Onkos täällä ostovoimaa

mieku

Onkos porukalla haluja kierrellä alennusmyynneissä?
Olin eilen eräässä isossa kauppaketjun myymälässä ja kansaa oli niin että luulin siellä olevan jonkun ilmaisjakelun, suurin osa Suomea on kesälomilla vaan oli kyllä siellä liikkeessä suurin osa varmaankin.
En ole ostanut mitään ja jos kauniit kengät ihan ilmestyy silmieni eteen voi kyllä ostaa jos koko stemmaa.
Osaan jonkun verran uudistella vaatteitani, kun vaan joskus jonkunlainen inspiraatio iskisi, se on vuosi vuodelta enemmän hakusessa.

44

976

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • salomaan saarni

eikä ole tarvettakaan. Pidän huolen siitä, että kaapista löytyy sopiva asu erilaisiin tilaisuuksiin. Käytän vaatteitani vuosia ja se mittojen kurissapitäminen on minusta suurin urakka! Kansallispukuni on valmistettu täsmälleen mittojen mukaan. Sovitan pukua aina silloin tällöin ja siitä tiedän, tarvitaanko pari "nälkäpäivää"!

• Aiheeseen vastaan, enpä ole alessa käynyt, en oikeastaan koskaan asusteitanikaan etsinyt niistä ruuhkista.

Tuo vaatekaappi, kuten sinäkin, yritän pysytellä mitoissa ja juuri eilen tein "mannekiirauksen" peilin edessä vaatekaappini sisällöstä.

Kaikki juhlaan sopivat asuni, yhtä, poikani häihin hankittua, kokoa 36 olevaa juhlahametta, en edes yrittänyt päälleni sovittaa, koska sen hankinta aikana olin surun laihduttama, suorastaan kuihduttama, ja tiedän ettei se koko ollut minun kokoni edes rippikoulu ikäisenä, poikani häissä olin kyllä sen kokoinen. Tuon asun jakku kyllä sopi vieläkin, sitä voin yhä käyttää.

Kun pitää huolen laadusta ja omista mitoista, eipä ole tarvetta vähiä rahoja vaatteisiin.
        Nuo omat mittani kyllä ei kaikkiin 38 kokoihinkaan ole sopivat, liekä eroja kokomitoissakin, ei vain minussa.

• 1943

vielä mahtua kansallispukuuni. Pari nälkäpäivää ei riitä, ehkä ensi keväänä.

• Muumi-iso-Äiti

On sinne aina mentävä, kunhan nuoriso ensin on ostanut itselleen haluamansa.
      En montakaan vaatekappaletta ole silti alennuksesta löytänyt, vaan ihan vanhasta muistista pitää katsella ja ehkä sovitellakin, tuo vartalo kun on muotoaan muuttanut :-)).

• Puettuna

Kesävaatteita ei paljon tule kotimaasta hankittua, saatikka sitten alennusmyynneistä, olen kyllä monesti käynyt 'kaverina' ja 'makutuomarina' mukana ihan kivojakin sieltä joskus löytää.
        Kesällä ei ole niin tarvetta vaatteisin kuin talvella, samoin jalkineet, talvella on oltava jos jonkinlaista, kun nuo talvetkin ovat olleet kovasti vaihtelevia.
        Mielenkiintoista siellä on kuitenkin käydä, luovia ihmismassassa, joskus tapaa tuttuja, ja sehän onkin pitkästä aikaa hienoa saada vaihtaa ajatuksia.
        Mutta hyviä löytöjä jotka siellä liikkuu!!

• koosta 50 alas 42:een

ja nyt pitäisi päästä eroon vaatteista 48-50, 150 kpl,osa käyttämättömiä aikaisemmin minua vaivanneen ostohuuman takia. Nyt ei ostohuumat onneksi enään vaivaa ja riittäisi vähempikin, kun loppujen lopuksi käytin vain osaa.

• pullero

Alennusmyynneissä tulee vain paha mieli vaikka olisi rahaakin millä ostaa. Jäljellä oleva tavara on kokoa 32-36 tai xs-s tai ehkä "kutistunut" 38 tai m. Silloin kun minä olin nuorempi ja pieni vaatteet olivat suuria. Tuntuu että aina on väärän kokoinen.

