Gallup Mercilon e-pil. käyttäjille

Vastauksia kiitos.

Elikkäs tänään sai reseptin Mercilon merkkisen e-pillereistä. Tänään ostin vaan yhdeksi kuukaudeksi, en vielä uskaltanut ostaa enempää.

Puoli vuotta sitten kokeilin Yasmin pillereitä, mutta otin vaa yhden koska oli niin paha olo ( ei kuitenkaan ylös tullut) mutta ripulia kuitenkin, joten heitin ne pois.

Nyt sit sain nää mercilon, lääkäri sanoi että noi ei ole niin vahvat, eikä tee ehkä helposti pahaa olotta... Nooh katsellaan.. vähän jännittää mutta kuitenkin.

Eli te Mercilon :in käyttäjät, minkälaista on ollut noitten kanssa?
Kokemuksia ?

59

11684

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ökljöjk

Toivottavasti tällä kertaa toimit pillereiden kanssa oikein, etkä lopeta niitä jälleen jonkun naurettavan syyn takia yhden pillerin syömisen jälkeen kuten edellisellä kerralla. Niin ei todellakaan toimita. Pillereitä pitää syödä vähintään 3kk, jotta näet minkälaisia sivuoireita niistä sinulle tulee/jää. Alussa voi olla montakin oiretta, mutta ne menevät yleensä ohi kunhan kroppa pillereihin tottuu. Yhdessä kuukaudessa ei ehdi tottua, saati sitten yhdessä päivässä.

Mercilon ei itselleni sopinut. Tuli päänsärkyä ja ylimääräistä vuotoa. Ennen noita oireita vuodot oli säännölliset ja niukat.

• nercilonia

n. 2 vuoden ajan. oireet: depressio ja lihoi ainakin 10kg. 2kk sen jälkeen kun hän lopetti hän on oma itsensä taas.

• yasmiinin-kukka

Minulla nuo pillerit ei pysy emättimessä, vaan valuu pois. Siksi käytän isompia pillereitä.

• T. 165/52
        nercilonia kirjoitti:

n. 2 vuoden ajan. oireet: depressio ja lihoi ainakin 10kg. 2kk sen jälkeen kun hän lopetti hän on oma itsensä taas.

E-pillerit eivät lihota vaan syödyt kalorit.

• Anonyymi

• mercilonit

mulla on nyt ollu kolme kuukautta mercilonit.. vaikee sanoo vielä tässä vaiheessa miten ne toimii. kiloja ei oo ainakaan tullu lisää, 2lähteny :) (ennen mulla oli yasminelle ja sit yasminit ja lihoin Paljon).
      menkat on runsaammat mut sen mä kestän jos tässä ei muuten tuu mitään ihmeellisiä oireita.
      mikä sopii toiselle ei välttämättä toiselle mutta älä nyt hyvänen aika ensimmäiseen pilleriin jätä! et sä siitä voi viel tietää miten ne sulle sopii..

• käytin

kuus vuotta ja sopi mainiosti..suosittelen..

• meitsiläinen

mulle ei sopinu. Paino nousi vähän, haluja ei ollut tippaakaan. Lisäksi olin koko ajan ärtynyt. Onneksi tajusin lopettaa. En enää vaihtanut pillerimerkkiä kun tuntui ettei mikään sovi. Parempi ilman.

• N.25

Lopetin neljän vuoden jälkeen. Halut olleet kadoksissa viimeiset 2 vuotta, limakalvot todella kuivat, ERITTÄIN ärtynyt ja vittuuntunut kaikesta. Nyt odotellaan josko palautuisin "ennalleen".

• takana.

Eli kaksi levyä olen noita pillereitä synyt noin 6 vuoden pilleritauon jälkeen ja koko ekan levyn ajan oli pientä veristä vuotoa. Ei sitä paljon tullut, mutta just sen verran, että piti olla pikkuhoususuoja 24 h/vrk. Ja koska ennen pillereitä mun menkat kestivät alku- ja lopputiputteluineen yhteensä peräti 12-14 päivää siihen päälle sitten ne pillereistä tulleet tiputtelut, alkoi se ottaa jo vähän päähän.

MUTTA seuraavan levyn aikana ei enää tiputtelua ollut ja kaiken huipuksi menkat kestivät kunnolla vain 1-2 päivää ja sitä ennen 1-2 päivää tiputtelua eli menkat ovat todella lyhyet ja helpot verrattuna entisiin! Menkkojen aikainen alavatsakipu on myöskin pillereiden aikana tosi lievää, josta selviäisin ehkä ilman särkylääkettäkin, mutta varmuuden vuoksi söin ekoina menkkapäivinä muutaman särkylääkkeen, kun en tiedä, kuinka koviksi kivut olisivat tulleet. Mitään muita muutoksia en ole vielä huomannut. Toivottavasti ei tulekaan! Tähän tilanteeseen olen erittäin tyytyväinen!

• Tytti

Itse aloitin kyseisten pillereiden syönnin viikko sitten ja koko viikon nyt särkenyt päätä. Saattaa olla, että elimistöllä menee totutteluun ja siitä johtuu vaiva. Toivottavasti loppuu pääkipu pian tai menee kyllä pillerit vaihtoon! Onko ollut muilla kokemusta päänsärystä sivuoireena ja onko se loppunut jossain vaiheessa?

• tuttu juttu

Itsellä päänsärky kesti enempi vähempi vuoden Mercilonin käytön aikana. Ei siitä kannata pitkään kärsiä.

• avovaimoke

Itse söin Mercilonia kolme kuukautta (se aloituspakkaus, ekat pilsut minulla) ja se riitti. Oireina oli masennus, ärtyneisyys, halut katosivat, limakalvot kuivuivat, pakotusta jaloissa ja käsivarsissa, taukoviikolla päänsärkyä. Vaihdoin Mirelleen ja toistaiseksi mennyt ainakin hyvin, näin neljä kuukautta niitä popsineena.

• tuota..

no mulla oli kauheita päänsärkyjä,myöhemmin raajojen puutumista ja pieniä verenpurkautumia jaloissa,verenkierto ei meinannut pelata yleensäkkään.heitin pillerit syötyäni niitä n10 vuotta!

• mercilonainen

Söin Mercilonia n. 6 vuoden ajan, noin pari viimeistä vuotta säännöllisesti 3 levyä putkeen ja sitten menkat, eli kierto 84 päivää, joista menkkoja 3-4 päivää. Ei masennusta, kuukautiskipuja, välivuotoja, päänsärkyä, haluttomuutta tms. Lihonut olen, mutten tiedä voinko sitä laittaa pillereiden syyksi ;). Eli minulle ihan positiivinen kokemus.

• mercilonainen

siis kierto tietenkin 70 pvä, eikä 84..

• nnaaaaa

söin 2,5v merciloneja ja nyt lopetin 3kk sitten. syinä painon nousu (9kg), päänsäryt, verenpaine nousi pilviin jonka seurauksena näköhäiriöitä ja myös laukasivat migreenin. lääkärin kanssa päätettiin että lopetan, ja nyt asiat pikkuhiljaa paremmin. kävikö vain huono tuuri, en kuitenkaan jaksa enää kelleen suositella.

• akntjyui

Aloitin käyttää mercilon e-pillereitä, elintapani eivät muuttuneet sen jälkeen. Harrastan säännöllistä liikuntaa, n. Tunnin reipas kävelylenkki vähintään 5 kertaa viikossa, suht terveelliset elämäntavat, herkuttelen silloin tällöin. Olen aina syönyt hyvin ja painoni on pysynyt pitkään samassa 49 kg, mutta heti kun aloin näitä pillereitä syömään kiloja alkoi tulla lisää. Olen nyt syönyt 3 kk ja olen lihonut 7 kg! Vaikka olen yrittänyt lisätä liikuntaa ja laihduttaa mutta ei onnistu. Henkilökohtaisiahan nää sivuvaikutukset tietysti on. Niin ja ärtyneisyyttä on ollu kans tosi paljon..

• neiti Näpsä

Itse kyllä ainakin puhun Mercilon-pillereiden puolesta. :) Käytössä ovat olleet minulla kohta kaksi vuotta, ja olen enemmän kuin tyytyväinen! Paino pysynyt kokoajan samana, mielialat eivät ole muuttuneet, limakalvot ovat täysin entisellään, ei ylimääräisiä oireiluja (kuten vatsavaivoja, päänsärkyä).

Mercilonit toimivat minun kohdallani loistavasti, aion jatkaa näillä pillereillä niin kauan kun tuntuvat hyviltä. Ja tällä hetkellä tuntuvat olevan kuin tehnyt minulle.

• Pööpöö

Itse olen syönyt Merciloneja sellaset 2 vuotta ja nyt vasta on alkanut tulla tiputtelua. Pari viikkoa sitten huomasin, että ihan vaaleaa verta oli tullut pari pisaraa, sitä kesti 1-2 päivää ja sitten se katosi. Sitten taas 3 päivän päästä sitä tuli uudestaan, ja taas sen jälkeen ei mitään. Sitä on nyt ollut pari viikkoa ja alkaa niin ärsyttämään, no kuukautisten pitäisi tulla ihan lähipäivinä niin katsoo sitten sen jälkeen. Mutta jos ei mene ohi, niin menen varmaan varmuudeksi papa-kokeeseen, kun en muutakaan keksi. Ei noista pillereistä ennen mitään harmia ole ollut :/
        Seksihalut ei ole mihinkään muuttuneet, onneksi :D Eikä limakalvoille mitään ole käynyt.
        Mutta alkaa vaan tympimään tollanen, onko kellään muulla käynyt tämmöstä pidemmän ajan jälkeen näillä pillereillä?

• ---
        Pööpöö kirjoitti:

Itse olen syönyt Merciloneja sellaset 2 vuotta ja nyt vasta on alkanut tulla tiputtelua. Pari viikkoa sitten huomasin, että ihan vaaleaa verta oli tullut pari pisaraa, sitä kesti 1-2 päivää ja sitten se katosi. Sitten taas 3 päivän päästä sitä tuli uudestaan, ja taas sen jälkeen ei mitään. Sitä on nyt ollut pari viikkoa ja alkaa niin ärsyttämään, no kuukautisten pitäisi tulla ihan lähipäivinä niin katsoo sitten sen jälkeen. Mutta jos ei mene ohi, niin menen varmaan varmuudeksi papa-kokeeseen, kun en muutakaan keksi. Ei noista pillereistä ennen mitään harmia ole ollut :/
        Seksihalut ei ole mihinkään muuttuneet, onneksi :D Eikä limakalvoille mitään ole käynyt.
        Mutta alkaa vaan tympimään tollanen, onko kellään muulla käynyt tämmöstä pidemmän ajan jälkeen näillä pillereillä?

Ihan yleinen sivuvaikutus tuo tiputtelu. Ei se aikaa katso, koska haittavaikutukset alkavat. Itsellä alkoi Mercilonin kanssa vuoden käytön jälkeen ongelmat.

Klamydiatestin tekevät todennäköisesti ja sitten kokeillaan toista merkkiä. Jos siis tuo vaiva ilmaantuu useammankin kerran. Yhdestä kerrasta ei lääkärille kannata edes lähteä, mutta toistuvammasta ilmiöstä sitten.

• Pööpöö
        --- kirjoitti:

Ihan yleinen sivuvaikutus tuo tiputtelu. Ei se aikaa katso, koska haittavaikutukset alkavat. Itsellä alkoi Mercilonin kanssa vuoden käytön jälkeen ongelmat.

Klamydiatestin tekevät todennäköisesti ja sitten kokeillaan toista merkkiä. Jos siis tuo vaiva ilmaantuu useammankin kerran. Yhdestä kerrasta ei lääkärille kannata edes lähteä, mutta toistuvammasta ilmiöstä sitten.

Olet ihan oikeessa, hermostun vaan helposti jos jotain kummallista tapahtuu. Jos se nyt tekee tätä useamman kerran, niin kokeilen sitten vaihtaa merkkiä jos loppuis :)
        Tuli parempi olo, kun sain kuulla että on ihan normaalia, saan yöllä nukuttua taas :D

• Höm

Mä aloitin mercilonin syönnin noin vuosi sitten. Ensimmäisenä kuukautena oli tiputtelua, ja seksihalut ovat myös olleet vähän pienemmät. Kuukautiset lyhenivät kuitenkin, seitsemästä päviästä jopa neljään, evätkä ne ole yhtään runsaatkaan, joten siitä olen onnellinen! Pillerit näyttivät myös auttavan lievään akneeni joka katosi yhtäkkiä, eikä iho-ongelmia ole ollut nyt melkein vuoteen. Kuukautiskivut myös vähenivät. Eli minulle mercilon on sopinut erittäin hyvin.

• kysyvä?

Eli kysäsen nytte, mulla on tällänen tilanne, että aloitin mercilon-tabletit pari kuukautta sitten, olen siis syönyt niitä kaksi liuskaa. Nyt odottelen tyhjennysvuotoa eikä sitä näy? Kysyisin onko mahdollisuus olla raskaana, kun ensimmäisellä viikolla, liuskan toinen pilleri myöhästyi, olin edellisenä päivänä ottanut pillerin 12 päivällä ja seuraava pilleri tuli otettua 23 illalla. Tosin pilleri ei myöhästynyt yli 12 tuntia.. Mutta on hieman epävarma olo kun ei ole vielä tyhjennysvuotoa tullut? viimeksi vuoto alkoi heti pillerin lopettamisesta seuraavana päivänä ja nyt on jo kolmas päivä menossa... ?

• sillä se
        kysyvä? kirjoitti:

Eli kysäsen nytte, mulla on tällänen tilanne, että aloitin mercilon-tabletit pari kuukautta sitten, olen siis syönyt niitä kaksi liuskaa. Nyt odottelen tyhjennysvuotoa eikä sitä näy? Kysyisin onko mahdollisuus olla raskaana, kun ensimmäisellä viikolla, liuskan toinen pilleri myöhästyi, olin edellisenä päivänä ottanut pillerin 12 päivällä ja seuraava pilleri tuli otettua 23 illalla. Tosin pilleri ei myöhästynyt yli 12 tuntia.. Mutta on hieman epävarma olo kun ei ole vielä tyhjennysvuotoa tullut? viimeksi vuoto alkoi heti pillerin lopettamisesta seuraavana päivänä ja nyt on jo kolmas päivä menossa... ?

mahd.raskaus selviää. Ei se tyhjennysvuoto aina ala samaan aikaan.
        AINA kun on harrastanut seksiä niin on mahd.olla raskaana, ei ne pilleritkään edes oikein otettuna ole 100%:n varmoja

• kokemukseni

Toimi todella hyvin vuosia. Mutta kun kerran ehkäisyasioissa tuli puheeksi migreeni, niin vaihdettiin heti pois vaikka itse en huomannut mitään eroa.:( Harmittaa. Sen jälkeen mulla oli kierukka, joka ei sopinut kun tuli ihan s*atanalliset mahakivut (ja loppuivat kuin seinään kun kierukka poistettiin) ja nyt on implantaatti käsivarressa. Muuten hyvä mutta akne vaivaa ja kun ei ole yhtään vuotoja niin miettii jatkuvasti että onko raskaana.:/ Mulle mercilonet sopi todella hyvin ja käyttäisin vieläkin jos ei olisi migreeniä. Blaah.

