Jack ja kuolemattomuus

???

Voisiko joku viisaampi tähdentää Torchwoodin ja Dr. Whon hahmon Jack Harknessin kuolemattomuutta? Eilisessä (23.6) Torchwoodin jaksossa selviteltiin niitä taustoja miten jokainen hahmo aikoinaan tuli ryhmään mukaan ja siinä näytettiin takauma Jackista ilmeisesti 1800- luvulla, jolloin hän oli jo kuolematon (Ei ainakaan kuollut niiden naisten toimesta...). Olen kuitenkin saanut sellaisen käsityksen, että Jackista tuli kuolematon vasta Dr. Whon ekan kauden loppupuolella ja siihen liittyi jotenkin Tardis. Vai?

3

464

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itse Tohtori

Jack kuoli Doctor Whon ekan kauden viimeisessä jaksossa, Dalekin ampumana, ja Tohtorin matkakumppani Rose joutui takaisin omaan aikaansa Tohtorin lähettämänä Tardiksen kera. Rose onnistui kuitenkin avaamaan Tardiksen sydämen, ja sai sen "voimat" aikapyörteen tai vastaavan. Rose palasi Tohtorin luo, tuhosi Dalekit, herätti Jackin henkiin kyvyillään (jolle myös jäi kyky herätä eloon, aina kuoltuaan) Tohtori otti Roselta voiman pois, uhraten itsensä, mutta regeneraation avulla muuttui nykyiseksi (kymmeneksi Tohtoriksi) Jackista paljastuu paljon muutakin nykyisten Who;n jaksojen avulla, mutta niitä ei kaikki suomalaiset katsojat saa tietää, kun Ylen porukka näemmä on niin pässejä, etteivät näytä "pääsarjaa" Doctor Who;ta vaan sivusarjaa Torchwoodia. Huh tulipa selitystä, mutta ehkä sait jonkinlaisen vastauksen.

• WhoFan

Eli Jackista tuli kuolematon Doctorin ykköskauden lopussa, kun Rose herätti hänet henkiin. Kun Tohtori ei ottanut Jackia mukaansa, Jack jäi sinne avaruusasemalle ja päätyi sen rannelaitteensa avulla 1800-luvulle ja eli siitä eteenpäin kuolemattomana.

Eli kuolevainen Jack kohtasi alunperin tohtorin 1940-luvulla, sitten kuoli, heräsi henkiin ja tuli kuolemattomaksi matkatessaan Tohtorin kanssa, ja joutui sitten 1800-luvulle, josta eli nykyaikaan asti ja kohtasi Tohtorin uudestaan. Eikä tietenkään sotkenut ajan kulkua ja mennyt etsimään Tohtoria silloin 1940-luvulla, jolloin tiesi tämän olevan Lontoossa ja kohtaavan Jackin (eli oman itsensä) siellä. Noin olen sen käsittänyt. Sekavaa, mutta niinhän aikamatkustus aina on. :)

• Itse kysyjä

Okei tämä selvensi asiaa, kiitos :) Kuulostaa oikeastaan ihan järkevältä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      34
      3405
    2. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      43
      3080
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      2966
    4. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      444
      2619
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      167
      1929
    6. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1858
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      26
      1456
    8. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      34
      1283
    9. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      5
      1261
    10. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      77
      1171
    Aihe