• mieku
        pullero kirjoitti:

Alennusmyynneissä tulee vain paha mieli vaikka olisi rahaakin millä ostaa. Jäljellä oleva tavara on kokoa 32-36 tai xs-s tai ehkä "kutistunut" 38 tai m. Silloin kun minä olin nuorempi ja pieni vaatteet olivat suuria. Tuntuu että aina on väärän kokoinen.

Niinä päivinä kun minä liikun rekkien välissä ja haen jotain kokeilumielessä, ovat kutistettu minimikokoon, ennen mahtui 40 ja pitää olla 42, keljuimmassa tapauksessa 42D, en kyllä ymmärrä ketä ne numerot palvelee.(Nauru)

• Pirkko3
        mieku kirjoitti:

Niinä päivinä kun minä liikun rekkien välissä ja haen jotain kokeilumielessä, ovat kutistettu minimikokoon, ennen mahtui 40 ja pitää olla 42, keljuimmassa tapauksessa 42D, en kyllä ymmärrä ketä ne numerot palvelee.(Nauru)

Minä tarvitsisin kylpyhuoneeseen uuden nurkkahyllyn,,,tuota tuota, jos ne on kutistettuja niin sitä ei voi ruuvata sitten kattoon ja lattiaan.
        Täytynee mennä ensin vain kyselemään.
        Kerron sitten kun löydän mistä saa ;-))

• haluton

Kartan äärimmilleen vaatteiden hankintaa.
      Vaimo joskus pakottaa siihen.

Kengät on sovitettava itse.

Ei tavaran tarjonta vaan oma tarve ohjaa ostamaan.
      Sama koskee kaikkea muutakin.

Onneksi ja luojan kiitos myös hankkii tekstiilinsä omien, todellisten tarpeittensa, eikä muodin oikkujen mukaan.
      Käsittääkseni hankkii laadukasta, ajatonta ja kestävää.
      Harvoin ja harkiten

Muuta en ymmärrä mutta kortin katto ei ole koskaan tullut vastaan.

• Kulutus/osto

Yritän parhaani mukaan etsiskellä sellaisia vaatteita joista oikeasti tykkään, sen voin löytää kirpputoriltakin tai alennusmyynnistä, en osta nk. varastoon, siltä varalta jos satun tarvitsemaan.
        Nuorempana taisin olla vaatteista enemmän kiinnostunut vaan se aika on jo onnellisesti ohitettu.
        Kasvaa se järjen käyttö iän myötä onneksi, vaan joskus menen uteliaisuuttani katselemaan mitä tarjotaan.
        Nyt eläkkeellä on kiva itsekin laittaa ja uudistaa pienillä konsteilla esim hameita.

• huvikseni****

Käyn kiertelemässä ja katselemassa, ihan huvikseni. Jos on tarvetta ja sopiva vaate sattuu kohdalle, ostan. Nyt etsin sateenpitävää laadukasta ulkoilupukua. Odotan yleensä alen loppurysäystä jolloin sopiva saattaa löytyä todella halvalla.
      Jalkineet ostan aina poistomyynnistä 50% alella. Saan laatujalkineita mitä ei muuten olisi varaa ostaa.

• mieku

Minun on pakko ostaa kenkäni Instrusta tai jostain muusta missä myydään tukevia 'teoksia', kyttään viikottain aina poistolaatikot.
        Niillä kun on sitä lähtöhintaa niin pirusti.
        Olen ollut hyvä onninen ja saanut kestäviä jalkineita, liikkeisiin kiva poiketa kun jo tuntevat minut nuukailijan.

• Runo ja tanssityttö
        mieku kirjoitti:

Minun on pakko ostaa kenkäni Instrusta tai jostain muusta missä myydään tukevia 'teoksia', kyttään viikottain aina poistolaatikot.
        Olen ollut hyvä onninen ja saanut kestäviä jalkineita, liikkeisiin kiva poiketa kun jo tuntevat minut nuukailijan.

Ostin aidot tanssikengät, kauniit, korkeilla piikkikoroilla ja olenpa niistä ylpeä.

