Luulottelua

Etsin "luulee"-sanalla tietoja Uudesta Testamentistä.

Tässä tulokset:

-Luuk. 8:18
Katsokaa siis, miten kuulette; sillä sille, jolla on, annetaan, mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, minkä hän luulee itsellään olevan."

-Joh. 16:2
He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.

-1.Kor.3:18
Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.

-1.Kor. 8:2
Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee;

-1.Kor. 10:12
Sentähden, joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei lankea.

-1.Kor. 14:37
Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky.

-Gal. 6:3
Sillä jos joku luulee jotakin olevansa, vaikka ei ole mitään, niin hän pettää itsensä.

-Filipp. 3:4
...vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

-Jaak. 1:26
Jos joku luulee olevansa jumalanpalvelija, mutta ei hillitse kieltään, vaan pettää sydämensä, niin hänen jumalanpalveluksensa on turha.

20

307

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikähän on vastakohta "luulee"- sanalle?

• sana on

vastakohta luulee sanalle. Vai mitä mieltä olet?

• paljon kopsattavaksi.
        sana on kirjoitti:

Tietää;
        Löytyi 175 jaetta Raamattu 1992 tekstistä.

• sana on kirjoitti:

Tietää on minunkin mielestäni hyvä vastakohta luulee-sanalle.

-1.Joh. 2:20
        Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto.

-Kol. 3:9,10
        ...olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.
        --
        Epävarma-varma sanapari kuvannee samaa asia.

1.Tim. 1:15
        Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.

• Mietin, mikähän on ihmisen suurimpia ja pettävimpiä luulottelun aiheita.

Yksi sellainen on mammonan tavoittelu.
      Moni luulee, että kun tulee rikkaaksi, niin silloin tulee myös onnelliseksi.

Raamattu varoittaa:
      1.Tim. 6:10
      Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla.
      --
      Virsi 303 on yksi suosikeistani.

1.
      Jeesus, aarteheni,
      riemu sydämeni,
      kuule ääneni.
      Katson sinuun aina,
      sydämeeni paina
      lohdutuksesi.
      Herrani, Jeesukseni,
      verelläsi minut ostit,
      armohelmaas nostit.

4.
      Menköön mainen kulta,
      ristiinnaulitulta
      armon aarteen saan.
      Niin en maailmasta,
      vallan valtikasta
      enää huolikaan.
      Erottaa ei mikään saa
      minua pois Herrastani,
      lunastajastani.

5.
      Monet kukkuloille
      täällä korkeimmille
      pyrkii kunniaan.
      Jeesus, lähelläsi
      auta jälkiäsi
      aina seuraamaan.
      Ainoa on kunnia,
      Jeesus, elää omanasi,
      palvelijanasi.

6.
      Turhat huolet jääkää,
      Jeesus tahtoo häätää
      murheet maailman,
      kääntää omillensa
      heidän parhaaksensa
      kaiken vaikean.
      Vaivoihin jos joudunkin,
      kuormani hän kaikki kantaa,
      kiitosmieltä antaa.

7.
      Huomaas murheet heitän,
      Herra, turviis peitän
      suuret puutteeni.
      Tunnet asiani,
      valvo parastani,
      Vapahtajani.
      Anteeksi suo syntini,
      ole vielä kuollessani,
      Jeesus, riemunani.

• Eija_Moilanen

Mukava nähdä sinun viestisi täällä. Sillä niitä jäin kaipaamaan. :)

Tuli mieleeni, että usein me luulemme tietävämme.

• suuri luulottelun

aihe on luulla tuntevansa Jumala kerskumiseen asti, mutta kun ei tunne, niin ei tunne ja Hengestä syntyneet tietävät kuka tuntee ja kuka ei tunne.
        Tällä tarkoitan niitä riitapukareita, jotka soimaavat uskovaisten uskoa ja nostavat oman uskomuksensa kaiken yläpuolelle. He eivät tunne Jumalan Sanaa, eli Jeesusta.

Jeesus toi meille rakkauden ja kertoi kaikille, että rakkaus on lain täyttänyt.

