Ton niminen se uusi kirkkokunta on ja perusarvot tuossa:
http://helsinki.nokiamissio.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=428&Itemid=1
Herrat kehuu Lakelandin oppia ja lähtevät nyt kiertämään maatamme joten eiköhän kohta Suomessakin ruumiita herätellä.
http://tampere.nokiamissio.fi//index.php?option=com_content&task=view&id=374&Itemid=1
Suuri osa uusista kirkkolaisista on helluntailaisia joko entisiä tai sitten ollaan molempia.
Helluntailaisilla kun on aina ollut tapana kuulua useampaankin lahkoon samaan aikaan ja osa helluntailaisista on myös luterilaisia.
Myös helluntailaisten suurin vaikuttaja R.Ruotsalainen lienee jo aika lähellä uuden kirkon Lakelandilais-oppeja kuolleista herätyksineen.
Onkohan helluntaiseurakunnilla itsellään mitään arviota oikeista jäsenmääristään ja siitä mikä osa jäsenistä istuu monessa lahkossa?
Itse veikkaisin että pelkästään helluntailaisia ei ole kuin korkeintaan 15000.
Nokia Missio Church
36
1335
Vastaukset
- PakanainHuuto
olemaan vaikea pala helluntailaisille.
"Kaste. Henkilö, joka julkisesti tunnustaa uskonsa Jeesukseen, voidaan tarvittaessa kastaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Lapset voidaan kastaa tai siunata. Kaste yhdistää Jeesukseen ja seurakuntaan, joka on Jumalan perhe. Apt. 2:38-39."
Tässä annetaan nyt mahdollisuus myös vauvakasteeseen? Miten tullaan suhtautumaan siihen, että vauvakaste yhdistää lapsen heti seurakuntaan, mutta siunaus ei.
Vai mitä tuo tarkoittaa?
" Lapset voidaan kastaa tai siunata. Kaste yhdistää Jeesukseen ja seurakuntaan, joka on Jumalan perhe." - ongelmia.
Niille tulee vielä ongelmia tuon kastenäkemyksen kanssa. Vapaakirkko yritti aluksi ihan samaa linjaa, mutta pian uskovien kaste voitti ja lapsikasteesta luovuttiin. Niin käy nokialaistenkin kanssa, ja se tuskin sujuu ilman skismaa.
- hurmahenki
Niin mikä oikeastaan on pointtisi siitä kuolleitten herättämisessä. Jeesus herätti Lasaruksen, Paavali herätti kuolleista sen joka nukahti kesken kokouksen ja tippui ikkunalta maahan. Kuolleitten herättäminen on itse asiassa käsky Jeesukseltä:
Matt10:7. Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle.'
8. Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.
Nykyään kuolleita herätetään jatkuvasti esim Afrikassa, Kiinassa ja eri puolilla maailmaa. Länsimaissa on vaan asian suhteen enemmän epäuskoa, mutta eiköhän tilanne tule muuttumaan. Niin ja siellä Lakelandissakin tosiaan on herätetty kuolleita.
Eli kuolleitten herättäminen kuuluu ihan normaaliin krisitilliseen elämään. Sairaitahan on Suomessakin paljon parannettu Jeesuksen nimessä.- kuolleita?
Vai on Lakelandissa herätetty kuolleita? Lisätietoa? Lääkärien, patologien ym. viranomaisten vahvistukset asialle? Jos sellaista tapahtuisi, niin johan se olisi Jumalan ihme.
- hurmahenki
kuolleita? kirjoitti:
Vai on Lakelandissa herätetty kuolleita? Lisätietoa? Lääkärien, patologien ym. viranomaisten vahvistukset asialle? Jos sellaista tapahtuisi, niin johan se olisi Jumalan ihme.
Mua ei tippaakaan kiinnosta se uskotko asioihin joita tapahtuu Lakelandissa ja varsinainen pointtini oli ettei ole harhaoppista herättää kuolleita vaan päinvastoin, se on hyvin Raamatullista.
- pakanainhuuto2
"Pappeus. Jokainen uskova on pappi: kutsuttu kertomaan Jumalan teoista. Tehtävät seurakunnassa määräytyvät Jumalan antamien lahjojen perusteella. Seurakunta kutsuu, valtuuttaa ja siunaa työntekijänsä. Heidän tehtävänään on varustaa jokainen toimimaan; seurakunnan jäsenyyshän on elävää yhteyttä seurakuntaan, sen rakentamista.1 Piet. 2:9."
