Loot, hyvä jätkä

Tokihan tiedämme tarinan Sodomasta ja Gomorrasta? Hurja mesta jossa homoiltiin, jumala ei tykännyt. Loot oli ilmeisesti kaupungin ainoa fiksu tyyppi, ja jumala salli Lootin paeta. Siis Loot oli se tyyppi joka otti herran enkelit suojakseen, ja tarjosi väkijoukolle kahta tytärtään huvitukseksi, jos väkijoukko jättäisi enkelit rauhaan. Sellainen mies Loot oli. Tarina jatkuu, vaimo katsoi taakse ja muuttui suolapatsaaksi, vaan kuinkas sitten kävikään? Okei, Loot ja tyttäret pakenivat. Tyttäret halusivat suvulleen jatkoa, mutta yhtään sopivaa miestä ei ollut näkyvissä, oli vain heidän isänsä...

1. Moos. 19:

31 Vanhempi tytär sanoi nuoremmalle: "Isä alkaa tulla vanhaksi, eikä maassa ole yhtään miestä, joka voisi tulla ottamaan meidät vaimokseen yleisen tavan mukaisesti.
32 Juotetaan isälle viiniä ja maataan hänen kanssaan, että saisimme isämme avulla lapsia ja sukumme säilyisi."
33 Illalla he juottivat viiniä isälleen, ja vanhempi makasi isänsä kanssa, eikä Loot huomannut, milloin tytär tuli hänen viereensä ja milloin hän lähti.
34 Seuraavana päivänä vanhempi sanoi nuoremmalle: "Minä makasin eilisiltana isän kanssa. Juotetaan hänelle viiniä tänäkin iltana, ja mene sinä nyt makaamaan hänen kanssaan, että saisimme isämme avulla lapsia ja sukumme säilyisi."
35 Ja he juottivat sinäkin iltana viiniä isälleen, ja nuorempi meni makaamaan hänen kanssaan, eikä Loot huomannut, milloin tytär tuli hänen viereensä ja milloin hän lähti.
36 Niin Lootin molemmat tyttäret tulivat raskaaksi isästään.

Mitäs raamattu sanoi isän ja tytärten välisestä seksistä?

"Älköön kukaan teistä yhtykö lähisukulaiseensa. Minä olen herra." 3. Moos 18:6

Okei, siis jumala rankaisee Sodomaa ja Gomorraa, mutta säästää Lootin sekä hänen tyttärensä. Ei siis sitä vaimoa, joka oli tarinan oikeasti ainoa syytön, mutta perkele kun meni katsomaan taakseen niin pakkohan se oli tappaa! Jumala säästää 1) Lootin, joka olisi antanut tyttärensä väkijoukon raiskattavaksi jos vain olisivat kelvanneet ja 2) tyttäret jotka juottivat isän känniin makasivat tämän kännikalan kanssa. Eli tämä jengi oli jumalan mielestä säästämisen arvoinen. Huom: ei vaimo, jonka synti oli että hän katsoi taakseen.

Minkä johtopäätöksen tästä voisi vetää? Onko tämä mielipuolinen heteroseksuaalisuuden ylistys, ja tarinan opetus on ilmeisesti se että jumalan mielestä heteroseksi on niin paljon parempi juttu kuin homostelu, ja että sama se vaikka jyystää omia perheenjäseniään, kunhan se on aitoa heteroseksiä, lähetyssaarnaaja-asennossa ja kännissä. Insesti kunniaan, kuolema homoille? Ja että homostelevalle väkijoukolle on tarjottava omia tyttäriään jotta he voisivat raiskata tyttäret vanhalla kunnon heteroseksillä? Ja älkää katsoko ikinä taaksenne! Onko mitään muita näkemyksiä? Toisenlaisia tulkintoja?

19

749

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poiminta

Odotan sunin vastausta.

• "Ilman minua te ette mitään voi."

Onneton olet sinä ihminen, jos et sinä ilman Sunia mitään voi.
        Ja olet täällä nyt suuvaahdossa odottamassa, mitä Suni vastaa,
        jotta voisit taas tekopyhyydessä hyökätä kimppuuni.

Uskoisit tärkeämmässäkin asiassa sitä, mitä Pyhä Henki kauttani
        sanoo ja toimisit sen mukaan - niin kenties saattaisit joskus
        iankaikkiseen elämään päästä.

• vastaa
        TeuvoSuni kirjoitti:

"Ilman minua te ette mitään voi."

Onneton olet sinä ihminen, jos et sinä ilman Sunia mitään voi.
        Ja olet täällä nyt suuvaahdossa odottamassa, mitä Suni vastaa,
        jotta voisit taas tekopyhyydessä hyökätä kimppuuni.

Uskoisit tärkeämmässäkin asiassa sitä, mitä Pyhä Henki kauttani
        sanoo ja toimisit sen mukaan - niin kenties saattaisit joskus
        iankaikkiseen elämään päästä.

kun ei ressukka uskalla tai osaa vastata.

• vastaa kirjoitti:

kun ei ressukka uskalla tai osaa vastata.

kun ehti jo suu vaahdossa ja kiiluvin silmin todeta, ettei Suni vastaa,
        vaikka Suni oli juuri samalla hetkellä vastausta kirjoittamassa.

• -Ergo sum-

Uskovat kylla usein muistavat mainita raamatusta kohdan Sodoman hävityksestä, mutta monesta muusta kohdasta mooseksen kirjoissa vaietaan visusti.

Todennäköisesti et saa vastausta tähän. Sen sijaan palstalle alkaa kohta tulvimaan tyhjänpäiväisiä avauksia, joilla hankala asia saadaan mahdollisimman nopeasti haudattua pois etusivulta ja pois erehdyttämästä Pyhän Hengen johdatuksessa olevia. :)

• alex-kasi

olevia ihmisiä jotka ovat saaneet armon Jumalan edessä, se ei ole tavallisesti johtunut siitä että he olisivat sen ansainneet.
      Muutamia esimeerkkejä joista Raamattu kertoo:
      Mooses löi kiukuspäissään miehen hengiltä, Saul kääntyi henkien manaajan puoleen, Daavid lähetti miehen sodassa sellaiseen paikkaan jossa tämä kuoli ja nai sitten tämän komean lesken, viisas Salomon otti monta vaimoa itselleen jotka palvelivat muita Jumalia ja alkoi lopulta itsekin ainakin osittain osallistumaan niihin menoihin ja lista jatkuu kautta koko Raamatun Saul josta tuli Paavali vainosi kristittyjä kovalla kädellä ennen kääntymystään, Pietari kielsi Herransa kolmasti .... Raamatussa Jumala ei useinkaan valitse ihmisiä heidän hyvyytensä tähden .. vaan oman hyvyytensä tähden.

Ihminen pettää, mutta Raamatun Jumala ei koskaan petä..

• -Ergo sum-

>>Raamatussa Jumala ei useinkaan valitse ihmisiä heidän hyvyytensä tähden .. vaan oman hyvyytensä tähden.

• alex-kasi
        -Ergo sum- kirjoitti:

>>Raamatussa Jumala ei useinkaan valitse ihmisiä heidän hyvyytensä tähden .. vaan oman hyvyytensä tähden.

Jumalan antimia, se on vain siten, se voi olla ehkä vaikeaa ymmärtää.. mutta se on yksi Raamatun totuuksista.

• -Ergo sum-
        alex-kasi kirjoitti:

Jumalan antimia, se on vain siten, se voi olla ehkä vaikeaa ymmärtää.. mutta se on yksi Raamatun totuuksista.

Kukaan ihminen ei ole ansainnut jumalan antimia?

Tälläkö siis selität kymmenen tuhannen ihmisen (varmaan aika monen viattomankin) tappamisen, ja yhden uskovan miehen pelastamisen, joka olisi ollut valmis antamaan omat tyttärensä raiskattavaksi?

• alex-kasi
        -Ergo sum- kirjoitti:

Kukaan ihminen ei ole ansainnut jumalan antimia?

Tälläkö siis selität kymmenen tuhannen ihmisen (varmaan aika monen viattomankin) tappamisen, ja yhden uskovan miehen pelastamisen, joka olisi ollut valmis antamaan omat tyttärensä raiskattavaksi?

Jumalaa - etkö tajua että minun ei tarvitse tai edes kuulu "selittää" Jumalan tekoja. Enkä edes voisi - enhän ollut siellä ja tiedä mitä ne ihmiset siellä harrastivat.

Mutta tunnen Raamatusta elämän Luojan ja tiedän että Hän ei tee epäoikeudemukaista tekoa.

Muuten vastaahan sinäkin minulle yhteen kysymykseen - uskotko olevasi kuolematon? Kun kerran kuolet kuten me kaikki teemme - uskotko että olet kuollut ja et tiedä mitään vai uskotko että sinusta on joku elävä osa jäljellä?

• -Ergo sum-
        alex-kasi kirjoitti:

Jumalaa - etkö tajua että minun ei tarvitse tai edes kuulu "selittää" Jumalan tekoja. Enkä edes voisi - enhän ollut siellä ja tiedä mitä ne ihmiset siellä harrastivat.

Mutta tunnen Raamatusta elämän Luojan ja tiedän että Hän ei tee epäoikeudemukaista tekoa.

Muuten vastaahan sinäkin minulle yhteen kysymykseen - uskotko olevasi kuolematon? Kun kerran kuolet kuten me kaikki teemme - uskotko että olet kuollut ja et tiedä mitään vai uskotko että sinusta on joku elävä osa jäljellä?

..selittää jumalan tekoja, vaan oman uskontonne perusteita. Jumalan oletettua tekoa ei saada tekemättömäksi, mutta näin ulkopuolista ihmetyttää se tapa, jolla noita tekoja ihannoidaan ja palvotaan.
        Varmasti arvostelisin ketä tahansa joka olisi tappanut miljoonia ihmisiä pelkän epäuskonsa tähden. Etkö sinä?

>>Muuten vastaahan sinäkin minulle yhteen kysymykseen - uskotko olevasi kuolematon? Kun kerran kuolet kuten me kaikki teemme - uskotko että olet kuollut ja et tiedä mitään vai uskotko että sinusta on joku elävä osa jäljellä? >Mutta tunnen Raamatusta elämän Luojan ja tiedän että Hän ei tee epäoikeudemukaista tekoa.

• TeuvoSuni

koska otti vastaan Jumalan profeetat juuri niin kuin heidät pitäisi
      tänäkin päivänä vastaanottaa, ja siksi sai kokea pelastuksen
      ja nähdä sukunsa jatkuvan:

"Joka ottaa vastaan teidät, ottaa vastaan minut, ja joka ottaa
      vastaan minut, ottaa vastaan sen, joka on minut lähettänyt.

Joka ottaa vastaan profeetan vastaan siksi, että tämä on profeetta,
      saa profeetan palkan, ja joka ottaa vanhurskaan vastaan siksi,
      että tämä on vanhurskas, saa vanhurskaan palkan."

Vaikka ateisti oletkin saanen silti silti sinulle sanoa,
      etteivät Pyhän Hengen saaneita enää koske samat lait ja
      määräykset, jotka koskevat kaikkia väärämielisiä. Vai mitä
      ateisti mahtanee ajatella näistä Paavalin sanoista:

"Naimisissa olevat joutuvat kuitenkin elämässään ahtaalle,
      mistä haluaisin teitä säästää. Sanon teille, veljet:
      aika on käymässä vähiin. Siksi niidenkin, joilla on vaimo,
      on nyt elettävä kuin heillä ei vaimoa olisikaan."

• Sanoo.

Onko sinusta tullut nyt jo mormooni?

• omat tyttäresi

Kallioon huoriksi taivaspaikkasi varmistamiseksi? Sittenhän sinä jumalan silmissä vasta hyvä jätkä olisit!

• Sanoo. kirjoitti:

Onko sinusta tullut nyt jo mormooni?

koska ei eletä enää edes alkuseurakunnan aikaa, puhumattakaan
        yli 3000 vuoden takaista Sodoman ja Gomorran aikaa, vaikka meno
        on tässäkin maassa, Saatanan porttoseurakuntien keskellä
        samanlaista, kuin siellä aikoinaan. Siksi luterilaisen kirkon
        jättäessänikin, piti erokirjeessä viitata tähän Jeesuksen ilmoitukseen:

"Jos teitä jossakin talossa tai kaupungissa ei oteta vastaan, eikä
        teidän sanojanne kuunnella, lähtekää sieltä ja pudistakaa pöly jaloistanne.

Totisesti: Sodoman ja Gomorran maa pääsee tuomiopäivänä
        vähemmällä kuin se kaupunki."

• Siis näikö tämä nyt sitten on? Loot otti vastaan enkelit, joten hän sai "pyhän hengen", jonka jälkeen mitkään normaalit säännöt eivät enää koske häntä? No tämä tietysti selittää katolisten pappienkin touhut paremmin. Mistä sitten tietää kuka on "saanut pyhän hengen"? Varmaan myös se sielunhoitaja joka taannoin "hoiteli" seurakuntalaistaan melko intiimisti, hän oli varmaankin saanut pyhän hengen, eikä häntä pitäisi teostaan siksi tuomita?

• Whitewash kirjoitti:

Siis näikö tämä nyt sitten on? Loot otti vastaan enkelit, joten hän sai "pyhän hengen", jonka jälkeen mitkään normaalit säännöt eivät enää koske häntä? No tämä tietysti selittää katolisten pappienkin touhut paremmin. Mistä sitten tietää kuka on "saanut pyhän hengen"? Varmaan myös se sielunhoitaja joka taannoin "hoiteli" seurakuntalaistaan melko intiimisti, hän oli varmaankin saanut pyhän hengen, eikä häntä pitäisi teostaan siksi tuomita?

vaan se annetaan tänäkin päivänä taivaasta tämän kaavan mukaan:

"Me olemme tämän kaiken todistajat, samoin Pyhä Henki,
        jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."

Pyhää Henkeä et löydä tänä päivänä mistään seurakunnasta,
        koska ne kaikki ovat keisari Konstantinuksen ajoista lähtien
        jääneet Saatanan hallintavallan alle. Silloin hylättiin
        Jeesuksen lähetyskäskyn tärkein kohta:

"Ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen
        käskenyt teidän noudattaa."

Ja tämän tilalle tuotiin nuo aaatanalliset uskontunnustukset.

Toivon, että saisin lähettää sinulle galleriasivullani
        mainitun kirjan, jotta näkisit minkälaisia Saatanan synagogia
        tämänkin kansan kaikki kirkkokunnat ja uskonlahkot todella ovat.

• alex-kasi
        TeuvoSuni kirjoitti:

vaan se annetaan tänäkin päivänä taivaasta tämän kaavan mukaan:

"Me olemme tämän kaiken todistajat, samoin Pyhä Henki,
        jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."

Pyhää Henkeä et löydä tänä päivänä mistään seurakunnasta,
        koska ne kaikki ovat keisari Konstantinuksen ajoista lähtien
        jääneet Saatanan hallintavallan alle. Silloin hylättiin
        Jeesuksen lähetyskäskyn tärkein kohta:

"Ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen
        käskenyt teidän noudattaa."

Ja tämän tilalle tuotiin nuo aaatanalliset uskontunnustukset.

Toivon, että saisin lähettää sinulle galleriasivullani
        mainitun kirjan, jotta näkisit minkälaisia Saatanan synagogia
        tämänkin kansan kaikki kirkkokunnat ja uskonlahkot todella ovat.

noissa listaamistasi "porttoseurakunnissa" seurakunnissa olevista ihmisistä ole saanut Jumalalta Pyhää henkeä elämäänsä?

• alex-kasi kirjoitti:

noissa listaamistasi "porttoseurakunnissa" seurakunnissa olevista ihmisistä ole saanut Jumalalta Pyhää henkeä elämäänsä?

Sillä ei Jumala jätä ketään omaansa niihin palvelemaan Antikristusta
        Jeesuksena, kun hänen tuomionsa alkaa juuri noista ihmiskäsin
        tehdyistä temppelistä, ja siksi sanassaankin peräti kolme kertaa
        kehottaa valittujaan niistä pois lähtemään, kun he epäuskoisina
        ovat sinne jossakin elämänsä vaiheessa ajautuneet:

Ensimmäinen kehotus vuonna 56, 6.Kor.14-7:1:

"Älkää ryhtykö epäuskoisten aisapariksi. Mitä tekemistä on keskenään oikeudella
        ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla ja pimeydellä. Voivatko Kristus
        ja Beliar olla yhtä mieltä? Mikä voi liittää uskovan sellaiseen, joka ei usko?
        Miten jumalien kuvat soveltuvat Jumalan temppeliin?

Mehän olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut: - Minä asetun
        heidän keskelleen ja vaellan heidän mukanaan. Minä olen oleva heidän Jumalansa
        ja he minun kansani. Siksi Herra sanoo:

- Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä koskeko mihinkään
        saastaiseen, niin otan teidät vastaan ja olen oleva teidän Jumalanne ja te olette
        minun poikiani ja tyttäriäni. Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias.

Rakkaat ystävät! Kun kerran olemme saaneet tällaiset lupaukset, meidän tulee
        puhdistautua kaikesta ruumiin ja hengen saastaisuudesta ja Jumalaa peläten
        pyhittää elämämme kokonaan hänelle."

Toinen kehotus vuonna 61-62, Hepr.13:12-14:

"Siksi myös Jeesus kärsi ja kuoli kaupunginportin ulkopuolella pyhittääkseen kansan
        omalla verellään. Lähtekäämme siis hänen luokseen leirin ulkopuolelle, hänen häväistystään
        kantaen. Eihän meillä täällä ole pysyvää kaupunkia, vaan me odotamme ikävöiden
        sitä kaupunkia, joka tulee."

Kolmas kehotus vuonna 96, Ilm.18:3-5:

"Sen porton viiniä, vihan viiniä, ovat kaikki kansat juoneet, kaikki maailman
        kuninkaat ovat irstailleet hänen kanssaan ja kaikki maailman kauppamiehet
        ovat rikastuneet hänen vauraudestaan ja ylellisestä elämästään.
        Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi:

"Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi
        ottamaan osaa hänen synteihinsä ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille,
        joilla häntä lyödään. Hänen syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti,
        eikä Jumala unohda hänen pahoja tekojaan."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      45
      5851
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      48
      5346
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3718
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3675
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      96
      3346
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2884
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57