Niitä kun ei osteta joka kauteen erikseen, ovat kalliita mokomat. Mutta niillä on mahtavaa pyörähdellä ja piikkikorkoisilla kengillä tanssiessa asentokin säilyy ryhdikkäänä, nilkatkin saavat kauniin muodon ja sehän meissä naisissa on, pitää yrittää esiintyä edukseen kaikissa tilanteissa.

Åke Blomqvist aikoinaan jo painotti hyvien, kauniiden ja korkeakorkoisten kenkien merkitystä tanssiessa ja tanssi asennossa, ryhdissä.

Kokeilkaapa korkokenkiä, selkäkin suoristuu kummasti.

• 1946
        Runo ja tanssityttö kirjoitti:

Ostin aidot tanssikengät, kauniit, korkeilla piikkikoroilla ja olenpa niistä ylpeä.

Niitä kun ei osteta joka kauteen erikseen, ovat kalliita mokomat. Mutta niillä on mahtavaa pyörähdellä ja piikkikorkoisilla kengillä tanssiessa asentokin säilyy ryhdikkäänä, nilkatkin saavat kauniin muodon ja sehän meissä naisissa on, pitää yrittää esiintyä edukseen kaikissa tilanteissa.

Åke Blomqvist aikoinaan jo painotti hyvien, kauniiden ja korkeakorkoisten kenkien merkitystä tanssiessa ja tanssi asennossa, ryhdissä.

Viimeksi oon ostanut kävelykengät joskus 4- 5 vuotta sitten, juhlakengät ostin 14 vuotta takaperin, samoin työsaappaat.
        Ostan vaan kestäviä kenkiä, onneksi löysin kotimaisen valmistajan jonka kengät kestävät ja hinta on kohtuullinen laatuun nähden.
        Vaikka ne pitää tilata netin kautta tehtaalta, niin on niissä vaihto oikeus jos eivät sovi.
        Kun on sama valmistaja ja kun kerran löytää oikean koon ei tarvii vaihtaa.

• 1943
        Runo ja tanssityttö kirjoitti:

mieleeni, että tanssilavoilla myydään tanssikenkiä. Eivät ole kovin korkeilla koroilla varustettuja. Minkälaiset kengät ovat parhaat tanssiessa?

• korkealla korolla.
        1943 kirjoitti:

mieleeni, että tanssilavoilla myydään tanssikenkiä. Eivät ole kovin korkeilla koroilla varustettuja. Minkälaiset kengät ovat parhaat tanssiessa?

Myyjänä Tanssi tähtien kanssa ohjelman pukusuunnittelija.

Kaikki suosittelevat naisen jalkaa kaunistamaan korkeaa korkoa, sellaiset ostin, koska sellaisilla olen aina tanssinut.
        Ehdottomasti parhaat on korkeat korot, minulle, mutta sekin on ihan omasta tyylistä ja tykkäämisestä kiinni kuten muukin pukeutuminen.

Ps. Tämä kenkämyyjä myy myös tanssiaispukuja ja asusteita...hän kun suunnittelee juhlapukuja, ilta-asuja yms.... ja maksavat kyllä kengät aika paljon, kun ostaa hyvät, joita ei tarvitse heti vaihtaa.

• Halvalla sai;)
        mieku kirjoitti:

Sattuipa vuosia sitten,piti saada pikku kengät pikkujouluihin.Kiertelin monet kaupat, kun sääs sattuupi olemaan onkelma jalat.No sitten lysin halpa korista mieleiseni pikku mustat eikun numeroa tarkastamaan nun:oli 41 eipä huolta otan nämä;)Pitihä niihi laitella täytettä et kestivä jalassa;) MUT KUN

• Pakko pidätellä ostovoimaansa, kun kaapit pursuaa ennestään liikaa tavaraa, jota tyttäret nyt aika ajoin myyvät kirpputoreilla. Tosin sitten omista pursuavista vaatekomeroistaan tyttäret ujuttavat ovelasti liikoja ihanuuksiaan jälleen minun kaappeihini, joten ainainen runsauden pula kaapeissani jatkuu ja jatkuu. :) Äiti ja kaksi tytärtä, se tietää vaatteiden kierrätystä kaapeista kaappeihin. Sama kaikkia miellyttävä vaate on saattanut kiertää jo kahdesti koko kierroksen. :)
      Ja kun uuttakin joskus tekee mieli, niin runsauden pula ei lopu ikinä.

