Jouko Piholle kysymys

"erosin kuitenkin Leppävaaran helluntaiseurakunnasta 28.2.2004 sukupuolenkorjausleikkauksesta syntyneen erimielisyyden takia, koska kannanottoni johti minut saarnakieltoon seurakunnassa."

http://www.kolumbus.fi/jouko.piho/sivu3.htm

Kertoisitko tarkemmin mitkä olivat osapuolten mielipiteet asiasta joka johti erimielisyyksiin.

24

1184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eräs luojan luoma

      Miksi hän vaihtoi paikkakuntia kuin mustalainen hevosta. Miksi hän erosi, uskovainen mies? Taitaa olla samallainen reppana kuin me muutkin "syntiset"

      • Tuolla periaatteella

        Paavalikin oli homo, kun vaihtoi jatkuvasti paikkakunnalta toiselle.


      • Tuolla periaatteella kirjoitti:

        Paavalikin oli homo, kun vaihtoi jatkuvasti paikkakunnalta toiselle.

        Miten homot etsii yhtäläisyyttä ja että he eivät tuntis itseässä yxinäisyyttä.

        Kuuleppas homo sä oot tasan yxin,, ja tunnet ahdistavan yxinäisyyttä,,, niinkauan kunnes jätät homoilu,, ja rupeat heterox. Siinä tarvit tietysti Jumalan apua. Ja ainoa mahdollisuus sulla on että Jumala kuulee sun polvirukouxia !!!


      • Piho

        Olen vaihtanut paikkakuntia työpaikkojen vaihtumisen takia ja nyt viimeksi eläkkeelle jäämiseni vuoksi.

        En ole homo. Olen naimisissa oleva hetero, neljän pojan isä.

        Minä en eronnut, vaan minun ex-vaimoni erosi minusta eli minut ikään kuin erotettiin. Minä olisin halunnut jatkaa avioliittoa.

        Olen samanlainen reppana kuin muutkin syntiset, todennäköisesti vielä huonompi reppana kuin muut.

        Jouko Piho


    • Piho

      Leppävaaran helluntaiseurakunnan vanhimmisto oli sitä mieltä, että sukupuolenkorjausleikkaus on väärin ja syntiä. Heidän mielestään ihmisen täytyy pysyä siinä ruumiissa ja siinä sukupuoli-identiteetissä, missä hän on syntyessään.

      Minä olin ja olen sitä mieltä, että syntiinlankeemuksen takia ihmisillä voi olla monenlaisia sairauksia ja poikkeamia täydellisestä terveydestä.
      Yksi poikkeama voi olla se, että ihminen kokee olevansa väärässä ruumiissa. Tämä tunne väärässä ruumiissa olemisesta saattaa johtua joistakin virheistä aivoissa, jolloin ulkonaisesta sukupuolesta huolimatta ihminen voi kokea olevansa oikeasti ja sisäisesti toista sukupuolta kuin mitä hän on.

      Osoitin talvella 2003-2004 ymmärtämystä netissä käydyssä keskustelussa erästä uskovaa transsukupuolista henkilöä kohtaan. En puhunut tästä asiasta kuitenkaan mitään seurakunnassa.

      Mutta kun kantani tuli vanhimmiston tietoon, niin minua vaadittiin perumaan mielipiteeni. Kun en voinut sitä tehdä, minut laitettiin täydelliseen toimintakieltoon seurakunnassa. En voinut enää pitää puheita enkä olla musiikkitoiminnassa.
      Tilanteessa ei auttanut se, että seurakunnan pastori oli asiasta kanssani samaa mieltä.

      Päätin silloin erota Leppävaaran helluntaiseurakunnasta, koska en kokenut enää hengelliseksi kodikseni seurakuntaa, joka ei enää luottanut minuun ja joka piti minua harhaopin kannattajana.

      Olen kertonut tästä tapahtumasta tarkemmin myös kirjassani Outo tie (Kamppailuni Jumalan, elämäni naisten ja helluntaiherätyksen kanssa), jota voi tilata minulta sähköpostitse ([email protected]) nyt alehintaan 20 euroa postikulut tai 10 euroa (kannessa pikku lommoja) postikulut tai täyttämällä tilauslomakkeen osoitteessa http://www.neos.fi .

      Jouko Piho

      • että Leppävaaran helluntaiseurakunnassa ei sallita jäsenille lakisääteistä mielipiteen vapautta seurakunnassa eikä sen ulkopuolella vaan mielipiteen määrää vanhemmisto.


      • Piho
        Pe.ku kirjoitti:

        että Leppävaaran helluntaiseurakunnassa ei sallita jäsenille lakisääteistä mielipiteen vapautta seurakunnassa eikä sen ulkopuolella vaan mielipiteen määrää vanhemmisto.

        Näin on.
        Tietysti tarkkaan ottaen minä sain olla sitä mieltä mitä olin. Minua ei erotettu seurakunnasta.
        Mutta sain kuitenkin melkoiset sanktiot ja boikotit mielipiteeni takia. Yhtäkkiä minä, joka olin ollut aktiivinen seurakunnan eri toiminnoissa, en kelvannut enää muuhun kuin penkin lämmittäjäksi ja uhraajaksi.

        Jouko Piho


      • ML213
        Piho kirjoitti:

        Näin on.
        Tietysti tarkkaan ottaen minä sain olla sitä mieltä mitä olin. Minua ei erotettu seurakunnasta.
        Mutta sain kuitenkin melkoiset sanktiot ja boikotit mielipiteeni takia. Yhtäkkiä minä, joka olin ollut aktiivinen seurakunnan eri toiminnoissa, en kelvannut enää muuhun kuin penkin lämmittäjäksi ja uhraajaksi.

        Jouko Piho

        Harmittaa miten yleistä Helluntaiyhteisöissä on laittaa ihminen puhe tai toiminta kieltoon, jos poikkeaa Helluntai opista tms.Hankalinta tässä on.Kuka ihminen ymmärtää määritellä vaikeiden asioiden edessä mikä on Jumalan tahto.


      • mathetes

        Sanot-
        >>>Leppävaaran helluntaiseurakunnan vanhimmisto oli sitä mieltä, että sukupuolenkorjausleikkaus on väärin ja syntiä. Heidän mielestään ihmisen täytyy pysyä siinä ruumiissa ja siinä sukupuoli-identiteetissä, missä hän on syntyessään.

        Minä olin ja olen sitä mieltä, että syntiinlankeemuksen takia ihmisillä voi olla monenlaisia sairauksia ja poikkeamia täydellisestä terveydestä.
        Yksi poikkeama voi olla se, että ihminen kokee olevansa väärässä ruumiissa. Tämä tunne väärässä ruumiissa olemisesta saattaa johtua joistakin virheistä aivoissa, jolloin ulkonaisesta sukupuolesta huolimatta ihminen voi kokea olevansa oikeasti ja sisäisesti toista sukupuolta kuin mitä hän on.>Päätin silloin erota Leppävaaran helluntaiseurakunnasta, koska en kokenut enää hengelliseksi kodikseni seurakuntaa, joka ei enää luottanut minuun ja joka piti minua harhaopin kannattajana.


      • ML213
        mathetes kirjoitti:

        Sanot-
        >>>Leppävaaran helluntaiseurakunnan vanhimmisto oli sitä mieltä, että sukupuolenkorjausleikkaus on väärin ja syntiä. Heidän mielestään ihmisen täytyy pysyä siinä ruumiissa ja siinä sukupuoli-identiteetissä, missä hän on syntyessään.

        Minä olin ja olen sitä mieltä, että syntiinlankeemuksen takia ihmisillä voi olla monenlaisia sairauksia ja poikkeamia täydellisestä terveydestä.
        Yksi poikkeama voi olla se, että ihminen kokee olevansa väärässä ruumiissa. Tämä tunne väärässä ruumiissa olemisesta saattaa johtua joistakin virheistä aivoissa, jolloin ulkonaisesta sukupuolesta huolimatta ihminen voi kokea olevansa oikeasti ja sisäisesti toista sukupuolta kuin mitä hän on.>Päätin silloin erota Leppävaaran helluntaiseurakunnasta, koska en kokenut enää hengelliseksi kodikseni seurakuntaa, joka ei enää luottanut minuun ja joka piti minua harhaopin kannattajana.

        Olen vahvasti sitä mieltä, että Jumala aivan varmasti tietää mitä sukupuolta me syntymässämme olemme! Minäkin voin "kokea" kaikenlaisia Jumalan vastaisia "tuntemuksia" monistakin eri asioista, mutta kun opimme tuntemaan Jumalan aivoituksia edes hivenen, niin voimme Hänen avullaan "taistella" noita Jumalan vastaisia tuntemuksia vastaan ja saamme havaita, että Jumalan valmistama alkuperäinen teko, esim,(keho) "on sangen hyvä"!
        --------

        Viisaasti pohdittu.On aina muistettava se todellisuus, miten ihmisen lihallisessa olemuksessa asu mitään hyvää ja tästä syystä me jopa synnymme turmeltuneeseen "kiinnostuneena".Ihminen siis luonostaan tekee pahaa tietoisesti tai alitajuisesti tahtomattaan.

        Juuri tämän turmeluksen keskellä elämiseen on tärkeää ojentautua mahdollisimman laajasti mielikuviltaan Raamatun mukaan.Tämä todella on joskus taistelua ajatellen lihallisen ihmisen mieltä.ihminen voi langeta syntiin, mutta turmelevaa on elää synnissä.Synti turmelee laajemmin lihallisen ihmisen, jossa elämme.

        On myös hyvä tiedostaa miten Jumala loi ihmisen monenlaisiin tilanteisiin ja olosuhteisiin sopeutuvaksi.Monasti lihallisen ihmisen mieli etsii toista tilaa, jos ei ole todellisuuteen tyytyväinen.Tämäkin on hyvä muistaa.

        Ihminen voi esim. kärsiä paljon puhehäiriöstään ja toivoo ja rukoilee miten tulisi terveeksi, mutta ei ymmärrä mitä ongelmia tuo mukanaan normaali puhumisen taso eli miten vaikea on hillitä kieltänsä ja siten mahdollistua tekemään syntiä tälläkin alueella.Siis häpeämisen tuntemukset on molemmissa tiloissa.

        Aikoinaan kuulin Radiosta, jossa ihmiselle oli tehty sukupuoli leikkaus.Vuosia siten tehty leikkaus ei muuttanut hänen tilannettaan, vaan hän halusi takaisin mieheksi.
        Jotenkin ihmisen sisäinen epävarmuus (tiedostamaton) vaikuttaa laajasti mieltymyksiin ja yleensä mielikuviin.


      • ei aina anna vastausta
        mathetes kirjoitti:

        Sanot-
        >>>Leppävaaran helluntaiseurakunnan vanhimmisto oli sitä mieltä, että sukupuolenkorjausleikkaus on väärin ja syntiä. Heidän mielestään ihmisen täytyy pysyä siinä ruumiissa ja siinä sukupuoli-identiteetissä, missä hän on syntyessään.

        Minä olin ja olen sitä mieltä, että syntiinlankeemuksen takia ihmisillä voi olla monenlaisia sairauksia ja poikkeamia täydellisestä terveydestä.
        Yksi poikkeama voi olla se, että ihminen kokee olevansa väärässä ruumiissa. Tämä tunne väärässä ruumiissa olemisesta saattaa johtua joistakin virheistä aivoissa, jolloin ulkonaisesta sukupuolesta huolimatta ihminen voi kokea olevansa oikeasti ja sisäisesti toista sukupuolta kuin mitä hän on.>Päätin silloin erota Leppävaaran helluntaiseurakunnasta, koska en kokenut enää hengelliseksi kodikseni seurakuntaa, joka ei enää luottanut minuun ja joka piti minua harhaopin kannattajana.

        Entäpä ne, jotka syntyvät ilman sukupuolielimiä tai niin, että ne ovat epämuodostuneet? Saako leikkauksella auttaa olemaan jompaa kumpaa sukupuolta?
        Onko lupa leikata edes sen verran, että esim. virtsaaminen helpottuu?
        En puolusta sukupuolenvaihdosleikkauksia, mutta en uskaltaisi täysin tuomitakaan.
        Kyllä syntyy kehitysvammaisia lapsiakin, eikä kaiketi ole synti tehdä leikkauksia, jotka auttavat heitä vaikkapa kävelemään.
        Meidän tietomme ja ymmärryksemme on edelleen vajavaista, vaikka Jumala onkin täydellinen.

        Saataapa olla niin, että se joka ei tuomitse k.o. leikkauksia, on armahtavaisempi ja hengellisempi kuin se, joka kieltää Jumalan nimissä. On hyvä miettiä asiaa.


      • henkimaailmaan kyllästynyt
        ML213 kirjoitti:

        Olen vahvasti sitä mieltä, että Jumala aivan varmasti tietää mitä sukupuolta me syntymässämme olemme! Minäkin voin "kokea" kaikenlaisia Jumalan vastaisia "tuntemuksia" monistakin eri asioista, mutta kun opimme tuntemaan Jumalan aivoituksia edes hivenen, niin voimme Hänen avullaan "taistella" noita Jumalan vastaisia tuntemuksia vastaan ja saamme havaita, että Jumalan valmistama alkuperäinen teko, esim,(keho) "on sangen hyvä"!
        --------

        Viisaasti pohdittu.On aina muistettava se todellisuus, miten ihmisen lihallisessa olemuksessa asu mitään hyvää ja tästä syystä me jopa synnymme turmeltuneeseen "kiinnostuneena".Ihminen siis luonostaan tekee pahaa tietoisesti tai alitajuisesti tahtomattaan.

        Juuri tämän turmeluksen keskellä elämiseen on tärkeää ojentautua mahdollisimman laajasti mielikuviltaan Raamatun mukaan.Tämä todella on joskus taistelua ajatellen lihallisen ihmisen mieltä.ihminen voi langeta syntiin, mutta turmelevaa on elää synnissä.Synti turmelee laajemmin lihallisen ihmisen, jossa elämme.

