Bussimatkojen hinnat nousee +6%, taksien +7%

Köyhis.....

Bussi- ja taksimatkojen hinnat nousevat
1.7.2008 3:07

Hinnankorotusten syynä ovat palkkakustannusten nousu sekä polttoaineiden kallistuminen.

Bussi- ja taksimatkojen hinnat nousevat tänään. Taksimatkat kallistuvat runsaat seitsemän prosenttia ja Matkahuollon myymät bussiliput keskimäärin kuusi prosenttia.

Hinnankorotusten syynä ovat palkkakustannusten nousu sekä polttoaineiden kallistuminen.

Edellisen kerran Matkahuollon myymien bussilippujen hinnat nousivat viime tammikuussa ja taksimaksut viime elokuussa.

5

268

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiskomaton ukkeli

Tuohan nyt on päivänselvä asia, että kun tappiolliset bussi yhtiöt ja liikennelaitokset haluavat parantaa tulostaan, niin kyllä yksi selkeä keino jota tässä voi käyttää on juuri lipputaksojen nostaminen. Ei siinä ole mitään kummallista, näin se toimii.

Kyllä ne siitä huolen pitävät, etteivät nosta hintoja niin paljon, että hinnat pysyvät kilpailukykyisinä yksityisautoiluun nähden.

Jos ei ole varaa matkustaa, käyttäkää jalkojanne tai vaikkapa jotain ilmaista romu polkupyörää. Ei se sen kummempaa ole. Ja talvella vain rytkyjä päälle ettei tule vilu ja pää pipiksi.

• kiskomaton ukkeli

... ja lisään tähän vielä sen että minä paskat välitän moisista korotuksista, ja huristan omalla audi A4:llani ja pöräytän pakokaasut mennessäni köyhien naamalle!!

• juuri niin
        kiskomaton ukkeli kirjoitti:

... ja lisään tähän vielä sen että minä paskat välitän moisista korotuksista, ja huristan omalla audi A4:llani ja pöräytän pakokaasut mennessäni köyhien naamalle!!

Rassukka parka.
        Yksin ilman ystäviä, posota sinä vaan.
        Köyhyyspalsta ainoana ehtoohuvina.
        Otan osaa.

• kiskomaton ukkeli
        juuri niin kirjoitti:

Rassukka parka.
        Yksin ilman ystäviä, posota sinä vaan.
        Köyhyyspalsta ainoana ehtoohuvina.
        Otan osaa.

Mistäs sinä raasu rasa sellaisen ajatuksen sait päähäsi että olen "yksin" ? Kyllä sitä muutakin huvia on mutta kieltämättä näiden valitusvirsien lukeminen on yksi ihan hyvä itsensä hauskutusmuoto.

Näistä kun valtaosa on laiskojen yrittämisen halua vailla olevien tyyppien raapustuksia.

• tässä on
        kiskomaton ukkeli kirjoitti:

kirjoittajana joku joka ainakin omasta mielestään on hengenlahjoiltaan sen verran muita parempi, että tajuaa sen miten kirjoituksen todentuva vaikutus on tärkeämpää kuin se että kirjoitus on suoraan kirjoittajan mielipide tai hänen päättelynsä asioiden tilasta, ja hän sitten nimenomaan provoa pitää tässä suhteessa parempana.
        Minä puolestani olen sitä mieltä että näiden provojen todentuva vaikutus on ainoastaan se että ne, paitsi onnistuvat joitakin loukkaamaan, pidemmän päälle kyllä vaan pilaavat keskustelupaltat karkoittamalla sieltä sellaiset kirjoittajat joilla olisi jotain mielenkiintoisempaa sanottavaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      92
      2147
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      42
      2105
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1845
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1370
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1261
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1151
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1080
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      56
      1023
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      67
      946
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      285
      910
    Aihe