Lopetin Zyprexan, onko normaalia?

Eli mulla on ollu 1,5v 10mg zyprexaa vuorokaudessa harhaisiin ajatuksiin. Lopetin sitten lääkkeen ottamisen ja menin seuraavana päivänä töihin, en nukkunut edellisenä yönä kovin hyvin(piti ottaa tenox yöllä) ja en oikein saanut syötyä mitään päivällä. Minulla oli ihme olo töissä ja omituisia tuntemuksia, pystyin mielestäni kuitenkin hoitamaan työni melko hyvin, en niin hyvin kuin normaalisti ja oli hieman hankalaa. Ainakaan kukaan ei tullut sanomaan minulle suoraan. Toimin asiakaspalvelijana ja ihmettelin kun ihmiset katsoivat minua oudosti, menin kahvitauolla käymää wc:ssä ja kun katsoin peilistä olivat silmäni mustuaiset järkyttävän suuret, säikähdin itsekkin. Sain kuitenkin hoidettua työpäiväni loppuun, olisi ehkä pitänyt tulla kesken päivän kotiin, mutta en uskaltanut mainita asiasta, koska pelkäsin menettäväni työni. Myös ystäväni joka kävi luonani työpäivän jälkeen kysyi heti, että mikä minulla on kun silmäni ovat omituiset. Otin lääkkeen normaalisti, sain syötyä ja meninkin sen jälkeen nukkumaan. Nyt herättyäni on olo aivan normaali. Silmäni näyttävät nyt normaaleilta, ovat luonnostaankin aika suuret. Mutta töissä ollessani kun seurasin asiakkaiden silmiä olivat minun silmäni aivan järkyttävät heihin verrattuna. Loppu työpäivä oli aika tuskaista myös koska mietin lakkaamatta mitä ihmiset ajattelevat silmistäni. Ymmärrän nyt kyllä hyvin miksi tällaiset lääkkeet pitää lopettaa asteittain. Zyprexan vaikutusmekanismiahan ei ole tutkittu kunnolla, mutta muistan lääkärin kertoneen kysyessäni, että se vaikuttaa ainankin dopamiiniin. Olin tosin aamulla ennen töihin lähtöä nauttinut kahvia ja energiajuomaa joka on myös voinut osaltaan vaikuttaa minuun. Mietin muutenkin aika paljon mitä ihmiset minusta ajattelevat ja siksi syönkin lääkettä. Onko tämä edes normaalia kun lopettaa zyprexan kerralla?

Anteeksi kirjoitusasu, mutta heräsin juuri ja asia mietityttää minua.
3401
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

tuo lopettaa kertaheitolla? Kai sulla joku hoitava lääkärikin on olemassa jonka kanssa asiasta puhua?

Äänestä
  • Ei todellakaan kannattanut, olin tyhmä ja en ajatellut, halusin vain lopettaa kun ei ole ollut harhaisia ajatuksia pitkiin aikoihin. Lääkärin kanssa ollaan jo juteltukkin astetittaisesta lopettamisesta. Nyt on jo ihan suht hyvä ja normaali olo, mutta mietin että johtuiko toi silmien laajentuminen lääkkeen lopettamisesta vai tapahtuiko mulle samalla jotain?

    Äänestä

  • päänrassaaja kirjoitti:

    Ei todellakaan kannattanut, olin tyhmä ja en ajatellut, halusin vain lopettaa kun ei ole ollut harhaisia ajatuksia pitkiin aikoihin. Lääkärin kanssa ollaan jo juteltukkin astetittaisesta lopettamisesta. Nyt on jo ihan suht hyvä ja normaali olo, mutta mietin että johtuiko toi silmien laajentuminen lääkkeen lopettamisesta vai tapahtuiko mulle samalla jotain?

    Nyt olen siis illalla ottanut normaalisti lääkettä ja olo normaali, niin kuin silmätkin.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


päänrassaaja kirjoitti:

Eli mulla on ollu 1,5v 10mg zyprexaa vuorokaudessa harhaisiin ajatuksiin. Lopetin sitten lääkkeen ottamisen ja menin seuraavana päivänä töihin, en nukkunut edellisenä yönä kovin hyvin(piti ottaa tenox yöllä) ja en oikein saanut syötyä mitään päivällä. Minulla oli ihme olo töissä ja omituisia tuntemuksia, pystyin mielestäni kuitenkin hoitamaan työni melko hyvin, en niin hyvin kuin normaalisti ja oli hieman hankalaa. Ainakaan kukaan ei tullut sanomaan minulle suoraan. Toimin asiakaspalvelijana ja ihmettelin kun ihmiset katsoivat minua oudosti, menin kahvitauolla käymää wc:ssä ja kun katsoin peilistä olivat silmäni mustuaiset järkyttävän suuret, säikähdin itsekkin. Sain kuitenkin hoidettua työpäiväni loppuun, olisi ehkä pitänyt tulla kesken päivän kotiin, mutta en uskaltanut mainita asiasta, koska pelkäsin menettäväni työni. Myös ystäväni joka kävi luonani työpäivän jälkeen kysyi heti, että mikä minulla on kun silmäni ovat omituiset. Otin lääkkeen normaalisti, sain syötyä ja meninkin sen jälkeen nukkumaan. Nyt herättyäni on olo aivan normaali. Silmäni näyttävät nyt normaaleilta, ovat luonnostaankin aika suuret. Mutta töissä ollessani kun seurasin asiakkaiden silmiä olivat minun silmäni aivan järkyttävät heihin verrattuna. Loppu työpäivä oli aika tuskaista myös koska mietin lakkaamatta mitä ihmiset ajattelevat silmistäni. Ymmärrän nyt kyllä hyvin miksi tällaiset lääkkeet pitää lopettaa asteittain. Zyprexan vaikutusmekanismiahan ei ole tutkittu kunnolla, mutta muistan lääkärin kertoneen kysyessäni, että se vaikuttaa ainankin dopamiiniin. Olin tosin aamulla ennen töihin lähtöä nauttinut kahvia ja energiajuomaa joka on myös voinut osaltaan vaikuttaa minuun. Mietin muutenkin aika paljon mitä ihmiset minusta ajattelevat ja siksi syönkin lääkettä. Onko tämä edes normaalia kun lopettaa zyprexan kerralla?

Anteeksi kirjoitusasu, mutta heräsin juuri ja asia mietityttää minua.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu