Eli siis.. Olin yhdynnässä eilen (maanantaina) kaksi kertaa. Emme käytä mieheni kanssa kondomia koska itse käytän e-pillereitä. Nyt olisi kuitenkin tarve tehdä testi koska oksensin sunnuntaina pari tuntia pillerin oton jälkeen. En tiedä että oliko pilleri jo ehtinyt vaikuttaa parissa tunnissa.
Olen syönyt pillerini aina säännöllisesti, mutta silti on jäänyt kuukautisia väliin. Joten nyt voisi käydä samalla tavalla ja tuudittautuisin vain siihen että "on ne ennenkin jäänyt väliin" mutta sitten kuitenkin olisin raskaana ja aloittaisin uuden liuskan ilman sen kummempia huolia.
KYSYMYKSENI: Tänään alkoi pillereistä taukoviikko, joten voiko raskaustestin tehdä jo huomenna? Vai koska saisi varmemman tuloksen? Kun eikö raskaustestin voi tehdä jo nyt, vaikka yhdynnästä on vasta pari päivää?
raskaustestin tekeminen
20
4289
Vastaukset
- tai voi...
Testiä ei voi vielä tehdä, tai voi, mutta tulokseen ei voi luottaa. Jos raskaus olisikin alkanut tuon seurauksena, se näkyisi testissä vasta kahden viikon kuluttua hedelmöityksestä. Tauolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, kuinka pian virtsassa on raskaushormonia testin havaittavaksi.
KYSYMYS: Miksi et syö toista laattaa putkeen ja varmista ehkäisytehoa? Kolmannella viikolla unohdettu/oksennettu/hävitetty pilleri pitäisi joko jättää ottamatta ja aloittaa taukoviikko heti tai ottaa ja jatkaa uusi liuska heti edellisen perään ilman taukoa. Näin ehkäisyteho säilyy eikä raskaustestiä sen puolesta tarvitse tehdä.- tai voi...
Söitkö oksentamisen jälkeen uuden pillerin kuten ohjeissa käsketään tehdä?
- kysymykseesi
tai voi... kirjoitti:
Söitkö oksentamisen jälkeen uuden pillerin kuten ohjeissa käsketään tehdä?
Siis tämä oli jo toinen liuska putkeen, joten kolmatta en voi enää syödä.
Ja kyllä söin uuden pillerin noin kolmen tunnin päästä siitä kun oksensin. Odotin että jos oksennan vielä uudelleen. Jota ei kuitenkaan tapahtunut. - kolmatta
kysymykseesi kirjoitti:
Siis tämä oli jo toinen liuska putkeen, joten kolmatta en voi enää syödä.
Ja kyllä söin uuden pillerin noin kolmen tunnin päästä siitä kun oksensin. Odotin että jos oksennan vielä uudelleen. Jota ei kuitenkaan tapahtunut.laattaa perään???!!
- syynä
kolmatta kirjoitti:
laattaa perään???!!
Alavatsani on ollut älyttömän kipeä nyt kun olen syönyt kaksi laattaa putkeen. Tunne kuin olisi ollut koko toisen laatan ajan kuukautiset, tosin ilman vuotoa. Joten kai se sitten raskauden yllättäessä täytyy miettiä vaihtoehtoja mitä tehdä.
- haloo!
syynä kirjoitti:
Alavatsani on ollut älyttömän kipeä nyt kun olen syönyt kaksi laattaa putkeen. Tunne kuin olisi ollut koko toisen laatan ajan kuukautiset, tosin ilman vuotoa. Joten kai se sitten raskauden yllättäessä täytyy miettiä vaihtoehtoja mitä tehdä.
Jos vaikka noudattaisit sitä 7 päivän sääntöä, joka pillereissä on. Tarvitaan 7 päivää taukoviikon alle, jolloin olet syönyt pillerit oikein. Voisit ihan hyvin syödä kolmannesta liuskasta yhden viikon ja sillä varmistaa ehkäisyteho. Kyllä varmaan viikon kärsii vielä mahakivuista mielummin kuin miettii raskaustestiasioita.
Toinen vaihtoehto, epävarmempi sellainen, on laskea tauko alkaneeksi unohdetusta/oksennetusta pilleristä, vaikka olisi sen jälkeenkin syönyt yhden pillerin. Taukoviikko olisi siis alkanut silloin sunnuntaina ja uusi liuska tulee aloittaa jälleen seuraavana sunnuntaina, siis päivää aikaisemmin kuin tavallisesti. Tällöin uuden liuskan "edelle" ei jää 7 pilleritöntä päivää enempää. - Yksi vain
syynä kirjoitti:
Olisit pitänyt taukoviikon ihan normaalisti oksennuksen jälkeen. Taukoviikon voi aloittaa milloin vain kun vähintään 1 liuska on syöty kokonaan.
- zermina
koska olit yhdynnässä boyfrendisi kanssa nii onhan se aika todennäköistä et olisit raskaana kun ette käyttäneet kumia ei ne e pilsut ole kuiteskaan niin eds 70% varmoja:(
- popppp
Täällä taas tämä sama valehtelija puhuu paskaa. Edelleenkään hän ei ole esittänyt yhtäkään tutkimusta väitteidensä vahvistamiseksi. Onneksi tunnistamme tämän paskiaisen nimimerkistä "zermina".
Pillerit ovat oikein käytettynä 99,9% varma ehkäisykeino. - kirjoittaja
popppp kirjoitti:
Täällä taas tämä sama valehtelija puhuu paskaa. Edelleenkään hän ei ole esittänyt yhtäkään tutkimusta väitteidensä vahvistamiseksi. Onneksi tunnistamme tämän paskiaisen nimimerkistä "zermina".
Pillerit ovat oikein käytettynä 99,9% varma ehkäisykeino.No nyt tuli sitten testi tehtyä. Ajattelin että ei siitä nyt varmaan haittaakaan ole. En tiedä onko luotettava vai ei mutta raskaana ollaan! Kaksi iloista viivaa näytti testi kaksi tuntia sitten.
Mieheni pyörtyi kun hänelle kerroin, tosin varauksella että tulos ei vielä varma ole. Siis pyörtyi ihan positiivisella latauksella. On kuulemma ollut jo jonkin aikaa vauvakuumetta ilmassa. Jos en nyt ole raskaana niin sitten ainakin alamme yrittämään lasta. - Yksi vain
kirjoittaja kirjoitti:
No nyt tuli sitten testi tehtyä. Ajattelin että ei siitä nyt varmaan haittaakaan ole. En tiedä onko luotettava vai ei mutta raskaana ollaan! Kaksi iloista viivaa näytti testi kaksi tuntia sitten.
Mieheni pyörtyi kun hänelle kerroin, tosin varauksella että tulos ei vielä varma ole. Siis pyörtyi ihan positiivisella latauksella. On kuulemma ollut jo jonkin aikaa vauvakuumetta ilmassa. Jos en nyt ole raskaana niin sitten ainakin alamme yrittämään lasta.Onnea vaan tulevaan perheeseen. Tuosta edellisestä unohduksesta et vielä olisi näkyvästi raskaana joten viikkoja saattaa olla takana jo paljonkin!
- positiivista niiin
kirjoittaja kirjoitti:
No nyt tuli sitten testi tehtyä. Ajattelin että ei siitä nyt varmaan haittaakaan ole. En tiedä onko luotettava vai ei mutta raskaana ollaan! Kaksi iloista viivaa näytti testi kaksi tuntia sitten.
Mieheni pyörtyi kun hänelle kerroin, tosin varauksella että tulos ei vielä varma ole. Siis pyörtyi ihan positiivisella latauksella. On kuulemma ollut jo jonkin aikaa vauvakuumetta ilmassa. Jos en nyt ole raskaana niin sitten ainakin alamme yrittämään lasta.sitten voi onnitella! Pos. on pos.
- positiivisesta
kirjoittaja kirjoitti:
Mieheni pyörtyi kun hänelle kerroin, tosin varauksella että tulos ei vielä varma ole. Siis pyörtyi ihan positiivisella latauksella. On kuulemma ollut jo jonkin aikaa vauvakuumetta ilmassa. Jos en nyt ole raskaana niin sitten ainakin alamme yrittämään lasta.Raskaustestit eivät voi valehdella positiivista tulosta. Jos olet sellaisen saanut, olet raskaana.
Valheellisen negan testi voi kyllä näyttää, jos raskaushormonia ei ole virtsassa tarpeeksi testintekohetkellä. - huolestuttaa
positiivisesta kirjoitti:
Raskaustestit eivät voi valehdella positiivista tulosta. Jos olet sellaisen saanut, olet raskaana.
Valheellisen negan testi voi kyllä näyttää, jos raskaushormonia ei ole virtsassa tarpeeksi testintekohetkellä.Entä jos tosiaan on jo viikkoja useampi takana ja silti olen ilman murheita syönyt pillereitä, niin mitä vaikuttaa sikiöön?
Kun pakkausselosteessa (femoden) sanotaan että jos epäilee raskautta ei saa jatkaa pillerien syömistä. Nyt alkoi sitten tämä huolestuttaa. Oma lääkärini jolla olen jo vuosia käynyt on nyt kuukauden ajan vielä lomalla joten en häneen voi vielä kääntyä. - Yksi vain
huolestuttaa kirjoitti:
Entä jos tosiaan on jo viikkoja useampi takana ja silti olen ilman murheita syönyt pillereitä, niin mitä vaikuttaa sikiöön?
Kun pakkausselosteessa (femoden) sanotaan että jos epäilee raskautta ei saa jatkaa pillerien syömistä. Nyt alkoi sitten tämä huolestuttaa. Oma lääkärini jolla olen jo vuosia käynyt on nyt kuukauden ajan vielä lomalla joten en häneen voi vielä kääntyä.Pillereiden syönti ei ole kovin vaarallista. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja vauva pysyy matkassa.
- sikiöön
huolestuttaa kirjoitti:
Entä jos tosiaan on jo viikkoja useampi takana ja silti olen ilman murheita syönyt pillereitä, niin mitä vaikuttaa sikiöön?
Kun pakkausselosteessa (femoden) sanotaan että jos epäilee raskautta ei saa jatkaa pillerien syömistä. Nyt alkoi sitten tämä huolestuttaa. Oma lääkärini jolla olen jo vuosia käynyt on nyt kuukauden ajan vielä lomalla joten en häneen voi vielä kääntyä.Pillereiden syömisellä ei ole todettu olevan vaikutusta sikiöön ja raskauden etenemiseen. Koska asiaa on kuitenkin tutkittu vähän (tai ei ollenkaan systemaattisesti), on varoitus kaikissa pakkausselosteissa varmuuden vuoksi.
- nona
sikiöön kirjoitti:
Pillereiden syömisellä ei ole todettu olevan vaikutusta sikiöön ja raskauden etenemiseen. Koska asiaa on kuitenkin tutkittu vähän (tai ei ollenkaan systemaattisesti), on varoitus kaikissa pakkausselosteissa varmuuden vuoksi.
Siis ymmärsinkö nyt oikein. Viesin kirjoittaja oli oksentanut kaksi tuntia pillerin ottamisen jälkeen. Siitä kolmen tunnin päästä ottanut uuden pillerin. Eihän siinä pitäisi olla missään vaiheessa siis heikentynyt se ehkäisyteho?!?! Eikö tilanne ole sama, kuin jos olisi unohtanut pillerin ja ottanut viisi tuntia myöhässä, joka on niin lyhyt aika, että teho ei ehdi heikentyä...?
- kirjoittaja
nona kirjoitti:
Siis ymmärsinkö nyt oikein. Viesin kirjoittaja oli oksentanut kaksi tuntia pillerin ottamisen jälkeen. Siitä kolmen tunnin päästä ottanut uuden pillerin. Eihän siinä pitäisi olla missään vaiheessa siis heikentynyt se ehkäisyteho?!?! Eikö tilanne ole sama, kuin jos olisi unohtanut pillerin ja ottanut viisi tuntia myöhässä, joka on niin lyhyt aika, että teho ei ehdi heikentyä...?
Siis raskaus on alkanut jo aikaisemmin. Sitten kun lääkäriin pääsen niin selviää että kuinka pitkällä mennään. Tuosta oksennetusta pilleristä ja toisen ottamisesta heti sen jälkeen ei ole ehkäisyteho laskenut.
- nona
kirjoittaja kirjoitti:
Siis raskaus on alkanut jo aikaisemmin. Sitten kun lääkäriin pääsen niin selviää että kuinka pitkällä mennään. Tuosta oksennetusta pilleristä ja toisen ottamisesta heti sen jälkeen ei ole ehkäisyteho laskenut.
No sitähän minäkin:)
Onnea teille:)
- Jännittää ..
Hei!
Olen syönyt e-pillereitä yli vuoden ajan ja nyt sitten toissa sunnuntaina lopetin niiden syömisen ja sitten heti seuraavana keskiviikkona kortsu puhkesi ja nyt haluan tietää onko muilla samanlaisia kokemuksia, tulitteko raskaaksi? Minä toivon, että saisimme kultani kanssa vauvan :)
Kiitos jo etukäteen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445795
- 455305
- 483698
- 133653
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise903211- 313126
- 592874
- 572720
- 532370
- 381834