Huomasin tytölläni äsken pohkeessa pienen mustan täplän, joka oli koholla. Pyyhkäisin sormella/kynnellä ja lähti pois. Jalkoja tms. ei näkynyt päällepäin. Vain pieni millin "möykky", ja lähti tosiaan kevyesti kynnellä raapauttamalla.
Nyt aloin miettiä että olisiko tämä voinut olla punkki, vaiko joku "roska" vain.
Erottaako punkin helposti?
googlettamalla löytyi kuvia, mutta noissa kyllä näkyi jalat kunnolla, tosin olivat suurennettuja.
Lähteekö punkki noin helposti?
Ohjeissa vielä sanotaan ettei saa raaputtaa pois.
nyt kyllä iskee jo paniikki..
punkkiko?
9
744
Vastaukset
- tyyts.
Itse kyllä erotan punkin helposti, sillä näkyy yleensä hyvin ne jalat kyllä. Ja jos se lähti irti ihan helposti raapaisemalla, niin en kyllä usko että se oli punkki. Joku muu pieni ötökkä tai sitten ihan vain roska. :)
Voi tietysti olla ettei se ollut vielä ehtinyt tarrata kiinni tytön jalkaan.
Onko tyttö leikkinyt nyt vähän aikaa sitten pitkissä heinikoissa tai makoillut sellaisissa? Jos ei ole, niin olen sitä mieltä ettei sinun tarvitse olla huolissasi, se tuskin oli punkki. :)- ...........
No se oli kuin pieni musta pyöreä luomi/rupi. pyyhkäisin ensin siis kädellä, ei lähtenyt, ja sitten pyyhkäisin kynnellä ja lähti. siinä kohdassa näkyy nyt kyllä pieni punainen piste.
Ollaan itä-suomessa, ei siis pahimmalla alueella, mutta onhan noita joka paikassa. Olen kyllä pitänyt lähinnä pitkiä housuja tytöllä ja ei ole mielestäni ainakaan pitkiä aikoja heinikoissa oleillut.
hirveä paniikki on nyt. olen kyllä muutenkin pelännyt noita punkkeja kovasti, että en tiedä sitten liioittelenko.. - tyyts.
........... kirjoitti:
No se oli kuin pieni musta pyöreä luomi/rupi. pyyhkäisin ensin siis kädellä, ei lähtenyt, ja sitten pyyhkäisin kynnellä ja lähti. siinä kohdassa näkyy nyt kyllä pieni punainen piste.
Ollaan itä-suomessa, ei siis pahimmalla alueella, mutta onhan noita joka paikassa. Olen kyllä pitänyt lähinnä pitkiä housuja tytöllä ja ei ole mielestäni ainakaan pitkiä aikoja heinikoissa oleillut.
hirveä paniikki on nyt. olen kyllä muutenkin pelännyt noita punkkeja kovasti, että en tiedä sitten liioittelenko..Ei kyllä mun mielestä kuulosta punkilta, mutta se punanen täplä jäi mietityttämään. ;o Käytä tyttöä kaiken varalta lääkärin luona niin asia varmistuu eikä mene yöunet viikkokausiksi asian takia. :)
- .............
tyyts. kirjoitti:
Ei kyllä mun mielestä kuulosta punkilta, mutta se punanen täplä jäi mietityttämään. ;o Käytä tyttöä kaiken varalta lääkärin luona niin asia varmistuu eikä mene yöunet viikkokausiksi asian takia. :)
En vain viitsisi lääkäriin lähteä "turhaan" kun mies ja muut varmaan pitäisi vainoharhaisena, kun olen muutenkin noista punkeista jauhanut, ja taipumusta on hieman "luulosairauteen" :)
Jos siinä on purema ollut niin näkeekö sen selvästi ts. kohoaako joku patti/punoitus tms.?
Tyttö on kyllä niin täynnä sääsken pistojakin että vaikea sanoa.
Tuossa kohti on siis nyt vain ihan tosi pieni vaalean puna-ruskea piste..
Voiko lääkäri sitten nähdä ihan vain tuosta kohdasta sen, vai otetaanko jotain kokeita tms.? - tyyts.
