Onko kenellekään muulle tapahtunut sellaista, että rankan (esimerkiksi penkki)sarjan jälkeen huomaa silmän valkuaisen muuttuneen punaiseksi, eli pieniä verisuonia näkyy selkeästi siinä silmän pinnalla. En tiedä onko siinä ihan varsinaisesti kyse silmän verisuonen katkeamisesta, mutta jonkinlaista pientä vuotoa kuitenkin. Tämän päiväinen treeni ei ollut ainoa kerta kun tuo tapahtui mulle.
Silmän verisuonet
3
645
Vastaukset
- masa
Moi!
On tapahtunut minullekin ja muutaman kerran. Olen harrastanut voimanostoa yli 20 vuotta ja periaatteena on ollut ns. ykkösellä nostot kaikissa nostomuodoissa. Elikkä maksimit tauluun ja kaikki peliin, tietysti huolellisen lämmittelyn jälkeen. Kumpaisillakin kerroilla olo ei ollut ihan sitä luokkaa että olisi kannattanut repiä ykkösiä toisinsanoen oman kehon kuuntelu jäi vähiin. Ehkei sitä vielä osannut silloin. Lisäksi olen havainnut kun olen nostellut lähinnä penkillä minulle melkoisen raskailla sarjoilla(esim.6-8X140kg)niin silmäni ovat olleet pitkän aikaa punaiset mutta mitään verenpurkaumia ei ole silloin ollut. Jotenkin se keho ei vain ole mukana näissä harjoitteissa, en osaa muuta sanoa, mutta pelkistetysti penkkipunnerrus raskailla, melko pitkillä sarjoilla saattaisi olla erittäinkin epäterveellistä kun pää jää nostettavan painon alapuolelle. - Chancellor
kyse ei ole sarveiskalvon verisuonten "katkeilemisesta" vaan nostosuorituksen aiheuttamasta suuresta verenpaineen noususta pään(kin) alueella. Kohonnut verenpaine sitten luultavasti aukaisee uusia "lepääviä" kapillaarisuonia sarveikalvolla sekä myös "pullistaa" normaalitilassakin näkyviä. Lopputuloksena huomattava punaisen värin lisääntyminen sarveikalvolla.
En usko tuosta ilmiöstä olevan kovinkaan suurta vaaraa, mutta saattanee johtaa vuosien kuluessa sarveiskalvon näkyvän verisuonituksen lisääntymiseen. Eli lähinnä kosmeettinen haitta.
Sitävastoin enemmän olisin huolissani siitä mitä kohonneet painearvot tekevät silmänpohjan (ei itse nähtävissä) verisuonitukselle. Mahdolliset muutokset siellä voisivat nimittäin vaikuttaa näkökykyyn. - päässä
Mites sitten suu pannaan kun päässä katkeilee suonet poks pam .
Bodarijätin lihakset ei paljoo auta kun ruho kaatuu penkin läpi lattiasta läpi.
Kannnattas ottaa huomioon muitakin seikkoja kun se että rauta nousee.
MJÄM MJÄM . Lukekaa mun huulilta horot: Pienemmilläö painoilla pidemmipiä sarjoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1522954Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3682050- 411805
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371772Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328975Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110948Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53792