• suskinq

Kamalia mielialan vaihteluja ja ärtyneisyyttä tuli merciloneista.Söin niitä n.vuoden ja lopetin sitten,niin helpotti kummasti.Toisen lapsen syntymän jälkeen sain,kumma kyllä,yasminit koska ne ovat matalahormonisemmat(!) ja sopii huomattavasti paremmin..

• EI ENÄÄ MERCILONII

Mercilonista tulee mulle ainakin ihan hirveetä päänsärkyä! Ennen ei ole koskaan ollut minkäänlaista päänsärkyä mutta nyt aina kun on menkat! Oon syöny merciloneja nyt noin vuoden, vaihdoin Yasmineista pois koska olivat niin kalliita, mutta näköjään hinta ja laatu kulkee käsi kädessä ainaki näissä. Pitää mennä terveyskeskukseen ja varmaankin lopetan pillerit. On myös halut hävinny kokonaan ja mieliala huonompi. Plussana on vaa se sama mikä kaikis pillereis: Menkat säännölliset ja vähemmän vuotoo. Vaihtakaa ihmees Mercilonist toiseen!

• -
        EI ENÄÄ MERCILONII kirjoitti:

Mercilonista tulee mulle ainakin ihan hirveetä päänsärkyä! Ennen ei ole koskaan ollut minkäänlaista päänsärkyä mutta nyt aina kun on menkat! Oon syöny merciloneja nyt noin vuoden, vaihdoin Yasmineista pois koska olivat niin kalliita, mutta näköjään hinta ja laatu kulkee käsi kädessä ainaki näissä. Pitää mennä terveyskeskukseen ja varmaankin lopetan pillerit. On myös halut hävinny kokonaan ja mieliala huonompi. Plussana on vaa se sama mikä kaikis pillereis: Menkat säännölliset ja vähemmän vuotoo. Vaihtakaa ihmees Mercilonist toiseen!

Vai että hinta-laatu-suhde on jotenkin merkitsevä näissä hormoniasioissa. Just. Katso kuule peiliin. Sieltä löytyy syyllinen siihen, miksi Mercilon ei sinulle sovi. Se, että sinun kehosi reagoi huonosti, ei tarkoita, että kaikilla muillakin niin tapahtuu ja kaikkien pitäisi käyttää jotain muuta merkkiä. Miten voi olla perustiedot noin hukassa?

• Kasva vähän!
        - kirjoitti:

Vai että hinta-laatu-suhde on jotenkin merkitsevä näissä hormoniasioissa. Just. Katso kuule peiliin. Sieltä löytyy syyllinen siihen, miksi Mercilon ei sinulle sovi. Se, että sinun kehosi reagoi huonosti, ei tarkoita, että kaikilla muillakin niin tapahtuu ja kaikkien pitäisi käyttää jotain muuta merkkiä. Miten voi olla perustiedot noin hukassa?

No tottakai hinta merkitsee älyn jättiläinen! etkö oo kuullu koskaa sellasest et mitä halvempi tuote ni sitä halvemmalla se pitää tehä ja tuottaa! Ja mercilonis on iha eri hormoonit ku Yasmineis ni ei oo varmastikkaa yhtä hyvät hormonit ku noin vähällä hinnalla voi niitä myydä. Oon samaa mieltä hirveetä päänsärkyy kanssa et hinta laatu suhde on ainaki näis pillereis. Ite alotin mercilonilla ja jaksoin syödä päälle vuoden ja tuli kauheeta päänsärkyy yms. Sit vaihoin Yasminee eikä mitää ongelmii. Oon kuullu tosi monilta noist Merciloneist ettei käy oikee kellekkää. Ja nykyää Yasminee annetaa lähes kaikille aluks ku on sopinu nii monille! Ei tietenkää tarvii merkkii vaihtaa jos mercilon sopii mutta varmaan tarkotti sitä että jos Mercilonist tulee jotai ni vaihtaa vaa pois eikä jää kitumaa. Nii moni kuitenki täski keskustelus on haukkunu ko. pillerit ihan lyttyyn. Joten jos simulla "Älyn jättiläinen" ei ole edes mitään kokemuksia koskien Mercilon pillereitä niin miksi alat aukomaan päätäsi keskustelussa joka koskee juuri ko. pillereitä eikä mitään omaa päätelmääsi minkä vedät jonkun toisen vastauksesta!

• -
        Kasva vähän! kirjoitti:

No tottakai hinta merkitsee älyn jättiläinen! etkö oo kuullu koskaa sellasest et mitä halvempi tuote ni sitä halvemmalla se pitää tehä ja tuottaa! Ja mercilonis on iha eri hormoonit ku Yasmineis ni ei oo varmastikkaa yhtä hyvät hormonit ku noin vähällä hinnalla voi niitä myydä. Oon samaa mieltä hirveetä päänsärkyy kanssa et hinta laatu suhde on ainaki näis pillereis. Ite alotin mercilonilla ja jaksoin syödä päälle vuoden ja tuli kauheeta päänsärkyy yms. Sit vaihoin Yasminee eikä mitää ongelmii. Oon kuullu tosi monilta noist Merciloneist ettei käy oikee kellekkää. Ja nykyää Yasminee annetaa lähes kaikille aluks ku on sopinu nii monille! Ei tietenkää tarvii merkkii vaihtaa jos mercilon sopii mutta varmaan tarkotti sitä että jos Mercilonist tulee jotai ni vaihtaa vaa pois eikä jää kitumaa. Nii moni kuitenki täski keskustelus on haukkunu ko. pillerit ihan lyttyyn. Joten jos simulla "Älyn jättiläinen" ei ole edes mitään kokemuksia koskien Mercilon pillereitä niin miksi alat aukomaan päätäsi keskustelussa joka koskee juuri ko. pillereitä eikä mitään omaa päätelmääsi minkä vedät jonkun toisen vastauksesta!

