Oletteko huomanneet e-pillereiden aloituksen jälkeen painonnousua? Kuinka paljon vai onko pelkkää turvotusta? Mikä merkki on käytössä?
Itse olen käyttänyt n.5 vuotta yasmin pillereitä ja sen jälkeen paino on noussut. En tiedä johtuuko siitä että aloitin pillerit yläasteen jälkeen ja pituuskasvu loppui.
Olen kyllä lukenut lääkärisivuilta että pillerit ei lihota, mutta yllättävän moni on sanonut painon nousseen pillereiden aloittamisen jälkeen. Ja jos kerta kuppikokokin kasvaa (itselläni ainakin kasvoi b:stä c:hen), niin miksei sitten pillerit turvottais muutenkin?
e-pillerit lihottaa?
12
8007
Vastaukset
- turvottaa saattaa
Pillerit eivät itsessään aiheuta painonnousua, vaan saattavat nostaa ruokahalua --> paino nousee. Näin minun lääkärini minulle totesi.
Turvotus on asia erikseen, kehoon kerääntyy nestettä joillakin ihmisillä pillereiden johdosta. Itsellä ei ole yhdistäkään pillereistä tullut mitään turvotus ym ongelmia. - Pieni neiti
Käytti sitten mitä tahansa merkkiä, tuleeko mahdollisesti painon nousua jos on alipainoinen vai miten vaikuttaa, kokemuksia?
itse lihoin e-pillereistä. muutakaan selitystä ei oikein löytynyt.
Painonnousua kolmessa-neljässä kuukaudessa 20 kiloa.
Tosin olin erittäin hoikassa kunnossa kun aloitin. enään en ja se masentaa, nakertaa itsetuntoa. vaihdoin pillerit muutama viikko sitten ja paino laskenut 3 kiloa..
ja ennen oli tosiaan tuo yasmin ja ne ovat monelle kaverillekin tehneet tepposet. :/
- näin....
aloitin muutama vuosi sitten yasmineilla.En lihonut, ei tullut lisää ruokahalua, ei mitään muutoksia!Laihduin koska aloin liikkua enemmän.Ele ei mulla mitään sivuvaikutuksia.vaihdoin jonkin ajan kuluttua diane novaan eikä silloinkaan mitään lihomista/ruokahalun kasvua ollut havaittavissa.
- nermin
Ite huomasin sellasen seikan, et oli ihan sama mitä söin ja miten paljon liikuin, niin tilanne oli yhtä lailla -0. Mut nyt kun jätin pillerit ni huomasin vaan yks aamu et voi se minunki alavatsa olla "pikkusen" ohkasempi mitä oli.. eli miulla ainaki vaikutti Yasminellet jonkin verra.
- yasmiiiin nälkä
Itsekin lihoin melko kamalasti e-pillereiden aloitettua, juuri Yasminellen. Mukavaa oli, että tissit kasvoivat b:stä d:hen... :) Mutta ei mukavaa ollut, että vaatteet kävivät pieniksi ja kaikista tuli jenkkakahvat. Mulla ainakin pillerit lisäsi ihan hirveästi ruokahalua. Olen toki ollut aina kova syömään, mutta koko ajan tuntui olevan nälkä, siis ei minkään suklaan, vaan kunnon ruoka ja sitten kaikki roskaruoka! Aamullakin aloitin päiväni aina lihapullakastikkeella ja perunoilla, kun ennen alkoi ihan jugurtilla.
Jaa, mitäköhä niitä kiloja ois tullut, varmaa joku 7 kiloa? Ja tosi lyhyessä ajassa. Taukoviikolla laihdun aina, vaikka sillonkin pitäisi hormonit vaikuttaa, mutta ei mulla vaan. Sillon en pode nälkää ja laihdun muutaman kilon aina. Maha on ainaki hirveästi pienempi.
No, eiväthän ne pillerit ruokaa laita suuhuni, vaan minä. Pitäisi vaan oppia kontrolloimaan tuota nälkää. - mette.........,,,
totta on että jopa minipillerit lihottaa!! työn ja vaivan kaa sain laihdutettua, melkeimpä itsestäni näin talvella 5-6kg..noh alotin runsaiden kuukautishoitoon/kipuun nämä cerazettet..en tiiä onko tämä sitten ihan painon nousua, vaiko normia turvotusta, mutta joka tapauksessa koko ajan paha on ihan turvonnut, ja sellasia raskaus arpia on masuun ilmestynyt, mitä tulee jos lihoo, ja vatsa nahka viruu :D
en ole syönyt kun ekan liuskan kohta tyhjäksi, ja nyt alkaa tuntua siltä, että kiitti mulle riitti..toisena pvnä olen kun perseelle ammuttu karhu, toisena kuin hunajaa.. :) joka aamu on kova päänsärky, ja höntti olo..varmaan hormoonikierukassakin on helpommat sivuoireet mitä näissä.. :( - enkerro1
minä aloitin pillerit vuosi sitten pituutta oli 162 ja painoa 53 kiloa oloni oli todella huono, anemin ja aina kun menkat alkoi en voinut etes mennä kouluun ensimmäisenä päivänä kun oli niin rajut kuukautiset ja olin koko viikon aina kotona kävin kyllä koulussa ja sitten tulin kotiin enkä lähtenyt mihinkään iho oireili yms. olen nyt syönyt pillereitä vuoden ja pituus 168 ja paino 62 kiloa. Oloni on nytten todella hyvä ja ruokahaluni parantunut suuresti mutta tunnen itseni nytten lihavaksi :s tiedän että en muitten ihmisten silmissä näytä siltä ja minulle edelleen sanotaan melkein aina että oletpa sinä hoikka ja pitkä tyttö. mutta en itse enää tunne niin. lopetin kesällä pillerit kuukaudeksi etten syönyt ollenkaa ja piano tippui 57 kiloon :o joka oli minusta todella paljon koska silloin tunsin itseni jälleen hoikaksi ja itsetuntoni nousi huimasti :) iho meni huonoon kuntoon ja menkat olivat tosi järkyttävät:s mutta vain muutaman päivän! vointi oli hyvä. tunsin jälleen itseni jotenki aidoksi tai olo oli niinkö ennen ja se oli mahtava tunne paitsi tietenki ne rajut menkat niitä minä vihaan. Mitä minä voin tehdä? olenko kummin onnellisempi? laihana ja kovat menkat kerran kuukaudessa tai sitten lihava ja masentunut mutta hyvä olo? ottaen huomio etten voi harrastaa paljon mitään liikuntaa:s AUTTAKAA
- 258
Joku toinen pillerimerkki voi aiheuttaa vähemmän nesteen kerääntymistä kehoon (= turvotus = painonnousu).
- näinpä11
Minä söin diane novaa viisi vuotta ja sinä aikana lihoin parin ensimmäisen vuoden aikana 3-4kg enkä kyllä mielestäni muuttanut juurikaan ruokailutapojani. Toisaalta monet sanoo että myös parisuhde lihottaa ja tottahan sekin ehkä on kun yhdessä on mukava illalla mussutella herkkuja. Ja monet aloittavat pillerit parisuhteiden yhteydessä. Että lieko mitään yhteyksiä näillä asioilla keskenään. :D
- kirsi3
oon syönyt cerazettea reilu 2,5 vuotta ja olen laihtunut 20 kiloa.ei e-pillerit kaikkia lihota.
- litle things
E-pillereiden haittavaikutukset ovat vaihtelevat suuresti yksilöittäin. Sama merkki voi aiheuttaa kahdella ihmisella ihan päin vastaisia ja/tai tasoisia sivuvaikutuksia.
Itselläni ensimmäiset pillerit mitä söin eivät olleet riittävän tehokkaat pitämään tiputtelua poissa, toiset aiheuttivat erittäin pahoja mielialanvaihteluita ja itsetuhoisuutta ja kolmannet lihottivat. Ennen noita kolmansia pillereitä olin kuitenkin reilut pari vuotta pysynyt samassa painossa, puoli vuotta syönyt ja liikkunut täysin säännöllisesti koska kouluruokailu ja koiran kanssa kolme kertaa päivässä pihalle ja paino nousi lähes 10kg ihan parissa kuukaudessa pillereiden aloittamisen jälkeen vaikka mitään muuta muutosta ei elämäntavoissani ollut muuttunut (varmistin jopa ystäviltäni etten ollut huomaamattani alkanut syömään suurempia annoksia). Lääkäri oli silti sitkeästi sitä mieltä että ei e-pillerit lihota! Minä olen varmasti vain huomaamattani syönyt enemmän ja liikkunut vähemmän.
Kuitenkin pidättäydyin sitten tuossa kolmannessa pilleri-merkissä (microgynon) koska lihominen nyt on mielestäni pieni haitta verrattuna edellisten aiheuttamaan mielialan muutokseen. Aikansa se vei saada paino takaisin aikaisempiin lukemiin ja ennen kaikkea pysymään niissä mutta nyt olen jo reilut neljä vuotta ko. pillereitä syönyt eikä alun painonnousun jälkeen ole ollut muita ongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491506Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 14957
- 86926
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee186868Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82801
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi82775Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740