onko oma seurakunta välttämätön

vai onko niin, että ne jotka vain uskovat Jeesukseen pelastuvat?
Kysyn tätä vaikka ehkä oonkin väärällä palstalla...onhan tänne kirjoitelleet enemmänkin eikristityt.
Millä perusteella helluntaikirkossa kävijät ovat paremmassa asemassa Jumalan silmissä kuin ne hyvät ihmiset jotka eivät siellä käy?

25

520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merim.raimo

      jos yksin olet, niin kukas sinusta niitä särmiä hioo ? mene vavenvalajan huoneeseen katsomaan? Jumala käyttää työkaluina "seurakuntalaisia" valmistaessaan sinusta mielensämukaisen astian, joko jaloa tai halpaa käyttöä varten, ihanniinkuin Hän itse haluaa. ei se särmien hiominen ketään miellytä, eikä siitä ketään tykkää, mutta on paljon helpompaa olla "työpöydällä, kun tietää, että kaiken takana kuitenkin on Jumalan sallimus ja ennenkaikkea Jumalan rakkaus, jota me ei aina ymmärretä. siunausta.

    • Ilonanne

      Kiintoisaa olisi tietää, mitä tarkoitat:
      "Millä perusteella helluntaikirkossa kävijät ovat paremmassa asemassa Jumalan silmissä kuin ne hyvät ihmiset jotka eivät siellä käy?"

      - mitä ovat "ne hyvät ihmiset" muita uskovia vai jotka käyvät toisessa seurakunnassa?
      - uskovia jotka eivät käy missään seurakunnassa?

      Ensimmäisessä kohdassa ei eroa millään tavalla, mutta toisessa vaihtoehdossa onkin jo jotain pielessä!

      • eivät käy missään seurakunnassa. Mutta jotka ovat hyviä tai kivoja.
        Mikä silloin on pielessä?


      • Ilonanne
        auroraboreallis kirjoitti:

        eivät käy missään seurakunnassa. Mutta jotka ovat hyviä tai kivoja.
        Mikä silloin on pielessä?

        Siis tarkoitat uskosta osattomia ihmisiä?

        Kai sinä nyt sen tiedät mikä heillä on pielessä?

        Kukaan ei ole hyvä paitsi Jumala yksin, sanoi Jeesuskin eräälle joka sanoi Jeesusta hyväksi...
        joten millainenkoan on hyvä ihminen, ilman Jeesusta?
        Siis Jumalan näkökulmasta!


      • Ilonanne kirjoitti:

        Siis tarkoitat uskosta osattomia ihmisiä?

        Kai sinä nyt sen tiedät mikä heillä on pielessä?

        Kukaan ei ole hyvä paitsi Jumala yksin, sanoi Jeesuskin eräälle joka sanoi Jeesusta hyväksi...
        joten millainenkoan on hyvä ihminen, ilman Jeesusta?
        Siis Jumalan näkökulmasta!

        Jos normaali ja kiva ihminen ei pidä Jeesuksesta niin sinusta se on ensin ok(koska se on sanottu ennen sen ylöskirjoittamista), mutta sitten ei olekkaan...niin se on aika ristiriitaista.
        Se vaatii paljon nöytyytta tunnustaa Hänet, sikäli olet oikeassa ja viestisi voi tulkita niin että Jumala hyväksyy vain nöyrän ihmisen.
        Toisaalta...jokaisella on oma samanveroinen ihmisarvo. Se sekoittaa.


    • hurmahenki

      Mitä tohon nyt vastais..

      "Millä perusteella helluntaikirkossa kävijät ovat paremmassa asemassa Jumalan silmissä kuin ne hyvät ihmiset jotka eivät siellä käy?"

      Vähän samantyyppinen kysymys kuin se että: "Hakkaatko naapuriasi?"

      Eli siis vaikea vastata kun itse helluntalaisena en katso että helluntaikirkossa kävijät ovat mitenkään erityisasemassa. Kyseessä on se että uskooko Jeesukseen. On paljon hyviä seurakuntia ja en ole helluntaiseurakunnissa sen takia että se on paras seurakunta.

      Mutta itse kyllä näkisin että johonkin seurakuntaan tulisi liittyä ja kuulua, se ei välttämättä ole edes pelastusasia, mutta parhaaksemme joka tapauksessa, seurakunta on Jumalan suunnitelma.

      • Ymmärrän.


      • merim.raimo
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ymmärrän.

        sitten taivaassa, kun joutuu olemaan "seurakunnassa" iänkaikkisuuden ? eikö olisi parempi jo täällä ajassa harjotella ja kasvaa olemaan uskovien yhteydessä sitten taivaassa ?


      • merim.raimo kirjoitti:

        sitten taivaassa, kun joutuu olemaan "seurakunnassa" iänkaikkisuuden ? eikö olisi parempi jo täällä ajassa harjotella ja kasvaa olemaan uskovien yhteydessä sitten taivaassa ?

        tiedät että olemme seurakunnassa sitten kun aika meistä jättää...ei sitä voi tietää.


      • hurmahenki
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ymmärrän.

        täsmentäisin edellistä kommenttiani, ettei tule väärää käsitystä.

        Se ei ole välttämättä siis pelastusasia, mutta jos ihminen on palastunut ja uudestisyntynyt kristitty niin on hän joka tapauksessa kuuluu Kristuksen ruumiiseen eli seurakuntaan ja silloin on yleensä hyvin luonnollista että hän haluaa olla uskovien yhteydessä myös konkreettisesti eikä ainoastaan kuulua johonkin epämääräiseen "universaaliin seurakuntaa".


      • hurmahenki kirjoitti:

        täsmentäisin edellistä kommenttiani, ettei tule väärää käsitystä.

        Se ei ole välttämättä siis pelastusasia, mutta jos ihminen on palastunut ja uudestisyntynyt kristitty niin on hän joka tapauksessa kuuluu Kristuksen ruumiiseen eli seurakuntaan ja silloin on yleensä hyvin luonnollista että hän haluaa olla uskovien yhteydessä myös konkreettisesti eikä ainoastaan kuulua johonkin epämääräiseen "universaaliin seurakuntaa".

        mä mietin tehdessäni aloitustani. Mietin voisiko se olla totta...ei kaikki tahdo seurakuntansa kahleisiin ja uskomaan juuri se mitä käsketään.
        Tämä on tärkeä kysymys...ajatellen erästä lukijaanikin. Miksi universaalinen seurakunta ei ole se oikea?!


      • merim.raimo
        auroraboreallis kirjoitti:

        tiedät että olemme seurakunnassa sitten kun aika meistä jättää...ei sitä voi tietää.

        seurakunta = ihmiset jotka ovat erotetut mailmasta ja kokoontuvat yhdessä.


      • hurmahenki
        auroraboreallis kirjoitti:

        mä mietin tehdessäni aloitustani. Mietin voisiko se olla totta...ei kaikki tahdo seurakuntansa kahleisiin ja uskomaan juuri se mitä käsketään.
        Tämä on tärkeä kysymys...ajatellen erästä lukijaanikin. Miksi universaalinen seurakunta ei ole se oikea?!

        yhtyä ajatuksiisi, mutta voin kyllä sanoa että ymmärrän sinua täysin ja joskus itekin kelaillu samoja asioita.
        Välillä pistää vihaksi sellainen jäykkä uskonnollisuus jota Suomessa on paljon, mutta silti olen kokemuksen kauttakin huomannut että on parempi kuulua omaan kotiseurakuntaan. Ja nykyään olen jopa löytänyt ihan hyvän seurakunnan jossa on mukavia ja lämminsydämisiä ihmisiä ja muutenkaan toiminta ei ole liikaa kaavoihin kangistunutta.
        Varsinaiseen kysymykseesi en yksinkertaisesti jaksa nyt vastailla kun sitä on vaikea lyhyesti selittää.


      • merim.raimo
        hurmahenki kirjoitti:

        yhtyä ajatuksiisi, mutta voin kyllä sanoa että ymmärrän sinua täysin ja joskus itekin kelaillu samoja asioita.
        Välillä pistää vihaksi sellainen jäykkä uskonnollisuus jota Suomessa on paljon, mutta silti olen kokemuksen kauttakin huomannut että on parempi kuulua omaan kotiseurakuntaan. Ja nykyään olen jopa löytänyt ihan hyvän seurakunnan jossa on mukavia ja lämminsydämisiä ihmisiä ja muutenkaan toiminta ei ole liikaa kaavoihin kangistunutta.
        Varsinaiseen kysymykseesi en yksinkertaisesti jaksa nyt vastailla kun sitä on vaikea lyhyesti selittää.

        näen sen näin, siihen voi kuulua kuka tahansa, kunhan vain jonkunnäköseen jumalaan uskoo ?


      • merim.raimo kirjoitti:

        näen sen näin, siihen voi kuulua kuka tahansa, kunhan vain jonkunnäköseen jumalaan uskoo ?

        joka siihen uskoo.


    • siitä johtuu

      ____________________________ .

    • Seurakunta ihminen

      -Seurakunta on uskovan hengellinen koti, ja jokainen uusi Jumalan lapsi tarvitsee kodin,
      jossa voi varttua.

      -Paikallisen seurakunnan yhteydessä uskovaa autetaan kasvamaan opetuslapseksi.

      -Antautuminen yhteydelle on etuoikeus ja keskeinen tekijä uskovan kehityksessä ja kasvussa.

      -Seurakuntayhteys antaa suojan aivan niin kuin lampaat ovat turvassa lammastarhassa.
      Jeesus kuvaa uskovia lampaiksi ja lampaat ovat yhdessä lammastarhassa.
      Ne eivät vaeltele yksin hajallaan susien raadeltavina.

      -Tervettä hengellistä kasvua tapahtuu läheisessä yhteydessä muiden kanssa.

      -Läheinen yhteys paikallisseurakunnassa on elintärkeää, jotta uskovan luonne hioutuu
      - siinä paljastuu meidän todellinen hengellisyytemme.

      -Seurakunnan yhteydessä on hengellisiä isiä ja äitejä,
      jotka auttavat ja voivat puhua uskovan elämään.

      -Vastuuvelvollisuus on mahdollista vain läheisessä yhteydessä paikallisseurakunnassa.

      -Yhteys ole aina helppoa ja ongelmatonta, mutta ellei siihen suostu, oma kasvu ihmisenä
      ja uskovana pysähtyy.

      -Mikään yhdistystoiminta, palvelutyö tai ”ministry” voi korvata
      paikallisseurakunnan merkitystä ja tärkeyttä uskovan elämässä.

      • Oot siis seurakunnan puolesta...
        Olet mielestäni ihan oikeassa kaikessa mitä sanoit ja olen samaa mieltä. Mutta vaikeaa se on, ihan totta, olen kanssasi samaa mieltä ja ymmärrän sua.
        Täytyisi yrittää päästä ensi sunnuntaina kokoukseen:-)
        Kiitos rohkaisusta.


      • SSRI
        auroraboreallis kirjoitti:

        Oot siis seurakunnan puolesta...
        Olet mielestäni ihan oikeassa kaikessa mitä sanoit ja olen samaa mieltä. Mutta vaikeaa se on, ihan totta, olen kanssasi samaa mieltä ja ymmärrän sua.
        Täytyisi yrittää päästä ensi sunnuntaina kokoukseen:-)
        Kiitos rohkaisusta.

        Kyllähän seurakuntaan kuuluminen on uskovalle tärkeää. Ja tuskin ketään haittaa se, että voi olla yhteyksiä samaan aikaan useampaankin seurakuntaan. Niinkuin itsestä hyvältä tuntuu. Aikaa myöten varmasti valikoituu se yksi tietty paikka johon haluaa kuulua "enemmän".

        Ja tätä yhtälöä olen ratkaisemassa itsekin parastaikaa...... :-)


    • marco

      perusteella. Vaan kaikki ovat syntiä tehneet ja vailla Jumalan kirkkautta. On vaan niin et monet tarvitsevat paikallisseurakunta yhteyttä. En puhu helluntaiseurakunnasta enkä muustakaan vaan uskovien yhteydestä, jossa on kaksi tai kolme paikalla Jeesuksen nimessä.
      Mistä olet saanut käsityksen vai onko joku sulle puhunut et helluntalaiset olisivat paremmassa asemassa kuin muut, tämä ei pidä paikkaansa.
      Oma kotiseurakunta on helluntaiseurakunta, mut nautin myös käydä muuallakin, itseasiassa se tekee välil hyvää niin ei tuu liian suppee näkökanta, ehkä tämä on helluntalaisten nykypäivän ongelma. Oma suku mulla kun ei oo helluntalainen ns. Mut on ns. monen polven helareita, jotka ovat omaksuneet tämän helluntalais kulttuurin, joka ei oo läheskään täydellinen. Ole rauhassa ja siunausta

      • niitä sanotaan 3.tai joskus 4.polven uskoviksi.
        Eräs sellainen sanoi kerran unohtavansa usein että Jumala rakastaa jumalattomia ihan yhtä paljon.
        Se loukkasi mua siksi koska itselleni se oli näiden ns.jumalattomien keskellä elävälle liikaa yksinkertaisesti.
        Siitä johtuu että en pysty käsittämään sitä miksi Jumala rankaisisi helvetillä vain niitä jotka syystä tai toisesta eivät pysty uskomaan.
        Hyvä että sinulla on kotiseurakunta-asiat kunnossa, itselleni se on ollut vaikeampaa. Oon helluntailainen mutta välit muihin ovat kamalan etäiset.
        Toisaaltahan on niin kuin kirjoitit 2-3 rukouksessa kohtaa Jeesuksen lupauksensa mukaan.
        Se on rakkaudellinen kohta...suojaa jollain tapaa mielenterveyttä.
        Sitä olisi vahvempi jollei olisi niin yksin.


      • merim.raimo
        auroraboreallis kirjoitti:

        niitä sanotaan 3.tai joskus 4.polven uskoviksi.
        Eräs sellainen sanoi kerran unohtavansa usein että Jumala rakastaa jumalattomia ihan yhtä paljon.
        Se loukkasi mua siksi koska itselleni se oli näiden ns.jumalattomien keskellä elävälle liikaa yksinkertaisesti.
        Siitä johtuu että en pysty käsittämään sitä miksi Jumala rankaisisi helvetillä vain niitä jotka syystä tai toisesta eivät pysty uskomaan.
        Hyvä että sinulla on kotiseurakunta-asiat kunnossa, itselleni se on ollut vaikeampaa. Oon helluntailainen mutta välit muihin ovat kamalan etäiset.
        Toisaaltahan on niin kuin kirjoitit 2-3 rukouksessa kohtaa Jeesuksen lupauksensa mukaan.
        Se on rakkaudellinen kohta...suojaa jollain tapaa mielenterveyttä.
        Sitä olisi vahvempi jollei olisi niin yksin.

        ... eivät pysty uskomaan? usko ei ole jokamiehen. sikstoiseks ei kukaan pysty "rutistamaan" itsestään pelastumiseen tarvittavaa uskonmäärää. Usko annetaan ylhäältä,se on Jeesuksen Kristuksen usko, joka meille armosta annetaan, kun pyydämme kaikki syntimme anteeksi,Ihmisen oma "uskottelu" ja Jeesuksen usko on kaksi eri asiaa.


      • marco
        auroraboreallis kirjoitti:

        niitä sanotaan 3.tai joskus 4.polven uskoviksi.
        Eräs sellainen sanoi kerran unohtavansa usein että Jumala rakastaa jumalattomia ihan yhtä paljon.
        Se loukkasi mua siksi koska itselleni se oli näiden ns.jumalattomien keskellä elävälle liikaa yksinkertaisesti.
        Siitä johtuu että en pysty käsittämään sitä miksi Jumala rankaisisi helvetillä vain niitä jotka syystä tai toisesta eivät pysty uskomaan.
        Hyvä että sinulla on kotiseurakunta-asiat kunnossa, itselleni se on ollut vaikeampaa. Oon helluntailainen mutta välit muihin ovat kamalan etäiset.
        Toisaaltahan on niin kuin kirjoitit 2-3 rukouksessa kohtaa Jeesuksen lupauksensa mukaan.
        Se on rakkaudellinen kohta...suojaa jollain tapaa mielenterveyttä.
        Sitä olisi vahvempi jollei olisi niin yksin.

        Olen mäkin ottanu vähän etäisyyttä kotiseurakuntaan, ku joskus on hankaluuksia, niin tuntuu et täytyy käsitellä ne asiat rauhassa. On kyl vaikea löytää todellisia uskon ystäviä. Vaimo on tällä hetkellä paras uskon sisar.
        Nykyään ollaan niin pinnallisia ja etäisiä myös seurakunnassa, etten minä oikein sitä jaksa välillä vetää semmosta pinta hymyä pintaan, joten oon tullu siihen tulokseen ettei kannata väkisinkään vaan olen sillä paikalla kuin olen.
        Mut kuitenkin olen väleissä kotiseurakunnan kanssa ja tiedän et siellä on monia aitoja uskovia.
        Tämä on vaan välillä ettimistä ja suunnan hakemista. Sama pätee muitakin uskovia. Luota vaan Herraan hän tuntee ja tietää sinun tarpeet paremmin kuin itsekään


      • auroraboreallis kirjoitti:

        niitä sanotaan 3.tai joskus 4.polven uskoviksi.
        Eräs sellainen sanoi kerran unohtavansa usein että Jumala rakastaa jumalattomia ihan yhtä paljon.
        Se loukkasi mua siksi koska itselleni se oli näiden ns.jumalattomien keskellä elävälle liikaa yksinkertaisesti.
        Siitä johtuu että en pysty käsittämään sitä miksi Jumala rankaisisi helvetillä vain niitä jotka syystä tai toisesta eivät pysty uskomaan.
        Hyvä että sinulla on kotiseurakunta-asiat kunnossa, itselleni se on ollut vaikeampaa. Oon helluntailainen mutta välit muihin ovat kamalan etäiset.
        Toisaaltahan on niin kuin kirjoitit 2-3 rukouksessa kohtaa Jeesuksen lupauksensa mukaan.
        Se on rakkaudellinen kohta...suojaa jollain tapaa mielenterveyttä.
        Sitä olisi vahvempi jollei olisi niin yksin.

        ----> Jumala rakastaa jumalattomia ihan yhtä paljon.
        Se loukkasi mua siksi koska itselleni se oli näiden ns.jumalattomien keskellä elävälle liikaa yksinkertaisesti.

        ------------- No naapurissa on yx äiti joka itke, sure ja rukoilee hänen poikansa puolesta tuskaisesti usein !!! Poika on välillä vankilassa ja joskus sairaalassa pahoinpidelty. Äiti tuntuu rakastavansa tämän enemmän joka ei ole Uskossa,, kun ne lapset jotka ovat Uskossa! Kuvaavaako tää Jumalan tuskallinen Rakkaus,, niitten perään ja puolesta jotka eivät vielä ovat Uskossa?

        Ei Jumala rankaisee sen takia että ihminen ei Uskoo vaan sen takia ettei hän ottaa Jeesusta vastaan että saisi yliluonnollinen Uskon Häneltä. Ei kukaan voi uskoa tai olla sitä Usko jonka hän tarvitsee uskoaxeen. Ei pääsee omalla uskolla maasta irti centiäkään, ylösotossa.

        Ole siunattu siunaan !!


      • savonarola kirjoitti:

        ----> Jumala rakastaa jumalattomia ihan yhtä paljon.
        Se loukkasi mua siksi koska itselleni se oli näiden ns.jumalattomien keskellä elävälle liikaa yksinkertaisesti.

        ------------- No naapurissa on yx äiti joka itke, sure ja rukoilee hänen poikansa puolesta tuskaisesti usein !!! Poika on välillä vankilassa ja joskus sairaalassa pahoinpidelty. Äiti tuntuu rakastavansa tämän enemmän joka ei ole Uskossa,, kun ne lapset jotka ovat Uskossa! Kuvaavaako tää Jumalan tuskallinen Rakkaus,, niitten perään ja puolesta jotka eivät vielä ovat Uskossa?

        Ei Jumala rankaisee sen takia että ihminen ei Uskoo vaan sen takia ettei hän ottaa Jeesusta vastaan että saisi yliluonnollinen Uskon Häneltä. Ei kukaan voi uskoa tai olla sitä Usko jonka hän tarvitsee uskoaxeen. Ei pääsee omalla uskolla maasta irti centiäkään, ylösotossa.

        Ole siunattu siunaan !!

        sinulle myös.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      328
      3806
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      237
      3412
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      146
      2653
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      111
      2171
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      22
      2166
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      16
      2027
    7. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1815
    8. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      45
      1812
    9. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      315
      1546
    10. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      123
      1402
    Aihe