Tässä pappeusasiassa ei näy kieltoa naispapeille!
Siis naisetkin pääsevät evankelioimaa Jumalan sanaa.Koiviston kirkossa on sukupuolten välinen tasa-arvo toisin kuin helluntailaisilla tai käytännössä myös luterilaisella kirkolla.
Eiköhän todékin voisi liittyä nokialaisiin niin ylenisi samantien papiksi.- pakanainhuuto2
Pe.ku kirjoitti:
Koiviston kirkossa on sukupuolten välinen tasa-arvo toisin kuin helluntailaisilla tai käytännössä myös luterilaisella kirkolla.
Eiköhän todékin voisi liittyä nokialaisiin niin ylenisi samantien papiksi.että liittyisi Nokia-kirkkoon ja sitten mentäisiin kuulemaan hänen saarnojaan, eiks jeh?
pakanainhuuto2 kirjoitti:
että liittyisi Nokia-kirkkoon ja sitten mentäisiin kuulemaan hänen saarnojaan, eiks jeh?
että mielenkiinnosta menen varmasti paikalle jos tuo visio toteutuu.
Pahasti pelkään että todén paasaukset ajautuisivat kuitenkin alkuperäisestä aiheesta johonkin puutarhapuolelle tai puussa kiipeilyihin.- pakanainhuuto2
Pe.ku kirjoitti:
että mielenkiinnosta menen varmasti paikalle jos tuo visio toteutuu.
Pahasti pelkään että todén paasaukset ajautuisivat kuitenkin alkuperäisestä aiheesta johonkin puutarhapuolelle tai puussa kiipeilyihin.loppujen lopuksi kuulemme uusimmat reseptit puutarhapuolen antimiin ja elonkorjuu aika on lähestymässä joten ilmasipulin ja leijutomaattien talvehtimisestakin saamme varmasti kuulla.
Voidaan mennä kimppakyydillä mun autolla, mä maksan bensat. pakanainhuuto2 kirjoitti:
loppujen lopuksi kuulemme uusimmat reseptit puutarhapuolen antimiin ja elonkorjuu aika on lähestymässä joten ilmasipulin ja leijutomaattien talvehtimisestakin saamme varmasti kuulla.
Voidaan mennä kimppakyydillä mun autolla, mä maksan bensat.Koukkaat sitten vaan tätä kautta.
Mulla ei olekaan vähään aikaan ollut tilaisuutta nauttia siitä että joku toinen kuskailee.
todékin voisi tehdä matkan samalla kyydillä vaikka takapenkillä vai olisko liian raskasta kuunnella koko päivä sen paapatusta.- PakanainHuuto
Pe.ku kirjoitti:
Koukkaat sitten vaan tätä kautta.
Mulla ei olekaan vähään aikaan ollut tilaisuutta nauttia siitä että joku toinen kuskailee.
todékin voisi tehdä matkan samalla kyydillä vaikka takapenkillä vai olisko liian raskasta kuunnella koko päivä sen paapatusta.silakkakorin evääksi, niin kyllä hän nielaistessa ainakin olisi hiljaa.
- todé
PakanainHuuto kirjoitti:
silakkakorin evääksi, niin kyllä hän nielaistessa ainakin olisi hiljaa.
Kas, kun en ole huomannut tätä ketjua aikaisemmin. Oletteko jo lähteneet reissuun?
todé kirjoitti:
Kas, kun en ole huomannut tätä ketjua aikaisemmin. Oletteko jo lähteneet reissuun?
mihinkään lähdetä.
Odotellaan sinun päätöstä ja mikä se on...alatko papiksi?- todé
Pe.ku kirjoitti:
mihinkään lähdetä.
Odotellaan sinun päätöstä ja mikä se on...alatko papiksi?En ala. Pysyn helluntaikirkossa, jossa voisin tietysti olla pastorikin. Mutta pysyttelen mieluimmin ilmasipuli-linjalla.
- pakanainhuuto2
todé kirjoitti:
niin kuin Peku sanoin, odotamme sinua:)
Jos tuo visiointi ei ota tuulta kantaakseen, niin voin lähteä kuskiksi Lappiin tervehtimään ja tukemaan Tomumajaa ja Aslakkia.
Mielelläni ottaisin vielä takapenkille todén viereen istumaan Työmies2, meillä voisi olla kiva matka, varsinkin jos todé suostuisi tekemään meille hyvät eväät. Voisimme siinä autossa lukea raamattua sieltä, täältä...
Työmies2 voisi aloittaa VT:n hirveyksistä ja todé jatkaa UT:n kirjoituksilla, Minä voisin laulaa kesäisiä lauluja " sinisiä, punaisia ruusunkukkia kannan kädessäni, kannan kädessäni, kannan kädessäni...
Peku voisi toimia kartanlukijana. Mulla kun ei ole sitä navigaattoria. pakanainhuuto2 kirjoitti:
Jos tuo visiointi ei ota tuulta kantaakseen, niin voin lähteä kuskiksi Lappiin tervehtimään ja tukemaan Tomumajaa ja Aslakkia.
Mielelläni ottaisin vielä takapenkille todén viereen istumaan Työmies2, meillä voisi olla kiva matka, varsinkin jos todé suostuisi tekemään meille hyvät eväät. Voisimme siinä autossa lukea raamattua sieltä, täältä...
Työmies2 voisi aloittaa VT:n hirveyksistä ja todé jatkaa UT:n kirjoituksilla, Minä voisin laulaa kesäisiä lauluja " sinisiä, punaisia ruusunkukkia kannan kädessäni, kannan kädessäni, kannan kädessäni...
Peku voisi toimia kartanlukijana. Mulla kun ei ole sitä navigaattoria.Minä voisin ottaa vastuun että juomapuolta on reissussa mukana ja voisin istua todén kanssa takapenkillä huolehtien viihdepuolesta ja huutelisin ajoohjeita kun reitinkin tunnen.
- todé
Peku voisi toimia kartanlukijana. Mulla kun ei ole sitä navigaattoria.Työmies2:n kanssa? :-o
En ole koskaan käynyt Pyhätunturia pidemmällä, joten kyllähän tuo matka houkuttelisi. Lanttukukon voisi paistaa evääksi. Poroja kai voi nirhata pannulle matkan varrella, kun kukko loppuu?
Mitenkähän navigaattori löytää Lapin äijien luo? Saattaa mennä virrat solmuun, kun lähemmäksi mennään, niin hurjia juttuja on Tomumaja tuossa lasketellut. - todé
Pe.ku kirjoitti:
Minä voisin ottaa vastuun että juomapuolta on reissussa mukana ja voisin istua todén kanssa takapenkillä huolehtien viihdepuolesta ja huutelisin ajoohjeita kun reitinkin tunnen.
Meinasin äskeiseen viestiini lisätä, että otan kanisterillisen lähdevettä mukaan. Sitä on täältä saatavilla ihan luomuna, ei tarvitsisi ostaa muovin maukuista litkua apseilta.
todé kirjoitti:
Meinasin äskeiseen viestiini lisätä, että otan kanisterillisen lähdevettä mukaan. Sitä on täältä saatavilla ihan luomuna, ei tarvitsisi ostaa muovin maukuista litkua apseilta.
tarjoile vaan tarkoitin parempia aineita.
Minä jo unelmoin että kilisteltäisiin laseja takapenkillä huuhtoen makeita suita eväittesi jäljiltä kertoillen Nätti-Jussin vitsejä.- todé
Pe.ku kirjoitti:
tarjoile vaan tarkoitin parempia aineita.
Minä jo unelmoin että kilisteltäisiin laseja takapenkillä huuhtoen makeita suita eväittesi jäljiltä kertoillen Nätti-Jussin vitsejä.Etkö katso jalkapalloa?
- pakanainhuuto2
todé kirjoitti:
Työmies2:n kanssa? :-o
En ole koskaan käynyt Pyhätunturia pidemmällä, joten kyllähän tuo matka houkuttelisi. Lanttukukon voisi paistaa evääksi. Poroja kai voi nirhata pannulle matkan varrella, kun kukko loppuu?
Mitenkähän navigaattori löytää Lapin äijien luo? Saattaa mennä virrat solmuun, kun lähemmäksi mennään, niin hurjia juttuja on Tomumaja tuossa lasketellut.kerta se toinen minullekin, kun Jyväskylää korkeammalla kävisin.
Ei tarvitse ajaa riivaajia pois kenestäkään, kun niitä ei ole olemassakaan:)
Navigaattoriin laitetaan osoite: Tomumaja ja Aslakki, Lapintie, Lappi. Nuo navigaattorit ovat hyvin viisaita koneita. - pakanainhuuto2
kerta se toinen minullekin, kun Jyväskylää korkeammalla kävisin.
