Haluaisin tässä vain kertoa omaa tarinaani ja saada kannustavia/hyödyllisiä/opettavaisia kommentteja.
Olen entinen,- voi kai sanoa huippu-, urheilija.
Vaikean elämäntilanteen seurauksena urheilu jäi, ja tilalle astui ahminen. Saatan päivän aikana mättää 15-20 palaa leipää, 2/3 pakettia voita, kauheat keot leikkeleitä ym., litran jäätelöä, 1-2 pellillistä pikkuleipiä ja vielä jauhoja tai mysliä suoraan kaapista.Syöpöttelyä on nyt jatkunut puolisen vuotta ja paino noussut n. 10 kg.
Olen paljon pohtinut ahmimistani ja olen pystynyt jäsentämään sen syyt ja seuraamukset hyvin päässäni. En vain osaa noudattaa kaavaani käytännössä! Tiedän liikunnan olevan minun kohdallani paras keino syömisen khallitsemiseksi, en halua pilata liikunnan tuloksia ahmimalla. Motivaatio ei vain riitä liikkumiseen! Mitä voisin tehdä että saan ongelmani hallintaan?
Tasapainoilua pakonomaisen urheilun ja ahmimisen välillä
8
1369
Vastaukset
- Se sama
Tahtoisin vielä lisätä että välillä minulle tulee vieläkin niitä pakonomaisen liikunnan kausia, (ennen liikuin pakonomaisesti koko ajan).
Miten saisin tämän kyltymättömän liikunnantarpeen pysyvän jatkuvassa "on-tilassa"?
Tiedän että pakonomainen liikkuminen on haitallista, mutta koen sen ainoaksi keinoksi ahmimisen hallintaan saamiseksi.- luna89
Saatan olla hieman huono vastaamaan (tilanteeni ei ole ihan sama kuin sinulla -> sairastan anoreksia... lasken kalorit tarkkaan.. pihtaan syömisestä päivällä ja ahmin koko illan)
Olen myös ollut kilpaurheilija. Olen ollut 2 vuotta pois kilpailuista sairauksien takia. Minullakin on pakonomainen tarve liikkua, mutta kun syön päivisin liian vähän en jaksa treenata, siitä seuraa ahdistus ja itsesyyttely. Illalla ahmin hullun lailla pahaan olooni, sillä päivän olen näännyttänyt itseni. Saan syödessä tyydytystä, mutta sen jälkeen ahdistaa. Varsinkin kun olen ymmärtänyt, että on ihan kamalaa ja turhaa elää pelkästään illan syömisorgioille. Olen todella yrittänyt taistella tätä kierrettä vastaan ja välillä onnistunutkin irtautumaan tästä hetkeksi. Minusta paras keino on vaan yrittää järkeillä itse ja taistella ongelmaa vastaan eikä itseään. Olen yrittänyt opetella myöntämään ongelmani ja sillä tavoin tunnistaa sen ja päästä eroon. Miulla myös auttoi se, että kerroin asiasta eräälle läheiselle ihmiselleni, joka ei pakottanut mihinkään toimenpiteisiin vain ymmärsi minua ja mikä tärkeintä ei tuominnut sillä häpesin tätä omituista syömiskäyttäytymistäni ihan kamalasti. Voimia siulle ja uskoa! - sudenkuopassa ja syvällä...
haluaisin jutella kanssasi ja vaihtaa ajatuksia koska kärsin samanlaisesta ongelmasta...haluaisitko antaa sähköposti osoitteesi??
- keskustelun aloittaja
sudenkuopassa ja syvällä... kirjoitti:
haluaisin jutella kanssasi ja vaihtaa ajatuksia koska kärsin samanlaisesta ongelmasta...haluaisitko antaa sähköposti osoitteesi??
Anteeksi, oon ollu yli kuukauden ilman nettiä enkä oo siis lukenu tätä sivua.
Haluisitsä antaa sun sähköposti s&s, ku mun sähköpostiosoittees on mun nimi, enkä haluu et koko Suomi24 saa tietää mun henkilöllisyyden... - vastaile pian:)
keskustelun aloittaja kirjoitti:
Anteeksi, oon ollu yli kuukauden ilman nettiä enkä oo siis lukenu tätä sivua.
Haluisitsä antaa sun sähköposti s&s, ku mun sähköpostiosoittees on mun nimi, enkä haluu et koko Suomi24 saa tietää mun henkilöllisyyden...os. on [email protected]
- seew
No joo, mulla on noussu nyt kahen kuukauden aikana paino 10kg. Niin että kukahan tässä ahmii paljon.. Ja ikää oli 15
- niinnoh
Varmaan eri asia lihota anorektisista kuin normaalipainoisen/lievästi ylipainoisen mitoista 10kg.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1105875Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453833Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4652691Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681720- 871396
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321383Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346- 771268
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1541255