Antti opettaa 1.

IHMISEN POIKA TULEE PILVISSÄ - Luukas 21:20-36

(Jerusalemin piiritys vaan ei hävitys)
20
"Kun te näette Jerusalemin olevan sotajoukkojen piirittämä, silloin tiedätte, että sen hävitys on lähellä. [21:20-24: Matt. 24:15-28; Mark. 13:14-23 : Luuk. 19:43]
21
Silloin on kaikkien Juudeassa asuvien paettava vuorille. Niiden, jotka ovat kaupungissa, on lähdettävä sieltä, eikä maaseudulla olevien pidä tulla kaupunkiin.
22
Sillä ne päivät ovat koston päiviä: kaikki, mitä on kirjoitettu, käy toteen. [Jer. 5:29; Dan. 9:26; Hoos. 9:7]

23
Voi niitä, jotka noina päivinä ovat raskaana tai imettävät! Tähän maahan tulee suuri hätä, ja tätä kansaa kohtaa viha.
24
Monet surmataan miekan terällä, toiset viedään vangiksi kaikkien kansojen sekaan, ja vieraat kansat polkevat Jerusalemia, kunnes niille annettu aika täyttyy. [Jer. 15:2 | Ps. 79:1; Jes. 63:18; Ilm. 11:2]
25
"Auringossa, kuussa ja tähdissä näkyy merkkejä. Meren aallot pauhaavat jylisten, ja maan päällä ovat kansat ahdistuksen ja epätoivon vallassa. [21:25-33: Matt. 24:29-36; Mark. 13:24-32 : Matt. 24:29 ]
26
Kaikki lamaantuvat pelosta odottaessaan sitä, mikä on kohtaava ihmiskuntaa, sillä taivaiden voimat järkkyvät.

27
Silloin nähdään Ihmisen Pojan tulevan pilven päällä suuressa voimassaan ja kirkkaudessaan. [Matt. 24:30 ]
28
Kun nuo tapahtumat alkavat, nostakaa rohkeasti päänne pystyyn, sillä teidän vapautuksenne on lähellä." [Room. 8:23]

29
Hän esitti heille myös vertauksen: "Katsokaa viikunapuuta, tai mitä puuta tahansa.
30
Kun näette sen puhkeavan lehteen, te tiedätte ilman muuta, että kesä on jo lähellä.
31
Samalla tavoin te nähdessänne tämän tapahtuvan tiedätte, että Jumalan valtakunta on lähellä. [Luuk. 17:20 ]

32
Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu. [Luuk. 9:27]
33
Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa. [Matt. 24:35 ]
Pysykää valveilla!
34
"Pitäkää varanne, etteivät juopottelu ja päihtymys tai jokapäiväisen elämän huolet turruta teitä, niin että se päivä yllättää teidät [Matt. 24:49; Room. 13:13; Ef. 5:6]
35
niin kuin ansa. Sitä päivää ei vältä yksikään, joka maan päällä elää. [Jes. 24:17 | Jer. 25:29]
36
Pysykää siis alati valveilla ja rukoilkaa itsellenne voimaa, jotta selviäisitte kaikesta siitä, mikä on tapahtuva, ja kestäisitte Ihmisen Pojan edessä." [1. Moos. 19:17 | Matt. 25:32]

20-22
Viimeisinä päivinä Jerusalem joutuu sotajoukkojen piirittämäksi. Mutta sitä ei hävitetä,
temppeli tosin häväistään. Ensimmäisellä vuosisadalla Jerusalem kynnettiin aivan
maan tasalle ja israelilaiset hajoitettiin kaikkeen maailmaan. Lopun ajassa Jeesus
kehottaa vain pakenemaan vuorille tai pysymään maaseudulla.

23-26
Israelilaisia toki viedään kaikkien kansojen sekaan ja ahdistus on ennennäkemätön.
Huomaa, että KAIKKI kansat ovat kauhuissaan - se on antikristuksen tulon aikaa.
Eka vuosisadan Jerusalemin hävitystä ei kauhisteltu kaikessa maailmassa, tuskin
siitä laajalti tiedettiinkään. Jerusalemia piiritetään ja se vallataan - vaan ei tuhota!
Aurinko ja kuukin näyttävät oikkuilevan - "taivaitten voimat järkkyvät".

27-28
Silloin Jeesus tulee pilvissä ja tempaa seurakuntansa ylös - poistaa tieltä sen, mikä
vielä on pidätellyt antikristuksen ilmaantumista.

29-31
Kun näette tuon piirityksen ja ennennäkemättömän ahdistuksen sekä "merkit auringossa
ja kuussa", tempaus on lähellä. Luonnonoikkuja ei tapahtunut Jerusalemin hävityksen
yhteydessä ensimmäisellä vuosisadalla.

32-36
Sama sukuopolvi (ehkä 70-80 v) joka näki Israelin puhkeavan kukkaan v. 1948, saa nähdä
Jerusalemin täydellisen piirityksen ja merkit auringossa ja kuussa ja Ihmisen Pojan
tulemuksen pilvissä. Vaikka kaikki saavat tuon tulemuksen päivän nähdä, se "on kuin ansa"
niille, jotka hengellisen valvomisen sijasta ovat täyttäneet itsensä jokapäiväisillä
HUOLILLA.

Ei siinä mitään ennustajaeukkoja tarvita, Raamattu on TIETOKIRJA.

Huomasitko ilahduttavan jakeen 24?
" Monet surmataan miekan terällä, toiset viedään vangiksi kaikkien kansojen sekaan,
ja vieraat kansat polkevat Jerusalemia, kunnes niille annettu aika täyttyy. "
"KUNNES niille annettu aika täyttyy".

Tulee vielä aika, jolloin Jerusalem on jälleen vapaasti israelilaisten käytössä.
Vastahan Israel vuonna 1968 valtasi Jerusalemin hallintaansa ja palestiinalaiset yhä
tallaavat vanhaa Jerusalemia, muurien sisäpuolista. Juutalainenhan ei sinne saa astua.
Jerusalemin hävityksestä eka vuosisadalla aina 1900-luvun alkuun saakka ei
Jerusalem kiinnostanut juuri ketään. Nyt se horjuttaa koko maailmaa.
Israel, muuten, täyttää tänä vuonna 60 vuotta.

Jeesus tulee - oletko valmis!

7

148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Herran tulemuksesta

Maanjäristykset tunnetaan, auringonpimennykset
      nähdään, kaiken maailman sota syttyy ynnä muuta.
      Loppu on lähellä.

Kas, kas - - Jerusalemista "ei jää kiveä kiven
      päälle". Nii-in, silloin 1. vuosisadalla jKr.
      Mutta nytpä, loun ajassa Jerusalemia vain
      tallataan ja häväistään, ei tuhota.
      Hyvä oivallus.

Luuk 21:24 ja he kaatuvat miekan terään, heidät viedään vangeiksi kaikkien kansojen sekaan, ja Jerusalem on oleva pakanain tallattavana, kunnes pakanain ajat täyttyvät.

Luukas 21.

7 Niin he kysyivät häneltä sanoen: "Opettaja, milloin tämä sitten tapahtuu? Ja mikä on oleva merkki tämän tulemisesta?"
      8 Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.
      9 Ja kun kuulette sotien ja kapinain melskettä, älkää peljästykö. Sillä näitten täytyy ensin tapahtua, mutta loppu ei tule vielä heti."
      10 Sitten hän sanoi heille: "Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan,
      11 ja tulee suuria maanjäristyksiä, tulee ruttoa ja nälänhätää monin paikoin, ja taivaalla on oleva peljättäviä näkyjä ja suuria merkkejä.
      12 Mutta ennen tätä kaikkea he käyvät teihin käsiksi ja vainoavat teitä ja vetävät teidät synagoogiin ja heittävät vankiloihin ja vievät teidät kuningasten ja maaherrain eteen minun nimeni tähden.
      13 Ja näin te joudutte todistamaan.

Niin, niin ... Jeesuksesta todistetaan, ei
      Mooseksesta.

Dan 11:45 Hän pystyttää hovitelttansa meren ja pyhäkön ihanan vuoren välille. Mutta hänen loppunsa tulee, eikä häntä kukaan auta.