• 1943

enemmänkin myyntivoimaa. Turhaa tavaraa voisin mennä myymään kirppikselle. Olen päättänyt ostaa uusia vaatteita vasta sitten, kun olen hieman keventynyt. Aikaa on, joten voin korjailla vanhoja. Juuri nyt en tarvitse mitään.

• Samaa kokoa

aikamme kierrätettyä siistitään ja viedään kirpparille, joskus nauretaan oikein makeasti kun muistellaan että kummankos kolttu tai kengät sinne vietiin.
        Nyt kun on ollut pari viikkoa pöytä varattu, en myyty jo vanhat kukkaruukutkin.
        Sitten vaan alennusmyynteihin, jos nyt innostumme.
        Hyvin harvoin ostan mitään 'täysihintaista'

• Silmälasipäinen
        Samaa kokoa kirjoitti:

aikamme kierrätettyä siistitään ja viedään kirpparille, joskus nauretaan oikein makeasti kun muistellaan että kummankos kolttu tai kengät sinne vietiin.
        Nyt kun on ollut pari viikkoa pöytä varattu, en myyty jo vanhat kukkaruukutkin.
        Sitten vaan alennusmyynteihin, jos nyt innostumme.
        Hyvin harvoin ostan mitään 'täysihintaista'

Pitänee vierailla Instrumenttariumissa tulevalla viikolla, sieltä kun tuli oikein mainos kotiin kannettuna, joskos vaikka uudet lasit tässä.
        Onhan se mukavaa kun on kahdet rillit voi vaihdella, kun entiset kuumenee, niin jäähtyneet nenälle, näin!

• saiskohan
        Silmälasipäinen kirjoitti:

Pitänee vierailla Instrumenttariumissa tulevalla viikolla, sieltä kun tuli oikein mainos kotiin kannettuna, joskos vaikka uudet lasit tässä.
        Onhan se mukavaa kun on kahdet rillit voi vaihdella, kun entiset kuumenee, niin jäähtyneet nenälle, näin!

sana varsinaises merkikykses vierailla instussa.Ihan näön vuoks`` ei ulko,vaan silmien takia.Ettei ihan kaikkeen hairahtuisi.Ois pieni kontrolli;)Jos sais vaik yhet.HALVALLA.

• mieku
        saiskohan kirjoitti:

sana varsinaises merkikykses vierailla instussa.Ihan näön vuoks`` ei ulko,vaan silmien takia.Ettei ihan kaikkeen hairahtuisi.Ois pieni kontrolli;)Jos sais vaik yhet.HALVALLA.

Menet vaan kerrot että haluat kokeilla, sehän on palvelua, mulle ainakin on oltu hyvin ystävällisiä aina. Eivät he varsinaisesti minua tunne vaan tietävät miksi poikkeilen, se on aina pitkä prosessi, joskus löytyy helpolla.
        Sisälle vaan sieltä ne jalkinehyllyt erottuu jo kaukaa.

• Käsittämätön ilmiö!

Elämäni sulostuttajalla on merkillinen tarve tekstiilisulkeisiin.

Ei hän alennusmyynteja kiertele mutta muuten täytyy vuodessa pari kertaa lähteä johonkin hypistelemää rättejä.
      Tai ainakin se on osasyynä.

Hulluinta koko asissa on että itse ostokset jäävät vaivannäköön nähden hyvin vähäisiksi.
      En löydä logiikkaa.

Olen muutaman kerran sanonut että jos mielesi tekee ja varsinkin jos tarvitset jotain näkemääsi, niin osta tuplaten aikomasi määrä.
      Jatkuvasti toistuu tilanne jossa hän harmittelee että "olis pitäny ottaa tää vihreenäkii" ja vastaava.
      Ei ikäihminen enää opi.

Ymmärrettävistä syistä en ole ollut noissa mukana pariinkymmeneen vuoteen.
      Hyvä näin!

Yhteisillä matkoillakin yritän luistaa tilanteista mutta eihän se aina onnistu.
      Ohi kulkiessa ottaa rättikaupan lasioven läpi sihdin ja sinne.
      Rupee rätit heiluman ja myymäläetsivät kiinnostumaan!

Yhteistä meille kuitenkin on muslimimaiden basaarien inhoaminen.

• alitajunnan markkinat

Kaikki on tarkoituksella järjestetty. Eikä me varmaan oikein tiedetä kuinka syvälle ihmiseen nämä asiat luotaavat.

Naisille on tarkoitettu juuri se, mitä on tarjolla. Joittenkin kohdalla ei villit hevosetkaan saa heitä pysymään poissa. Kaapit on pullollaan hintalappuineen käyttämättömiä vaatteita ja uusia hankitaan.

Meille miehille taas jouluostokset on suurin stressinaiheuttaja. Tästä on tutkimusta. Naisille se on nautinto.

Mutta: asiaa pitää vastustaa. Se on totta.

• mieku
        alitajunnan markkinat kirjoitti:

Kaikki on tarkoituksella järjestetty. Eikä me varmaan oikein tiedetä kuinka syvälle ihmiseen nämä asiat luotaavat.

Naisille on tarkoitettu juuri se, mitä on tarjolla. Joittenkin kohdalla ei villit hevosetkaan saa heitä pysymään poissa. Kaapit on pullollaan hintalappuineen käyttämättömiä vaatteita ja uusia hankitaan.

Meille miehille taas jouluostokset on suurin stressinaiheuttaja. Tästä on tutkimusta. Naisille se on nautinto.

Mutta: asiaa pitää vastustaa. Se on totta.

Mieheni lähti mukaan jos hän sai minulta luvan mennä aivan toiseen kulmaan liikkeessä, jossain rekkien takan hän sitten odotteli hattu kourassa.
        Vaan kun naisten vaatteita ja kenkiä on moninkertaisesti miesten tarvikkeisiin nähden, värejä kuoseja malleja, eri tarkoituksiin, ei se ole naisillekaan niin mahdottoman helppoa. Pahinta on se kun nappaat jonkun tutun numeron ja sitten se on joko pieni, mutta voi olla suurikin, harvemmin kyllä niin päin, myyjää ei mailla halmeilla, siinä sitten kantelet omat vaatteet ja ryntäilet hakemaan uutta asustetta.
        En jaksa ymmärtää kun teettävät ulkomailla vaatteet suomalaiseen kroppaan, miksi ei ole valvontaa numerokoolla??
        Joskus jotkut koot heittää aivan mielettömästi, mittaa vaikka puserosta olkasauman voi olla M ja XL koossa saman mittainen sauma siinä sitten jää minulta ainakin vaate kauppaan.

• tervanjuontia
        mieku kirjoitti:

Mieheni lähti mukaan jos hän sai minulta luvan mennä aivan toiseen kulmaan liikkeessä, jossain rekkien takan hän sitten odotteli hattu kourassa.
        Vaan kun naisten vaatteita ja kenkiä on moninkertaisesti miesten tarvikkeisiin nähden, värejä kuoseja malleja, eri tarkoituksiin, ei se ole naisillekaan niin mahdottoman helppoa. Pahinta on se kun nappaat jonkun tutun numeron ja sitten se on joko pieni, mutta voi olla suurikin, harvemmin kyllä niin päin, myyjää ei mailla halmeilla, siinä sitten kantelet omat vaatteet ja ryntäilet hakemaan uutta asustetta.
        En jaksa ymmärtää kun teettävät ulkomailla vaatteet suomalaiseen kroppaan, miksi ei ole valvontaa numerokoolla??
        Joskus jotkut koot heittää aivan mielettömästi, mittaa vaikka puserosta olkasauman voi olla M ja XL koossa saman mittainen sauma siinä sitten jää minulta ainakin vaate kauppaan.

Semmosta on parisuhde-elämä. Naiset valittaa kun jalkapalloa pitää kestää. :)

• mieku kirjoitti:

Ikäni teollisuudessa toimineena olen hämmästellyt tuon hypistelyn helkutin huonoa hyötysuhdetta!

Karmeasti aikaa ja vaivaa niukkojen tulosten vuoksi.

Kun minä kävelen pullo- tai muuhunkin kauppaan niin tehokkuuteni on mammoihin verrattuna monikymmen- etteikö jopa satakertainen!

• alitajunnan markkinat
        mieku kirjoitti:

Vain naisen aivokurkiaisella voi asiaa ymmärtää. Minä olen yrittämättä ymmärtää suuren osan aikaa, mietin omia asioitani. En kyllä menekään kauppoihin ihan helposti.

Kompromissinä meillä on semmoinen tapa, että minä vien ja nainen vikisee. Venemessuille ja autonäyttelyihin.

• NauravainenNainen
        laiska-lasse kirjoitti:

Ikäni teollisuudessa toimineena olen hämmästellyt tuon hypistelyn helkutin huonoa hyötysuhdetta!

Karmeasti aikaa ja vaivaa niukkojen tulosten vuoksi.

Kun minä kävelen pullo- tai muuhunkin kauppaan niin tehokkuuteni on mammoihin verrattuna monikymmen- etteikö jopa satakertainen!

Kiitos nauruhetkestä, kyllä ovelasti vetäsit huumoria!!

• mieku
        alitajunnan markkinat kirjoitti:

Vain naisen aivokurkiaisella voi asiaa ymmärtää. Minä olen yrittämättä ymmärtää suuren osan aikaa, mietin omia asioitani. En kyllä menekään kauppoihin ihan helposti.

Kompromissinä meillä on semmoinen tapa, että minä vien ja nainen vikisee. Venemessuille ja autonäyttelyihin.

Tämä on saanut hienoja kommentteja, naurua ei koskaan ole liikaa.
        Hienoa ja mukavia kielen taitajia!! ..
        Kiitos lisä ei ole pahitteeksi.

• miehiltä
        mieku kirjoitti:

Tämä on saanut hienoja kommentteja, naurua ei koskaan ole liikaa.
        Hienoa ja mukavia kielen taitajia!! ..
        Kiitos lisä ei ole pahitteeksi.

puuttuu se aivokurkiainen kokonaan, ja miehet ajattelevat vain toisella aivopuoliskolla, mutta naiset molemmilla. Opiskeluajoista on jo niin kauan, että en ole varma. Sanokaa, jos olen väärässä.

• jamiksi?

Ei ole tarvinnut ryntäillä koskaan alennusmyynteihin.
      Tuskin koskaan ryntäilenkään.
      Minulla on tasokkaita vaatteita joita ei alennusmyynneistä löydä.
      kiinalaisen reikäsandaalien koko on 40 pitäis olla 37,38. Kiinassa tehtyjä rättejä kaikki jotka ei pidä ryhtiään eikä kokoaan.

• Kaupoissa kävijä

Että edes joku suomalainen poikkeaa ostoksille vaikka alennusmyynteihin, tuvat on täynnä tavaraa, katot seinä ja vaikka mitkä joku elää ja elättää aikamoista joukkoa tekemällä kauppaa

• Atolfia

huomannut.Vaatteet ovat tosi riepuja, heti uutuudeltaan aivan surkeita.

Varsinaisesti en etsi alennusmyynneistä vaatteita, mutta olin viikolla aivan muissa asioissa liikkeellä ja eksyin ohimennen joihinkin vaateliikkeisiin.

Kokeilin joitakin pleisereitä, mutta mitat ovat aivan hullunkurisia. Kokoni on pysynyt kautta aikojen samanlaisena, mutta numerot eivät pidä alkuunkaan paikkaansa. Numero, jota olen käyttänyt, ei mene alkuunkaan kiinni. Isompikin numero samalla tavalla, vaikka hartiat ovat liian leveät.

Parempi on mennä merkkituotekauppaan, jos hyvää haluaa. Kalliitahan niissä vaatteet ovat, mutta klassisena mallina kestävät vuosia.

• ikäluokallahan,

noin niin kuin yleisesti ottaen, ostovoimaa onkin, siitä nakyy jo mainostuksessakin oireita.

Eiköhän alessa käydä yleensä tuhlaamassa , "kun saa niin halvalla", mitä sitten saakin, tai sitten ei.

• Riskiostajan

Ostetaan vaan kun se voi käydä tai voi tykätä tästä, ja mitäs siihen sanot, vauhti vaan yltyy.
        Eräs ystävättäreni äiti oli oikea hamsteri taitaa vieläkin olla markka-ajan hintalapuilla varustettuja ostoksia, eikä ne ole alennuksista vaan ihan vaan kun hän huomasi kauniin vaatteen, olihan se ostettava, mutta sitten ei muistanutkaan tarjota niitä ostettuja tutuille..että onhan meitä.

• 10penninen
        Riskiostajan kirjoitti:

Ostetaan vaan kun se voi käydä tai voi tykätä tästä, ja mitäs siihen sanot, vauhti vaan yltyy.
        Eräs ystävättäreni äiti oli oikea hamsteri taitaa vieläkin olla markka-ajan hintalapuilla varustettuja ostoksia, eikä ne ole alennuksista vaan ihan vaan kun hän huomasi kauniin vaatteen, olihan se ostettava, mutta sitten ei muistanutkaan tarjota niitä ostettuja tutuille..että onhan meitä.

Eikös osakkeiden osto olisi tässä iässä muotia, jotain uutta jotain vanhaa ja osakerahastoon loput miljoonat

• mieku
        10penninen kirjoitti:

Eikös osakkeiden osto olisi tässä iässä muotia, jotain uutta jotain vanhaa ja osakerahastoon loput miljoonat

Nyt on sunnuntai ja aikaa hyvin toimia kalkulaattori apunaan, osakkeet kun on niitä 'eläviä' rahoja, milloin maksavat enemmän milloin vähemmän. Voihan sitä aloittaa jo tässä aamukahvin ääressä pohdinnan, onhan niissä jotain rahallista kokoa niissäkin, sopivat ilman sovitusta

• Aatamin entinen vaimo
        mieku kirjoitti:

Nyt on sunnuntai ja aikaa hyvin toimia kalkulaattori apunaan, osakkeet kun on niitä 'eläviä' rahoja, milloin maksavat enemmän milloin vähemmän. Voihan sitä aloittaa jo tässä aamukahvin ääressä pohdinnan, onhan niissä jotain rahallista kokoa niissäkin, sopivat ilman sovitusta

Nyt vaan kirppikselle kaikki ylimääräinen ja sitten börssiin.
        Aletaan oikein börssihai kilpailu!
        (Tämä on vitzi)

• Stylisti Sysmästä
        mieku kirjoitti:

Ensimmäisenä kalkulaattori käteen.
        Minä juon kahvit parvekkeella nauttien aamusta.
        luen ääneen Kahil Gibranin Ajan Virtaa ääneen.
        Syön maustamatonta joghurttia ja mysliä.
        Poltan savukkeen nautinnollisesti kun ei ole ketää kärkkymässä silmät vihasta leiskuen.
        Avaan sieluani tälle päivälle.
        Ihana tämä yksi elämä mikä kulkee kuklkuaan.
        Voi loppua jo huommenna ken tietää siksi nautin.

• mieku
        Stylisti Sysmästä kirjoitti:

Ensimmäisenä kalkulaattori käteen.
        Minä juon kahvit parvekkeella nauttien aamusta.
        luen ääneen Kahil Gibranin Ajan Virtaa ääneen.
        Syön maustamatonta joghurttia ja mysliä.
        Poltan savukkeen nautinnollisesti kun ei ole ketää kärkkymässä silmät vihasta leiskuen.
        Avaan sieluani tälle päivälle.
        Ihana tämä yksi elämä mikä kulkee kuklkuaan.
        Voi loppua jo huommenna ken tietää siksi nautin.

Kyllä se oli vain hetken mielijohteesta virtaavaa mielikuvitusta.
        Kaikessa rauhassa söin aamupalani ja nautin kahvia istuen terassillani, säälivä katse silmissäni, viimeöinen rankkasade oli suorastaan raadellut kukkaseni.
        Tuo kirjoitus oli kyllä aivan mielen kohennukseksi, sanotaanhan että kun oikeasti toivoo ja haluaa jotain niin usko siihen auttaa. Eli tilaus parempaan on kehitelty...harkiten

• työttömyyseläkeläinen

Otsikkoa sivuten.
      Tämän vuoden puolella, varotoimista huolimatta, voimasta on kadonnut noin 100000E.

Tarttis varmaan ryhtyä katelemaan ALEja?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      180
      10380
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3555
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      54
      3301
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      64
      2875
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      207
      2243
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      116
      2203
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2033
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1638
    9. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1456
    10. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1386
    Aihe