• hildurvonhopsis

Minulla on yklsi rikas sukulainen, joka ei ole VIELÄ uskossa (koska on turvannut aina rahaan ja 'ei tarvitse mitään jumalia' oman kertomansa mukaan). Jumalapa ratkaisi asian, että hänen vielä rikkaampi ystävänsä tuli uskoon ja nyt tämä rias sukulainen ihmettelee, että MIKSI? Sukulaiseni on muutaman kerran ihmetellyt, että miksihän se hänen ystävänsä tuli uskoon 'vaikka on vielä rikkaampi kuin hän itse'. Kerroin tietenkin, etemme saa mitään mukaamme kun lähdemme täältä. Ei nitä rahoja laiteta arkkuun, eikä rahalla voi ostaa Taivaspaikkaa. Sen saa vain ja ainoastaan Jeesuksen sovitustyön kautta. Jeesus meni tekemään meille tilaa ja hakee pian omansa Taivaaseen. Sitä päivää me uskovat odotamme.

Jeesus on maksanut Verellään syntivelkamme.
        Hänen Pyhä Henkensä on Voimamme.
        Jeesus on joka päivä omiensa kanssa.
        Kotimme on Herramme luona.
        Ylistys olkoon ristiinnaulitun ja ylösnousseen Jeesuksemme. Minä tiedän, että lunastajani elää.

† YLISTYS OLKOON RISTIINNAULITUN †

♪ ♫ ♪ ♫ ♪ ♫ ♪ ♫ ♪ ♫ ♪ ♫ ♪ ♫ ♪ ♫ ♪ ♫ ♪ ♫

♪ ♫ Maksettu on velkani mun
        ♪ ♫ Ylistys olkoon Ristiinnaulitun. †

♪ ♫ Henkesi on Voimani mun

♪ ♫ Luonasi on Kotini mun

♪ ♫ ♪ ♫ ♪ ♫ ♪ ♫ ♪ ♫ ♪ ♫ ♪ ♫ ♪ ♫ ♪ ♫ ♪ ♫

• suuri luulottelun kirjoitti:

aihe on luulla tuntevansa Jumala kerskumiseen asti, mutta kun ei tunne, niin ei tunne ja Hengestä syntyneet tietävät kuka tuntee ja kuka ei tunne.
        Tällä tarkoitan niitä riitapukareita, jotka soimaavat uskovaisten uskoa ja nostavat oman uskomuksensa kaiken yläpuolelle. He eivät tunne Jumalan Sanaa, eli Jeesusta.

Jeesus toi meille rakkauden ja kertoi kaikille, että rakkaus on lain täyttänyt.

"Ja yksi suuri luulottelun aihe on luulla tuntevansa Jumala kerskumiseen asti..."
        --
        Kerskaamiseen liittyy usein väärä kunnian tavoittelu.

Jeesus ennusti opetuslastensa luopumisen (Mark.14:27-31)
        --
        14:27 Ja Jeesus sanoi heille: "Kaikki te loukkaannutte, sillä kirjoitettu on: 'Minä lyön paimenta, ja lampaat hajotetaan'.
        14:28 Mutta ylösnoustuani minä menen teidän edellänne Galileaan."
        14:29 Niin Pietari sanoi hänelle: "Vaikka kaikki loukkaantuisivat, en kuitenkaan minä".
        14:30 Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänään, tänä yönä, ennenkuin kukko kahdesti laulaa, sinä kolmesti minut kiellät".
        14:31 Mutta hän vakuutti vielä lujemmin: "Vaikka minun pitäisi kuolla sinun kanssasi, en sittenkään minä sinua kiellä". Ja samoin sanoivat kaikki muutkin.
        --
        Jeesus ennustaa opetuslapsien jättävän hänet (Joh. 16:32).

Pietari, kuten usein aikaisemminkin, tuo esiin yhteiset ajatukset.
        Hän yliarvioi omat voimansa ollen mielestään vahvin joukossa (29,31).

Jeesus sanoo hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänään, tänä yönä, ennenkuin kukko kahdesti laulaa, sinä kolmesti minut kiellät" (30).
        Sitä syvempi on lankeemus, kun se uudistuu.

Pietari ei ollut vilpillinen, vaan heikko.
        Mitä enemmän hän kerskui, sitä selvemmin hän osoitti lihan heikkoutta.
        Kaikki kerskuivat (31), mutta suurin kerskuja lankesi syvimmin.
        --
        Meidän on hyvä muistaa: ” ... joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei lankea” (1.Kor. 10:12).

-1.Kor, 1:31
        "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".

-1.Kor. 13:4
        Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei KERSKAA, ei pöyhkeile,

• Eija_Moilanen kirjoitti:

Mukava nähdä sinun viestisi täällä. Sillä niitä jäin kaipaamaan. :)

Tuli mieleeni, että usein me luulemme tietävämme.