        On myös hyvä tiedostaa miten Jumala loi ihmisen monenlaisiin tilanteisiin ja olosuhteisiin sopeutuvaksi.Monasti lihallisen ihmisen mieli etsii toista tilaa, jos ei ole todellisuuteen tyytyväinen.Tämäkin on hyvä muistaa.

        Ihminen voi esim. kärsiä paljon puhehäiriöstään ja toivoo ja rukoilee miten tulisi terveeksi, mutta ei ymmärrä mitä ongelmia tuo mukanaan normaali puhumisen taso eli miten vaikea on hillitä kieltänsä ja siten mahdollistua tekemään syntiä tälläkin alueella.Siis häpeämisen tuntemukset on molemmissa tiloissa.

        Aikoinaan kuulin Radiosta, jossa ihmiselle oli tehty sukupuoli leikkaus.Vuosia siten tehty leikkaus ei muuttanut hänen tilannettaan, vaan hän halusi takaisin mieheksi.
        Jotenkin ihmisen sisäinen epävarmuus (tiedostamaton) vaikuttaa laajasti mieltymyksiin ja yleensä mielikuviin.

        hermafrodiitti, oletteko koskaan kuulleet tätä sanaa?
        Jos ette, niin lukekaa : http://www.transtukipiste.fi/intersukupuolisuus/ttp0507.php

        "On myös hyvä tiedostaa miten Jumala loi ihmisen monenlaisiin tilanteisiin ja olosuhteisiin sopeutuvaksi."
        myöskin kehityshäiriöisenä syntyneisiin?


      • miten höynää porukkaa
        mathetes kirjoitti:

        Sanot-
        >>>Leppävaaran helluntaiseurakunnan vanhimmisto oli sitä mieltä, että sukupuolenkorjausleikkaus on väärin ja syntiä. Heidän mielestään ihmisen täytyy pysyä siinä ruumiissa ja siinä sukupuoli-identiteetissä, missä hän on syntyessään.

        Minä olin ja olen sitä mieltä, että syntiinlankeemuksen takia ihmisillä voi olla monenlaisia sairauksia ja poikkeamia täydellisestä terveydestä.
        Yksi poikkeama voi olla se, että ihminen kokee olevansa väärässä ruumiissa. Tämä tunne väärässä ruumiissa olemisesta saattaa johtua joistakin virheistä aivoissa, jolloin ulkonaisesta sukupuolesta huolimatta ihminen voi kokea olevansa oikeasti ja sisäisesti toista sukupuolta kuin mitä hän on.>Päätin silloin erota Leppävaaran helluntaiseurakunnasta, koska en kokenut enää hengelliseksi kodikseni seurakuntaa, joka ei enää luottanut minuun ja joka piti minua harhaopin kannattajana.

        "Jeesus meitä jokaista sanallaan ja Pyhällä Hengellä opastakoon ja ohjatkoon oikealle tielle, myös näissäkin kyseisissä asioissa! "

        Juupa, juu, sinäkin uskovaksi itseään luuleva voit noin köykäisin perustein heittää kehityshäiriöiset ihmiset Jeesuksen riesaksi, Hänellä ei ei ole osaa eikä arpaa sairaana vaillinaisina syntyviin ihmisiin.

        Siis mitä höslön höö lorinaa? en jaksa edes kopioida tuota autuassydänmielireippaastiuskossa olevaa hörinää.

        Vain tämä, "Olen vahvasti sitä mieltä, että Jumala aivan varmasti tietää mitä sukupuolta me syntymässämme olemme!..."

        Voi sokeuden syvintä olemusta, jos ihminen syntyy niin, että ei tiedä onko vauva tyttö vai poika, sillä vauvalla on molemmat sukupuolielimet, niin miten Jumala, näkymätön kapistus sen voi tietää?
        ????????????????????????


      • perusteina.
        ML213 kirjoitti:

        Olen vahvasti sitä mieltä, että Jumala aivan varmasti tietää mitä sukupuolta me syntymässämme olemme! Minäkin voin "kokea" kaikenlaisia Jumalan vastaisia "tuntemuksia" monistakin eri asioista, mutta kun opimme tuntemaan Jumalan aivoituksia edes hivenen, niin voimme Hänen avullaan "taistella" noita Jumalan vastaisia tuntemuksia vastaan ja saamme havaita, että Jumalan valmistama alkuperäinen teko, esim,(keho) "on sangen hyvä"!
        --------

        Viisaasti pohdittu.On aina muistettava se todellisuus, miten ihmisen lihallisessa olemuksessa asu mitään hyvää ja tästä syystä me jopa synnymme turmeltuneeseen "kiinnostuneena".Ihminen siis luonostaan tekee pahaa tietoisesti tai alitajuisesti tahtomattaan.

        Juuri tämän turmeluksen keskellä elämiseen on tärkeää ojentautua mahdollisimman laajasti mielikuviltaan Raamatun mukaan.Tämä todella on joskus taistelua ajatellen lihallisen ihmisen mieltä.ihminen voi langeta syntiin, mutta turmelevaa on elää synnissä.Synti turmelee laajemmin lihallisen ihmisen, jossa elämme.

        On myös hyvä tiedostaa miten Jumala loi ihmisen monenlaisiin tilanteisiin ja olosuhteisiin sopeutuvaksi.Monasti lihallisen ihmisen mieli etsii toista tilaa, jos ei ole todellisuuteen tyytyväinen.Tämäkin on hyvä muistaa.

        Ihminen voi esim. kärsiä paljon puhehäiriöstään ja toivoo ja rukoilee miten tulisi terveeksi, mutta ei ymmärrä mitä ongelmia tuo mukanaan normaali puhumisen taso eli miten vaikea on hillitä kieltänsä ja siten mahdollistua tekemään syntiä tälläkin alueella.Siis häpeämisen tuntemukset on molemmissa tiloissa.

        Aikoinaan kuulin Radiosta, jossa ihmiselle oli tehty sukupuoli leikkaus.Vuosia siten tehty leikkaus ei muuttanut hänen tilannettaan, vaan hän halusi takaisin mieheksi.
        Jotenkin ihmisen sisäinen epävarmuus (tiedostamaton) vaikuttaa laajasti mieltymyksiin ja yleensä mielikuviin.

        Olen vahvasti sitä mieltä, että Jumala aivan varmasti tietää mitä sukupuolta me syntymässämme olemme!

        -Elikkä ihan vain mielipiteelläsi perustelet asian, ja se riittäisi? Entäpä ne lapset, jotka eivät millään tavalla päälle päin miehiä tai naisia, vaan joista on lääkärin päätettävä kumpi tehdään? Mitähän Jumala siinä mahtaa tietää?

        -Tämäkin on sellainen asia joka kuuluu hurmahenkien sijasta lääkärien ratkaistavaksi. Vaan eipä tietenkään se käy uskoville. Lahkolaisella on kyllä aina valmiit vastaukset asiaan kuin asiaan.
        "että Jumalan valmistama alkuperäinen teko, esim,(keho) "on sangen hyvä"! Mitä ihmettä tarkoitat alkuperäisellä keholla? Transsukupulisuudessahan se alkuperäinen keho nimenomaan onhelma.

        Wikipediassa sanotaan:
        -henkilölle on hänen vielä kohdussa ollessaan tapahtunut kehityspoikkeama. On siis tapahtunut ristiriitainen kehitys vartalon ja aivojen sukupuolen muodostumisessa. Transnaiselle ovat kehittyneet sellaiset aivot, jotka identifioivat itsensä naiseksi, mutta sellainen vartalo, joka kehittyy miehen vartaloksi.

        -Onko transsukupuolisuus sairaus?
        Transsukupuolisuus ei ole sairaus. Erityisesti transsukupuolisuus ei ole mielenterveyden häiriö tai mielisairaus, vaan kyseessä on eräs ihmisyyden luonnollinen variaatio.[6] Se on kuitenkin lääketieteellistä hoitoa vaativa tila ja sille on olemassa oma tunnuksensa ICD-järjestelmässä, F64.0


        Tämä todella on joskus taistelua ajatellen lihallisen ihmisen mieltä

        -Tämäkö onkin jonkinlaisen lihallisen mielen kysymys, jos ihmisellä on esim miehen aivot ja naisen kroppa. Tarjoatko sä jotain tahdonvoimaharjoitteita asiallisen hoidon sijasta tilalle?

        -Itku pääsee kun näitä juttuja lukee, jotkut ovat kyllä aivan ulkona todellisuudesta. Hömpälle löytyy kannattajansa, vaikka tutkittua ja asiallista tietoa olisi kuinka paljon.


      • mathetes
        perusteina. kirjoitti:

        Olen vahvasti sitä mieltä, että Jumala aivan varmasti tietää mitä sukupuolta me syntymässämme olemme!

        -Elikkä ihan vain mielipiteelläsi perustelet asian, ja se riittäisi? Entäpä ne lapset, jotka eivät millään tavalla päälle päin miehiä tai naisia, vaan joista on lääkärin päätettävä kumpi tehdään? Mitähän Jumala siinä mahtaa tietää?

        -Tämäkin on sellainen asia joka kuuluu hurmahenkien sijasta lääkärien ratkaistavaksi. Vaan eipä tietenkään se käy uskoville. Lahkolaisella on kyllä aina valmiit vastaukset asiaan kuin asiaan.
        "että Jumalan valmistama alkuperäinen teko, esim,(keho) "on sangen hyvä"! Mitä ihmettä tarkoitat alkuperäisellä keholla? Transsukupulisuudessahan se alkuperäinen keho nimenomaan onhelma.

        Wikipediassa sanotaan:
        -henkilölle on hänen vielä kohdussa ollessaan tapahtunut kehityspoikkeama. On siis tapahtunut ristiriitainen kehitys vartalon ja aivojen sukupuolen muodostumisessa. Transnaiselle ovat kehittyneet sellaiset aivot, jotka identifioivat itsensä naiseksi, mutta sellainen vartalo, joka kehittyy miehen vartaloksi.

        -Onko transsukupuolisuus sairaus?
        Transsukupuolisuus ei ole sairaus. Erityisesti transsukupuolisuus ei ole mielenterveyden häiriö tai mielisairaus, vaan kyseessä on eräs ihmisyyden luonnollinen variaatio.[6] Se on kuitenkin lääketieteellistä hoitoa vaativa tila ja sille on olemassa oma tunnuksensa ICD-järjestelmässä, F64.0


        Tämä todella on joskus taistelua ajatellen lihallisen ihmisen mieltä

        -Tämäkö onkin jonkinlaisen lihallisen mielen kysymys, jos ihmisellä on esim miehen aivot ja naisen kroppa. Tarjoatko sä jotain tahdonvoimaharjoitteita asiallisen hoidon sijasta tilalle?

        -Itku pääsee kun näitä juttuja lukee, jotkut ovat kyllä aivan ulkona todellisuudesta. Hömpälle löytyy kannattajansa, vaikka tutkittua ja asiallista tietoa olisi kuinka paljon.

        Tiedätkö sitä, että nykymaailmassa voidaan määritellä "kromosomeista" kumpaa sukupuolta ollaan, vaikka syntymässä olisikin sattunut "fyysinen pintavirhe"!

        Lääkärit todella voivat vaikuttaa "pinnalliseen" ratkaisuun, toinen kysymys todellisesti sitten taas on se oliko lääkärien lopullinen päätösratkaisu puoleen tai toiseen joko/tai, "luonnoton" vai "luonnonmukainen"!?

        Turha kiistellä, kyllä Jumala tietää mitä sukupuolta me syntymässämme edustamme! Ja sukupuolenvaihdos asiassahan tuo tieto on hyvin selvästi tiedossa josta alkuperäisesti tässä oli kysekin josta tämä kirjoitusketju syntyi tuon Pihon kirjoittamasta kirjoituksesta lähtöisin!


      • Arkipäivä

        avioliitossa erään tunnetun hellarilähetyssaarnaajan tyttären kanssa? Miksi tuli ero?


      • Silmät auki
        Arkipäivä kirjoitti:

        avioliitossa erään tunnetun hellarilähetyssaarnaajan tyttären kanssa? Miksi tuli ero?

        miksi lähes joka toinen luterilainen pariskunta eroaa?


      • Piho
        Arkipäivä kirjoitti:

        avioliitossa erään tunnetun hellarilähetyssaarnaajan tyttären kanssa? Miksi tuli ero?

        Olin naimisissa Jukka Rokan tyttären kanssa.
        Ero tuli, koska hän halusi eron, minä en.
        En halua mennä tässä sen enempää yksityiskohtiin, koska olen kirjoittanut niistä elämäkertakirjassani Outo tie (Kamppailuni Jumalan, elämäni naisten ja helluntaiherätyksen kanssa). Kirjaa voi ostaa minulta nyt alehintaan ( 20 e postikulut tai 10 e (kannessa vähän lommoja) postikulut) joko lähettämällä minulle sähköpostia ([email protected]) tai käymällä osoitteessa http://www.neos.fi , jossa on myös kätevä tilauslomake, jolla kirjaani voi tilata.

        Jouko Piho


      • kaupustelu
        Piho kirjoitti:

        Olin naimisissa Jukka Rokan tyttären kanssa.
        Ero tuli, koska hän halusi eron, minä en.
        En halua mennä tässä sen enempää yksityiskohtiin, koska olen kirjoittanut niistä elämäkertakirjassani Outo tie (Kamppailuni Jumalan, elämäni naisten ja helluntaiherätyksen kanssa). Kirjaa voi ostaa minulta nyt alehintaan ( 20 e postikulut tai 10 e (kannessa vähän lommoja) postikulut) joko lähettämällä minulle sähköpostia ([email protected]) tai käymällä osoitteessa http://www.neos.fi , jossa on myös kätevä tilauslomake, jolla kirjaani voi tilata.

        Jouko Piho

        Siirrä kauppatavarasi sille osoitetulle palstalle.


      • ML213
        perusteina. kirjoitti:

        Olen vahvasti sitä mieltä, että Jumala aivan varmasti tietää mitä sukupuolta me syntymässämme olemme!

        -Elikkä ihan vain mielipiteelläsi perustelet asian, ja se riittäisi? Entäpä ne lapset, jotka eivät millään tavalla päälle päin miehiä tai naisia, vaan joista on lääkärin päätettävä kumpi tehdään? Mitähän Jumala siinä mahtaa tietää?

        -Tämäkin on sellainen asia joka kuuluu hurmahenkien sijasta lääkärien ratkaistavaksi. Vaan eipä tietenkään se käy uskoville. Lahkolaisella on kyllä aina valmiit vastaukset asiaan kuin asiaan.
        "että Jumalan valmistama alkuperäinen teko, esim,(keho) "on sangen hyvä"! Mitä ihmettä tarkoitat alkuperäisellä keholla? Transsukupulisuudessahan se alkuperäinen keho nimenomaan onhelma.

        Wikipediassa sanotaan:
        -henkilölle on hänen vielä kohdussa ollessaan tapahtunut kehityspoikkeama. On siis tapahtunut ristiriitainen kehitys vartalon ja aivojen sukupuolen muodostumisessa. Transnaiselle ovat kehittyneet sellaiset aivot, jotka identifioivat itsensä naiseksi, mutta sellainen vartalo, joka kehittyy miehen vartaloksi.

        -Onko transsukupuolisuus sairaus?
        Transsukupuolisuus ei ole sairaus. Erityisesti transsukupuolisuus ei ole mielenterveyden häiriö tai mielisairaus, vaan kyseessä on eräs ihmisyyden luonnollinen variaatio.[6] Se on kuitenkin lääketieteellistä hoitoa vaativa tila ja sille on olemassa oma tunnuksensa ICD-järjestelmässä, F64.0


        Tämä todella on joskus taistelua ajatellen lihallisen ihmisen mieltä

        -Tämäkö onkin jonkinlaisen lihallisen mielen kysymys, jos ihmisellä on esim miehen aivot ja naisen kroppa. Tarjoatko sä jotain tahdonvoimaharjoitteita asiallisen hoidon sijasta tilalle?

        -Itku pääsee kun näitä juttuja lukee, jotkut ovat kyllä aivan ulkona todellisuudesta. Hömpälle löytyy kannattajansa, vaikka tutkittua ja asiallista tietoa olisi kuinka paljon.

        -Onko transsukupuolisuus sairaus?
        Transsukupuolisuus ei ole sairaus. Erityisesti transsukupuolisuus ei ole mielenterveyden häiriö tai mielisairaus, vaan kyseessä on eräs ihmisyyden luonnollinen variaatio.
        -----

        Niin, toisaalta mikä on ihmisen mielessä sairaus ja mikä on normaalia.Yleistäen voidaan ymmärtää miten ihmisen poikkeavuus uraannuttaa ihmisen mielen ja mielikuvat.Siis ihmisen ajatusmaailma on rakentunut ja pyörii laajasti tämän poikkeavuuden ympärillä.Tämän ymmärrän jo milen sairautena.Toisilla tämä urautuminen aktivoituu jopa mitättömistä tekijöistä.Ulkonäkö, paino,puhe, pituus tai muu fyysinen poikkeavuus.Siis ihminen voi olla poikkeava monella tapaa.Mielen maailmaltaan tao fyysisesti.


      • ML213
        Piho kirjoitti:

        Olin naimisissa Jukka Rokan tyttären kanssa.
        Ero tuli, koska hän halusi eron, minä en.
        En halua mennä tässä sen enempää yksityiskohtiin, koska olen kirjoittanut niistä elämäkertakirjassani Outo tie (Kamppailuni Jumalan, elämäni naisten ja helluntaiherätyksen kanssa). Kirjaa voi ostaa minulta nyt alehintaan ( 20 e postikulut tai 10 e (kannessa vähän lommoja) postikulut) joko lähettämällä minulle sähköpostia ([email protected]) tai käymällä osoitteessa http://www.neos.fi , jossa on myös kätevä tilauslomake, jolla kirjaani voi tilata.

        Jouko Piho

        Niin, näin sivullisena.Oletko varmistanut, että motiivi kirjan myynnissä on kunnossa.Kirjan mainostamista en tietenkään ole vastaan, mutta hämmentää miksi tuoda esille "poikkeavuuttaan".Tietenkin jos kirjasessa on terapien tapaista pohdintaa ja tämä on se motiivi, niin hyvä niin.

