Voisiko joku viisaampi tähdentää Torchwoodin ja Dr. Whon hahmon Jack Harknessin kuolemattomuutta? Eilisessä (23.6) Torchwoodin jaksossa selviteltiin niitä taustoja miten jokainen hahmo aikoinaan tuli ryhmään mukaan ja siinä näytettiin takauma Jackista ilmeisesti 1800- luvulla, jolloin hän oli jo kuolematon (Ei ainakaan kuollut niiden naisten toimesta...). Olen kuitenkin saanut sellaisen käsityksen, että Jackista tuli kuolematon vasta Dr. Whon ekan kauden loppupuolella ja siihen liittyi jotenkin Tardis. Vai?
Jack ja kuolemattomuus
3
464
Vastaukset
- itse Tohtori
Jack kuoli Doctor Whon ekan kauden viimeisessä jaksossa, Dalekin ampumana, ja Tohtorin matkakumppani Rose joutui takaisin omaan aikaansa Tohtorin lähettämänä Tardiksen kera. Rose onnistui kuitenkin avaamaan Tardiksen sydämen, ja sai sen "voimat" aikapyörteen tai vastaavan. Rose palasi Tohtorin luo, tuhosi Dalekit, herätti Jackin henkiin kyvyillään (jolle myös jäi kyky herätä eloon, aina kuoltuaan) Tohtori otti Roselta voiman pois, uhraten itsensä, mutta regeneraation avulla muuttui nykyiseksi (kymmeneksi Tohtoriksi) Jackista paljastuu paljon muutakin nykyisten Who;n jaksojen avulla, mutta niitä ei kaikki suomalaiset katsojat saa tietää, kun Ylen porukka näemmä on niin pässejä, etteivät näytä "pääsarjaa" Doctor Who;ta vaan sivusarjaa Torchwoodia. Huh tulipa selitystä, mutta ehkä sait jonkinlaisen vastauksen.
- WhoFan
Eli Jackista tuli kuolematon Doctorin ykköskauden lopussa, kun Rose herätti hänet henkiin. Kun Tohtori ei ottanut Jackia mukaansa, Jack jäi sinne avaruusasemalle ja päätyi sen rannelaitteensa avulla 1800-luvulle ja eli siitä eteenpäin kuolemattomana.
Eli kuolevainen Jack kohtasi alunperin tohtorin 1940-luvulla, sitten kuoli, heräsi henkiin ja tuli kuolemattomaksi matkatessaan Tohtorin kanssa, ja joutui sitten 1800-luvulle, josta eli nykyaikaan asti ja kohtasi Tohtorin uudestaan. Eikä tietenkään sotkenut ajan kulkua ja mennyt etsimään Tohtoria silloin 1940-luvulla, jolloin tiesi tämän olevan Lontoossa ja kohtaavan Jackin (eli oman itsensä) siellä. Noin olen sen käsittänyt. Sekavaa, mutta niinhän aikamatkustus aina on. :)- Itse kysyjä
Okei tämä selvensi asiaa, kiitos :) Kuulostaa oikeastaan ihan järkevältä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau343405Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433080Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342966Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4442619Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1671929Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431858Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat261456- 341283
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51261- 771171