Hölmöläisten hommaa

Pohjanoteerauksen vetäisee Savonarola gallupisssaan.

Savonarola kysyy gallup-kysymyksen "mikä on Jeesuksen ristiinnaulitsemisen tehtävä" ja kristityt ymmärtämättömät vastailevat mitä sattuu.

Gallupillako kristityt päättää mikä se tehtävä on?

Minä voin lukea asian Raamatusta joten ei tarvitse gallupeilla kristittyjen ratkoa tuota pulmaansa.

--------------------------------------------

Tehtävä oli se että Jeesus halusi kuolla ja vieläpä marttyyrinä ja tilasikin kuolemansa sitten Juudaksen auttamana.

Matt.26;1 ja 2. Ja kun Jeesus oli lopettanut kaikki nämä puheet, sanoi hän opetuslapsillensa:
"Te tiedätte, että kahden päivän perästä on pääsiäinen; silloin Ihmisen Poika annetaan ristiinnaulittavaksi."

Siinä Matteus kertoo että Jeesus jo etukäteen ilmoittaa haluavansa tapettavaksi.

----------------------------------------------

Ja Jeesus järjesti syynkin josta kuolemantuomio voitiin lätkäistä eli hän oli ylentänyt itsensä juutalaisten Kuninkaaksi jonka myös kuulusteluissa myönsi.

Matt.27:11 Mutta Jeesus seisoi maaherran edessä. Ja maaherra kysyi häneltä sanoen: "Oletko sinä juutalaisten kuningas?" Niin Jeesus sanoi: "Sinäpä sen sanot".

6

267

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merim.raimo

on turha antaa hengellisiä vastauksia, on kuin antaisi helmiä sioille. Mat.27:12.... ja kun ylipapit ja vanhimmat häntä syyttivät, ei hän mitään vastannut.ja tässä jakeen alla on alaviite Jes.53:7 / jonka ylipappien ja vanhimpien oli mahdollisuus lukea toorasta koska tahansa.ja sinullakin on se sama mahdollisuus. ;)

• J.Edgar

miten heppoisen legendan varaan kristinusko perustuu. Ei riitä, ettei edes Jeesuksen olemassolosta olla varmoja. Koko syntien sovituskertomus on käsittämätön.
      Miksi siihen tarvittiin noin monimutkainen ja verinen näytelmä kaikkivaltiaalta, kaikkitietävältä Jumalalta?

Yksikään uskova ei pysty tyhjentävästi vastaamaan viimeiseen kysymykseen. Mutta älkää olko huolissanne. Patenttivastaus sopii tähänkin: "Tutkimattomia ovat Herran tiet".

• merim.raimo

JUMALA ON PYHÄ

• nämä.

hellarit ei oikein hyväksy porukoihinsa noita pakoputki miehiä niin missä vaiheessa evoluutiota se tuli kuvaan mukaan. Eikö sellainen porsastelu ole luonnon kehitystä ja evoluutiota vastaan?

• merim.raimo
        nämä. kirjoitti:

hellarit ei oikein hyväksy porukoihinsa noita pakoputki miehiä niin missä vaiheessa evoluutiota se tuli kuvaan mukaan. Eikö sellainen porsastelu ole luonnon kehitystä ja evoluutiota vastaan?

pienet porsaat eivät vielä ole vastuussa porsasteluistaan, vasta sitten kun porsas ymmärtää porsastelevansa ja sille tulee halu jättää porsastelu, niin se pestään puhtoiseksi ja siitä tulee siisti kuin sika pienenä. ;)

• Huomaat että tarvit Pyhä Henki että pääset syvään tutkimaan mitä Jeesuxessa tapahtui Ristillä !! Ei kannattaa turhaan hermostua Galluppiin joka ei ole sun käsissä ollenkaan vaan Herran !! : ) Ole` siunattu !!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      360
      1161
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      758
    3. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      37
      706
    4. Ajatteletko usein vielä

Meitä?
      Ikävä
      50
      612
    5. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      44
      595
    6. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      533
    7. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      20
      520
    8. SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia

Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht
      Maailman menoa
      322
      508
    9. Kun tulet mun luo

Mies, niin tuotko suklaata tullessasi? ;)
      Ikävä
      76
      481
    10. kasariperjantai 2026

Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle
      Iisalmi
      22
      459
    Aihe