Edes temppeliä, joka ennen pitkää kolmannen kerran
      rakennetaan, moskeijan tilalle, ei tuhota!
      Vaan sen häpäisee antikristus, jonka Jeesus sitten
      murskaa "tulemuksensa henkäyksellä", kun saapuu
      rauhanaikaa perustamaan ja astuu temppeliin ns.
      kultaisesta portista.

Sak 14.

3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
      4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
      5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi

• Israel on sapatin herra

Kyl maar sinne sit, Jerusalemiin, täytyy kaikkien
      kansojen lähettää edustajans, Suamenki, sit ku
      torella sapatin sisältööki kunioitettaan.
      Meinaan tulevassa rauhanajassa.

Ei tuuv vettä ei, kylvömaahan, jos ei totella.
      Jos amerikkkalaisen kirkkomme suamalaine
      piirikunta nyt muistaaki lauantaitan ni sillon
      kyl täytyy oikke Israeliaki muistaa ja mennä
      juhlimaan ikuista rauhaa, sapattina tiätyste.

Sak 14.

16 Mutta kaikki niiden pakanakansain tähteet, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, käyvät vuosi vuodelta sinne ylös kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.
      17 Ja mitkä maan sukukunnista eivät käy ylös Jerusalemiin kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, niille ei tule sadetta.

Sak 14:23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra.

• KUNETKA LEIKKIMIELELLÄ - JUSSINPÄIVÄN RATOKSI ARVATENKIN

Tuo kunetkan esittämä tuhatvuotisoppi on vertaansa vailla. Luulisi kelpaavan
      kiihkoadventisteille, kun se on 100 % kuvakieltä, niinkuin ellenismikin.
      Puuttuu vain, että Jes 53 myös esitettäisiin silkaksi kuvakieleksi.
      Mitähän Golgatan tapahtumat olisivat, jos eivät olisi totta?

Niin siis:
      Mitähän Jeesuksen sielu vikauhrina kuvaisi?
      Mitä "haavoitettu meidän rikkomustemme tähden"?
      Mitä kuvaisi Raamatun sanonta: "ei enää ihmisenkaltainen, niin runneltu"?

Jesaja 53 - (Jumala ihmisruumiiseen alistuneena)
      1
      Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?   
      2
      Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.   
      3
      Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.

4
      Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,   
      5
      mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.   
      6
      Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.

7
      Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.   
      8
      Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.   
      9
      Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.

10
      Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
      11
      Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.   
      12
      Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.   

Mitähän Golgata siis kuvaisi, jos sen todellisuus korvattaisiin kuvakieleksi tai vertauksiksi?

TODISTUSTA 1260 PÄIVÄÄ - mitäs tämä olisi, jos se ei olisi konkreettista tulevaisuutta:

Ilm 11:
      3
      Ja minä annan kahdelle todistajalleni toimeksi säkkipukuihin puettuina profetoida tuhannen kahdensadan kuudenkymmenen päivän ajan." (1260 vrk)
      4
      Nämä ovat ne kaksi öljypuuta ja ne kaksi lampunjalkaa, jotka seisovat maan Herran edessä.

5
      Ja jos joku tahtoo heitä vahingoittaa, lähtee tuli heidän suustaan ja kuluttaa heidän vihollisensa; ja jos joku tahtoo heitä vahingoittaa, on hän saava surmansa sillä tavalla.
      6
      Heillä on valta sulkea taivas, niin ettei sadetta tule heidän profetoimisensa päivinä, ja heillä on valta muuttaa vedet vereksi ja lyödä maata kaikkinaisilla vitsauksilla, niin usein kuin tahtovat.
      7
      Ja kun he ovat lopettaneet todistamisensa, on peto, se, joka nousee syvyydestä, käyvä sotaa heitä vastaan ja voittava heidät ja tappava heidät.

8
      Ja heidän ruumiinsa viruvat sen suuren kaupungin kadulla, jota hengellisesti puhuen kutsutaan Sodomaksi ja Egyptiksi ja jossa myös heidän Herransa ristiinnaulittiin.
      9
      Ja ihmiset eri kansoista ja sukukunnista ja kielistä ja kansanheimoista näkevät heidän ruumiinsa kolme ja puoli päivää, eivätkä salli, että heidän ruumiinsa pannaan hautaan.
      10
      Ja ne, jotka maan päällä asuvat, iloitsevat heidän kohtalostaan ja riemuitsevat ja lähettävät lahjoja toisilleen; sillä nämä kaksi profeettaa olivat vaivanneet niitä, jotka maan päällä asuvat.

11
      Ja niiden kolmen ja puolen päivän (3½ vrk) kuluttua meni heihin Jumalasta elämän henki, ja he nousivat jaloilleen, ja suuri pelko valtasi ne, jotka näkivät heidät.
      12
      Ja he kuulivat suuren äänen taivaasta sanovan heille: "Nouskaa tänne!" Niin he nousivat taivaaseen pilvessä, ja heidän vihollisensa näkivät heidät.
      13
      Ja sillä hetkellä tapahtui suuri maanjäristys, ja kymmenes osa kaupunkia kukistui, ja maanjäristyksessä sai surmansa seitsemäntuhatta henkeä, ja muut peljästyivät ja antoivat taivaan Jumalalle kunnian.

Saatana lopun aikoina tulen langettaa, ei Jumala - inttävät kiihkoadventistit.
      Entäs nämä 2 säkkipukuista Jeesuksen todistajaa - ovatkos he sittenkin valheveljiä?
      Onko se silkkaa kuvausta, kuvaten vääriä apostoleita? Vai onko toinen niistä EGW?

Konkreettinen kristitty tomumajassa

• Tipahtaa

Vasta edessäpäin on kristittyjen tuomiovalta.
        Tänään tuomarina on vielä Jumala.

1. Kor. 4:4
        sillä ei minulla ole mitään tunnollani, mutta en minä silti ole vanhurskautettu, vaan minun tuomitsijani on Herra.

Room. 14:4
        Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.

1. Kor. 6:2
        Vai ettekö tiedä, että pyhät tulevat maailman tuomitsemaan? Ja jos te tuomitsette maailman, niin ettekö kelpaa ratkaisemaan aivan vähäpätöisiä asioita?

1. Kor. 6:3
        Ettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitä, emmekö sitten maallisia asioita?

Laupias saa vielä kerran tuomitakin ...

Matt. 19:28
        Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.

Matteus 20.

21 Niin hän sanoi vaimolle: "Mitä tahdot?" Tämä sanoi hänelle: "Sano, että nämä minun kaksi poikaani saavat istua, toinen sinun oikealla ja toinen vasemmalla puolellasi, sinun valtakunnassasi".
        22 Mutta Jeesus vastasi ja sanoi: "Te ette tiedä, mitä anotte. Voitteko juoda sen maljan, jonka minä olen juova?" He sanoivat hänelle: "Voimme".
        23 Hän sanoi heille: "Minun maljani te tosin juotte, mutta minun oikealla ja vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se annetaan niille, joille minun Isäni on sen valmistanut".

Luuk. 22:30
        niin että te saatte syödä ja juoda minun pöydässäni minun valtakunnassani ja istua valtaistuimilla ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.

Nöyrät saavat hallita, viimeiset tulevat
        ensimmäisiksi, ylösnousemuksessa.

• Ennustaja-eukko
        Tipahtaa kirjoitti:

Vasta edessäpäin on kristittyjen tuomiovalta.
        Tänään tuomarina on vielä Jumala.

1. Kor. 4:4
        sillä ei minulla ole mitään tunnollani, mutta en minä silti ole vanhurskautettu, vaan minun tuomitsijani on Herra.

Room. 14:4
        Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.

1. Kor. 6:2
        Vai ettekö tiedä, että pyhät tulevat maailman tuomitsemaan? Ja jos te tuomitsette maailman, niin ettekö kelpaa ratkaisemaan aivan vähäpätöisiä asioita?

1. Kor. 6:3
        Ettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitä, emmekö sitten maallisia asioita?

Laupias saa vielä kerran tuomitakin ...

Matt. 19:28
        Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.

Matteus 20.

21 Niin hän sanoi vaimolle: "Mitä tahdot?" Tämä sanoi hänelle: "Sano, että nämä minun kaksi poikaani saavat istua, toinen sinun oikealla ja toinen vasemmalla puolellasi, sinun valtakunnassasi".
        22 Mutta Jeesus vastasi ja sanoi: "Te ette tiedä, mitä anotte. Voitteko juoda sen maljan, jonka minä olen juova?" He sanoivat hänelle: "Voimme".
        23 Hän sanoi heille: "Minun maljani te tosin juotte, mutta minun oikealla ja vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se annetaan niille, joille minun Isäni on sen valmistanut".

