Kipu rinnassa

Markuss

Mistä johtuu älyttömän kova kipu yhtä kylkiluuta painaessa oikean rinnan kohdalla? Syvään hengittäminen sattuu ja myöskin vartalon kiertoliike. Yöllä hankaluuksia nukkua kivun takia. Levolla vähän asettuu, mutta heti kun tekee jotain fyysistä, niin se ikäänkuin ärtyy. Onko kellään kokemusta tällaisesta?

53

23581

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puolivalmis

luulisin näin puolivalmiina hoitajana että joko kylkiluussa on hiusmusrtuma ti sitten kylkiluun kiinnike on jotenkin vinksallaan.... en keksi noihin oireisiin muuta syytä. jos jatkuu pitempään, kannattaa mennä lääkärille. En toki sulje lihaskivunkaan osuutta pois..=)

• Markuss

Joo, siinä oli hiusmurtuma, joten oikeessa olit tuleva hoitsu. :)

• Puolivalmis
        Markuss kirjoitti:

Joo, siinä oli hiusmurtuma, joten oikeessa olit tuleva hoitsu. :)

että selvisi. Kiitos, kiitos...=)

• Muistuttaa
        Puolivalmis kirjoitti:

että selvisi. Kiitos, kiitos...=)

Minulla on samantyyppinen vaiva, se on vaan vasemmassa rinnassa eikä niinkään kylkiluiden kohdalla. Sain vamman JUOKSULENKILTÄ noin vuosi sitten eikä se ole vieläkään parantunut - eihän se voi sitten olla hiusmurtuma...vai voiko? APUAAAA!!! :( Olo on tukala ja v-mainen.

• Puolivalmis
        Muistuttaa kirjoitti:

Minulla on samantyyppinen vaiva, se on vaan vasemmassa rinnassa eikä niinkään kylkiluiden kohdalla. Sain vamman JUOKSULENKILTÄ noin vuosi sitten eikä se ole vieläkään parantunut - eihän se voi sitten olla hiusmurtuma...vai voiko? APUAAAA!!! :( Olo on tukala ja v-mainen.

kyllähän sekin voisi olla hiusmurtuma, mutta jos siitä on jo niin kauan niin kyllä murtuma olisi jo luutunut. Kannattaa silti käydä kuvauksissa jos se vaikka olisi asettunut jotenkin väärin (jos tk-lääkäri sellaisiin ylipäänsä määrää...)
        Ekana tulee mieleen kylkiluiden välissä olevien lihasten revähdys tms. (kylkivälilihakset) Lihas "suutuu" sulle aina uudestaan kun rääkkäät sitä. Jos se on vasemmalla puolella niin oletko varma ettei se ole sydämestä tai keuhkosta johtuvaa? Jos se painettaessa ja kylkeä kääntäessä sattuu niin ei todennäköisesti ole sydänvaivaa. Eihän kipu ole ns. pistämistä, eli rasituksesta johtuvaa pistävää tunnetta (kokolailla vaaraton mutta vittumainen), yleensä vasemmalla puolella.
        Kokeileppa olla levossa (urheilematta) jonkin aikaa (jos yleensä urheilet aktiivisesti). Voisit myös kuvailla hieman tarkemmin tuota oirettasi..
        Mikään lääkärihän en sitten ole, nämä ovat vain hypoteeseja eikä kannata luottaa täysin minuunkaan, tohtori nyt parhaiten osaa auttaa.

• Muistuttaa
        Puolivalmis kirjoitti:

kyllähän sekin voisi olla hiusmurtuma, mutta jos siitä on jo niin kauan niin kyllä murtuma olisi jo luutunut. Kannattaa silti käydä kuvauksissa jos se vaikka olisi asettunut jotenkin väärin (jos tk-lääkäri sellaisiin ylipäänsä määrää...)
        Ekana tulee mieleen kylkiluiden välissä olevien lihasten revähdys tms. (kylkivälilihakset) Lihas "suutuu" sulle aina uudestaan kun rääkkäät sitä. Jos se on vasemmalla puolella niin oletko varma ettei se ole sydämestä tai keuhkosta johtuvaa? Jos se painettaessa ja kylkeä kääntäessä sattuu niin ei todennäköisesti ole sydänvaivaa. Eihän kipu ole ns. pistämistä, eli rasituksesta johtuvaa pistävää tunnetta (kokolailla vaaraton mutta vittumainen), yleensä vasemmalla puolella.
        Kokeileppa olla levossa (urheilematta) jonkin aikaa (jos yleensä urheilet aktiivisesti). Voisit myös kuvailla hieman tarkemmin tuota oirettasi..
        Mikään lääkärihän en sitten ole, nämä ovat vain hypoteeseja eikä kannata luottaa täysin minuunkaan, tohtori nyt parhaiten osaa auttaa.

Tk-lääkäri tosiaan ehdotti kylkivälilihasrevähdystä, mutta hoito-ohje "lepää kolme viikkoa" ei tehonnut. Harrastan tosiaan liikuntaa aktiivisesti, mutta 3 kuukauden paikallaanolo keväällä ei sekään auttanut. Ekg ja keuhkokuva otettu, mitään ei löytynyt. Oireet: jos nukun vatsalla tai vasemmalla kyljellä, niin herään aamulla siihen, että jokaisella sisäänhengityksellä tuntuu kuin joku löisi vasaralla rintaan. Kipu häviää, kun nousen sängystä ja olen seisten jonkin aikaa. Kipu voi esiintyä myös joissain venytysasennoissa, kun venytän vasenta puoliskoani. Tuntuu kuin rinnan sisällä (huom. ei päällä) olisi jokin kiinnike, joka estää rintakehää laajenemasta täyteen mittaansa. Siinäpä sinulle aprikoitavaa, mutta älä menetä yöuniasi ääk!-hoitsu. Se on jo paljon, kun joku jaksaa kuunnella huoltani tämän kiven työntämisessä ylämäkeen! =)

• Puolivalmis
        Muistuttaa kirjoitti:

Tk-lääkäri tosiaan ehdotti kylkivälilihasrevähdystä, mutta hoito-ohje "lepää kolme viikkoa" ei tehonnut. Harrastan tosiaan liikuntaa aktiivisesti, mutta 3 kuukauden paikallaanolo keväällä ei sekään auttanut. Ekg ja keuhkokuva otettu, mitään ei löytynyt. Oireet: jos nukun vatsalla tai vasemmalla kyljellä, niin herään aamulla siihen, että jokaisella sisäänhengityksellä tuntuu kuin joku löisi vasaralla rintaan. Kipu häviää, kun nousen sängystä ja olen seisten jonkin aikaa. Kipu voi esiintyä myös joissain venytysasennoissa, kun venytän vasenta puoliskoani. Tuntuu kuin rinnan sisällä (huom. ei päällä) olisi jokin kiinnike, joka estää rintakehää laajenemasta täyteen mittaansa. Siinäpä sinulle aprikoitavaa, mutta älä menetä yöuniasi ääk!-hoitsu. Se on jo paljon, kun joku jaksaa kuunnella huoltani tämän kiven työntämisessä ylämäkeen! =)

Onpas se nyt mukavaa kun mun diagnoosit menee yksiin lääkärin juttujen kanssa, ehkä mä tosiaan oon oppinu jotain... =) (kusi nousee päähän, lorisee lorisee)
        Kyllä mä lihakseen edelleen kallistuisin. Se lihas vaan "vetäytyy" levossa kasaan ja sitten kun liikut, niin se tekee aluksi kipeää kun sen pitää taas venyä.
        Luultavasti siihen on tullu jonkinlainen lihasvamma silloin juostessasi. Kokeileppa venytellä sitä muutaman päivän ajan säännöllisesti (pari-kolme kertaa päivässä). Se lisää lihaksen elastisuutta.
        Magnesiumlisä voisi tehdä hyvää (apteekista saa magnesiumtabletteja) sekä koemielessä B1-vitamiinilisä. Sitä saa täysjyväviljasta, sianlihasta, pavuista ja herneistä ja parhaiten B1 imeytyy aamupalasta. Käytätkö maitotuotteita? Jos et niin kalsiumlisä ehdottomasti.
        Tässä taas yhdeksi kerraksi...=)

• Muistuttaa
        Puolivalmis kirjoitti:

Onpas se nyt mukavaa kun mun diagnoosit menee yksiin lääkärin juttujen kanssa, ehkä mä tosiaan oon oppinu jotain... =) (kusi nousee päähän, lorisee lorisee)
        Kyllä mä lihakseen edelleen kallistuisin. Se lihas vaan "vetäytyy" levossa kasaan ja sitten kun liikut, niin se tekee aluksi kipeää kun sen pitää taas venyä.
        Luultavasti siihen on tullu jonkinlainen lihasvamma silloin juostessasi. Kokeileppa venytellä sitä muutaman päivän ajan säännöllisesti (pari-kolme kertaa päivässä). Se lisää lihaksen elastisuutta.
        Magnesiumlisä voisi tehdä hyvää (apteekista saa magnesiumtabletteja) sekä koemielessä B1-vitamiinilisä. Sitä saa täysjyväviljasta, sianlihasta, pavuista ja herneistä ja parhaiten B1 imeytyy aamupalasta. Käytätkö maitotuotteita? Jos et niin kalsiumlisä ehdottomasti.
        Tässä taas yhdeksi kerraksi...=)

Ja mitenköhän sellaisen lihasvamman voisi todeta? Kun ehdotin lääkärille, että olisinkohan mä voinut itse rikkoa lihaksesta jotain liian rankalla rasituksella, vastaus: "heh-heh, et kai sentään niin pahasti" Viime viikolla yksi ortopedinen hoitaja puhui jostain "nikamalukosta". En tiedä... nostan kädet pystyyn, antaa huonon olla! Säännöllisesti venyttelen, siitä se ei ole kiinni. Ruokavalioni on todella terveellinen, hakea saa (huom. en ole mikään harrastelijaurheilija, joka ei ole ottanut asioista selvää) Jos kyseessä on rintalihasvamma, niin miksi se ei vaivaa mua enää juostessa eikä punttitreeniä tehdessä?! Vastaapa siihen sinä puolivalmis pisuaari. =) Sainko pääsi pyörälle...? ;)

• Puolivamis
        Muistuttaa kirjoitti:

Ja mitenköhän sellaisen lihasvamman voisi todeta? Kun ehdotin lääkärille, että olisinkohan mä voinut itse rikkoa lihaksesta jotain liian rankalla rasituksella, vastaus: "heh-heh, et kai sentään niin pahasti" Viime viikolla yksi ortopedinen hoitaja puhui jostain "nikamalukosta". En tiedä... nostan kädet pystyyn, antaa huonon olla! Säännöllisesti venyttelen, siitä se ei ole kiinni. Ruokavalioni on todella terveellinen, hakea saa (huom. en ole mikään harrastelijaurheilija, joka ei ole ottanut asioista selvää) Jos kyseessä on rintalihasvamma, niin miksi se ei vaivaa mua enää juostessa eikä punttitreeniä tehdessä?! Vastaapa siihen sinä puolivalmis pisuaari. =) Sainko pääsi pyörälle...? ;)

sekoitat mun maailman...=)

En mä keksi kummempaa, iih.. Ehkäpä se lihas ei "lämmenneenä" vaivaakkaan, vasta sitten kun se on saanut asettua yön yli ja sitten sitä taas kiusataan.. Niinkun ihminen on kärttynen kun sen herättää.. =)
        Ehkäpä delegoisin tälläsen jutun fysioterapeutin harteille. Ne osaa ihan tarpeeksi ulkoa nämä lihakset ja luut ja nikamat ja jänteet sun muut hömpsötykset..=) Meeppä sellaselta kyselemään, jos oot oikeen porvari niin varaa oikeen aika niin se vähän käsittelee sua..=)

• Muistuttaa
        Puolivamis kirjoitti:

sekoitat mun maailman...=)

En mä keksi kummempaa, iih.. Ehkäpä se lihas ei "lämmenneenä" vaivaakkaan, vasta sitten kun se on saanut asettua yön yli ja sitten sitä taas kiusataan.. Niinkun ihminen on kärttynen kun sen herättää.. =)
        Ehkäpä delegoisin tälläsen jutun fysioterapeutin harteille. Ne osaa ihan tarpeeksi ulkoa nämä lihakset ja luut ja nikamat ja jänteet sun muut hömpsötykset..=) Meeppä sellaselta kyselemään, jos oot oikeen porvari niin varaa oikeen aika niin se vähän käsittelee sua..=)

Et kai leikistä suuttunut? ;) Kyllä äiti, menenpä jonkun oikean asiantuntijan luo! Opiskelija, vaan en porvari... olisin kyllä valmis maksamaan vaikka viimeiset siemenperunatkin jos joku vaan tämän vaivan taikoisi pois! Keväällä meni 200 euroa, jonka tulos thorax-lääkäriltä "stressiä se vaan, lepää" -> tällaiset kokemukset eivät oikein motivoi... :( Hetkinen, mikä tuo viimeinen lauseesi "niin se vähän käsittelee sua...=)"

• Puolivalmis
        Muistuttaa kirjoitti:

Et kai leikistä suuttunut? ;) Kyllä äiti, menenpä jonkun oikean asiantuntijan luo! Opiskelija, vaan en porvari... olisin kyllä valmis maksamaan vaikka viimeiset siemenperunatkin jos joku vaan tämän vaivan taikoisi pois! Keväällä meni 200 euroa, jonka tulos thorax-lääkäriltä "stressiä se vaan, lepää" -> tällaiset kokemukset eivät oikein motivoi... :( Hetkinen, mikä tuo viimeinen lauseesi "niin se vähän käsittelee sua...=)"

..minusta nyt heti! En kai minä nyt suutu, ei kaksonen ikinä ota nokkaansa (joo, ei varmaan!)...=)
        Ja kyllä, mistä sitä ikinä tietää millasen käsittelyn saatat saadakkaan kun vähän pulitat... *g*
        Mua sitte veetuttaa ku jos lääkäri ei löydä sitä vaivaa minkä ne ekana luulis olevan, ne ei sitte tutki sen kummemmin periaatteella: "Jos ei se oo sitä mitä mä haluan sen olevan niin ei se oo sitte mitää!"
        Noh, mäkin oon kyllä käyny hierontakurssin että mulle kun vähän maksat niin voit myös saada käsittelyä.. *hihittää* Jää nyt sitte arvailemaan että mitä mä tuolla tarkoitin! Odotan vastaustasi huomisaamuun mennessä!
        Haaste on heitetty.... *g*

• Muistuttaa
        Puolivalmis kirjoitti:

..minusta nyt heti! En kai minä nyt suutu, ei kaksonen ikinä ota nokkaansa (joo, ei varmaan!)...=)
        Ja kyllä, mistä sitä ikinä tietää millasen käsittelyn saatat saadakkaan kun vähän pulitat... *g*
        Mua sitte veetuttaa ku jos lääkäri ei löydä sitä vaivaa minkä ne ekana luulis olevan, ne ei sitte tutki sen kummemmin periaatteella: "Jos ei se oo sitä mitä mä haluan sen olevan niin ei se oo sitte mitää!"
        Noh, mäkin oon kyllä käyny hierontakurssin että mulle kun vähän maksat niin voit myös saada käsittelyä.. *hihittää* Jää nyt sitte arvailemaan että mitä mä tuolla tarkoitin! Odotan vastaustasi huomisaamuun mennessä!
        Haaste on heitetty.... *g*

Siis se, että minun pitäisi vastata aamuun mennessä. Mulla ei ole nettiyhteyttä ja kirjasto aukeaa vasta yhdeksältä, joten... Mikä tuo *g* oikein on? Hymiö?! Mä kun en tunne näitä asioita eivätkä isot pojat ole suostuneet kertomaan, mutta: onko meillä tässä nyt jonkinlainen flirtti päällä? =) Kun nyt katson tarkemmin viestiäsi "klo 18.12"

• Puolivalmis
        Muistuttaa kirjoitti:

Siis se, että minun pitäisi vastata aamuun mennessä. Mulla ei ole nettiyhteyttä ja kirjasto aukeaa vasta yhdeksältä, joten... Mikä tuo *g* oikein on? Hymiö?! Mä kun en tunne näitä asioita eivätkä isot pojat ole suostuneet kertomaan, mutta: onko meillä tässä nyt jonkinlainen flirtti päällä? =) Kun nyt katson tarkemmin viestiäsi "klo 18.12"

Noh, mulle lasketaan aamuksi kyllä ihan puoleen päivään asti että tämän kerran saat anteeksi....=)
        Ja tuo *g* on sellanen "virnistävä" mutta positiivinen hymiö.
        Ja mä kyllä iltaisin oon koneella melkein koko ajan (jos ei satu mitää muuta viriketoimintaa olemaan..) ja päivitän sähköpostia että saan melko nopeesti tiedon viesteistä.
        Niiin epätoivoinen en sentään oo että kyttäisin tällä sivulla että vastaakovastaakovastaako... *g*
        Hmph, en ole mikään omahoitaja... Tai voinhan mä sulle olla, olen nimittäin (melkein) mielenterveys- ja päihdehoitaja...=) Kerro vaan kaikki, kyllä täti auttaa... *kikattaa*
        Dare to answer? =)

• Muistuttaa
        Puolivalmis kirjoitti:

Noh, mulle lasketaan aamuksi kyllä ihan puoleen päivään asti että tämän kerran saat anteeksi....=)
        Ja tuo *g* on sellanen "virnistävä" mutta positiivinen hymiö.
        Ja mä kyllä iltaisin oon koneella melkein koko ajan (jos ei satu mitää muuta viriketoimintaa olemaan..) ja päivitän sähköpostia että saan melko nopeesti tiedon viesteistä.
        Niiin epätoivoinen en sentään oo että kyttäisin tällä sivulla että vastaakovastaakovastaako... *g*
        Hmph, en ole mikään omahoitaja... Tai voinhan mä sulle olla, olen nimittäin (melkein) mielenterveys- ja päihdehoitaja...=) Kerro vaan kaikki, kyllä täti auttaa... *kikattaa*
        Dare to answer? =)

No, se ei ole tärkeää. Mitään mielenterveysongelmia mulla ei sentään ole! Mielenterveys-ja päihdehoitaja... hmmm. oletko ehkä eksynyt väärälle keskustelupalstalle, kun kivuista neuvot? Ihan hyviä näkemyksiä kylläkin, en sitä kiellä. Uskalsin siis vielä pistää vastausta, mutta sä ET pistänyt mitään sellaista kommenttia, johon olisi hyvä tarttua! Joten annan "tädille" ohjat jatkaa keskustelua.

• Puolivalmis
        Muistuttaa kirjoitti:

No, se ei ole tärkeää. Mitään mielenterveysongelmia mulla ei sentään ole! Mielenterveys-ja päihdehoitaja... hmmm. oletko ehkä eksynyt väärälle keskustelupalstalle, kun kivuista neuvot? Ihan hyviä näkemyksiä kylläkin, en sitä kiellä. Uskalsin siis vielä pistää vastausta, mutta sä ET pistänyt mitään sellaista kommenttia, johon olisi hyvä tarttua! Joten annan "tädille" ohjat jatkaa keskustelua.

Eihän mielenterveyshoitajaksi pääse ollenkaan käymättä hoitoalan peruskoulutusta joka kyllä käsittelee näitä juttuja. En minä ole mielelterveydenhoitokoulussa vaan hoito- ja sosiaalialan koulussa. Ääh, pääsinpäs näpäyttämään..! =)
        Noh, herra on hyvä ja kertoo nyt itsestään jonkun asian. Ihan mitä vaan, mikä kertoo susta itsestä. Siinä sulle miettimistä mitä uskallat paljasta.. (HUI!!) *g*

• Muistuttaa
        Puolivalmis kirjoitti:

Eihän mielenterveyshoitajaksi pääse ollenkaan käymättä hoitoalan peruskoulutusta joka kyllä käsittelee näitä juttuja. En minä ole mielelterveydenhoitokoulussa vaan hoito- ja sosiaalialan koulussa. Ääh, pääsinpäs näpäyttämään..! =)
        Noh, herra on hyvä ja kertoo nyt itsestään jonkun asian. Ihan mitä vaan, mikä kertoo susta itsestä. Siinä sulle miettimistä mitä uskallat paljasta.. (HUI!!) *g*

aikaisemmin esittämiini kysymyksiin! Onko tämä flirttiä...jne.? Vaikea tällä etenemistahdilla on koskaan päästä tarjoamaasi käsittelyyn, mikä se sitten onkaan. Koska olen kiltti tyyppi ja sinä olet varmasti suloinen tyttö, ryhdyn marttyyriksi ja kerron jotain, jotta saat jotain haaveiltavaa... =) Olen turkulainen yliopisto-opiskelija, joka inhoaa tupakointia, ja joka ilmiselvästi on addiktoitunut suomi.24.fi-sivustolla seikkailuun tenttiinluvun ohessa... AIVAN LIIKAA. Mikä tämän dialogin pointti oikeastaan on nyt, kun varsinainen kipu-teema on tullut käsiteltyä??? Piristysruiske molempien päivään "mitähän se mahtaa seuraavaksi kirjoittaa?"-tyyliin vai senssihaku vai ajan tappaminen? Pelkkä pallottelu edestakaisin tappaa mielenkiinnon, paitsi jos kyse on sulkapallosta... =) Hauskaa suomi.24.fi-sivustosta vapaata viikonloppua! ;)

• Puolivalmis
        Muistuttaa kirjoitti:

aikaisemmin esittämiini kysymyksiin! Onko tämä flirttiä...jne.? Vaikea tällä etenemistahdilla on koskaan päästä tarjoamaasi käsittelyyn, mikä se sitten onkaan. Koska olen kiltti tyyppi ja sinä olet varmasti suloinen tyttö, ryhdyn marttyyriksi ja kerron jotain, jotta saat jotain haaveiltavaa... =) Olen turkulainen yliopisto-opiskelija, joka inhoaa tupakointia, ja joka ilmiselvästi on addiktoitunut suomi.24.fi-sivustolla seikkailuun tenttiinluvun ohessa... AIVAN LIIKAA. Mikä tämän dialogin pointti oikeastaan on nyt, kun varsinainen kipu-teema on tullut käsiteltyä??? Piristysruiske molempien päivään "mitähän se mahtaa seuraavaksi kirjoittaa?"-tyyliin vai senssihaku vai ajan tappaminen? Pelkkä pallottelu edestakaisin tappaa mielenkiinnon, paitsi jos kyse on sulkapallosta... =) Hauskaa suomi.24.fi-sivustosta vapaata viikonloppua! ;)

ahdistele minua! En osaa sanoa flirtistä, ehkä on ehkä ei. Sano sinä ku parhaiten tiedät... *g*
        Joka tapauksessa, en erityisemmin haaveile, arvioin sitten kun näen. =) Niin pikälle pääseminen onkin jo ihan toinen juttu, minulla kun tämä valkokultainen paksu rengas vasemmassa nimettömässä alkaa piipittämään jos lähestyn toista urospuolista ihmisoliota muissakin aikeissa kuin vain jutustelu...
        Nyt siivonteot ja ruuanlaitto kutsuvat, illalla meille tulee vieraita nauttimaan juuri sopivan kypsyneestä punaviinierästä..=) Sitä ennen menen TUPAKALLE! =)*g*

• Muistuttaa
        Puolivalmis kirjoitti:

ahdistele minua! En osaa sanoa flirtistä, ehkä on ehkä ei. Sano sinä ku parhaiten tiedät... *g*
        Joka tapauksessa, en erityisemmin haaveile, arvioin sitten kun näen. =) Niin pikälle pääseminen onkin jo ihan toinen juttu, minulla kun tämä valkokultainen paksu rengas vasemmassa nimettömässä alkaa piipittämään jos lähestyn toista urospuolista ihmisoliota muissakin aikeissa kuin vain jutustelu...
        Nyt siivonteot ja ruuanlaitto kutsuvat, illalla meille tulee vieraita nauttimaan juuri sopivan kypsyneestä punaviinierästä..=) Sitä ennen menen TUPAKALLE! =)*g*

Tyttö pisti kylmät!!!Kipu rinnassani yltyi samalla...tunnen jäätävää poltetta. Hoitoalan peruskoulutus takana eikä tunne/välitä tupakan vaaroista! ;) Olen puulla päähän lyöty... Itse monivuotisesta seurustelusuhteesta nauttineena voin kertoa, että se ei ole hyvä merkki, mikäli jutustelu vieraiden miesten kanssa kiinnostaa enemmän kuin kotihetket oman kullan kanssa.

• Puolivalmis
        Puolivalmis kirjoitti:

Hih, kuka on sanonut etten tietäisi tupakan vaaroja? Kuinkahan moni EI niitä tiedä...
        Hmm.. Otit puheeni jotenkin väärin, minustakin on paljon mukavampaa olla oman kullan kanssa kuin vieraiden miesten kanssa pahoissa aikeissa.. Miehiä minulla on kuitenkin ystävinä ja se joskus kyllä voittaa sen oman kullan kanssa oleilemisen. Miehille on kuitenkin parempi jutella parisutheestakin, siinä saa muitakin vastauksia kuin "miehet on perseestä"...=)

• Muistuttaa
        Puolivalmis kirjoitti:

Viimeinen lauseesi on erittäin totta ja myös (naisten ollessa kännissä) valitettavan suosittu tapa aloittaa keskustelu jossain pystybaarissa.

• Puolivalmis
        Puolivalmis kirjoitti:

Kyllä jooh.. Ei sitä sentään ihan vieraalle ihmiselle kannata (varsinkaan kännissä) mennä örisemään miehen ja itsensä välisiä juttuja, siitä antaa aika kökköisen kuvan. Mutta sellaisia miesystäviä, joilla itselläänkin on välillä ruodittavaa parisuhteen tiimoilta, on hyvä olla olemassa. He antavat miehisen näkökulmansa kun itse taas saa antaa ajatukset naisen kannalta. Tokihan jokainen on persoona, mutta paljon naisissa ja miehissä oman sukupuolen edustajana on samaa. Usein tällaiset vitsillä tarkoitetut miesten/naistenparjaamismailit ovatkin puoliksi täyttä totta, toki hieman liioiteltuna mutta niistä saa hyvää ohjenuoraa...=)

• Muistuttaa
        Puolivalmis kirjoitti:

kertoa sulle, että mulla on eräs toinenkin vaiva?! Hankin sen kesäkuun viimeisenä viikonloppuna salilla. Menin yrittämään liikaa alataljassa, jonka jälkeen selkä on ollut todella huonona. Kts. nim. "kipeä". Apropoo, kaipasit minusta siis miesystävää?!

• Puolivalmis
        Puolivalmis kirjoitti:

En kaipaisi sinusta miesystävää sillä et tunnu sellaiselta ihmiseltä jolle tahtoisin puhua... Hmm, mitenkähän sen nyt sanois.. Luulet itsestäsi liikoja.=) Olet heti olettamassa että sinua kaivataan ja halutaan ja että kanssasi flirtailaan jne.. Ehkäpä voit olla niin hyvän näköinen että sinulla on jonkinlainen oikeus olettaa sitä, mutta et sellainen ihminen mihin minä tahtoisin livenä tutustua.. Nytkin kun kerroin mies"ystävistä" niin sinä oletit heti että tahdon että sinäkin olet miesystäväni. Paina vaikka 150kg ja ole ruma ja mitä vaan mutta älä pidä itseäni lahjana muille..=)
        Ja ei, en osaa tuohon vaivaasi sanoa oikein kun en tiedä mitä lihaksia kys. treeni rasittaa. Lihaksissa ja luissa olen aika huono (lue fysioterapiassa) mutta perushoito nyt menee..

• Muistuttaa
        Puolivalmis kirjoitti:

Meinasin revetä nauruun lukiessani mailiasi! =) Juttu kun on niin, että asia on täysin PÄINVASTOIN, mitä esitit. En ole komea, suorastaan oksettava ja itsetuntoni on matalalla kuin Mariaanien hauta - en kuvittele itsestäni yhtään mitään. (pyöritän edelleen päätäni) Yritin vaan pistää hieman provosoivaa tekstiä, joka herättäisi huomion ja innostaisi vastaamaan!!! (ymmärrät varmaan sen, kun katselet viestejäni hieman taaksepäin) Hoh-hoijakkaa... pari naisystävääni ovat nimenomaan pitäneet sitä plussana, että yhtenä hetkenä mies puhuu mielipuolisia/kiusoittelee, mutta keskustelun aiheen muuttuessa osaa muuttaa sävyään ilman että uskottavuus olisi mennyt. Mun on valitettavasti kerrottava sulle, että lukuisista hymiöistäni huolimatta ymmärsit aivan väärin aikaisemmat mailini - tekstintulkinnassa sulla on vielä paljon opittavaa. Tämän siitä saa (on käynyt ennenkin, mutta ei virtuaalisesti), että sitä luulee toisen olevan samalla aaltopituudella, mutta ajan kuluttua joutuukin huomaamaan tuottaneensa toiselle täysin vinoutuneen kuvan itsestään.
        En urheile ulkonäön takia, vaan hyvän fiiliksen ja diagnosoidun YLILIIKKUVIEN NIVELTEN takia... tietääkö varsin "pisteliääksi" muuttunut hoitajamme, mitä se tarkoittaa? Rintakipu voi viitata tähän yliliikkuvuuteen (mulle on ehdoteltu) ja välilevyn repeämän aiheutin itse vetäessäni alataljaa töissä rasitetulla selällä!
        Ne on ihan eri tyypit, ketkä menee salille tekemään hauista ja vatsalihasta, jotta naiset hyppäisivät yökerhoissa syliin. Motivaationi sille, että tulisin näille sivuille juttelemaan vakavia naisten kanssa "missään mielessä" on nolla - sitä harrastetaan reaalimaailmassa. Oliko se "taivaan lahja naisille"? Voi luoja... voin kertoa, että mikään kohta mailissasi ei ollut kohdallaan, paitsi se, että älkäämme tuomitko ihmisiä ulkonäön (tai heidän suomi24.fi-sivuille lähettämiensä tekstien) perusteella.

• Puolivalmis
        Puolivalmis kirjoitti:

Son hyvä että sulla on hauskaa...=)
        Tekstintulkinnassa varmaankin on tosiaan parantamisen varaa, valmistun kuitenkin hoitoalalle enkä äidinkielenopettajaksi.
        Mä en kuvitellut olevani sun kanssa samalla aaltopituudella, missään vaiheessa. Jos nämä sun edelliset viestit on ollu tarkoitus olla humoristisia taikka hauskoja, niin sitten minun huumotintajussani on pahaa vikaa tai sitten sinä olet jotenkin kieroutunut. Kuitenkin, tästä asiasta on paha mennä väittelemään koska kumpikin puolustaa omaa kantaansa eikä muiden mielipiteitä ole.
        Ja ei, tämä hoitaja ei edelleenkään ole fysioterapeutti vaan toisen asteen hoitoalan koulussa opiskeleva naaras. Voin kyllä lähettää sinulle OPSimme josta näet että anatomiaa ei ole kuin pari hassua opintoviikkoa, sekin menee lähinnä peruselintoimintojen ja ihmisen kokonaistoiminnan selvittelyyn, EI erikoissairaanhoitoon keskittyvien nivelsairauksien puimiseen..=)
        Hmm.. Kirjoitat kuitenkin jollain tavalla "älykästä" ja itsetietoisuuteen viittaavaa tekstiä. Mieleeni juolahti että onko sinulla tälläinen "rohkeampi" tietokone-id? Millainen olet tosielämässä jos kerran olet niin kamala ja ruma jne.

Vielä pakko sanoa:
        Täällä netissä liikkuu niin perkeleesti kaikenlaista hörhöä sun muuta että on aika HELVETIN vaikea alkaa erottelemaan kuka on perverssi, kuka heittää läppää, kuka on tosissaan, kuka tekee omaa sisäistä graduaan ihmisen käyttäytymismalleista, kuka on tärähtänyt...
        Joten älä oleta minun osaavan tulkita sinun epäiskuyrityksiäsi tai "huumoriasi".

• Muistuttaa
        Puolivalmis kirjoitti:

Pointtisi tuli selväksi... olen idiootti! =) Hymyillään, kun törmätään. Kyllä anatomiaakin voi tuntea ilman joitain terveydenhoito-oppilaitoksen opintoviikkoja.

• Puolivalmis
        Puolivalmis kirjoitti:

Älä nyt vielä luovuta, alkuunhan tässä vasta päästiin. Älä pienestä kritiikistä suutu, ainahan halusit mun kirjoittavan jotain mihin kommentoida. Joten mies, puolusta itseäsi ja kommentoi! *g*
        Eiköhän sinullakin löydy sanottavaa minusta, joten shoot me, pura painees. =)

• Muistuttaa
        Puolivalmis kirjoitti:

Kun nyt katselen sopivalta etäisyydeltä näitä juttuja, ja kun kerta halusit kuulla jotain kritiikkiä (mulle ainakin kehtasit ihan riittävästi sitä tarjota!): terveydenhoitaja ja vetää tupakkaa... aika idioottimaista tai suomen kielen taitosi on huono! Miten se menee "tupakointi on hengenvaarallista jne."?! Tuo viiltävä analyysisi, mitä kohdistat muihin... sinun ehkä kannattaisi kohdistaa sitä itseesikin! ;)

Se on hienoa, että ymmärrät ja yhdistät punttitreenin narsismiin ja vielä asetat itsesi sen yläpuolelle! "en välitä lihaksista jne." Todella hieno maailmankuva! Et siis itse kuntoile tai välillä katso peilistä, miten voit?! Opintoviikot eivät tee sinusta terveydenhoitajaa ellet itse edes usko terveyden HOITAMISEEN. Tavalllaan uskottavuus menee ihan täysin! Haluaisitko itse sellaisen hoitajan mittaamaan kolesteroliasi ja kertomaan sen hoitamisesta, joka haisee vanhalle tupakalle?!Punaviiniä on hyvä naukkailla, se on totta! Se on moro. =)

• businesswoman
        Muistuttaa kirjoitti:

Minulla on nyt tällä hetkellä kolmannen keran sama juttu. Ensimmäisen mystisen rintakivun sain niinkin nuorena kuin 17 vuotiaana, ja se meni n. 4 kk.:ssa ohi. Kipu tuntui ensimmäisen kerran iltäyöstä. Päivällä olin ollut lentopallo-ottelussa. En muista mitään sellaista mikä olisi voinut aiheuttaa tuon pistävän ja terävän rintakivun ja juuri pahiten syväähengittäessä. Yöllä, makuuasennossa kipu oli miltei jatkuvaa. Kävin silloin jopa lääkärissä, röntgenkuvattiin ja kaikkea. Syytä ei löytynyt. Muistan kunka rappusia noustessa tai nopeasti kävellessä tuntui välistä kuin keuhkot menisivät puhki. Jokin pistävä, kuin tikari pisti rinnan alle. Kipu oli paikallinen ja tuntui todella pahasti juuri syvään hengitettäessa. Vähän väliä tuli myös sellainen kranpinomainen (tahdoton) syväänhengitys, ja se koski todella pahasti. Näitä lyhyitä ja napakoita kramppihengityksiä tuli pahimpien kipujaksojen aikoina, ehkä siksi, että hengitys muuttui kivun vuoksi kovin pinnalliseksi. Yöllä ei tuntunut löytyvän oikeaa asentoa, jolloin kipu olisi siedettävä. Välillä joutui nousemaan ylös. Pahimpina aikoina söin vain särkylääkettä ja istuskelin nojatuolissa.

Toisen kerran sain tällaisen mystillisen rintakivun, joka tuntui pahiten juuri syväänhegitettäessä, kun olin n. 25 v. ja silloin mieheni vei minut heti "niksauttajalle" (kiropraktikolle), ja se auttoi oitis.

Nyt minulla on jo ollut pari päivää tämä sama kipu, enkä keksi mitään syytä miksi olen saanut sen taas. Edellisestä kerrasta on kulunut jo n. 20 vuotta. Tulin tänne palstalle saadakseni tietää onko vaiva kovinkin yleinen, ja tuntuu siltä että on. Ennekuin aion mennä kiropraktikolle, tällä kertaa Kaustiselle kansanparantajalle (aika varattu jo ensiviikolle), niin pyysin ihan vain kokeilumielessä tytärtäni painelemaan selkääni samallalailla kuin tuo niksauttaja paineli lapakuitten alla olevaa kipukohtaa kohti selkärankaa n. 20 vuota sitten . Ja uskokaa tai älkää ... vain ehkä minuutin tai pari kestänyt "hieronta" (painelu) auttoi. Minulla on nyt oikealla rintarangassa kipukohta ja kun tyttäreni paineli pitkin selkärankaa molemmin puolin, niin juuri oikean lapaluun kohdalla oli selkärangan reunassa tosi herkkä kipukohta, joka juuri ja juuri kesti koskemista. Maalaisjärjellä tein nopean diaknoosin: selkärangassa oikealla puolella oli mitä ilmeisimmin välilevyn pullistuma tai ulostyöntyminen ja se aiheutti lihaskrampin, joka tuntui pahimin juuri syväänhengitettäessä. Kipu tuntui myös maatessa ja etenkin minulla nyt oikealla kyljellä maatessa, koska välilevyn vierellä kulkee hermo ja tämä hermokipu tutnui jomottavana särkynä ja syvään hegitettäessä ja liikahdellessa terävänä kipuna. Hengitettäessä siksi, että kylkiluut ovat kiinnittyneinä selkärankaan. Raportoin tässä päivien mittaan miten tämän kivunhoidon kanssa kotikontein nyt selviän, ja jos menen Kaustiselle kansanparantajalle niin raportoin siitäkin. Päätettiin tyttäreni kanssa, että hän tekee noin 4 - 5 kertaa päivässä nyt aluksi aivan lyhyitä ed. mainittuja hieronta- (painelu) jaksoja ja sitten, kun k.o. selkärangan alue kestää kovempaa käsittelyä, niin hierontaajaksoja harvennetaan, pidennetään ja kovennetaan.

Siis, pyydä jotakin henkilöä painelemaan kämmenen sisäreunalla työntävillä liikkeillä kohti sitä kohtaa selkäkankaa, jossa on sinulla herkin kipualue. Painelu- (hieronta-) liike tulee olla samanlaista kuin taikinaa vaivattaessa. Näin yritetään saada juuri tuo ylostyöntyvä välilevy menemään takaisin selkärankan nikamien välii ja samalla hieromalla edistetään vereniertoa. Lihakset lämpenevät ja lihaskramppi hellittää niin, että lihasjännitys ei enää "kinnaa", kiristä kuminauhantavoin jopa kylkiluita.

• Markuss

Tästäpäs on kehkeytynyt varsin sähäkkä keskustelu. Kuinkakohan kauan tää rintakipu kestää? Kauanko pitää olla urheilukiellossa?

• Sigmund Freud

Ovatkohan nimimerkit "muistuttaa" ja "puolivalmis" yhden ja saman skitsofrenisen mielen luomia narsistisia alter egoja? Vastausten otsikoista päätellen juuri näin - vastaukset heijastelevat suurta lämmön tunnetta - tai sitten kyseiset nimimerkit ovat ihastuneet toisiinsa netin välityksellä.

• On kokemusta

on minunkin vaivani. Itselläni vastaava kipu keväällä ilmeisesti johtui hiukan paikaltaan luksoituneesta kylkiluusta, joka painoi keuhkoa ja aiheutti pistävää kipua ja hengitysvaikeutta.

Puoliso hieroi selkää, kunnes kuului kova naps ja kipu helpotti hetkessä. (Tuttu fysioterapeutti epäili kylkiluun sijoiltaanmenoa.)

Huom. olen niin löysää tekoa, että olkapäät menee nukkuessakin joskus sijoiltaan. Vaivani on joka puolella ja yritän liikunnalla pitää itseni kasassa.

• Muistuttaa

Hieroi selkää ja kuului naps kylkiluusta?! Miten kauan tästä on aikaa? Oletko tuntenut enää kipua rinnassa tai osaatko sanoa, missä kohdassa kipu tuntui erityisesti ja missä tilanteissa? Kiitos etukäteen! Itsellänikin yliliikkuvat nivelet, punttisali auttaa mukavasti.

• On kokem.
        Muistuttaa kirjoitti:

Hieroi selkää ja kuului naps kylkiluusta?! Miten kauan tästä on aikaa? Oletko tuntenut enää kipua rinnassa tai osaatko sanoa, missä kohdassa kipu tuntui erityisesti ja missä tilanteissa? Kiitos etukäteen! Itsellänikin yliliikkuvat nivelet, punttisali auttaa mukavasti.

on aikaa 5 kuukautta. Enää ei ole tullut vastaavaa kipua. Silloin alaspäin kumartuminen ja ylävartalon kiertoliike aiheutti pistävää kipua, samoin syvään hengittäminen. Kipu tuntui enempi vasemmalla puolella, jossakin sydämen lähellä, mutta oli aika laaja-alaista.

• Muistuttaa!
        On kokem. kirjoitti:

on aikaa 5 kuukautta. Enää ei ole tullut vastaavaa kipua. Silloin alaspäin kumartuminen ja ylävartalon kiertoliike aiheutti pistävää kipua, samoin syvään hengittäminen. Kipu tuntui enempi vasemmalla puolella, jossakin sydämen lähellä, mutta oli aika laaja-alaista.

Oireesi ovat prikulleen samat, joista kärsin itsekin vielä. Välillä on menevinään pois, mutta tulee pian takaisin. Jaksatko vastata vielä yhteen tärkeään kysymykseen? MISSÄ TILANTEESSA SAIT TÄMÄN KIVUN? Itse "hankin" sen juoksulenkillä jatkamalla juoksua huolimatta kivusta/lihaspistosta rinnassa... ja tästä on 13 kuukautta!!!

• On kokem.
        Muistuttaa! kirjoitti:

Oireesi ovat prikulleen samat, joista kärsin itsekin vielä. Välillä on menevinään pois, mutta tulee pian takaisin. Jaksatko vastata vielä yhteen tärkeään kysymykseen? MISSÄ TILANTEESSA SAIT TÄMÄN KIVUN? Itse "hankin" sen juoksulenkillä jatkamalla juoksua huolimatta kivusta/lihaspistosta rinnassa... ja tästä on 13 kuukautta!!!

ollessani ATK-kurssilla, jolloin oli paljon tietsikalla istumista (8 h päivässä). Tuntui, että ryhti luhistui kasaan ja sitten yritin paljon venytellä nostamalla kädet ylös ja venyttämällä selkää taaksepäin. En siis tiedä aiheutinko venyttelyillä mahdollisen sjoiltaanmenon, vai aiheuttiko paljo istuminen sen (ryhdin mennessä kasaan).

Yhden kerran tuo sama toistui keväällä ja taas hieronta ja napsautus auttoi.

• Muistuttaa
        On kokem. kirjoitti:

ollessani ATK-kurssilla, jolloin oli paljon tietsikalla istumista (8 h päivässä). Tuntui, että ryhti luhistui kasaan ja sitten yritin paljon venytellä nostamalla kädet ylös ja venyttämällä selkää taaksepäin. En siis tiedä aiheutinko venyttelyillä mahdollisen sjoiltaanmenon, vai aiheuttiko paljo istuminen sen (ryhdin mennessä kasaan).

Yhden kerran tuo sama toistui keväällä ja taas hieronta ja napsautus auttoi.

Mitä siis suosittelet? Naprapaattia vai jotain kiropraktikkoa, joka "napsauttaisi" jonkin nivelen takaisin ruotuun?

• On kokem.
        Muistuttaa kirjoitti:

Mitä siis suosittelet? Naprapaattia vai jotain kiropraktikkoa, joka "napsauttaisi" jonkin nivelen takaisin ruotuun?

suosittelisin, tosin en tiedä edes heidän titteleitään. Minulla vain sattumalta homma hoitui kotikonstilla. Joudun lisäksi useinkin napsauttamaan olkapäitäni paikoilleen, kun luksoituvat venytellessä tai nukkuessakin paikoiltaan. Rekkitangossa roikkuminen auttaa asiaan.
        Toi kylkiluun napsautus varmaan kannattaa hoitaa asiantuntijalla.

• statistikko

tästä vielä tulla suomi24.fi-sivuston pisin ketju?

• huuhaa

tuskinpa. tsiikaa vaikka noita muita keskusteluja tarvitaan ainaski kaksinkertainen määrä viestejä!

• Markuss
        huuhaa kirjoitti:

tuskinpa. tsiikaa vaikka noita muita keskusteluja tarvitaan ainaski kaksinkertainen määrä viestejä!

No, tosi kiva, että porukka on ottanut kantaa tähänkin asiaan...

• muistuttaa

Kävin NAPRAPAATILLA. Sanoi, että vika selässä - nikama/nikamat hieman poissa paikoiltaan ja muutenkin lihaksisto tosi kireä. Pehmitti ja yritti saada nikamat oikeille "radoilleen". Vielä ei osaa sanoa, uusi aika maanantaina - saa nähdä, saako äijä paikan pysyvästi kuntoon! Muillekin muistutuksena (olin itse unohtanut): selkä- ja rintalihakset ovat toisiinsa kiinnittyneet. Vika toisessa saattaakin ilmetä oireina toisessa!

• On kokem.

kun ongelmasi selvisi!
        Eli taisi olla sama vika kuin minulla. Eli naprapaatille, jos kotikonstit ei onnistu!

• Muistuttaa
        On kokem. kirjoitti:

kun ongelmasi selvisi!
        Eli taisi olla sama vika kuin minulla. Eli naprapaatille, jos kotikonstit ei onnistu!

Aamulla oli taas tuttu kipu rinnassa muistuttamassa, joten... Siinä mielessä sama vika, että jokin on poissa paikoiltaan. Kovin oli naprapaatti varman oloinen, joten täytyy kai luottaa häneen. Käsittely sinänsä oli kaikkea muuta kuin mukava (lue: KRUNTS-KRÄTTS-KRIIKUN)

• Muistuttaa

Ensimmäistä kertaa sitten syyskuun 2002 en herännyt kipuun rinnassani. Oi tätä onnen päivää!!! Vaan onko onni lyhytaikainen??? Moni ei varmaan pitäisi naprapaatin käsittelystä - aatamin omena on aika hellänä - mutta aina se tämän rintakivun päihittää. Olen siis vähitellen valmis luopumaan tästä keskustelusta...

• Muistuttaa
        Muistuttaa kirjoitti:

Ensimmäistä kertaa sitten syyskuun 2002 en herännyt kipuun rinnassani. Oi tätä onnen päivää!!! Vaan onko onni lyhytaikainen??? Moni ei varmaan pitäisi naprapaatin käsittelystä - aatamin omena on aika hellänä - mutta aina se tämän rintakivun päihittää. Olen siis vähitellen valmis luopumaan tästä keskustelusta...

Onni oli lyhytaikainen! Aamulla taas sama kipu... ostan pian hamppuköyden rautakaupasta. Neuvoja kellään, miten kiinnitän sen oksaan?!

• On kokem.
        Muistuttaa kirjoitti:

Onni oli lyhytaikainen! Aamulla taas sama kipu... ostan pian hamppuköyden rautakaupasta. Neuvoja kellään, miten kiinnitän sen oksaan?!

mutta hei minäkin joudun loppuelämäni tulemaan toimeen toistuvien sijoiltaanmenojen kanssa ja lisäksi yliliikkuvat niveleni ovat kipeitä päivittäin (niska, lanneranka, polvet, lonkat), mutta periksi ei anneta!

• Muistuttaa
        On kokem. kirjoitti:

mutta hei minäkin joudun loppuelämäni tulemaan toimeen toistuvien sijoiltaanmenojen kanssa ja lisäksi yliliikkuvat niveleni ovat kipeitä päivittäin (niska, lanneranka, polvet, lonkat), mutta periksi ei anneta!

Takana kolme polven sijoiltaanmenoa ja jatkuva varvasnivelten naksunta, kun kävelee hiirenhiljaisessa kirjaston lukusalissa. Vihaan sitäKIN! :)

• On kokem.
        Muistuttaa kirjoitti:

Takana kolme polven sijoiltaanmenoa ja jatkuva varvasnivelten naksunta, kun kävelee hiirenhiljaisessa kirjaston lukusalissa. Vihaan sitäKIN! :)

Itselläni ei varpaat ole vielä aiheuttaneet oireita ja polvet ovat vain kipeästi käyneet pakoiltaan (ylisuoristuneet). Polvet ovat kyllä päivittäin kipeitä.

Minkä ikäinen olet? Onko sinulla kipu lisääntynyt koko ajan?

• Muistuttaa
        On kokem. kirjoitti:

Itselläni ei varpaat ole vielä aiheuttaneet oireita ja polvet ovat vain kipeästi käyneet pakoiltaan (ylisuoristuneet). Polvet ovat kyllä päivittäin kipeitä.

Minkä ikäinen olet? Onko sinulla kipu lisääntynyt koko ajan?

Mihin kipuun mahdoit viitata? Vaikka polveni on mennyt sijoiltaan, se on kipuillut vain itse tilanteessa, ei enää sen jälkeen. Varpaani eivät ole millään tavalla kipeät, ne vain naksuvat alituiseen, siis LIIKKUVAT YLI. Oikeastaan ainoa, mikä on lisääntynyt iän myötä, on kaikkien paikkojen naksuminen (olkapäät, nivuset, sormet, niska, lonkka, rintalasta, kyynärpää)

• On kokem.
        Muistuttaa kirjoitti:

Mihin kipuun mahdoit viitata? Vaikka polveni on mennyt sijoiltaan, se on kipuillut vain itse tilanteessa, ei enää sen jälkeen. Varpaani eivät ole millään tavalla kipeät, ne vain naksuvat alituiseen, siis LIIKKUVAT YLI. Oikeastaan ainoa, mikä on lisääntynyt iän myötä, on kaikkien paikkojen naksuminen (olkapäät, nivuset, sormet, niska, lonkka, rintalasta, kyynärpää)

Itselläni siis sama juttu, että naksuminen on lisääntynyt koko ajan, enkä minäkään nuorempana tuntenut nivelkipua, paitsi yliliikkumisen/ sijoiltaan menon sattuessa.

Olen nyt 40 v. ja nivelkipu on päivittäistä (löysien nivelten kohdalla). Ainoa apu on paljo liikkuminen. Se lievittää kipua ja auttaa niveliä pysymään paikoillaan.

Kipuni on vähän niinkuin reumaatikolla, vaikka syy on yliliikkuvat nivelet. Kivuliaisuus alkoi vasta reilusti yli kolmekymppisenä. Hankala hakeutua leikkauksiinkaan, koska ongelma on joka puolella kroppaa.

Pojallanikin meni muutama viikko sitten polvi sijoiltaan ja hänellä on myös skolioosi. Liittyy ilmeisesti myös nivelten yliliikkuvuuteen.

Tässä miettii, lisääntyykö kipu edelleen kun ikää tulee...Toivottavasti sinulle ei tule ihan samanlaista joka päiväistä kipua.

• Muistuttaa
        On kokem. kirjoitti:

Itselläni siis sama juttu, että naksuminen on lisääntynyt koko ajan, enkä minäkään nuorempana tuntenut nivelkipua, paitsi yliliikkumisen/ sijoiltaan menon sattuessa.

Olen nyt 40 v. ja nivelkipu on päivittäistä (löysien nivelten kohdalla). Ainoa apu on paljo liikkuminen. Se lievittää kipua ja auttaa niveliä pysymään paikoillaan.

Kipuni on vähän niinkuin reumaatikolla, vaikka syy on yliliikkuvat nivelet. Kivuliaisuus alkoi vasta reilusti yli kolmekymppisenä. Hankala hakeutua leikkauksiinkaan, koska ongelma on joka puolella kroppaa.

Pojallanikin meni muutama viikko sitten polvi sijoiltaan ja hänellä on myös skolioosi. Liittyy ilmeisesti myös nivelten yliliikkuvuuteen.

Tässä miettii, lisääntyykö kipu edelleen kun ikää tulee...Toivottavasti sinulle ei tule ihan samanlaista joka päiväistä kipua.

4 kertaa kävin naprapaatilla ja edelleen rintaan koskee eli nikamat edelleen vinoon kiertyneitä. Nyt kaiken huipuksi koskee epäkkääseen, kun käännän päätäni vasemmalle... 160 eurolla lisäkipua -> huh-huh, ei muuta kuin hellurei ja hellät tunteet!!! :(

• Kohtalotoveri
        Muistuttaa kirjoitti:

4 kertaa kävin naprapaatilla ja edelleen rintaan koskee eli nikamat edelleen vinoon kiertyneitä. Nyt kaiken huipuksi koskee epäkkääseen, kun käännän päätäni vasemmalle... 160 eurolla lisäkipua -> huh-huh, ei muuta kuin hellurei ja hellät tunteet!!! :(

Omasta puolestani suosittelen teille vaivaisille OMT-fysioterapeuttia. Heillä on pitkä koulutus takanaan ja tietävät mitä tekevät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1753
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1169
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1168
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      94
      1019
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      62
      823
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      35
      797
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      734
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      706
    9. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      680
    10. Mitä saat naiselta mies kun

Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p
      Ikävä
      113
      676
    Aihe