousiksi!Siinähän on ideaa jos ilmasäkit sun muut
        siihen liittyvät hilut rupeaa käymään päähän.
        T:Jukka
        PS:Väittivät ton muutos kitin maksavan ameriikassa
        n.950 taalaa iskarit.Euro hinnasta ei vielä mitään tietoa.

        Moi,

        noita P38 ilmapusseja vaihdetaan jousiin ilmeisesti enemmänkin, kts. esim. tämä:
        http://www.eastcoastrover.com/AirSuspension.html

        -Paavo


      • RR92
        Paavo kirjoitti:

        Moi,

        noita P38 ilmapusseja vaihdetaan jousiin ilmeisesti enemmänkin, kts. esim. tämä:
        http://www.eastcoastrover.com/AirSuspension.html

        -Paavo

        Jaa,jaa.Näköjään kannattaa modifioida jos ilmapussit kenkkuilee.
        T:Jukka


    • HSE

      Seinäjoen Rintajoupilla on myytävänä tuommonen, vuosimallia -99, kilometrejä oli 100 tkm. Keulalta löytyi karjapuskuri ja vinssi, katolta kattokaiteet, alta 18" aluvanteet. Mutta hinta oli karvas, 60 t€..... Lohjan Laatuautoilla on myös samanlainen Range, tosin 16" aluilla, ajettu 150tkm, vuosimalli -97, hintaa oli n. 40 t€.

    • Jalle

      Velipoika tuotti juuri Saksasta 4,6 HSE:n. Vuosimallia 1994, 160 tkm ajettu, hinta oli € 13.500,-. Verolippu ei vielä ole tullut, mutta tullissa arveltiin, että verot tulisi olemaan toiset kolmetoistatuhatta.

      Ei mikään paha hinta autosta joka on kaikin puolin siisti ja kunnossa. Ainoa vika oli oikeanpuoleisen takaoven lukon reistailu, joka sittemmin on korjattu. Lisäksi autoon hankittiin myöhemmin 20-tuumaiset vanteet ja kumit Saksasta (vähän käytetyt) hintaan € 1.500,-.

      Voin pistää lisätietoa, kun veljeni saa veropäätöksen, tiedä vaikka itsekin innostuisi hankkimaan auton ulkomailta.

      • Anti-fennomaani

        Joo, laita ihmeessä messua miten kävi
        auton kanssa. Kokonaishintahan on ihan ok,
        tosin auton joutuu ostamaan kaksi kertaa
        noilla veroilla!

        Onko auto muuten toiminut hyvin?


      • Jalle
        Anti-fennomaani kirjoitti:

        Joo, laita ihmeessä messua miten kävi
        auton kanssa. Kokonaishintahan on ihan ok,
        tosin auton joutuu ostamaan kaksi kertaa
        noilla veroilla!

        Onko auto muuten toiminut hyvin?

        Ilmoittelen heti kun saan lisätietoa.

        Auto on toiminut moitteettomasti, kulkee kuulemma kuin juna vielä 160 km/h nopeudessa. Autobahnilla ajoivat 180 km/h, jolloin meno alkoi olemaan hiukan huteraa.

        Tiputti hiukan öljyä alleen, mutta huollossa huomasivat että öljynsuodatin oli löysästi kiinni, joten sekin vika korjaantui.

        Kuluttaa vähemmän bensaa kuin veljeni vanha (1990)
        3,9 Range. Automaatti vaihtaa hienosti nykimättä, ja kiihtyy paljon paremmin kuin edellinen.


    • pajero

      Oletko laskenut tuon veron ihan oikein? verohan lasketaan vastaavan markkina-arvosta suomessa ,ei uuden.

      • Anti-fennomaani

        Jos vastaava auto maksaa Suomessa
        noin 40 tai jopa 60 erkkiä.
        Lyhyellä matikalla pahimassa tapauksessa
        veroa lätkästään noin 18 000 erkkiä ja auto
        on maksanut Saksassa ehkäpä 15 - 25 000 erkkiä
        riippuen kunnosta.

        Tullin sivuilla on PDF-tiedosto joissa joku oli
        tuonut Range 4.6 HSE 1995 ja joutunut maksamaan 16400 erkkiä veroa (alvit mukaanlukien).

        Eli jos hakee vuoden 1998 niin verot ovat varmasti jossain 20 000 erkin kohdalla.


    • Mistä tietoa ?

      Oisko jollain selkeää tietoa tai linkkiä verojen perusteista maastureille eri vuosina. Veroprosentithan ovat muuttuneet vuosien mittaan ja myös tekniset vaatimukset. Milloin on viimeksi maasturissa vaadittu esim. voimanulosotto?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      2018
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      98
      1478
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      112
      1187
    4. Tunnistebiisi

      Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1067
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

      Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1062
    6. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      903
    7. Miks käyttäydyt noin?

      Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      877
    8. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      58
      836
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

      en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      822
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

      Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      723
    Aihe