Kuparikierukka vst. e-pilleri

Heips! Olen 19 vuotias synnyttämätön nainen ja olen miettinyt yasmin pillereiden tilalle kuparikierukkaa.
Onko minkälaisia kokemuksia kierukasta? Plussat ja miinukset?
En tiedä johtuuko näistä yasmineista tämä turvotus, mielialanvaihtelut, masennus ja haluttomuus. Olen syönyt kuitenkin pillereitä jo neljä vuotta ja vasta viimeisen vuoden aikana on alkanut esiintyä näitä oireita. Onko muille tälläinen tuttua? Vai mitä oireita on esiintynyt yasmin pillereistä?
2404
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Nuo ovat tyypillisiä hormoniehkäisyn oireita. Voivat tulla vasta vuosienkin päästä lääkityksen aloituksesta.

Minä hommasin kuparikierukan 19-vuotiaana. On ollut nyt kaksi vuotta eikä mitenkään huomaa, että käyttäisin jotain ehkäisyä. Ei nimittäin vaikeuta elämääni mitenkään.

Saat varautua, jotta lääkärit tuputtavat viimeiseen asti hormoneja, koska lääkefirmathan siitä hyötyvät, kun miljoonat naiset popsivat hormoneja koko hedelmällisen ikänsä uskoen, että tärkeintä on syödä hormoneja, viis riskeistä. Pidä pääsi, niin varmasti saat kierukan.

Äänestä

kuparikierukan laitto sattuu ihan jumalattomasti.Ite hikisesti pääsin kotiin asti kun alkoi supistelee ja teki sitä koko pvän..en päässyt edes töihin.näitä lievempiä supistuksia onkin sitten tullut enempi ja vähempi viikottain.kuukautisetkin kestää melk 2vkoa ja vuoto on kuin härän kurkusta.Olen myös synnyttämätön nainen, hiukan vanhempi vaan.Yksilöllistähän tää on..Ite oon ajatellu palata hormonisysteemeihin,vaikka se mulle riski onkin.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


plöski kirjoitti:

Heips! Olen 19 vuotias synnyttämätön nainen ja olen miettinyt yasmin pillereiden tilalle kuparikierukkaa.
Onko minkälaisia kokemuksia kierukasta? Plussat ja miinukset?
En tiedä johtuuko näistä yasmineista tämä turvotus, mielialanvaihtelut, masennus ja haluttomuus. Olen syönyt kuitenkin pillereitä jo neljä vuotta ja vasta viimeisen vuoden aikana on alkanut esiintyä näitä oireita. Onko muille tälläinen tuttua? Vai mitä oireita on esiintynyt yasmin pillereistä?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu