kävin tänään hammaslääkärin särkypäivystyksessä kun jo viikon verran tuntunut tykyttävää ja jatkuvaa särkyä ylähampaassa. muutama yö mennyt valvoessa. viime torstainakin kävin ja sanottiin että viisaudenhammas vaivaa, mut kuitenkin tänään hampaan paikka otettiin pois ja todettiin että juurihoito olis tarpeen.
huolestuttaa vaan, kun olen vasta 17 vuotta. onko mahdollista että juurihoidon jälkeen hammas ns. "palaa ennalleen"?
juurihoito
6
427
Vastaukset
- ---
Tuo teksti on juuri niinkuin minun kirjoittama. Minä kävin myös tänään ja torstaina hammaslääkärin särkypäivystyksessä!! Ja viisauden hammas vissiinki tulehtunut. Ihan älyttömän kipeä. Ja mulle aloitettiin jo juurihoito. Tässä just soitin tk:hon jossa annettiin ohjeeksi syödä vaan särkylääkettä..:( ja mä kaiken lisäks imetän niin ei kovin hirveesti saa syödä lääkkeitä.
- ---
Mä oon ymmärtänyt että juurihoito "tappaa" hampaan, siis sillain ettei siinä enää ole eikä tule olemaankaan tuntoa..!? Nii ja mä myös olen valvonut viime yön, tosi kipeänä!
- tsh67
Hampaan juurihoito tarkoittaa sitä, että hampaasta poistetaan ydin eli pulpa. Hammas on ja pysyy paikallaan, mutta hampaan sisällä oleva hermosto poistetaan joko sen takia, että se on tulehtunut tai ydintä suojaava dentiinikerros on niin ohut, että kuuma ja kylmä ärsytys jatkuvaa. Tämän jälkeen hampaasi on ns. kuollut. Kun hoito saatu päätökseen ydin täytetään guttaperkalla ja paikataan lopuksi.
- Kaisa,
Ei juurihoidon jälkeen ikinä hammas ole entisellään. Hammas on kuollut tai ainakin puolikuollut ja ei tietenkäään niin vahva ja hyväkuntoinen kun terve hammas. Mutta kyllä ne silti kestää!
- apua
kiitoksia paljon, tää valasi jo vähän :) olin tietonen että hampaan hermot ja muu poistetaan ja tilalle lopuksi laitetaan juuritäytettä. ja luin myös jostain että juurihoidetun hampaan pureskeluaistimus on aivan samanlainen kuin juurihoitamattomienkin :) sitä tässä vaan mietin. onnea muillekin juurihoidettaville !
- _juurihoidettu_
Mulla tehtiin juuri hoito etuhampaaseen jotain kuutisen vuotta sitten kun olin 15 v,ja hammas on edelleen suussa ja ihan hyvä hammas ei mitään ongelmia oo sen kanssa enään ollu sen juuri hoito helvetin jälkeen :D Ja taas olis tiedossa juuri hoito =/ tänään on mulla päivystys aika kun on 4 päivää särkeny hammas yötä päivää ni ei oo paljon nukuttu... Toi edellinen juuri hoito rumba oli kyllä niin kamala että toivottavasti tää ei oo samanlainen.. oon lukenu että joillain ei oo sattunu juuri hoito yhtään no toivottavasti mulle sattuis tällä kertaa käymään niin :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921321Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221138- 48864
- 70860
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53702
- 33692
- 60689
- 52657