Minulla on Acer Aspire 7520G Vistan käyttöjärjestelmällä. Nyt olen innostunut harrastamaan karaoken laulamista, mutta yksi asia uupuu - pitäisi saada mikrofoni koneeseen niin, että se nauhoittamisen lisäksi toistaa ääntä.
Olen lukenut, että kannettavien kaiuttimet ei kestäisi sitä, mutta minulla on erilliset kaiuttimet minkä uskon vaikuttavan asiaan.
Mikki on valmiina ja testattu toimivuus toisessa koneessa. Omassa 7520G:ssäni mikillä saa nauhoitettua ääntä, mutta se ei "kaiuta" sitä. Missä siispä vika? Onko mahdollista saada mikkiä toimimaan karaoke käyttöön vai pitääkö vain tyytyä oman äänen kantavuuteen?
Kannettava + mikrofoni + vista = mahdoton yhdistelmä?
2
1612
Vastaukset
- mutta tason säädöillä
Klikkaa kellon vierestä (ilmoitusalueelta) kaiuttimen kuvaa hiiren oikealla ja valitse Toistolaitteet
Sitten tuplaklikkaa kaiutinta.
Tasot välilehdetä voi säätää mikin tasoa.
Voisi tietysti vielä tarkistaa tallennuslaitteista mikki, vaikuttaako se jotenkin. Sieltä löytyy myös mikrofonin tehon lisäys.
Itsellä kuuluu läppärin kaiuttimista mikin ääni.
Ei ole mikkiä käsillä, niin en voi nyt itse kokeilla. - kotonahoilaaja
Pari päivää yritin säätää asetuksia ja etsiä netistä ratkaisua-ei onnistunut.
Jos oikein ymmärsin niin vistassa on jossain ohjelmiston syövereissä estetty mikin ulostulo suoraan ilmeisesti sen takia ettei hajota koneen kajareita. (Voin kyllä olla väärässäkin kun en mikään asiantuntija ole.)
Ratkaisu siihen että äänen sain kuulumaan kajareista suoraan oli se että kävin ostamassa clas ohlsonista 32e maksavan karaoke-mikserin ja laitoin sen tietokoneen kuulokeliitännän ja stereon viritinvahvistimen väliin. Mikillä ei sitten kyllä voi nauhoittaa mutta toimii muuten laulaessa.
Tuohon mikseriin saa kiinni 3 mikkiä ja siinä on kaiun säätö ja mikeille omat voimakkuuden säädöt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse984842Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1143962Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2113870Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1202265Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575801987Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801386- 1371344
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1701333En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5851259- 531145