Tasapainoilua pakonomaisen urheilun ja ahmimisen välillä

Ex -täydellisen vartalon om...

Haluaisin tässä vain kertoa omaa tarinaani ja saada kannustavia/hyödyllisiä/opettavaisia kommentteja.

Olen entinen,- voi kai sanoa huippu-, urheilija.
Vaikean elämäntilanteen seurauksena urheilu jäi, ja tilalle astui ahminen. Saatan päivän aikana mättää 15-20 palaa leipää, 2/3 pakettia voita, kauheat keot leikkeleitä ym., litran jäätelöä, 1-2 pellillistä pikkuleipiä ja vielä jauhoja tai mysliä suoraan kaapista.Syöpöttelyä on nyt jatkunut puolisen vuotta ja paino noussut n. 10 kg.

Olen paljon pohtinut ahmimistani ja olen pystynyt jäsentämään sen syyt ja seuraamukset hyvin päässäni. En vain osaa noudattaa kaavaani käytännössä! Tiedän liikunnan olevan minun kohdallani paras keino syömisen khallitsemiseksi, en halua pilata liikunnan tuloksia ahmimalla. Motivaatio ei vain riitä liikkumiseen! Mitä voisin tehdä että saan ongelmani hallintaan?

8

1338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se sama

      Tahtoisin vielä lisätä että välillä minulle tulee vieläkin niitä pakonomaisen liikunnan kausia, (ennen liikuin pakonomaisesti koko ajan).
      Miten saisin tämän kyltymättömän liikunnantarpeen pysyvän jatkuvassa "on-tilassa"?
      Tiedän että pakonomainen liikkuminen on haitallista, mutta koen sen ainoaksi keinoksi ahmimisen hallintaan saamiseksi.

      • luna89

        Saatan olla hieman huono vastaamaan (tilanteeni ei ole ihan sama kuin sinulla -> sairastan anoreksia... lasken kalorit tarkkaan.. pihtaan syömisestä päivällä ja ahmin koko illan)
        Olen myös ollut kilpaurheilija. Olen ollut 2 vuotta pois kilpailuista sairauksien takia. Minullakin on pakonomainen tarve liikkua, mutta kun syön päivisin liian vähän en jaksa treenata, siitä seuraa ahdistus ja itsesyyttely. Illalla ahmin hullun lailla pahaan olooni, sillä päivän olen näännyttänyt itseni. Saan syödessä tyydytystä, mutta sen jälkeen ahdistaa. Varsinkin kun olen ymmärtänyt, että on ihan kamalaa ja turhaa elää pelkästään illan syömisorgioille. Olen todella yrittänyt taistella tätä kierrettä vastaan ja välillä onnistunutkin irtautumaan tästä hetkeksi. Minusta paras keino on vaan yrittää järkeillä itse ja taistella ongelmaa vastaan eikä itseään. Olen yrittänyt opetella myöntämään ongelmani ja sillä tavoin tunnistaa sen ja päästä eroon. Miulla myös auttoi se, että kerroin asiasta eräälle läheiselle ihmiselleni, joka ei pakottanut mihinkään toimenpiteisiin vain ymmärsi minua ja mikä tärkeintä ei tuominnut sillä häpesin tätä omituista syömiskäyttäytymistäni ihan kamalasti. Voimia siulle ja uskoa!


      • sudenkuopassa ja syvällä...

        haluaisin jutella kanssasi ja vaihtaa ajatuksia koska kärsin samanlaisesta ongelmasta...haluaisitko antaa sähköposti osoitteesi??


      • keskustelun aloittaja
        sudenkuopassa ja syvällä... kirjoitti:

        haluaisin jutella kanssasi ja vaihtaa ajatuksia koska kärsin samanlaisesta ongelmasta...haluaisitko antaa sähköposti osoitteesi??

        Anteeksi, oon ollu yli kuukauden ilman nettiä enkä oo siis lukenu tätä sivua.
        Haluisitsä antaa sun sähköposti s&s, ku mun sähköpostiosoittees on mun nimi, enkä haluu et koko Suomi24 saa tietää mun henkilöllisyyden...


      • vastaile pian:)
        keskustelun aloittaja kirjoitti:

        Anteeksi, oon ollu yli kuukauden ilman nettiä enkä oo siis lukenu tätä sivua.
        Haluisitsä antaa sun sähköposti s&s, ku mun sähköpostiosoittees on mun nimi, enkä haluu et koko Suomi24 saa tietää mun henkilöllisyyden...

        os. on [email protected]


      • Se sama
        vastaile pian:) kirjoitti:

        os. on [email protected]

        Kiva, kiitos! Laitan sulle viestiä! :D


    • seew

      No joo, mulla on noussu nyt kahen kuukauden aikana paino 10kg. Niin että kukahan tässä ahmii paljon.. Ja ikää oli 15

      • niinnoh

        Varmaan eri asia lihota anorektisista kuin normaalipainoisen/lievästi ylipainoisen mitoista 10kg.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3377
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1945
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1261
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe