Itsemurha - tekemisen vaikeus?

ratkaisukeskeinen

Itsemurha pyörii monenkin mielessä ja moni jopa uhkaa sillä.Mutta tekeminen tuntuu olevan kuitenkin melko vaikeata.Jonkinlaiset psykologiset estot ehkä liian voimakkaat?

Minulle itsemurha on vaihoehto muiden joukossa,paitsi että,sen toteuttaminen on vaikeampaa kuin luulisi:käytännössä olisin valmis luopumaan elämästäni,mutta riittävää rohkeutta ei ole,koska pelkään suurempaa kipua (vaikka kestäisi vain hetken) ja mahdollista epäonnistumista.

Oikealla lääkityksellä asian voisi helposti hoitaa,mutta tarvittavia lääkkeitä ei ole saatavilla.Asia kuitenkin kytee mielessä ja ainakin näiltä näkymin pysyy ajankohtaisena.

Miteskäs muut asiaa harkinneet ovat miettineet?

43

6606

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lyhyt...

      Ihmisen Elämä on muutenkin niin lyhyt.jokainen kuolee joskus..vaikka sitä ei juuri nyt uskoisikaan tai hyväksyisi.
      Ei meillä ole muutako tämä yksi elämä ..
      Ei pidä luovuttaa .vaikka tuntuu vaikealta..
      Elämästä voi nauttia niin monella eri-tavalla..
      välillä vaan on ajatuksien kanssa ...toivoton..

      Oletko koskaan ajatellut mitä haluisit "TODELLA"
      tehdä..sellaista josta tulee itselle hyvä mieli..tai edes .jotain hyvää kuitenkin.

      Itse olin hyvin masentunut pitkän-ajan ..kävin terapialla ..ja söin lääkkeitä...niistä oli hieman apua pahimassa tuskassa...
      paranin kuitenkin pikku hiljaa..koska sain pienen toivon kipinän ..uusista ajatuksista...

      muutin elämääni ..en halunnut takertua enään negatiivisiin ajatuksiin ..joka kerta kun saan ..negatiivisen ajatuksen ..muutan sen positiiviseksi...jos ulkona on harmaa ja olo ihan yksinäinen...ajatelen että ..kiva nyt voin mennä istumaan kirjastoon ..ja kuuntelemaan musiikkia ..:)..
      muutan ihan väkisten sen ajatuksen positiiviseki ..se tuntuu hurjan mukavalta..sellainen LEIKKI oikeastaan :)

      nykyään on ihmisillä niin paljon kaikkea ..ei mitään osata arvostaa...ITSE kerään vanhoja vaatteita ja kaikenlaista roinaa ..pidän kirppu-torin ja jokaisen sentin lähetän köyhille lapsille ..joilla ei ole mitään ..ei edes puhdasta vettä..en tarvi kun välttämätömän.
      pikkasen ruokaa ja vaatteita ..asunnon ja hieman rahaa että pysyn henkissä.

      mutta olo on parempi joka päivä..voimaa hajen luonnosta ja kuljen kaupunkilla ...eksyn katselemaan taide-näyttelyitä ..mitä milloinkin..on vaan mahtava saada se nautinto ..jostain muusta kun rahasta.

      toivon että saisit elämän halun takaisin ..miettimällä mitä oikeesti haluaat..ja kuuntelemalla sydämmen ääntä..
      toinen ihminen ei voi tehdä sitä..
      omassa sisimässä se onni asuu.

      lämpöistä kesää sinulle!

      • Toukasta perhoseksi

        Kirjoitit todella hyvin ja toivon, että itsemurhaa suunnittelevat lukevat sen. Sinä olet loistava esimerkki siitä, miten ihminen voi oppia elämään. Elämistäkin voi harjoitella ja positiivista ajattelutapaa ja juuri noin se menee, kuin kuvailit. :)

        Itse olen ehkä vähän eri mieltä tuosta, että eläisimme vain kerran, mutta meillä on oikeus mielipiteisiimme enkä minäkään pysty uskomustani todistamaan. Vaikka syntyisimmekin uudelleen, ei silloinkaan kannata lopettaa tätä nykyistä elämää ennen kuin on sen oikea aika. Jonkin uskonnon mukaan tällöin ihminen palaa seuraavassa elämässään samojen ongelmien pariin kuin mitä oli tässäkin. Eli homman joutuu suorittamaan kuitenkin loppuun nyt tai myöhemmin.

        Sinä olet tehnyt elämässäsi kaksi keskeistä muutosta ja löytänyt sen sivutuoteena onnen:
        Olet opetellut kääntämään turhat negatiiviset ajatukset positiivisiksi, löytämään asioiden positiivisen puolen ja lisäksi olet vielä löytänyt elämälle tarkoitusta, keinon, miten voit auttaa muita.

        Viisas mies, Victor E. Frankl on kirjoittanut paljon elämän tarkoituksesta ja hän painottaa juuri tuota, että on joku jollekin, auttaa toisia. Sinä autat niitä köyhiä kirpputorituloillasi.

        Sen sijaan, että me jurnuttaisimme tyytymättöminä ja valittaisimme, kun meille ei koskaan tapahdu mitään kivaa, meille ei anneta mitään... pitäisi kysyä, MITÄ MINÄ VOIN ANTAA MAAILMALLE? Yleensä se jokin on kaiken lisäksi juuri se, mitä itse teet mieluiten. Jos esim. olet lahjakas laulamaan, mene kuoroon ja anna äänesi soida muiden iloksi. Mitä vain, missä olet hyvä ja mitä teet mielelläsi, mene ja auta sillä toisia tavalla tai toisella. - Siitä se elämän tarkoitus syntyy ja samalla löytyy onnikin. Mutta se onni tulee juuri silloin, kun sitä ei varsinaisesti tavoittele. :)


    • NYT TÄMÄ SAA RIITTÄÄ

      Herran haltuun ja ne lääkkeet voi työntää (vaikka suppoina) peppuusi. Eivät ne sovi kaikille/kaikki eivät niitä halua.

    • harkinnut

      Aivan totta puhut, itsemurhan tekeminen on todella vaikeaa. Minulla olisi mahdolliset hyvät, "helpot" keinot käytettävissä, mutta silti en ole kyennyt sitä tekemään.
      Elämänvietti on ihan hirveän vahva.
      Niinkuin joku tässä sanoikin, kuolemme jokatapauksessa..ennemmin tai myöhemmin.
      Itse ole lukuisten melkein itsemurha yritysten sijaan päätynyt kärvistelemään koska kuolemme kuitenkin.
      Välillä toivottomuus vain iskee niin ,ettäalan uudelleen miettiä.
      Kai se on joki ainoa keino kapinoida elämää kohtaan joka on tuonut pettymyksiä.
      Täydellisen voimattomuuden myöntäminen siihen, että ei ole saanut haluamaansa vaivuttaisi masennukseen. Jonkinlainen vihainen enerkia jyllää kun mietin itsemurhaa joten ehkä se on parempi kuin masennus.
      ja kaikki alkoi lapsuudesta kun asiat meni pieleen ja kyky näin luoda itselle siedettävä elämä häiriintyi.
      No mutta toiset osaavat ajtuksen voimalla ollapositiivisia, mutta koska kyse on kuitenkin tunteesta tarvitaan siihen myös toivoa.

      • KERRASTA POIKKI

        toi vitun juhannus jo ohi.


    • itsekäs temppu

      niille jotka jäljelle jää. Tämän tajuamisen luulisi jo muuttavan ajatukset niihin jotka välittää.

      Elämä on ihana asia, pienestä onnenhetkestä se elämänkipinä taas saa alkunsa.

      Luovuttaa ei saisi!

      • joka kerta pelstettu. Kiit...

        Ei tarvitsisi puhua itsemurhasta. Kai jokainen saa päättää elämästään ja sen pituudesta. Eri asia on jos olet tehnyt lapsia. Silloin heillä on oikeus äitiin ja isään.
        Tämä on se juttu miksi pitäisi jaksaa katsoa se huominenkin päivä. Muuten tehköön jokainen mitä haluaa elämällään. Jos se tuntuu hankalalta niin menoksi vain.
        Itse en tekisi sitä mistään hinnasta enää koskaan. Aina voi katsoa sen seuraavan päivän ja miettiä uudestaan.


      • päättää päivänsä
        joka kerta pelstettu. Kiit... kirjoitti:

        Ei tarvitsisi puhua itsemurhasta. Kai jokainen saa päättää elämästään ja sen pituudesta. Eri asia on jos olet tehnyt lapsia. Silloin heillä on oikeus äitiin ja isään.
        Tämä on se juttu miksi pitäisi jaksaa katsoa se huominenkin päivä. Muuten tehköön jokainen mitä haluaa elämällään. Jos se tuntuu hankalalta niin menoksi vain.
        Itse en tekisi sitä mistään hinnasta enää koskaan. Aina voi katsoa sen seuraavan päivän ja miettiä uudestaan.

        Niin, eli kertokaapas te lääkkeistä jotain tietävät, mitenkä käy jos 400 mg buranaa vetäseepi kertalaakilla 40-50 tabua? onko suurempi todennäköisyys kärsiä pahoinvoinnista pari tuntia vai joko sillä henki lähteepi?


      • jineka
        päättää päivänsä kirjoitti:

        Niin, eli kertokaapas te lääkkeistä jotain tietävät, mitenkä käy jos 400 mg buranaa vetäseepi kertalaakilla 40-50 tabua? onko suurempi todennäköisyys kärsiä pahoinvoinnista pari tuntia vai joko sillä henki lähteepi?

        Eipä taida lähteä. Heräät aamulla ja ihmettelet kun et kuollutkaan. Mutta miksi sen tekisit. Katso siihen seuraavaan päivään, ehtii sitä sittenkin.


      • SINULLA

        EI OLE MITÄÄN OIKEUTTA ARVOSTELLA ITSEMURHAN TEHNEITÄ tai sitä hautovia.
        Ei elämä ole kaikille mitään happy,happy käsien tapettelua typerä virne naamalla,(kuten sinulle näköjään on) vituttaa tollaset jeesustelijat.


      • Anonyymi
        joka kerta pelstettu. Kiit... kirjoitti:

        Ei tarvitsisi puhua itsemurhasta. Kai jokainen saa päättää elämästään ja sen pituudesta. Eri asia on jos olet tehnyt lapsia. Silloin heillä on oikeus äitiin ja isään.
        Tämä on se juttu miksi pitäisi jaksaa katsoa se huominenkin päivä. Muuten tehköön jokainen mitä haluaa elämällään. Jos se tuntuu hankalalta niin menoksi vain.
        Itse en tekisi sitä mistään hinnasta enää koskaan. Aina voi katsoa sen seuraavan päivän ja miettiä uudestaan.

        Mutta kun äiti ja isä ei välitä.


    • toivoa

      Et ole lähimmäisiltäsi kysynyt mitä ne ajattelevat jos tekisit moisen. Mikä suru, kaipaus, tuska, miksi kysymykset, häpeä, yms jäävät omaisiasi vaivaamaan. Kyllä itse ainakin olen sen verran utelias näkemään mitä huominen tuo tullessaan, vaikkakaan se aurinko ei aina paistaisikaan.

    • ????????

      minulla on kaksi lähiomaista tehnyt itsemurhan.
      toinen muutama vuosi sitten ja toinen äskettäin.
      minulla itselänikin välillä toivo hiipuu paremmasta elämästä. enkä tällä paremmalla tarkoita mainetta ja rahaa, vaan ihan tavallista
      elämää...töihin, kauppaan ,kotiin lasten kanssa oloa. itsemurhan tekeminen on todella itsekästä jälkeen jääville. se suru ja ikävä sekä syyllisyyden tunne ei häviä helpolla, vaan tie on pitkä ja kivinen, välillä tuntuu ettei jaksa. luojalle kiitos lapsista jotka olemassaolollaan pitävät minut koossa ja jaksan taistella, vaikka se vaatii äärimmäisiäkin ponnisteluja. JOTEN KANNATTAA MIETTIÄ USEAMPAANKIN KERTAAN KANNATTAAKO ITSEMURHA.

      • Anonyymi

        Minun isoisä teki itsemurhan kun olin 11 vuotias . En ole toki tapausta unohtanut, mutta mielessäni on käynyt että hänellä oli silloin kolme lastenlasta alle 11 vuotiasta, siis ei ollut miehellä halua nähdä heidän kasvuaan ja kehitystä , siis ei ilmeisesti tullut mieleenkään että lapset olisivat olleet onnellisia jos heilläkin olisi ollut vaari kuten muillakin lapsilla . Siis omat raskasmieliset ajatukset voittivat kaiken sen mitä elämällä olisi ollut annettavana jos olisi lopettanut ne ” minä itse” ajatukset ja ajatellut perhettään . Mutta ei , ongelmat ratkaisi itsemurhalla. En ole kaivannut elämästä luistajaa , itsepä valitsi , ei painanut kasva perhekkään vaakakupissa , jos olisi painanut olisi ollut meille lastenlapsille vaarina , vaan kun ei ilmeisesti sekään ollut hänelle tärkeää. Niin että kunhan nämä itsemurhaa hautovat voisivat joskus ajatella edes mennä hoitoon psyykkisten sairaiden jatustensa kanssa m ja saada apua ajatustensa mustiin vivahteisiin, se kun suunnitella itsemurhaa .


    • tarkoituskin

      mieti,jos epäonnistuu,jää eloon,ketään ei tunne/muista.jos on täysin autettavissa.ei toivoa.omaisille rankkaa käydä katsomassa,ei pääsisi kotiin.tämänkin voi vaihtaa voitoksi,harrastuksilla.vertaisryhmillä.työpaikalla,
      kurssilla.ystävillä jotka välittää ja tukee,ei kannata itseään tahallisesti ainakaan louksta.

      • Anonyymi

        Samaa typerää alistettua ja huijattua taaperrusta elämäsi on edelleen , ellet rohkene katkaisemaan sitä!


    • pyromanic

      ..mutta ihan oman mielipiteeni mukaan itsemurha on pitkän pitkä prosessi. Siihen valmistaudutaan pikkuhiljaa ja harkitusti. Tietty on poikkeuksia olemassa.

      Itse mietin ankarasti elämän lopettamista, mutta en ole vielä valmis. Valmistaudun omaan kuolemaani rauhassa, eikä siihen varmasti enää kauaa mene. Ja itselläni ainakin, kun on tehnyt sen päätöksen, että todella tulee itsensä teloittamaan, helpottuu olo suunnattomasti.

      Hätiköiden sitä ei monikaan saa tehtyä, siinä todella on tekemisen vaikeus.

      • olthanluonamme

        Oletko viel' olemassa. Toivottavasti. Vaikka viimeinen sisäänkirjaus 2008. Ei itsemurhaa kannata tehdä.


      • Jokuanonyymi

        Itse olen samaa mieltä, että itsemurhan tekeminen on pitkän pitkä prosessi. Tiedän tämän, koska itse olen jo vuoden verran halunnut tehdä itsemurhaa, mutta ongelmana on valita tekotapa ja saada rohkeutta siihen. Tekotavan tulisi olla helppo, kivuton/nopea ja tietenkin varma. Nopea ja kivuton kuolema olisi paras tapa lähteä, jotta ei tarvitsisi kitua ja tuntea tuskaa pitkään ja tekotavan tulisi olla helppo, koska itse en halua ruveta suunnittelemaan mitään moninmutkaisia kuvioita. Vaikka tekotapana olisikin varma kuolema, ni silti omat onnistumis prosentit mietityttää, jos joku meneekin vikaan ja joutuu loppuelämän elämään entistä paskempaa elämää jossakin hoitolaitoksessa tai että joku tulee estämään aikeeni viime hetkillä. Mun mielestäni itsemurha on täysin ymmärrättävää, jokainenhan saa vapaasti päättää omasta elämästään ja kuolemastaan. En itse näe mitään järkeä siinä että jos elämän laatu on huono ja ei pysty nauttimaan omasta elämästään. Ni miksipä sitä ei voisi kuolla. Suomessakin olisi hyvä kun olisi mahdollista saada armo kuolema ni saisi lähteä inhimillisesti ja jne.


    • kaikki turhaa

      Tekisi myös mieli lähteä pois täältä kun suru painaa sydäntä, masentaa ja ahdistaa. Asian toteuttaminen on vain hankalaa ja sitten jäisi lisää porukkaa suremaan toista kuolemaa.

      Ehkä tässä pitää yrittää jotenkin jaksaa... saa nähdä miten käy.

    • 2 menettänyt

      Kuuleppa nyt! Jos sä TODELLA mietit itsemurhaan,niin sä teet sen,etkä täällä kerro sitä.Mä olen menettänut 2 todella hyvää ja rakasta ystävää.Minun mielestä kaikki oli hyvin,ainakin ulospäin,hymyä yms... kunnes molemmilla kerroilla sain puhelun...

      • vielä lisää,

        jos et tajua, että useimmiten on kysymys avunhuudosta, jota ei saa esille muuten kuin i-yrityksellä. Auttakaa ihmiset toisianne!


      • pikku prinssi

        ei turhia jorinoita kiitos . miten? lääkkeet kokeiltu. ammattilasisia kiitos ja hyviä vinkkejä


      • iso kunkku
        pikku prinssi kirjoitti:

        ei turhia jorinoita kiitos . miten? lääkkeet kokeiltu. ammattilasisia kiitos ja hyviä vinkkejä

        Ihanko kaikki lääkkeet kokeiltu vai vain asperiini? Hyvällä tuurilla melkein mikä tahansa lääke käy, aina on se mahdollisuus, että tukehtuu omaan oksennukseensa. Puhdas typpikaasu, ts. ilman happea, on ehkä rauhallisin ja kivuttomin tapa, kunhan kukaan ei tule ja avaa ikkunoita ennen kuolemaa. Jos tulee, niin sitten vietätkin iloista vihanneselämää sängyssä maaten seuraavat 40 vuotta. Ei ole mitään helppoa vippaskonstia. Mutta vinkiksi vain, että tutki asioita perinpohjaisesti ja valitse sitten menetelmä, joka sinulle parhaiten sopii, jos olet ihan varma, että haluat kuolla etkä vain leikkiä. Netistä kyllä löytyy paljonkin tietoa englanniksi. Voit myös hankkia kirjoja, kuten otsikossa mainitun eutanasiaoppaan.


    • Tässä kaikki

      Jaksaako näitä kysymyksiä pohtia kun elämä on niin merkityksetöntä.

    • nytyh

      voi hitto ku lukee näitä juttuja...minä menetin juuri mieheni ,hän päätti itse elämänsä ja pieniä lapsia elämässä......helvetti miettikää mitä jätätte läheisille tuskaa ja surua ja vitun paskaa..itsekkin mietin poismenoo mutta lapset pitää mut täällä,onneks...miettikää

      • Anonyymi

        Miehelläsi on nyt hyvä olla.


    • jk

      ei olelitsemurhanntekemisen vaikeus

    • tyttötuollainen

      Itsellä ainakin on montakin keinoa mielessä jolla tappaa itsensä. Ongelma ei siis ole tapa. Enkä oikeastaan enää kipuakaan pelkää. Kai sitä sen verran elämisen halua vielä löytyy ettei sitä ole tehnyt...

      Mutta uskon kyllä lähteväni täältä vielä joku päivä oman käden kautta. Otetaan vielä hetki hissukseen päivä kerrallaan, mutta en mä loputtomiin jaksa. Helpottaa kun tietää että ulospääsy on mahdollinen, sitten kun päättää jo vihdoin luovuttaa :)

    • Itselläni samanlaisia ajatuksia. Olisin valmis luopumaan elämästäni, mutta jonkinlainen pelko estää toteuttamasta.

      Usein pohdin ja mietiskelen kuolemaa ja itsemurhaa, en tosin puhu ajatuksistani kenellekkään, sillä kaikki ovat niin herkkiä, eivätkä pystyisi kuulemaan asioita joita pääni sisällä ajattelen.

    • *

      Ei se ole ollenkaan vaikeaa. Itsellä on jo suunnitelma ja sen mukaan myös toimin.

    • Elämä ja onni

      Kyllä se vain todella vaikeaa on.Ehkä ei kaikille,mutta suurimmalle osalle.Itsekin olen pohtinut asiaa,mutta tuntuu,että ei vaan uskalla.Minusta itsemurha saattaa olla toteutettavissa helpommin,jos ei liikoja suunnittele.Jokainenhan tietää,miten itseltään hengen saa riistettyä.

    • Anonyymi

      Mistä saisi koronan en tykkää elää

      • Anonyymi

        Vau, mahtava idea veeti.


      • Anonyymi

        Mulla on korona just nyt mutta ei tämä ole tavallista flunssaa pahempi tauti. Jos haluaa hengestään päästä niin parempi olla joku varma suunnitelma.

        T: Mies 33 vuotta asperger


    • Anonyymi

      Se on yksi vaihtoehto. En kerro tekotapaa, mutta on siisti ja helppo.

    • Anonyymi

      Etenkin vanhuksia on yhteiskunnan talouden kannalta tarkasteltuna liikaa, ja sairaanhoitajia liian vähän

      Sivistyneessä yhteiskunnassa pitäisi olla lääketieteellisesti varma lääke itsemurhan tekevälle. Vittuuntunut tai avuton saisi itse yhteiskunnan viimeisenä palveluna ,päättää päivänsä. Syanidikapseli tai vastaava.

      Yhteiskunta pääsee turhakkeesta, kalliiksi tulevasta potilaasta eroon ,potilas pääsee avuttomuudestaan eroon.

      Eikä niitä kalliita sairaanhoitajia täytyisi palkata paapomaan

      Kaikki voittavat, eniten ,päätöksensä tehnyt vanhus. Alaikäraja vaikka 70

    • Anonyymi

      Mulla ollut todella vaikea elämä. Olen kärsinyt erilaisista mielenterveyden häiriöistä jo ainakin 17-vuotiaasta lähtien. Viimeinen pisara oli se kun mulle hyvin rakas ja läheinen isä menehtyi yllättäen vakavaan nopeasti edenneeseen sairauteen 2 vuotta takaperin. Jo sitä ennen tapahtui paljon kaikkea paskaa elämässä, muunmuassa erään pitkäaikaisen seurustelusuhteen päättyminen. Sitten alko tämä korona samana vuonna kun isä ja eräs toinenkin lähisukulainen kuoli. Olen jopa uhkaillut sukulaisille ihan avoimesti tekeväni itsemurhan. Reaktiot siihen ovat pääasiassa olleet avoimen vihamielisiä. Onpahan mulla mennyt välitkin kokonaan poikki sen takia muunmuassa edesmenneen isäni sisaren kanssa. Mutta hän nyt on mun mielestä jollain tapaa ymmärtämätön ihminen. Vaikka tiedän ettei kukaan jaksa kuunnella jatkuvaa itsemurhalla uhkailua. Mulla on siis muunmuassa aspergerin oireyhtymä niin ehkä siksi olen liian suorapuheinen enkä pysty peittämään pahaa oloani ja pitämään kaikkea paskaa sisälläni vaikka se lienisi kaikkein viisainta.

      T: Mies33vuotta

      • Anonyymi

        Kuolemasta sanotaan: "fyysisen kehon jättäminen".

        Yksi Vedojen perusperiaatteista on ahimsa (väkivallattomuus). Itsemurha on väkivaltaa itseään kohtaan. Monet ihmiset ajattelevat tietämättömyyttään, että se on tie ulos kriisitilanteesta. Tosiasiassa se ei ole ulospääsy vaan pääsy vielä kauheampaan tilanteeseen, jossa aineelliset halut ovat yhä olemassa, mutta kehoa niiden täyttämiseksi ei enää ole. Se on yhtä tuskallista kuin kokea nälkää, mutta ei pystyä tyydyttämään sitä.

        Ihmiset, jotka tekevät itsemurhan, jäävät ... eivätkä voi saada uutta fyysistä kehoa ennen kuin heille varattu elinikä päättyy.

        Vedat sallivat vapaaehtoisen kuoleman vain kahdessa tapauksessa: kun henkilö kuolee vapaaehtoisesti taistelussa puolustaakseen kunniaansa tai kun iäkkäät joogit paastoavat kuolemaan, kun he ovat täysin vapaita kaikista aineellisista haluista.

        Tätä ruumiin vapaaehtoisen jättämisen tapaa kutsutaan Prayopavesaksi, ja sille mainitaan kaksi ehtoa: korkea ikä ja täydellinen vapaus aineellisista haluista.


      • Anonyymi

        Mistä sitä voi tietää kuinka kauan itse kunkin "olis pitänyt elää" täällä.


    • Anonyymi

      Melkein jo joskus kuukausi takaperin yritin itsemurhaa mutta en pystynyt siihen. Kuolemanpelko veti pidemmän korren. En myöskään haluaisi itsemurhalla aiheuttaa äidilleni henkistä tuskaa yhtään enempää. Niin ja muutamalle harvalle kaverille. Tuskin kukaan muu välittää elänkö vai olenko kuollut.

      T: Mies 33v

    • Anonyymi

      On tullut kanssa mietittyä itsemurhaa ajoittain varmaan viimeiset 13 vuotta. Hemmetin helppo miettiä ja helppo sillä uhkailla. Todella vaikea kuitenkaan toteuttaa, vieläkään en ole uskaltanut edes yrittää.

      Masentunut Mies

    • Anonyymi

      Ompa raskasmielistä kansaa Kun ei mennä hoitoon masennuksiin tähden , ei muka syödä tabletteja elämää helpottaakseen . Toivottavasti jokainen joka harkitsee itsemurhaa on ihminen jolla ei ole perhettä ja lapsia , nähnyt itsemurha isien lapsia ja heidän kärsimystä joka tulee olemaan elin ikäinen . Voiko kasvavan lapsen jättää noin helposti että että lapsikin tuntee ettei hän ole edes minkään arvoinen kun isä tai äiti teki tekonsa , siinä pettävät omat tekeleensä jättämällä heidät surun valtaan , elämä on elettävä ja mielnterveydellissitä syistä menee viisas ihminen lääkäriin .

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9549
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      392
      4057
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2810
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2574
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      183
      2559
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1645
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe