Minkälaista lääketieteellistä apua olette saaneet kulumiin? Minä olen vielä nuori ihminen ja minulla on silti kulumia kyynärpäässä. Kulumia aiheutuu tapaturmasta, johon jouduin lapsena varomattoman hoitajan toimesta.
nivelrikko
15
3745
Vastaukset
- polven nivelrikko
Itselläni auttaa Arthryl. Se on kehitetty polven nivelrikkoon.
Ei noihin kulumiin ole mitään poppakonsteja. Niiden kanssa täytyy vaan pärjätä.
Kipuun voi lääkkeitten sijaan kokeilla akupunktiota (auttoi minulla), fortodol, MSM rikki tai inkivääriä.
www.niveltieto.net- käyttöön
Arthryl on tutkimuksissa todettu polvinivelten nivelrikkoa auttavaksi lääkkeeksi. Muiden nivelten hoidossa ei ole tutkimustietoa (ortopedilta saatua tietoa).
Itse ihmettelin miksi Arthryl ei auttanut polveni nivelrikkoon, vaan lääkettä syödessä kivut jopa lisääntyi. Myöhemmin magneettikuvauksessa selvisi syy. Polven sisemmästä nivelpinnasta on kulunut nivelpinta jo pois, joten Arthryl ei enää tehoa. Lääkkeen vaikutusmekanismi on nivelpinnan parantaminen, mutta tapauksessani jäljellä on enää luupinnat johon se ei enää tehoa. Siis Arthryl kannattanee ottaa käyttöön hyvissä ajoin. - TÄÄLLÄ TAAS
Kertoisitko tästä Arthyl-lääkkeestä?
- tuore diagnoosi
Onko kukaan käyttänyt Arthro-nimistä luontaistuotetta? Vaikuttava aine eli glukosamiini on kai myös Arthrylin ainesosa. Millaisia määriä lääkäri tavallisesti määrää? Näissä etiketin mukaan on 400 mg glukosamiinia/tabletti.
Itselläni on vielä alkuvaiheessa oleva polven nivelrikko, miedompikin annos saattaisi tässä vaihessa riittää kuntoutuksen lisäksi. - polven nivelrikko
tuore diagnoosi kirjoitti:
Onko kukaan käyttänyt Arthro-nimistä luontaistuotetta? Vaikuttava aine eli glukosamiini on kai myös Arthrylin ainesosa. Millaisia määriä lääkäri tavallisesti määrää? Näissä etiketin mukaan on 400 mg glukosamiinia/tabletti.
Itselläni on vielä alkuvaiheessa oleva polven nivelrikko, miedompikin annos saattaisi tässä vaihessa riittää kuntoutuksen lisäksi.Arthylissä on ihan sitä samaa clukosamiinia kuin luontaistuotteessakin, mutta enemmän ja paljon halvemmalla (kela korvaa osan).
Arthyliä syödään 1,5 grammaa päivässä eli joko 2 tablettia tai 1 pussi jauhetta. Toki itse voi vaikuttaa annokseensa.
Itse syön tabletteja.
Tässä pari linkkiä:
http://www.laakeinfo.fi/\Medicine.aspx?m=1406&d=16320&i=ROTTAPHARM_ARTHRYL_ARTHRYL 750 mg tabletti
http://www.laakeinfo.fi/\Medicine.aspx?m=1406&d=16323&i=ROTTAPHARM_ARTHRYL_ARTHRYL 1,5 g jauhe
http://www.yliopistonapteekki.fi/kustannus.do
- oikeaan nilkkaan,
kun tein kuntoilulenkin metsässä ja pompin ohien yli väljät kumisaappaat jalassa.Nilkka oli pari viikkoa punainen, kuuma ja paksu sekä rahisi jalkapöytää taivuttaessa ylös/alas. Söin tulehduskipulääkettä ja rauhoitin koipea niin kyllä asettui eikä ole vuosiin vaivannut.
- kipeytyi oikea
ranne vallan hirveästi ja rutisi, kun taivutti tai ojenteli sitä. Se tuli yksipuolisesta kiertoliikkeestä, kun katkoin koivuisia riukuja ison kasan polttopuiksi tylsällä sirkelillä.Pari viikkoa siinäkin taisi mennä ennen kuin tokeni.
- aidan seipäät
Tämä kirjoittaja kuten edellinenkin eivät ole sisäistäneet mikä sairaus on nivelrikko. Sairaus nimeltä nivelrikko ei tule hetkessä, eikä se parane kuin laittamalla tekonivel. Edelle mainitut lyhytaikaiset kiputilat ovat muuta.
- on nykyään
aidan seipäät kirjoitti:
Tämä kirjoittaja kuten edellinenkin eivät ole sisäistäneet mikä sairaus on nivelrikko. Sairaus nimeltä nivelrikko ei tule hetkessä, eikä se parane kuin laittamalla tekonivel. Edelle mainitut lyhytaikaiset kiputilat ovat muuta.
laajempi käsite. Nivelrikosta lääkärinikin nimenomaan puhui.
- a asiallinen
aidan seipäät kirjoitti:
Tosiaan nivelrikko oikeasti merkitsee nivelpintojen kulumista "hiekalle".
Näin kuluneen nivelen käyttö on kivuliasta. Keinonivel on ainoa kestävä ratkaisu.
Itsellä oli nivelrikko polvessa. Kävelin kyynärsauvoilla leikkaukseen asti.
Pieniä nipistelyjä on edelleenkin, mutta keinonivel on ehjä.
Kivut johtuvat niveltä ympäröivien tukikudosten vajaakuntoisuudesta.
Tähän auttaa monipuoliset ja säännölliset harjoitusliikkeet eli mobilaatio. - sama vaiva
a asiallinen kirjoitti:
Tosiaan nivelrikko oikeasti merkitsee nivelpintojen kulumista "hiekalle".
Näin kuluneen nivelen käyttö on kivuliasta. Keinonivel on ainoa kestävä ratkaisu.
Itsellä oli nivelrikko polvessa. Kävelin kyynärsauvoilla leikkaukseen asti.
Pieniä nipistelyjä on edelleenkin, mutta keinonivel on ehjä.
Kivut johtuvat niveltä ympäröivien tukikudosten vajaakuntoisuudesta.
Tähän auttaa monipuoliset ja säännölliset harjoitusliikkeet eli mobilaatio.oikeassa polvessa nivelrikko. Tähystys tehty josta ei apua ollut. Varmaankin ainoa hoito keino on tekonivel.Kertoisitko ystävällisesti tekonivel- leikkauksesta ja siitä toipumisesta sekä kuntoutumisesta. Oliko mahdottoman kivuliasta, kauanko joutuu olemaan sairaalassa. Tehdäänkö se nukutuksessa vai puudutuksessa. Kiitos jo etukäteen jos jaksat vastata.
- elliivo
Minä olen saanut parasta helpotusta MSM-valmiste emesemistä. Sama tilanne Arrthrylin kanssa minulla kuin ed. vastaajallakin. Liian pahaksi päässyt nivelrikko ei enää korjaannu Arthrylilla.
Tulehduskipulääkkeitä käytin paljon mutta nyt olen lopettanut melkein kokonaan niiden syönnin kun polvien leposäryt ovat loppuneet emesemin käytön seurauksena kokonaan.
Kyynärpään tennis-ja golfkyynärpää kipuun emesem ei paljoa ole auttanut.- HEIPPA
Kertoisitko lisää tästä MSM- valmiste emesemistä?
- polven nivelrikko
"""Liian pahaksi päässyt nivelrikko ei enää korjaannu Arthrylilla."""
Totta. Siihen auttaa ainoastaan keinonivel.
""""Kyynärpään tennis-ja golfkyynärpää kipuun emesem ei paljoa ole auttanut.""""
Siihen auttaa hoito, lepo, ergonomia ja VENYTTELYHARJOITUKSET.
http://www.lempaala.fi/terveys_ja_hyvinvointi/terveyspalvelut/fysioterapia/itsehoito-ohjeita/tenniskyynarpaan_hoito/
http://www.timonen.fi/vaivat-jannetuppitulehdus-if.html
Kipuun monella auttaa MSM rikki, fortodol, inkivääri jne...
http://www.finnmsm.fi/
Itse en saanut apua muusta kuin Arthylistä ja akupunktiosta. - elliivoo
HEIPPA kirjoitti:
Kertoisitko lisää tästä MSM- valmiste emesemistä?
Emesemiä olen ostanut luontaistuotekaupasta.
Se on orgaaninen rikkivalmiste. Lisää tietoa löytyy vaikka googlettamalla MSM.
Minulla leposärky polvista hävisi jo viikon käytön jälkeen. Olen nyt käyttänyt pari kuukautta tätä ja voinut jättää buranat pois kokonaan. Eihän se rikkinäistä niveltä korjaa mutta kun kipu on pois on helpompi elää. Eikä tarvitse "myrkyttää" itseään tulehduskipulääkkeillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1076904- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483806Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483502- 513498
- 1883445
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242949- 672654
- 462491
- 131854