IHMISEN POJAN TULEMINEN
Mark.13:24-32
(Rinnakkaisteksti: Matt.24:29-36)
--
13:24 Mutta niinä päivinä, sen ahdistuksen jälkeen, aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa,
13:25 ja tähdet putoilevat taivaalta, ja voimat, jotka taivaissa ovat, järkkyvät.
13:26 Ja silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvissä suurella voimalla ja kirkkaudella.
13:27 Ja silloin hän lähettää enkelinsä ja kokoaa valittunsa neljältä ilmalta, maan äärestä hamaan taivaan ääreen.
13:28 Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: Kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
13:29 Samoin te myös, kun näette tämän tapahtuvan, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
13:30 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin nämä kaikki tapahtuvat.
13:31 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.
13:32 Mutta siitä päivästä tai hetkestä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa, eikä myöskään Poika, vaan ainoastaan Isä.
Ihmisen Pojan tuleminen; Mark.13:24-32
11
216
Vastaukset
Herran päivään eli Jeesuksen tuloon liittyy suuria luonnonilmiötä.
Silloin taivaan voimat ja kappaleet järkkyvät (24,25). Puhe liittyy V.T:n kuvauksiin; Es.13:10, Hesekiel 32:7,8, Jooel 2:10,31, 3:15,16, Sef. 1:15, Samoin Apt. 2:20, Ilm. 6:12-14.
Jeesuksen tulemus näkyy selvästi, kuten taivaaseen menokin (Apt. 1:11).
Samoin kuin pilvi peitti hänet mennessä (Apt.1:9),on pilvi seuraava häntä myös tullessa (26).
Pasunat kaikuivat Siinailla (2. Moos. 19:16). Samoin tapahtuu Herran tullessa (1. Tess.4:16, 1.Kor.15:52).
Enkelit kokoavat, niin kuin kypsä vilja kootaan, hajallaan olevat valitut, jotka ovat kestäneet suuren ahdistuksen ja eksytykset (27).
Merkeistä huolimatta Jeesuksen tulemuksen tarkkaa ajankohtaa ei tiedä kuin ainoastaan Isä (32).
Tässä yhteydessä on hyvä muistaa Nooan päiviä ja vedenpaisumusta (1. Moos. 6. ja 7. luvut , Luuk. 17:26-27, 1.Piet. 3:20, 2.Piet. 3:5,6).
Katsomalla viikunapuuta (Israelia) ja kaikkia puita (muita kansoja) voimme päätellä, että Jeesuksen tulo on lähellä, oven edessä (Lk 21:29).
Jeesus on edellä kertonut , että Herran tulolla on merkkinsä.
Silti ”se päivä” voi yllättää monet, jotka eivät valvo (1.Tess.5:2,3).Virsi 160
--
1.
Kun luova tahto kaikkeuden Herran
turmellun maailmamme kohtaa kerran,
on päivä tuomion.
Nyt polvillemme!
Jumala, luoja, saakoon kiitoksemme.
2.
Kun ihmiskunta huutaa peloissansa,
ilmestyy Kristus, näyttää kunniansa.
Nyt koittaa oikeus.
Nyt polvillemme!
Pilvissä loistaa merkki Kristuksemme.
3.
Siis ajan merkit nähkää: uutta luodaan,
puu kukkii, kesä keskellemme tuodaan.
On päivä Kristuksen.
Nyt polvillemme!
Kunnian Herra tuntee kurjuutemme.
4.
Hän ristinpuulla kuoli puolestamme,
hän kantaa Isän haltuun maailmamme,
hän, uhrikaritsa.
Nyt polvillemme!
Kaikesta saakoon Isä kiitoksemme.
5.
Maailman ääriin kaikuu huuto Herran,
se elävät ja kuolleet kohtaa kerran.
Nyt armon aika on.
Nyt polvillemme!
Ja Vapahtaja saakoon kiitoksemme- hildurvonhopsis
Tapio522 kirjoitti:
Virsi 160
--
1.
Kun luova tahto kaikkeuden Herran
turmellun maailmamme kohtaa kerran,
on päivä tuomion.
Nyt polvillemme!
Jumala, luoja, saakoon kiitoksemme.
2.
Kun ihmiskunta huutaa peloissansa,
ilmestyy Kristus, näyttää kunniansa.
Nyt koittaa oikeus.
Nyt polvillemme!
Pilvissä loistaa merkki Kristuksemme.
3.
Siis ajan merkit nähkää: uutta luodaan,
puu kukkii, kesä keskellemme tuodaan.
On päivä Kristuksen.
Nyt polvillemme!
Kunnian Herra tuntee kurjuutemme.
4.
Hän ristinpuulla kuoli puolestamme,
hän kantaa Isän haltuun maailmamme,
hän, uhrikaritsa.
Nyt polvillemme!
Kaikesta saakoon Isä kiitoksemme.
5.
Maailman ääriin kaikuu huuto Herran,
se elävät ja kuolleet kohtaa kerran.
Nyt armon aika on.
Nyt polvillemme!
Ja Vapahtaja saakoon kiitoksemmeKerran on kaikkien polvien notkistuttava Jeesuksen edessa ja jokaisen kielen on Isän Jumalan edessä tunnustettava, että Jeesus Kristus on Herra.
1 Jos siis on jotakin kehoitusta Kristuksessa, jos jotakin rakkauden lohdutusta, jos jotakin Hengen yhteyttä, jos jotakin sydämellisyyttä ja laupeutta,
2 niin tehkää minun iloni täydelliseksi siten, että olette samaa mieltä, että teillä on sama rakkaus, että olette sopuisat ja yksimieliset
3 ettekä tee mitään itsekkyydestä tai turhan kunnian pyynnöstä, vaan että nöyryydessä pidätte toista parempana kuin itseänne
4 ja että katsotte kukin, ette vain omaanne, vaan toistenkin parasta.
5 Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
8 hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
12 Siis, rakkaani, samoin kuin aina olette olleet kuuliaiset, niin ahkeroikaa, ei ainoastaan niinkuin silloin, kun minä olin teidän tykönänne, vaan paljoa enemmän nyt, kun olen poissa, pelolla ja vavistuksella, että pelastuisitte;
13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi. Filippiläiskirje 2: 1-13
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Fil. 2:1&rnd=1215155277944 hildurvonhopsis kirjoitti:
Kerran on kaikkien polvien notkistuttava Jeesuksen edessa ja jokaisen kielen on Isän Jumalan edessä tunnustettava, että Jeesus Kristus on Herra.
1 Jos siis on jotakin kehoitusta Kristuksessa, jos jotakin rakkauden lohdutusta, jos jotakin Hengen yhteyttä, jos jotakin sydämellisyyttä ja laupeutta,
2 niin tehkää minun iloni täydelliseksi siten, että olette samaa mieltä, että teillä on sama rakkaus, että olette sopuisat ja yksimieliset
3 ettekä tee mitään itsekkyydestä tai turhan kunnian pyynnöstä, vaan että nöyryydessä pidätte toista parempana kuin itseänne
4 ja että katsotte kukin, ette vain omaanne, vaan toistenkin parasta.
5 Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
8 hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
12 Siis, rakkaani, samoin kuin aina olette olleet kuuliaiset, niin ahkeroikaa, ei ainoastaan niinkuin silloin, kun minä olin teidän tykönänne, vaan paljoa enemmän nyt, kun olen poissa, pelolla ja vavistuksella, että pelastuisitte;
13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi. Filippiläiskirje 2: 1-13
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Fil. 2:1&rnd=1215155277944Filipp. 2:9
Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,...
--
Kristus on tänään ”loukkauskivi” niille, jotka tahtovat käydä omien tekojen tietä (omavanhurskaat) eivätkä tottele sanaa (1. Piet.2:8).
He kompastuvat tähän kiveen ja kaatuvat; heille Kristuksen risti on loukkaukseksi.
Paavali sanoo:
” ... me saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus” (1. Kor.1:23,24).- hmmmm....
Tapio522 kirjoitti:
Filipp. 2:9
Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,...
--
Kristus on tänään ”loukkauskivi” niille, jotka tahtovat käydä omien tekojen tietä (omavanhurskaat) eivätkä tottele sanaa (1. Piet.2:8).
He kompastuvat tähän kiveen ja kaatuvat; heille Kristuksen risti on loukkaukseksi.
Paavali sanoo:
” ... me saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus” (1. Kor.1:23,24)."minä olen Jumala, eikä muuta jumalaa ole. Minä olen Jumala, ei kukaan ole minun vertaiseni."
"Sinä päivänä YHWH on oleva koko maanpiirin kuningas. Hän on oleva yksi ja ainoa Jumala ja hänen nimensä ainoa, jota avuksi huudetaan". Miksi palvella palvelijaa kun se kerran on tämän herran kieltämää? hmmmm.... kirjoitti:
"minä olen Jumala, eikä muuta jumalaa ole. Minä olen Jumala, ei kukaan ole minun vertaiseni."
"Sinä päivänä YHWH on oleva koko maanpiirin kuningas. Hän on oleva yksi ja ainoa Jumala ja hänen nimensä ainoa, jota avuksi huudetaan". Miksi palvella palvelijaa kun se kerran on tämän herran kieltämää?KANSA, JOKA PIMEYDESSÄ VAELTAA
Jes. 9:1-6
--
9:1 Kansa, joka pimeydessä vaeltaa, näkee suuren valkeuden; jotka asuvat kuoleman varjon maassa, niille loistaa valkeus.
9:2 Sinä lisäät kansan, annat sille suuren ilon; he iloitsevat sinun edessäsi, niinkuin elonaikana iloitaan, niinkuin saaliinjaossa riemuitaan.
9:3 Sillä heidän kuormansa ikeen, heidän olkainsa vitsan ja heidän käskijänsä sauvan sinä särjet niinkuin Midianin päivänä;
9:4 ja kaikki taistelun pauhussa tallatut sotakengät ja verellä tahratut vaipat poltetaan ja tulella kulutetaan.
9:5 Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, VÄKEVÄ JUMALA, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
9:6 Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallansa; se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja vanhurskaudella nyt ja iankaikkisesti. Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä.- hmmmm....
Tapio522 kirjoitti:
KANSA, JOKA PIMEYDESSÄ VAELTAA
Jes. 9:1-6
--
9:1 Kansa, joka pimeydessä vaeltaa, näkee suuren valkeuden; jotka asuvat kuoleman varjon maassa, niille loistaa valkeus.
9:2 Sinä lisäät kansan, annat sille suuren ilon; he iloitsevat sinun edessäsi, niinkuin elonaikana iloitaan, niinkuin saaliinjaossa riemuitaan.
9:3 Sillä heidän kuormansa ikeen, heidän olkainsa vitsan ja heidän käskijänsä sauvan sinä särjet niinkuin Midianin päivänä;
9:4 ja kaikki taistelun pauhussa tallatut sotakengät ja verellä tahratut vaipat poltetaan ja tulella kulutetaan.
9:5 Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, VÄKEVÄ JUMALA, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
9:6 Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallansa; se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja vanhurskaudella nyt ja iankaikkisesti. Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä.teoforinen, ei niin että YHWH:lle syntyy lapsi tai alijumala,pakanuskonnoissa tapahtui niin. Israelin jumala on ikuinen, ei synny eikä kuole ja vakuutti olevansa ainoa Jumala, että hänen nimesäkin on yksi eikä hänen rinnallaan ole ketään muuta. Valehtelevaan Jumalaan ei kannata uskoa.
- alex-kasi
hmmmm.... kirjoitti:
teoforinen, ei niin että YHWH:lle syntyy lapsi tai alijumala,pakanuskonnoissa tapahtui niin. Israelin jumala on ikuinen, ei synny eikä kuole ja vakuutti olevansa ainoa Jumala, että hänen nimesäkin on yksi eikä hänen rinnallaan ole ketään muuta. Valehtelevaan Jumalaan ei kannata uskoa.
vaikka sitä sinne puoliväkisin aina yritetäänkin tupata. Jumala on yksi ja Poika tekee Jumalan tahdon.
NÄE ASIA NÄIN - Jos sinä tekisit Jumalan tahdon kaikessa silloin olisit YHTÄ Jumalan tahdon kanssa, silloin eläisit Jumalan tahdossa ja vapaudessa.
Kristus tekee niin - kaikki mitä hän tekee on Jumalan tahdon mukaista.
Raamatun Jumala On ainoa Jumala ei voi olla muita jumalia koska on vain yksi täydellisyys..
Jumalan voi ehkä todeta helpommin ainoaksi jos ymmärtää että Jumala on täydellinen ja se mikä on täydellistä on Jumalan ja Jumalasta. On olemassa vain yksi täydellisyys - siis se mikä on täydellistä. Ymmärrätkö, on vain täydellisyys ja loput ei ole täydellistä vaan epätäydellistä - täydellisyys on täydellistä.
Jumala on täydellinen ja siksi iankaikkinen ilman alkua ja loppua (suunnilleen kuin avaruus :)
Voimme siis tajuta että on vain yksi Jumala koska on vain yksi täydellisyys ja Jumala on juuri täydellinen elämä - jokainen muu Jumala on epäjumala koska heissä ei ole oikean Jumalan täydellisyyttä. Jos he taas elävät täydellisyydessä he elävä Jumalan täydellisesä tahdossa.
Ymmärräthän senkin että mikään epätäydellinen ei voi yhtyä ei voi yhtyä täydellisyyteen - siksi meillä täytyy olla "välimies" joka voi yhtyä Jumalan täydellisyyteen - mikä tarkoittaa että välimiehen täytyy olla synnitön - ja samalla voi olla yhteydessä syntisiin ihmisiin. Mikä tulee mahdolliseksi vain siten että hän itse SOVITTAA meidän syntimme Jumalan edessä - ottaa PÄÄLLEEN meille kuuluvan rangaistuksen - siis syntiemme seuraukset - mikä tarkoittaa kuolemamme (sillä synnin palkka on kuolema - KOSKA SYNTI ON JUURI EPÄTÄYDELLISTÄ JA SIKSI ELÄMÄÄ TUHOAVAA TEKEMISTÄ) ja hankkii meille oikeuden elämään.
Jos ymmärtäisit niin tietäisit että Kristus ( = Jumalan tehtäväänsä voideltu opettaja ja kuningas) on tämä välimies ihmisen ja Jumalan välillä.
Hän jättäytyi vapaaehtoisesti pahuuden runneltavaksi, tuomittavaksi ja tapettavaksi. Kun Jeesus ristillä sanoi "se on täytetty" se tarkoittaa että hän ei luopunut Jumalasta koskaan, ei tehnyt pahuuden kanssa kompromisseja (ei suutansa avannut) vaan oli uskollinen Jumalan täydelliselle tahdolle (siis oikeudenmukaisuudelle ja oikeudenmukaiselle rakkaudelle) aina kuolemaansa asti.
Jos ymmärtäisit... niin tietäisit mistä kirjoitin.. - hmmmm....
alex-kasi kirjoitti:
vaikka sitä sinne puoliväkisin aina yritetäänkin tupata. Jumala on yksi ja Poika tekee Jumalan tahdon.
NÄE ASIA NÄIN - Jos sinä tekisit Jumalan tahdon kaikessa silloin olisit YHTÄ Jumalan tahdon kanssa, silloin eläisit Jumalan tahdossa ja vapaudessa.
Kristus tekee niin - kaikki mitä hän tekee on Jumalan tahdon mukaista.
Raamatun Jumala On ainoa Jumala ei voi olla muita jumalia koska on vain yksi täydellisyys..
Jumalan voi ehkä todeta helpommin ainoaksi jos ymmärtää että Jumala on täydellinen ja se mikä on täydellistä on Jumalan ja Jumalasta. On olemassa vain yksi täydellisyys - siis se mikä on täydellistä. Ymmärrätkö, on vain täydellisyys ja loput ei ole täydellistä vaan epätäydellistä - täydellisyys on täydellistä.
Jumala on täydellinen ja siksi iankaikkinen ilman alkua ja loppua (suunnilleen kuin avaruus :)
Voimme siis tajuta että on vain yksi Jumala koska on vain yksi täydellisyys ja Jumala on juuri täydellinen elämä - jokainen muu Jumala on epäjumala koska heissä ei ole oikean Jumalan täydellisyyttä. Jos he taas elävät täydellisyydessä he elävä Jumalan täydellisesä tahdossa.
Ymmärräthän senkin että mikään epätäydellinen ei voi yhtyä ei voi yhtyä täydellisyyteen - siksi meillä täytyy olla "välimies" joka voi yhtyä Jumalan täydellisyyteen - mikä tarkoittaa että välimiehen täytyy olla synnitön - ja samalla voi olla yhteydessä syntisiin ihmisiin. Mikä tulee mahdolliseksi vain siten että hän itse SOVITTAA meidän syntimme Jumalan edessä - ottaa PÄÄLLEEN meille kuuluvan rangaistuksen - siis syntiemme seuraukset - mikä tarkoittaa kuolemamme (sillä synnin palkka on kuolema - KOSKA SYNTI ON JUURI EPÄTÄYDELLISTÄ JA SIKSI ELÄMÄÄ TUHOAVAA TEKEMISTÄ) ja hankkii meille oikeuden elämään.
Jos ymmärtäisit niin tietäisit että Kristus ( = Jumalan tehtäväänsä voideltu opettaja ja kuningas) on tämä välimies ihmisen ja Jumalan välillä.
Hän jättäytyi vapaaehtoisesti pahuuden runneltavaksi, tuomittavaksi ja tapettavaksi. Kun Jeesus ristillä sanoi "se on täytetty" se tarkoittaa että hän ei luopunut Jumalasta koskaan, ei tehnyt pahuuden kanssa kompromisseja (ei suutansa avannut) vaan oli uskollinen Jumalan täydelliselle tahdolle (siis oikeudenmukaisuudelle ja oikeudenmukaiselle rakkaudelle) aina kuolemaansa asti.
Jos ymmärtäisit... niin tietäisit mistä kirjoitin..poikia, Israelin Jumalalla ei, hänhän oli yksi eikä hänen rinnallaan ollut ketään.Jos on Jumala ja Poika, silloin on jo kaksi jumalaa tai jumala ja alijumala.
- alex-kasi
hmmmm.... kirjoitti:
poikia, Israelin Jumalalla ei, hänhän oli yksi eikä hänen rinnallaan ollut ketään.Jos on Jumala ja Poika, silloin on jo kaksi jumalaa tai jumala ja alijumala.
jos ymmärtäisit .. mutta kun et.
- yksi kulkija
Tapio522 kirjoitti:
Filipp. 2:9
--
Paavali sanoo:
” ... me saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus” (1. Kor.1:23,24).Jesajaa:
>>>
Pakanoiden hullutukset, ovat vain hullutuksia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi453703Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4653554Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan302989Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!882105- 1501759
- 1051700
- 1221475
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541410Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.401202Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l61085