............. kirjoitti:
En vain viitsisi lääkäriin lähteä "turhaan" kun mies ja muut varmaan pitäisi vainoharhaisena, kun olen muutenkin noista punkeista jauhanut, ja taipumusta on hieman "luulosairauteen" :)
Jos siinä on purema ollut niin näkeekö sen selvästi ts. kohoaako joku patti/punoitus tms.?
Voiko lääkäri sitten nähdä ihan vain tuosta kohdasta sen, vai otetaanko jotain kokeita tms.?Minä ainakin kävisin kumminkin siellä lääkärissä, koska jos se vaikka sattuisikin olemaan punkin purema niin siitä voisi seurata joku tauti sitten jos sitä ei hoida. :s
Ainakin jos se tulehtuu niin jonkinlaista pattia siihen tulee, jos se siis on punkinpurema.
En oikein tiiä tuosta lääkäri asiasta, en oo ikinä joutunu käymään lääkärillä punkkien takia, mutta kaitpa ne osaa edes jotain sanoa pelkästään katsomalla sitä kohtaa. :) Ainakin luulisin näin. :) Verikokeella kaiketi näkee että onko punkki päästänyt mitään myrkkyjä vereen. - käydä
............. kirjoitti:
Voiko lääkäri sitten nähdä ihan vain tuosta kohdasta sen, vai otetaanko jotain kokeita tms.?lääkärillä. Se ei osaa mitenkään siitä pikku punaisesta pisteestä nähdä, oliko punkki vai ei. Se sanoisi sulle tällä lailla: seuratkaa, tuleeko siihen kohtaan ihottuma (erythema migrans). Se on yleensä punainen, rengasmainen ihottuma, mutta voi olla muunkin muotoinen. Se kehittyy yleensä (muistaakseni) viikossa-parissa. Jos sellainen tulee, silloin tytölle määrätään antibioottikuuri borrelioosin hoitamiseksi ja se tehoaa ihan hyvin niin varhain hoidettuna. Jos ihottumaa ei tule, ei tarvitse tehdä mitään.
- Lymen tautinen
käydä kirjoitti:
lääkärillä. Se ei osaa mitenkään siitä pikku punaisesta pisteestä nähdä, oliko punkki vai ei. Se sanoisi sulle tällä lailla: seuratkaa, tuleeko siihen kohtaan ihottuma (erythema migrans). Se on yleensä punainen, rengasmainen ihottuma, mutta voi olla muunkin muotoinen. Se kehittyy yleensä (muistaakseni) viikossa-parissa. Jos sellainen tulee, silloin tytölle määrätään antibioottikuuri borrelioosin hoitamiseksi ja se tehoaa ihan hyvin niin varhain hoidettuna. Jos ihottumaa ei tule, ei tarvitse tehdä mitään.
sitä ihottumaa EI VÄLTTÄMÄTTÄ TULE! Joten, ap. lapsi lääkäriin!!! Pitävät läheisesi sitten sinua ylihuolehtivana tai ei, älä jätä käymättä.
Itselleni EI koskaan tullut mitään rengasmaista ihottumaa (ei tosin muunkaan laista), ei koskaan, tartuntakin on saatu joskus kauan aikaa sitten ja tilanteeni on nykyisin, ollut jo pitkään sellainen ettei tätä haluaisi edes pahimmalle vihamiehelleen!
Turhaa lääkärissäkäyntiä ei ole! - siksi..
Lymen tautinen kirjoitti:
sitä ihottumaa EI VÄLTTÄMÄTTÄ TULE! Joten, ap. lapsi lääkäriin!!! Pitävät läheisesi sitten sinua ylihuolehtivana tai ei, älä jätä käymättä.
Itselleni EI koskaan tullut mitään rengasmaista ihottumaa (ei tosin muunkaan laista), ei koskaan, tartuntakin on saatu joskus kauan aikaa sitten ja tilanteeni on nykyisin, ollut jo pitkään sellainen ettei tätä haluaisi edes pahimmalle vihamiehelleen!
Turhaa lääkärissäkäyntiä ei ole!turha, että jos ihottumaa ei tule, ei antibioottikuuria anneta, eikä lääkäri voi mistään tietää, onko ollut punkinpurema vai ei. Eihän se vasta-aineissakaan näy tuossa vaiheessa. Sitten lääkäriin jos tulee myöhemmin jotain oireita, tietenkin.
- rupi
se saattoi olla. Punainen kohta kertonee pikku naarmusta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202283Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281714Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3051251- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53915- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31726Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33652