Luuk. 22:30
        niin että te saatte syödä ja juoda minun pöydässäni minun valtakunnassani ja istua valtaistuimilla ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.

Nöyrät saavat hallita, viimeiset tulevat
        ensimmäisiksi, ylösnousemuksessa.

## Pieni sarvi
        Kirjoittanut: taanieli 23.6.2008 klo 16.53
        2300 iltaa ja aamua, sitten puhdistetaan taivaan pyhäkkö. tämä tapahtuma alkoi vuonna 1844 ja kun se on suoritettu loppuun, tuhotaan pieni sarvi ja sen seuraajat!! ##

Tuo viestintuoja ei olekaan mikään pikkusarvi vaan iso sarvipää! Kas tässä vastauksia ihan tanelille:

"" 7 vuotta siivousbisnestä
        Kirjoittanut: hölmöläisten taivaassa 23.6.2008 klo 22.54
        Jassoo, vai niin - - että 7 vuotta putsataan
        taivaassa meitin syntejä.
        Milloinkas ne sinne lennätettiin?
        Mutta tiedä, että Ihmsien Pojalla on valta
        m a a n p ä ä l l ä antaa synnit anteeksi!

Tee siis parannus hetimiten jo !!! ""

"" Ho-ho! ÄÖlynmöläys
        Kirjoittanut: Menneiden ennustaja(eukko)! 23.6.2008 klo 22.51
        Vai päättyvät Danielin aikaennustukset vuoteen 1844.
        Ja Jumala ilmoitti sen Ellenille v. 1844.
        Turhaanpa sitten mölytään Danielin ja Ilmestyskirjan
        opetuksista.

Miksi Raamattu poikkeaisi linjasta ja yhtäkkiä
        tuhansien senaikaisten kirjoitusten joukosta
        napattaisiin lopunajan profetioiden joukkoon
        senaikaisten tapahtumien kuvausta.

Ei Raamattu ole hölmöläisten kirja, mutta se on
        hölmöläinen, joka väittää Danielin ennustaneen
        sitä, mitä paraikaa tapahtui.

Ennustatko itsellesi työmatkasi keskellä
        työmatkaa tai matkalle lähtiessä tai jopa vasta
        perillä? Vanhanaikaista koetit, eiks jeh?
        Halveksit meitä lukijoita! ""

• Puntaroi ihan itekses vaan

Viimeinen tuomio
      Kirjoittanut: Vuohet ja lampaat 24.6.2008 klo 01.17

### Ne jotka ovat jotain jättäneet pois tai jotain kirjaan lisänneet, sitä ei elämän kirja tunne ja häntä kohtaa toinen kuolema.### (De va puppuu de)

Mutta Raamatun uskovilta vaaditaan rakkauden
      tekoja kanssaihmisiä kohtaan, eikä mitään
      Ilmestyskirjan tulkitsemisia.

Täyttä evankeliumia evankeliumikirjasta,
      Matteus 25. luku ja viimeinen tuomio:

Viimeinen tuomio

31 "Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle.
      [Matt. 16:27 ; Ilm. 20:11]
      32 Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista.
      [Hes. 34:17-22; Matt. 13:49; Room. 14:10; 2. Kor. 5:10]

33 Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen.
      34 Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti.
      [Viis. 5:15,16; Ef. 1:4]

35 Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne.
      [25:35,36: Jes. 58:7; Hes. 18:7; Sir. 7:32-36; Gal. 5:6; Hepr. 13:2; Jaak. 1:27, 2:13,14]
      36 Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.'

37 "Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa?
      38 Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut?

39 Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?'
      40 Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
      [Sananl. 19:17; Matt. 10:42; Hepr. 6:10]

41 "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen.
      [Matt. 7:23 | Mark. 9:48; Juud. 7; Ilm. 20:10,15]
      42 Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa.

43 Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.'
      44 "Silloin nämäkin kysyvät: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?'

45 Silloin hän vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
      46 "Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
      [Dan. 12:2; Joh. 5:29; Room. 2:7,8; Ilm. 20:15]

Olkaatten siunatut!

• Mutta mä, MIES, en tunteile, en kiivaile !
      Kirjoittanut: AnttiVKantola 24.6.2008 klo 02.2

## Nainen opattajattarena Jumalan Sanan Valossa
      Kirjoittanut: liian tunteellinen 24.6.2008 klo 01.43 ##

Tyynenä miehenä ihan rauhallisesti käsken meitä
      kristityksi itseämme kutsuvia hylkäämään Mooseksen
      lain!

Matt. 5:20
      Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Mooses oli päämies ja välimies vanhassa liitossa,
      mutta lainopettajat hylkäsivät hänet.

Ap. t. 7:35
      Tämän Mooseksen, jonka he kielsivät sanoen: 'Kuka sinut on asettanut päämieheksi ja tuomariksi?', hänet Jumala lähetti päämieheksi ja lunastajaksi sen enkelin kautta, joka hänelle orjantappurapensaassa oli ilmestynyt.

Jeesus on päämies ja välimies uudessa liitossa,
      mutta omahyväiset lainvartijat hylkäävät hänetkin:

Apt 21:18-
      18
      Heti seuraavana päivänä Paavali lähti meidän kanssamme tapaamaan Jaakobia, ja kaikki vanhimmatkin kokoontuivat paikalle. [Ap. t. 15:13; Gal. 1:19]
      19
      Paavali tervehti heitä ja kertoi seikkaperäisesti kaikesta, mitä Jumala hänen palvelutyönsä kautta oli tehnyt pakanoiden parissa. [Ap. t. 14:27, 15:4]
      20
      Sen kuultuaan vanhimmat ylistivät Jumalaa, mutta sitten he sanoivat Paavalille: "Sinä tiedät, veli, että juutalaisia on tuhansittain tullut uskoon, ja he kaikki vaativat kiivaasti lain noudattamista. [Ap. t. 2:41; Room. 10:2]
      21
      Heille on sinusta kerrottu, että sinä opetat muiden kansojen keskuudessa eläviä juutalaisia hylkäämään Mooseksen lain ja kiellät heitä ympärileikkaamasta lapsiaan ja elämästä kansamme tapojen mukaisesti. [Ap. t. 16:3; 1. Kor. 9:20]
      22
      Mitä siis tehdä? Varmastikin he saavat kuulla, että olet täällä.*
      [Useissa käsikirjoituksissa jae on laajemmassa muodossa: "Mitä siis tehdä? Varmastikin kokoontuu paljon väkeä, sillä he saavat kuulla, että olet täällä."]

Ei pysy salassa se, kun Paavali tai kuka tahansa
      kehottaa hylkäämään lain. Tunteenpurkaukset ja
      kiivaus nousee oitis - ei naisten kesken niinkään - mutta miesten, sillä miehillä on putkinäkö.

Uudestisyntyneet lakimiehet toki määrävät Mooseksen
      lain hyljättäväksi, kun heitä ensin ojennetaan:

Apt 15:5, 10, 28-29.

5 Silloin eräät uskoon tulleet fariseukset puuttuivat asiaan ja sanoivat, että kääntyneet pakanat oli ympärileikattava ja velvoitettava noudattamaan Mooseksen lakia.

10 Miksi te siis nyt uhmaatte Jumalaa ja panette opetuslasten harteille ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä me itse ole jaksaneet kantaa? [Luuk. 11:46; Gal. 3:10]

28
      Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän kannettavaksenne pidä panna mitään taakkaa. Annamme ainoastaan nämä välttämättömät ohjeet:
      29
      karttakaa epäjumalille uhrattua lihaa, samoin verta ja sellaista lihaa, josta ei ole verta laskettu, sekä haureutta. Kun näitä vältätte, kaikki on kohdallaan. Voikaa hyvin."
      [Ap. t. 16:4, 21:25 | Ilm. 2:14,20]

Yleisen pappeuden valtuuksin Jeesuksen nimessä
      ja veressä!    

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      91
      1477
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1033
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      383
      864
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      156
      849
    5. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      727
    6. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      56
      723
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      668
    8. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      641
    9. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      635
    10. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      632
    Aihe