        Monasti vaan ihminen alitajuisesti ongelmat ilmentyvät, joap taiteellisuutena.Musiikki, usrheilu, kirjallisuus jne... ja jos tämä "syötti" ei johda tulokseen, niin ihminen jopa tietämättään masentuu.Moni kirjailija ohjautuukin masennukseen jos uutuuskirja ei menestykkään markkinoilla tai saa laajasti kielteistä kriitikkiä.Ihminen siis yrittää elää ja tulla huomatuksi näiden asioiden kautta ja tietenkään tämä tie ei ole paras mahdollinen.Ihmisen sisin jopa vahingoittuu entisestään.

        "Sillä mitä, jos ihminen voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon".Lie toisaalta ihmisen suurempia ongelmia.


      • Piho
        ML213 kirjoitti:

        Niin, näin sivullisena.Oletko varmistanut, että motiivi kirjan myynnissä on kunnossa.Kirjan mainostamista en tietenkään ole vastaan, mutta hämmentää miksi tuoda esille "poikkeavuuttaan".Tietenkin jos kirjasessa on terapien tapaista pohdintaa ja tämä on se motiivi, niin hyvä niin.

        Monasti vaan ihminen alitajuisesti ongelmat ilmentyvät, joap taiteellisuutena.Musiikki, usrheilu, kirjallisuus jne... ja jos tämä "syötti" ei johda tulokseen, niin ihminen jopa tietämättään masentuu.Moni kirjailija ohjautuukin masennukseen jos uutuuskirja ei menestykkään markkinoilla tai saa laajasti kielteistä kriitikkiä.Ihminen siis yrittää elää ja tulla huomatuksi näiden asioiden kautta ja tietenkään tämä tie ei ole paras mahdollinen.Ihmisen sisin jopa vahingoittuu entisestään.

        "Sillä mitä, jos ihminen voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon".Lie toisaalta ihmisen suurempia ongelmia.

        Mitä "poikkeavuuttani" minä olen tuonut esille?

        Jouko Piho


      • ML213
        Piho kirjoitti:

        Mitä "poikkeavuuttani" minä olen tuonut esille?

        Jouko Piho

            "erosin kuitenkin Leppävaaran helluntaiseurakunnasta 28.2.2004 sukupuolenkorjausleikkauksesta syntyneen erimielisyyden takia, koska kannanottoni johti minut saarnakieltoon seurakunnassa."
        -----

        Joo, tuli väärin käsitys lukiessani pintapuolisesti aloitus viestin ja muutamat väliltä.Ymmärsin, että sinulle on tehty tälle alueelle leikkaus.Tänä aikanahan tehdään korjausleikkauksia ihan terveydellisistä syistä.

        Pahoitteluni.Anteeksi!

        Muuten ymmärrän aivan saman suuntaisesti miten langenneen ihmisen turmeltuneisuus ilmentyy juuri geneettisyyden kautta poikkeavuutena , niin ihmisen mielessä ja fyysisellä alueella.Siis lihallisen ihmisen turmeltuneisuudesta on kysymys.Vakavammissa persoonallisuus tai seksuaalisuus poikkeamissa löytyneekö koko alueelli hoitoa, joka olisi terveyttä ajatellen pitkäkestoista.


      • Piho
        ML213 kirjoitti:

            "erosin kuitenkin Leppävaaran helluntaiseurakunnasta 28.2.2004 sukupuolenkorjausleikkauksesta syntyneen erimielisyyden takia, koska kannanottoni johti minut saarnakieltoon seurakunnassa."
        -----

        Joo, tuli väärin käsitys lukiessani pintapuolisesti aloitus viestin ja muutamat väliltä.Ymmärsin, että sinulle on tehty tälle alueelle leikkaus.Tänä aikanahan tehdään korjausleikkauksia ihan terveydellisistä syistä.

        Pahoitteluni.Anteeksi!

        Muuten ymmärrän aivan saman suuntaisesti miten langenneen ihmisen turmeltuneisuus ilmentyy juuri geneettisyyden kautta poikkeavuutena , niin ihmisen mielessä ja fyysisellä alueella.Siis lihallisen ihmisen turmeltuneisuudesta on kysymys.Vakavammissa persoonallisuus tai seksuaalisuus poikkeamissa löytyneekö koko alueelli hoitoa, joka olisi terveyttä ajatellen pitkäkestoista.

        Saat anteeksi.

        Arvelinkin, että on kyseessä väärinkäsitys. Minä olen tosiaan sukupuoli-identiteetiltäni tavallinen heteromies, mutta minä aloin ymmärtäen puolustaa erästä transsukupuolista uskovaa, jota suurin osa uskovista nuiji päähän pitäen häntä syntisenä ja riivattuna.

        Mitä tästä opimme?
        Sen, että kannattaa aina lukea kaikki viestit kunnolla, ettei tämäntapaisia väärinkäsityksiä pääsisi syntymään.

        Jouko Piho


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1432
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1193
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      974
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe