Peto EU-talon edessä

Brysselissä EU-talon edustalla seisoo komea monumentti ihan kuin Johanneksen ilmestyksistä.

Veikkaanpa että taiteilijan näkemys on vaan laittaa ratsukko vertauskuvallisesti suojelemaan EU:a vai uskooko joku vielä ilmestyskirjan loruihin.

http://mikko.tuomela.net/galleries/brussels/40_city26.jpg

Ilm.17 3-5 Ja hän vei minut hengessä erämaahan. Siellä minä näin naisen istuvan helakanpunaisen pedon selässä; peto oli täynnä pilkkaavia nimiä, ja sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.
Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".

7

480

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanha muistelija

Silloin kun käytiin kiivasta keskustelua Suomen liittymisestä EU:hun, niin EU nähtiin Ilmestyskirjan petona monissa uskispiireissä.

• se onkin

...
        Asiaa voi katsoa toiseltakin kantilta. Aikoinaan Israelin kansa joutui syntiensä tähden Baabelin pakkosiirtolaisuuteen. Jumala salli sen ja kehoitti olla haraamata vastaan. Ajallaan Herra vapautti kansansa Baabelista. Ehkä tämä Suomen tapaus on vähän samantapainen.

• piilokas

oli profetoitu melkein kaikissa ns.vapaissa suunnissa. No miten kävi EeUuta kannatetaan laajasti,Gorba on ikämies,eikä halaja paluuta ja jopa ilmaston muutoskin aletaan hiljalleen hyväksyä todeksi.Silloin se oli vain luonnonsuojelijoiden ja vihreiden propagandaa tosi uskovien sumuttamiseksi.

• todé

sen aloitti, ja kohta ovat muut perässä niin, että lopulta jäävät jäljelle ne kymmenen (10) liittoutunutta sarvea. Vai miten se menikään, Pekunen?

• Uskismummi

Olet varmaan oikeassa Pe.ku taidemonumentin tarkoituksesta. Mutta minun mieleeni tuli kuin tulikin Ilmestyskirja 6:5.
      Ja kun Karitsa avasi kolmannen sinetin, kuulin minä kolmannen olennon sanovan: "Tule!" Ja minä näin ja katso musta hevonen, ja sen selässä istuvalla oli kädessään vaaka. Ja minä kuulin ikään kuin äänen niiden neljän olennon keskeltä sanovan: "Koiniks-mitta nisuja yhden denarin ja kolme koiniksia ohria yhden denarin! Mutta älä turmele öljyä äläkä viiniä."

Globaalisia talousmarkkinoita hallitsevan EU:n tunnus on siis musta hevonen. "Mustalla hevosella" kuvataan myös yllätystekijää.
      Suomellekin EU-jäsenyyden piti merkitä halvempaa ruokaa ja helpompaa elämää. Hevosen yllätys: Ruoka ja muu peruseläminen vain kallistuvat. Uskoni Ilmestyskirjaan vain vahvistuu.

• yste

jos ette jotain etiäistä tiedä.

• tyytti

jos jotain ei tulevista ajoista tiedä kannattaa lukea mellerin koko sarja.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      475
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe