Tätä ongelmaa on hankala selittää, mutta yritän jotenkin. Minulta on tämän vuoden aikana leikattu pois molemmat alaviisurit. Viimeinen leikattiin 13.5. Toinen parani ihan normaalisti jne, ja tämä viimeisinkin on siltä osin parantunut, että kuoppa on umpeutunut hyvin eikä kipuja ole.
Nyt on kumminkin alkanut vaivaamaan se, kun poistetun hampaan kohdalla ien on kova, ihan kuin sieltä tulisi kohta joku luu läpi. Normaalistihan ien on melko pehmeää jne, mutta peilistä katsomallakin näkee selvästi että tässä kohdassa ien on koholla ja tuntuu että iho luun päällä on ohut ja luu tulee kohta esiin. Kielellä ja sormellakin kokeilemalla tuntee luun törröttävän selkeästi. Välillä se on kipeä ja aristaa varsinkin hampaita pestessä.
Mitä tämä on? Onko sinne voinut jäädä hammasta? Vai voiko tällainen olla normaalia ja tasoittuu ajan kanssa? Ajattelin kysellä kokemuksia täältä ennen kuin käännyn hammaslääkärin puoleen. Kannattaako odotella?
Ongelma viisaudenhampaan poiston jälkeen
2
6170
Vastaukset
- outo juttu,
Minulle kerran hammaslääkäri (entinen hammaslääkärini) selitti, kun hän yritti repiä leukaluusta hammasta pois, että juuret voi jäädä sinne ja hampaan paloja, mutta ne nousee sieltä sitten joskus viikkojen/kuukausien jälkeen. Pidin tätä vähän outona, että miten ne ikenen läpi tulee ja pidin outona että hän yrittää repiä takimmaista hammasta minulta irti, ilman että ottaa edes kuvia. Menin toiselle hammaslääkärille ja hän sanoi, että kyllä pitäisi poistaa kerralla kaikki. Ja kun otettiin kuvat niin hammas pitikin leikata, koska juuret oli niin kiemurat ja toisen hampaan alla. Sulla varmaan on jäänyt niitä osia sinne ja pukkaavat nyt ulos. En tiedä miten ne sieltä tulee, ikenen läpihän ne sitten puskee vai jääkö sinne alle ja voiko jonkun tulehduksen aiheuttaa, kannattaa varmaan kysyä hammaslääkäriltä!
- Wuokko
Monesti jää jotain muruja hampaasta tai hammasta irrottaessa ympäröivästä leukaluusta irtoaa pieniä paloja jotka ajanmyötä tulevat ikenen läpi. Ei aihetta huoleen. Jos häiritsee hammaslääkäri voi ottaa häiriön aiheuttajan pois. Pieni viilto ikeneen ja pala/ muru on poissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k395268- 853762
- 503170
- 623045
- 113035
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562393- 411878
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1461867Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….101825- 181751