Ja mistähän sinä sitten päättelit, ettei minulla ole mitään kokemuksia Merciloneista? Olen sattumoisin vastannut jo kauan sitten tähän ketjuun ja omat kokemukseni jo kertonut. Sitä paitsi, se ettei ole käyttänyt juuri kyseistä pillerimerkkiä, ei ole mikään esto sille etteikö voi kommentoida toisten idioottimaisia viestejä ja oikaista vääriä käsityksiä.

Edelleenkään hinnalla ei ole yhtään mitään tekemistä sen kanssa, miten joku pillerimerkki ihmiselle sopii. Jos teillä on ongelmia kyseisen merkin kanssa, ei se tarkoita, että kaikilla muillakin on ja siksi merkkiä ei pidä kenenkään käyttää.

Jos mitenkään kykenet, niin mietipä tätä: Jos joku pillerimerkki on huono ja kaikille sopimaton, koska se on tehty halvalla, niin miksi sitä kenellekään määrätään tai miksi se yleensäkään on markkinoilla?

• kthujktyuk

noo onhan niitä kokemuksia tajuttomia päänsärkykohtauksia,raajojen puutumista,mielialan vaihteluja eli ärtyisyneisyyttä yms.viisi vuotta söin ja sitten riitti kun alkoi pelottaa oman terveyden kohtalo

• tytt-19v

Syönyt reilut puoli vuotta, eikä ensimmäisen liuskan tiputtelivuotojen jälkeen ole ollut mitään ongelmia. Finnit on vaan kadonneet, en valita :)

• koekaniiniN

Käytin mercilon valmistetta 4 vuotta, oireet: silloin tällöin jalkasärkyä, migreeniä useammin, myöhemmin alkoi tiputtelu vuodot, huonovointisuus ja etova olo. En osannut yhdistää oireita pillereihin, mutta kun pidin taukoa pillereiden käytöstä oireet hävisivät tai vähenivät.

Aloitin Diane Novat akneen myöhemmin, käytin alle viikon.. tuli tosi paha aurallinen migreeni, puutumista eri vartalon osissa, jalkasärkyä, hikoilua ym ym.. Pillereiden käyttö tuli taas ajankohtaiseksi ja nyt kokeilussa Yasminet, ei mitään oireita.. vielä. Aluksi oli hyvin pientä jalka/käsi/pää särkyä, muuten ovat sopineet minulle tähän mennessä,

• mercilonit

Itse käytin merciloneja 6 vuotta ja lopetin ne 5 viikkoa sitten. Ihan niiden oireiden takia eli huomasin tuossa pari kuukautta sitten että näistä pillereistähän nämä oireet tulee kun näköjään muillakin samoja ollu.

Mulla oireita oli päänsärkyä alko olemaan lähikuukausina melkein joka päivästä ja varsinkin taukoviikon aikana. Tietty mulla tekee vielä se kun niskat on jumissa koko ajan.
        Kärttysyys ja itkuraivari kohtauksia ja tiuskimisia koko ajan joista sai mies kärsiä ja välillä koirakin. Siis ihan pikku asiasta meni hermo.

Sitten haluttomuutta, masenteneisuutta..

Nyt loppu hormonaalisen ehkäisyn käyttö ja sitten kahtoo muuta jonkun ajan päästä.

• heksu89
        mercilonit kirjoitti:

Itse käytin merciloneja 6 vuotta ja lopetin ne 5 viikkoa sitten. Ihan niiden oireiden takia eli huomasin tuossa pari kuukautta sitten että näistä pillereistähän nämä oireet tulee kun näköjään muillakin samoja ollu.

Mulla oireita oli päänsärkyä alko olemaan lähikuukausina melkein joka päivästä ja varsinkin taukoviikon aikana. Tietty mulla tekee vielä se kun niskat on jumissa koko ajan.
        Kärttysyys ja itkuraivari kohtauksia ja tiuskimisia koko ajan joista sai mies kärsiä ja välillä koirakin. Siis ihan pikku asiasta meni hermo.

Sitten haluttomuutta, masenteneisuutta..

Nyt loppu hormonaalisen ehkäisyn käyttö ja sitten kahtoo muuta jonkun ajan päästä.

Olen käyttänyt merciloneja 3,5v. Alussa ei ollut mitään ongelmia ja ajattelin että ompa hyvä kun ekalla kokeilukerralla jo löytyi hyvä pillerimerkki :)

Muutaman vuoden jälkeen sitten alkoi ilmaantumaan oireita. Ei kuitenkaan ole varmaa, että johtuuko ne juuri pillereistä. Minulla on ollut paljon järkyttäviä päänsärkykohtauksia, jalkojen puutumista (suonenvetoa)
        ja lihomista. Päänsärky tosin saattaa lääkärin mukaan johtua huonosta näöstäkin, joten pitäisi käydä silmälääkärissä ja uusia lasit.

Mutta kuitenkin, päätin lopettaa käytön vähäksi aikaa ja katsoa että muuttuuko tilanne. Nyt on viimeisestä pilleristä aikaa jotain pari viikkoa. Luomumenkkoja ootellessa :D
        Mutta muuten kyllä minulle sopi mercilonit ja aion jatkossakin käyttää niitä tarvttaessa jos nyt nämä päänsärky kohtaukset ei pillerien lopettamisesta huolimatta lopu.

• 12fhtjusw

Mulla on nyt eka liuska merciloneja menossa, alkuun on ollu pientä huonoa oloa ja runsasta tiputtelua, onneks huomaa että muillakin on ollut, ei tarvitse niin paljoa huolestua :) Ensimmäisen viikon aikana itketti kokoajan, mutta nyt on vähän rauhottunut! vieläkin tiuskin vähän enemmän, mutta onneksi poikaystävä ymmärtää.

Mietin vain että onko muilla ollut paikat hellänä seksin aikana/jälkeen. Itsellään oli sellasta polttavaa tunnetta, säikähdin ihan huolella.. Limakalvot ei tosissaan olleet kuivat, ettei siitä pitäisi johtua :o

• ghghgh

Itse aloitin noin vuoden tauon jälkeen pillerit uudestaan, ja sain mercilonit. Olen syönyt niitä nyt neljä liuskaa. Alussa rinnat olivat hiukan kipeät ja taisi tulla silloin tällöin pientä tiputtelujvuotoa. Enää nuo asiat eivät vaivaa. En tiedä johtuuko pillereistä vai jostakin muusta, mutta en enää kiihotu niin helposti ja välillä on ollut alakuloisuutta ja itkuherkkyyttä.

• RaivoSandra

Minun kokemukseni: Olen käyttänyt noin 8 vuotta Mersuja ja nyt luovun niistä kokonaan. Alussa oli rintojen arkuutta, itkuherkkyyttä.. sen sellaista. Nyt loppua kohden olen ollu ku mikäki raivotautinen ja aggressiivinen. Haluttomuutta on pillerien aikana esiintynyt. En syytä pillereitä täysin esim tuosta haluttomuudesta, koska haluttomuuden taustalla voi olla jotakin muutakin. Pitäs ol se henkine puoli balanssissa, tattadaa. Mutta en halua enää hormonitoimintaani sekoittaa millään "myrkyillä". Olen luomusti. Kukin tavallaan. Hyvinä puolina Mersuissa kuten muissakin e-pillereissä yleensä on kuukautisten säännöllisyys ja vuoto normalisoituu ja vuoto ei kestä niin montaa päivää. Ja kuukautisia voi siirtää! Jeij!

• 99o1

Itse aloitin pillereiden käytön n.2vk sitten ja nyt jo tekisi mieli lopettaa. Minulla on ollu 2vk vuotoa ja aika runsasta. Ennen kuukautiset olivat säännöliset jne.
      Onko normaalia kun aloittaa pillerit että vuoto kestää pitkään ?

• 00

Taas yksi, joka ei ole vaivautunut lukemaan sitä pakkausselostetta. Mitäköhän kaikkea tärkeää tietoa sinulta on mennyt täysin ohi, kun et ole viitsinyt lukea hormonilääkkeittesi ohjetta?

• ullavanmafia

Reilun vuoden olen käyttänyt Mercilonia, ja hyvin on mennyt.

• .,.,.,.,.,.,.,

Käytin mercilonia 3kk eli sen aloituspakkauksen. Oli siis ensimmäinen ja viimeinen hormonaalisen ehkäisyn kokeilu. Sitten päätin että en halua sekottaa kehoani hormoneilla vaan haluan olla luomuna.

Itse käytön aikana ekat kaksi kuukautta meni loistavasti. Ensimmäisillä viikoilla sain pientä huimausta parin minuutin ajaksi heti pillerin oton jälkeen mutta muuta ei oikeastaan ollut. Kolmannen kuukauden aikana alkoivat mielialanheittelyt, haluttomuus, limakalvojen kuivuminen ja leukaani ilmestyi finnejä joita minulla ennen oli todella harvoin. Päätin että lopetan pillerit. Ensimmäisen luomukierron aikana olin sitten aivan sekaisin. Mielialat heittelivät päivittäin laidasta laitaan ja leuka kukki vain pahemmin.

Ajatus luomuna pysymisestä vain vahvistui ja nyt olenkin siirtynyt luonnolliseen ehkäisyyn ja kortsujen käyttöön tarvittaessa. Harkitsen myös LadyCompin hankkimista.

• mm

munkin on nyt pakko kysyä.
      oon käyttänyt noita pillereitä aika tasan vuoden. nyt kolmatta tai neljättä kertaa taukoviikko on yhtä helvettiä.
      menkkakivut oli sietämättömät ennen pillereitä, mutta muistan kuitenkin että särkylääkket autto ja sitten oli taas helpompi elää. mutta nää kolme kuukautta on tosiaan ollu kamalia: vaikka syön lääkkeitä koko päivän, on maha kipeä ja turvonnu. kävely sattuu ja kuolemaa odotellaan joka päivä. sen melkeen koko viikon ajan. voiko johtua pillereistä vai teenkö jotain väärin?

• tipu

Nyt 6. laatta merciloneja menossa ja tän laatan jälkeen kokeilen kyllä elämää ilman minkäänlaisia pillereitä!
      Menkkakivut on vähintäänkin triplaantunu "luomu-elämästä", maha on aivan turvonnu ja kivut jotain kamalaa. Ei meinaa sängystä ylös päästä kun jokainen liike sattuu niin paljon. Särkylääkkeet auttaa sen muutaman tunnin, mut ei ne turvotusta poista.

Syy, jonka takia päätin nyt lopettaa pillerit on kuitenkin masentunut mieliala ja itkeminen joka helkkarin asialle. Välillä tulee sellaisiakin päiviä, että itken valehtelematta vuorokauden putkeen ilman mitään syytä. Alkaa pikkuhiljaa vaikuttaa parisuhteeseenkin, kun ei poikaystävä voi ymmärtää että ihminen voi hyvinkin itkeä ilman syytä ja haluaa vaan maata sängyssä nenäliinojen ja suklaan kanssa :'(

Aiemmin söin Yazeja kans jonkun puoli vuotta, mutta vaihdoin nekin just ton itkemisen ja masennnuksen takia. Nyt päätin sitten pitää ihan kunnolla taukoa, jotta varmistun siitä että kaikki mun itkukohtaukset tosiaankin johtuu pillereistä enkä oo sekoamassa totaalisesti :D

• mirjaturku

Täytyy muistaa, että ihmiset liioittelevat ja ihmiset ovat erilaisia. Itselleni Mercilonit sopivat, ei sivuvaikutuksia. Söin neljä vuotta ja lopetin, kolme kuukautta meni, että tulin raskaaksi, ei siis vaikuttaneet negatiivisesti minuun, vain positiiviseksi helpon ehkäisyn ansiosta.

• ei sopinut minulle

oon syönyt merciloneja nyt puolisen vuotta ja oon vaihtamassa pois.
      alussa tuntui sopivan tosi hyvin mut sitten sivuoireet tuli
      - järkyttävä päänsärky
      - pahoinvointi
      - masennus
      - mahakivut
      - ruokahaluttomuus
      - piilarien ajoittainen sopimattomuus

kun hirveä masentuneisuus ja ahdistus alkoi niin etsin tietoo noista merciloneista tarkemmin netistä. siellä tuli vastaan monella sivulla että ensin just mercilonit saattaa tuntua tosi hyviltä, mutta masennusta näistä pilsuista tulee eniten ja se voi tulla pitemmän ajan päästä tosi salakavalasti. niiinkuin mulla kävi.
      kamala ahdistus ja masennus, epävarmuus seurustelusuhteestakin....
      tästä levystä syömättä enää kolme pilleriä ja sitten onneksi pääsee näistä eroon kun vaihdan merkkiä.

• Mercilon ok

Olen syönyt kaksi liuskaa merciloneja ja hyvät vaikutukset ovat:
      - ruokahalun pieneneminen -> paino tippunut
      - rintojen turpoaminen n. 1/2 kuppikokoa
      - viimeisetkin finnit lähteneet kasvoista
      - _erittäin_ niukat menkat jotka kestävät vain kolme päivää
      Ja ne huonot puolet:
      - ekana kuukautispäivänä kovat kivut

Eli vielä olen tyytyväinen. Kuukautiskipuihinkin auttaa särkylääkkeet.

• auttakaa1

tarvisin itse apua olen 15 vuotias tyttö joka sai nyt lääkäriltä noi samaiset lääkkeet ja minua pelottaa nyt että tuleeko niistä huono olo , en ole koskaan ennen syönyt tämän tapaisia lääkkeitä?

• sairaanhoitaja3

Nyt on pakko kommentoida. Tiedättehän, ettei ne e-pillerit nosta painoa? Painoa nostaa muuttuneet elintavat ja juuri se mitä sinne suuhun laitatte. Itsessään e-pilleri ei yksin lihota yhtään ketään. Houkutukset / himotukset saattaa lisääntyä, mutta te olette täysin vastuussa siitä nouseeko painonne vai ei :)

• Hyvä kokemus

Käytin Mercilon-pillereitä lähes 12 vuotta. Eilen vaihtui pillerit ja aloitin Zoelyn.

Joskus harvoin oli kuivuutta/pieniä haavaumia alapäässä.
      Varsinainen syy pillereiden vaihtoon on, että aloin saada migreenin aina menkkojen aikaan. Tämä alkoi noin vuosi sitten ja migreeni kesti aina kolme päivää.

Muutoin Mercilonit sopivat minulle todella hyvin. Paino ei noussut, ei tullut finnejä ja mieliala ei suuremmin heitellyt. Mainittakoon, että olen nyt 35-vuotias.

• 0,236

Toivottavasti se ei ole aurallinen migreeni.

• Hyvä kokemus
        0,236 kirjoitti:

Toivottavasti se ei ole aurallinen migreeni.

Ei onneksi ollut aurallinen migreeni. Lääkärin kanssa sovittiin, että seuraan tilannetta ainakin joitakin kuukausia, että alkaako migreeni taas ilmetä vai ei. Ihan ensimmäisen kuukauden jälkeen, jos migreeni tulee, ei kannata vielä sännätä lääkäriin. Kropalta menee varmaan hetki ennenkuin tottuu uusiin pillereihin ja tilanne tasaantuu.
        Lääkäri sanoi, että jos migreeni jatkuu säännönmukaisesti tai muuttuu auralliseksi, niin sitten harkitaan kierukkaa.

• SH2

Yksilöllisiähän nämä hormoniasiat tietenkin ovat, niin paha mennä sopivuudesta kenellekkään sanomaan mitään hirveän merkittävää. Itse aloitin olikohan 16 vuotiaana Mercilonit. Paino ei noussut kuin muutaman kilon mutta lantio tuntui leviävän (voi johtua kehitysvaiheestakin) ja tuli kaameita sinipunaisia raskausarpiamestat täyteen. Hikoilua, punotusta, halujen katoamista ja ärtyisyyttä huomasin myös. Oireet katosivat kun lopetin. Niin nuorena tietty on aika riskiä hormoneja kiskoa sellaisia määriä ja luotettavaa tutkimustietoakaan ei pahemmin kehitysmyllerrystä läpikäyvien yhdistelmäehkäisyn sopivuudesta oikein ole.

Ja johan on kumma sh yllä kirjoitellut, jos ei tiedä naishormonien vaikuttavan rasvan ja nesteen kertymiseen. Kyllä tosiaan voi hormonaalinen ehkäisy vaikuttaa painoon nimenomaan nostaen sitä. Toki elämäntavatkin tulee huomata :) Anatomiat ja fysiologiat kertaukseen!

• Ärsyttää-.-

Ite oon syöny noite mercilonei 3kk ja lopetin nyt niiden käytön kun on tullu tiputteluvuotoo yms. Ja oon huoman sen että ennen oon aina ollu rauhallinen ja en helposti ärsyyntyvä nyt tekis miel käydä huutamaan pienimmästäkin asiasta. Ja toi masentuneisuus on kans tullu tekis miel vaan koko aika olla yksin ku ei haluu enää ees puhuu kenellekkään. Vaihtoon

• ei sopineet

Mercilon kirjoitettiin minulle silloin kun aloitin ensimmäistä kertaa pillereiden käytön (n. 4 vuotta sitten). Haluttomuus, limakalvojen kuivuus, mielialan vaihtelut ja n. 8kg painonnousu tulivat kaupanpäälle. Vaihdettu yasminiin, ehkäisyrenkaaseen ja tällä hetkellä käytössä microgynon. Ei sovi hormonaaliset minulle, joten lopetan tämän kokeilun tähän ja seuraavaksi kuparikierukka.

• fooled

Harmi etten lukenut näitä aikaisemmin. Itselläni mercilonit oli vähän päälle 2 vuotta käytössä. Diagnosoitiin pitkäaikainen vakava masennus. Lihassärkyä koko ajan, Vatsa sekaisin, jatkuvasti vittuuntunut, ei ollut haluja ollenkaan, pahin ehkä kuitenkin oli että luulin etten enää rakasta puolisoani. Kolme viikkoa sitten vaihdoin cerazetteen. Kaikki vaivat kadonneet, tunnen ensimmäistä kertaa kahden vuoden aikana olevani vihdoin onnellinen. Parisuhteemmekin voi loistavasti. Onneksi tajusin vaihtaa pillereitä.

• soks

itella alko ihan liikaa finnejä tulemaan. ja paino nousi.

• Johanoli

Mercilon on kyllä salakavala... Käytössä ollut 4 vuotta. Aluksi meni tosi hyvin sen 3 vuotta. Finnit hävisivät, paino tasaantui. Sai syödä vaikka miten ja ei tarvinnut kuntoilla ja paino vain pysyi samana. Kuukautisissa ei mitään ongelmia ollut ja nekin olivat tosi vähäiset. Ei ollut yksinkertaisesti mitään sivuvaikutuksia. Sitten noin vuosi sitten niitä rupesikin tulemaan aika reilusti... Kipeitä rasvapaiseita tuli rintoihin, kaulalle ja korviin. Ja lääkärin mukaan johtuivat juuri tästä että on ehkäisypillerit käytössä. (en siis tiedä onko merkillä vaikutusta, mutta se on ainut jota olen koskaan käyttänyt) Tiputteluvuodot, alakuloisuus, päänsärky josta en ole ikinä ennen elämässäni kärsinyt oli joka taukoviikoilla, Kuivuminen, haluttomuus, lihonut 8 kg ja näistä sitten seurannut kaikkea muuta ikävää... Myös itselläni tälläistä paikkojen puutumista ollut sekä näköhäiriöitä. Ei houkuttele edes kokeilla toista merkkiä ja lähteä siihen vaihtorumbaan... Vähemmillä murheilla säästyy vaikka onkin vähän miettimistä mikä ehkäisy seuraavaksi. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe