Brysselissä EU-talon edustalla seisoo komea monumentti ihan kuin Johanneksen ilmestyksistä.
Veikkaanpa että taiteilijan näkemys on vaan laittaa ratsukko vertauskuvallisesti suojelemaan EU:a vai uskooko joku vielä ilmestyskirjan loruihin.
http://mikko.tuomela.net/galleries/brussels/40_city26.jpg
Ilm.17 3-5 Ja hän vei minut hengessä erämaahan. Siellä minä näin naisen istuvan helakanpunaisen pedon selässä; peto oli täynnä pilkkaavia nimiä, ja sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.
Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
Peto EU-talon edessä
7
480
Vastaukset
- Vanha muistelija
Silloin kun käytiin kiivasta keskustelua Suomen liittymisestä EU:hun, niin EU nähtiin Ilmestyskirjan petona monissa uskispiireissä.
- se onkin
...
Asiaa voi katsoa toiseltakin kantilta. Aikoinaan Israelin kansa joutui syntiensä tähden Baabelin pakkosiirtolaisuuteen. Jumala salli sen ja kehoitti olla haraamata vastaan. Ajallaan Herra vapautti kansansa Baabelista. Ehkä tämä Suomen tapaus on vähän samantapainen. - piilokas
oli profetoitu melkein kaikissa ns.vapaissa suunnissa. No miten kävi EeUuta kannatetaan laajasti,Gorba on ikämies,eikä halaja paluuta ja jopa ilmaston muutoskin aletaan hiljalleen hyväksyä todeksi.Silloin se oli vain luonnonsuojelijoiden ja vihreiden propagandaa tosi uskovien sumuttamiseksi.
- todé
sen aloitti, ja kohta ovat muut perässä niin, että lopulta jäävät jäljelle ne kymmenen (10) liittoutunutta sarvea. Vai miten se menikään, Pekunen?
- Uskismummi
Olet varmaan oikeassa Pe.ku taidemonumentin tarkoituksesta. Mutta minun mieleeni tuli kuin tulikin Ilmestyskirja 6:5.
Ja kun Karitsa avasi kolmannen sinetin, kuulin minä kolmannen olennon sanovan: "Tule!" Ja minä näin ja katso musta hevonen, ja sen selässä istuvalla oli kädessään vaaka. Ja minä kuulin ikään kuin äänen niiden neljän olennon keskeltä sanovan: "Koiniks-mitta nisuja yhden denarin ja kolme koiniksia ohria yhden denarin! Mutta älä turmele öljyä äläkä viiniä."
Globaalisia talousmarkkinoita hallitsevan EU:n tunnus on siis musta hevonen. "Mustalla hevosella" kuvataan myös yllätystekijää.
Suomellekin EU-jäsenyyden piti merkitä halvempaa ruokaa ja helpompaa elämää. Hevosen yllätys: Ruoka ja muu peruseläminen vain kallistuvat. Uskoni Ilmestyskirjaan vain vahvistuu. - yste
jos ette jotain etiäistä tiedä.
- tyytti
jos jotain ei tulevista ajoista tiedä kannattaa lukea mellerin koko sarja.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791756
- 108987
- 94874
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19683- 51655
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41567Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164523Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä24475Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466