Ei tarvitse ajaa riivaajia pois kenestäkään, kun niitä ei ole olemassakaan:)
Navigaattoriin laitetaan osoite: Tomumaja ja Aslakki, Lapintie, Lappi. Nuo navigaattorit ovat hyvin viisaita koneita.kun Työmies2 tulee palstalle, niin ajattelin että hän sopisi sulle matkaseuraksi.
todé kirjoitti:
Etkö katso jalkapalloa?
ja Epsanja teki juuri maalin mutta nyt pitää kiirehtiä töihin joksikin aikaa.
Kyllä liharuoka ainakin on huuhdottava jollain viinillä ja arkisissa oloissa maidolla.- todé
kun Työmies2 tulee palstalle, niin ajattelin että hän sopisi sulle matkaseuraksi.
Työmies2:n ottaisin mielelläni matkaseuraksi.
Epsanja kuuluu tehneen maalin. Pitäisiköhän mennä katsomaan edes tuo yksi matsin pätkä noita kisoja.. - todé
Pe.ku kirjoitti:
ja Epsanja teki juuri maalin mutta nyt pitää kiirehtiä töihin joksikin aikaa.
Kyllä liharuoka ainakin on huuhdottava jollain viinillä ja arkisissa oloissa maidolla.lähdevettä, viinitilkkaa ja maitoa. Lanttukukon kanssa viini tuskin sopii, mutta poron seuraksi lienee joku viini keksitty?
- pakanainhuuto2
todé kirjoitti:
Työmies2:n ottaisin mielelläni matkaseuraksi.
Epsanja kuuluu tehneen maalin. Pitäisiköhän mennä katsomaan edes tuo yksi matsin pätkä noita kisoja..täytyy mennä vilkaisemaan.
Hyvää Yötä.
Lähden aamusta matkalle, mutta en vielä Lappiin. - pakanainhuuto2
todé kirjoitti:
lähdevettä, viinitilkkaa ja maitoa. Lanttukukon kanssa viini tuskin sopii, mutta poron seuraksi lienee joku viini keksitty?
kovasti, mutta Peku ei voi syödä sieniä, on niin yliherkkä niille.
Kalakukko käy with muikku.
Juomapuoleksi sopii mitä tahansa, mutta ns. kirkkaita.
Poronkäristys? en muista miltä maistuu, se ehkä sopisi sitten perillä. - todé
täytyy mennä vilkaisemaan.
Hyvää Yötä.
Lähden aamusta matkalle, mutta en vielä Lappiin.Hyvää matkaa! Öitä.
- peräkärryyn
Peku voisi toimia kartanlukijana. Mulla kun ei ole sitä navigaattoria.teille kaveriksi? voisi sieltä huudella edes ajo-ohjeita teille.
on kallistunut, että uutta toimintaa ja touhua täytyy jatkuvasti olla, kun ei enää se ihmisten hauskutus käsienläpytysten kera riitä ja anna riittävää huomiota helluntailaiskirkolle..
Eikö siis sielujen voittaminen syntisestä sukukunnasta olekaan enää helluntailaisten päätavoite, vaikka se edelleenkin on Jeesuksen päätavoite..- tallialli
molemmat käy, sekä vauva että uskovien kaste??? Onkohan maailmassa muita näin ajattelevia/toimivia seurakuntia?
- Raamattu kertoo,
että kokonaisia perhekuntia tuli kasteelle. Tuskin silloinkaan on jätetty vauvat kastamatta.
- tallialli
Raamattu kertoo, kirjoitti:
että kokonaisia perhekuntia tuli kasteelle. Tuskin silloinkaan on jätetty vauvat kastamatta.
olipa sitten lapsi tai aikuinen.Eihän tuosta nyt saa selvää.
herätti kuolleista vuonna 1960. Olenko minäkin järvimaalainen?:
1 "Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
2 joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
3 joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
4 mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
5 ON TEHNYT MEIDÄT, JOTKA OLIMME KUOLLEET rikoksiimme, ELÄVIKSI Kristuksen kanssa-armosta te olette pelastetut-
6 ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa",
Nokialaiset saattavat kyllä tehdä turhaa työtä yrittäessään herätellä ja virvoittaa lihaa. Jumala virvoitti minun sieluni eläväksi hengellään:
2. Kor. 4:16
"Sentähden me emme lannistu; vaan vaikka ulkonainen ihmisemme menehtyykin, niin sisällinen kuitenkin päivä päivältä uudistuu."
Kol. 3:10
"ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan."
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2422111- 1881627
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä461282Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad50992- 41816
- 14790
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30771Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21750Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .24735Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46637