aloitin femoden e-pillerit toukokuussa ja nyt on siis meneillään ensimmäinen taukoviikko. menkat alkoivat maanantaina JÄRKYTTÄVIEN kipujen kera, en pysty liikkumaan ja syön yli 5tablettia 500mg särkylääkettä per päivä että pystyn joten kuten olemaan (meinaan pyörtyä, yöllä herään kipuihin, polttelee ja kramppaa)en ole ikinä ollut näin kipeä. lisäksi vuoto on kamalaa klimppien kera :( lääkäriin soitin ja kehottivat tekemään raskaustestin, näytti negaa. myös kaikkien tautien osalta olen testattu samalla kun sain pillerit.
mikä minulla voisi olla? tottakai menen lääkäriin mutta ajattelin jos jollain olisi samanlaisia kokemuksia?
mikä minulla voisi olla? tottakai menen lääkäriin mutta ajattelin jos jollain olisi samanlaisia kokemuksia?
Vastaukset 3
Vanhimmat
Tervetuloa minun maailmaani.. tosin minulla e-pillerit vähän helpottavat kuvaamaasi kuukausittaista painajaista. Olen nyt yli kolmekymppinen ja kärsinyt 13 vuotiaasta asti. Mitään minussa ei lääkärien mukaan vialla ole.
Kivut pahenivat ensimmäisten vuosien aikana.. siis ihan alussa vielä kykeni olemaan, nykyisin jos en lääkkeitä saa, makaan lattialla puolitajuttomana. Ambulanssilla on sairaalaankin joskus menty.. mutta ei ihan joka kuukausi sitäkään viitsisi kutsua. Sairaalassa aina varmistavat ettei ole raskaana, antavat piikin takapuoleen ja lähettävät kotiin. Moni lääkäri tuntuu vähättelevän ongelmaa, varaudu siis siihen ettei sinua oteta aivan vakavasti.
Jos sinulla ennen pillereitä ei ollut kipuja, suosittelen, että lopetat em. merkin. Kaikille eivät kaikki valmisteet sovi. Jos kipuja oli ennenkin.. voisit kokeilla vielä pari kuukautta, tilanne saattaa tasaantua, kun elimistösi tottuu hormoneihin.
Vinkki kipuihin: Ota puolentoista litran tyhjä pullo ja täytä niin kuumalla vedellä kuin hanasta saat tulemaan. Laita pullo alavatsalle, pidä polvet vähän koukussa, jos mahdollista, makaa puoli istuvassa asennossa. Ainut tuntemani keino joka lievittää kramppeja n. 15 minuutissa ilman holtitonta lääketokkuraa.
Itsellä Harmonetista TOKAN laatan jälkeen tulivat: vatsa- ja selkäkivut, hiiirrrvittävän runsas valkovuoto (milloin minkäkin värinen), haluttomuus, masennus, itkuisuus...
Luulin jo, että munuaiseni "poksahtivat", luulin tulleeni raskaaksi, luulin, että minulla on sukupuolitauteja...EHEI...hiiva ainoastaan löytyi eli PÄÄSYYLLINEN OLIVAT E-PILLERIT...!!!
Aloitin syömään femodenejä myös toukokuussa ja söin kaksi liuskaa putkeen... Nyt menossa taukoviikko ja vasta neljäntenä päivänä alkoi vuoto. Nyt menossa toinen vuotopäivä ja ollut yhtä helvettiä. Kipu on aaltoilevaa, välillä ei tunnu kipua mutta yhtäkkiä sattuu ihan älyttömästi ja jalat menee alta. Vuoto on ihan hirveää. Vuotaa ihan taukoamatta ja todella paljon. Heikottaakin todella. Toivottavasti ei tarvitse mihinkään sairaalaan joutua. Pelkään, kun yksin olen tällä hetkellä kun poikaystävä on kaverinsa polttareissa. Ei siis ole ketään lähettyvillä jos oikein huonoksi menee.