Eija_Moilanen: "Tuli mieleeni, että usein me luulemme tietävämme".
        ---
        -1.Kor. 8:2
        Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee;...

Tietomme on vajavaista!

• näkemykseen
        Tapio522 kirjoitti:

"Ja yksi suuri luulottelun aihe on luulla tuntevansa Jumala kerskumiseen asti..."
        --
        Kerskaamiseen liittyy usein väärä kunnian tavoittelu.

Jeesus ennusti opetuslastensa luopumisen (Mark.14:27-31)
        --
        14:27 Ja Jeesus sanoi heille: "Kaikki te loukkaannutte, sillä kirjoitettu on: 'Minä lyön paimenta, ja lampaat hajotetaan'.
        14:28 Mutta ylösnoustuani minä menen teidän edellänne Galileaan."
        14:29 Niin Pietari sanoi hänelle: "Vaikka kaikki loukkaantuisivat, en kuitenkaan minä".
        14:30 Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänään, tänä yönä, ennenkuin kukko kahdesti laulaa, sinä kolmesti minut kiellät".
        14:31 Mutta hän vakuutti vielä lujemmin: "Vaikka minun pitäisi kuolla sinun kanssasi, en sittenkään minä sinua kiellä". Ja samoin sanoivat kaikki muutkin.
        --
        Jeesus ennustaa opetuslapsien jättävän hänet (Joh. 16:32).

Pietari, kuten usein aikaisemminkin, tuo esiin yhteiset ajatukset.
        Hän yliarvioi omat voimansa ollen mielestään vahvin joukossa (29,31).

Jeesus sanoo hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänään, tänä yönä, ennenkuin kukko kahdesti laulaa, sinä kolmesti minut kiellät" (30).
        Sitä syvempi on lankeemus, kun se uudistuu.

Pietari ei ollut vilpillinen, vaan heikko.
        Mitä enemmän hän kerskui, sitä selvemmin hän osoitti lihan heikkoutta.
        Kaikki kerskuivat (31), mutta suurin kerskuja lankesi syvimmin.
        --
        Meidän on hyvä muistaa: ” ... joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei lankea” (1.Kor. 10:12).

-1.Kor, 1:31
        "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".

-1.Kor. 13:4
        Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei KERSKAA, ei pöyhkeile,

voi vain yhtyä. Aamen. Täällä saa hyvää opetusta.

• hildurvonhopsis

Minä en 'luule' vaan minä tiedän, että lunastajani on Jeesus Kristus, Jumalan Poika ja Messias.

Hyvinpä keksit aamun avauksen Tapio-veli :0)

Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä. Job19:25

Job 42:2    
      "Minä tiedän, että sinä voit kaikki ja ettei mikään päätöksesi ole sinulle mahdoton toteuttaa.

Minä tiedän myös tuon:

"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä". Joh. 3:16

Joh. 4:25 Nainen sanoi hänelle: "Minä tiedän, että Messias on tuleva, hän, jota sanotaan Kristukseksi; kun hän tulee, ilmoittaa hän meille kaikki".

(140:13) Minä tiedän, että Herra ajaa kurjan asiaa, hankkii köyhille oikeuden. Psalmi 140:12

koskapa syntinen saa tehdä pahaa sata kertaa ja elää kauan; tosin minä tiedän, että Jumalaa pelkääväisille käy hyvin, sentähden että he häntä pelkäävät, Saarn. 8:12

Minä tiedän, Herra, ettei ihmisen tie ole hänen vallassansa, eikä miehen vallassa, kuinka hän vaeltaa ja askeleensa ohjaa. Jeremia 10:23

Joh. 4:42 ja he sanoivat naiselle: "Emme enää usko sinun puheesi tähden, sillä me itse olemme kuulleet ja tiedämme, että tämä totisesti on maailman Vapahtaja".

Minä tiedän, että Jeesus Kristus on ylösnoussut Vapahtajamme:

5 Mutta enkeli puhutteli naisia ja sanoi heille: "Älkää te peljätkö; sillä minä tiedän teidän etsivän Jeesusta, joka oli ristiinnaulittu
      6 Ei hän ole täällä, sillä hän on noussut ylös, niinkuin hän sanoi. Tulkaa, katsokaa paikkaa, jossa hän on maannut.
      7 Ja menkää kiiruusti ja sanokaa hänen opetuslapsillensa, että hän on noussut kuolleista. Ja katso, hän menee teidän edellänne Galileaan; siellä te saatte hänet nähdä. Katso, minä olen sen teille sanonut." Matteus 28:5-7

Ilm. 3:8 Minä tiedän sinun tekosi. Katso, minä olen avannut sinun eteesi oven, eikä kukaan voi sitä sulkea; sillä tosin on sinun voimasi vähäinen, mutta sinä olet ottanut vaarin minun sanastani etkä ole minun nimeäni kieltänyt.

Joh. 4:25 Nainen sanoi hänelle: "Minä tiedän, että Messias on tuleva, hän, jota sanotaan Kristukseksi; kun hän tulee, ilmoittaa hän meille kaikki".

Joh. 11:22 Mutta nytkin minä tiedän, että Jumala antaa sinulle kaiken, mitä sinä Jumalalta anot."

Ilm. 2:19 Minä tiedän sinun tekosi ja rakkautesi ja uskosi ja palveluksesi ja kärsivällisyytesi ja että sinun viimeiset tekosi ovat useammat kuin ensimmäiset.

1. Tim. 4:10 Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien.

Minä tiedän, että Jeesus on kaikkien ihmisten Vapahtaja ja varsinkin uskovien Vapahtaja!

Jumala, Taivaallinen Isämme sanoo näin:
      "minä tiedän kaiken sinusta". Ps. 139:1

Jumala, Taivaallinen Isämme rakastaa minua ja sinua ja koko maapallon jokaista ihmistä.

Sen Hän kertoo Sanassaan, Raamatussa:
      http://fathersloveletter.com/Finnish/textfinnish.html

• Eija_Moilanen

1 Silloin Job vastasi Herralle ja sanoi:
        2 "Minä tiedän, että sinä voit kaikki ja ettei mikään päätöksesi ole sinulle mahdoton toteuttaa.
        3 'Kuka peittää minun aivoitukseni taitamattomasti?' Siis on niin: minä puhuin ymmärtämättömästi, asioista, jotka ovat ylen ihmeelliset minun käsittää.
        4 Kuule siis, niin minä puhun; minä kysyn, opeta sinä minua.
        5 Korvakuulolta vain olin sinusta kuullut, mutta nyt on silmäni sinut nähnyt.
        6 Sentähden minä peruutan puheeni ja kadun tomussa ja tuhassa."

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Job 42:1&rnd=1215154840136

• hildurvonhopsis
        Eija_Moilanen kirjoitti:

1 Silloin Job vastasi Herralle ja sanoi:
        2 "Minä tiedän, että sinä voit kaikki ja ettei mikään päätöksesi ole sinulle mahdoton toteuttaa.
        3 'Kuka peittää minun aivoitukseni taitamattomasti?' Siis on niin: minä puhuin ymmärtämättömästi, asioista, jotka ovat ylen ihmeelliset minun käsittää.
        4 Kuule siis, niin minä puhun; minä kysyn, opeta sinä minua.
        5 Korvakuulolta vain olin sinusta kuullut, mutta nyt on silmäni sinut nähnyt.
        6 Sentähden minä peruutan puheeni ja kadun tomussa ja tuhassa."

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Job 42:1&rnd=1215154840136

Antamasi kohta oli lohduttava. Taivaan Isän siunausta sinulle ja kaikille rakkaillesi.

Raamatun mukaan Jumala vaikuttaa meissä tahtomista ja tekemistä ja sitä voimme rukoilla läheistemmekin elämään.

Myös tuo 'kaikkien polvien on notkistuttava Herran edessä' kohta koskettaa minua aina.

Se löytyy Vanhasta ja Uudesta Testamntista.

14 Näin sanoo Herra: Egyptin työansio ja Etiopian kauppavoitto ja sebalaiset, suurikasvuiset miehet, tulevat sinun tykösi, tulevat sinun omiksesi. Sinun perässäsi he käyvät, kulkevat kahleissa, sinua kumartavat, sinua rukoilevat: "Ainoastaan sinun tykönäsi on Jumala, ei ole toista, ei yhtään muuta jumalaa".
        15 Totisesti, sinä olet salattu Jumala, sinä Israelin Jumala, sinä Vapahtaja.
        16 Häpeän ja pilkan he saavat kaikki, pilkan alaisina he kulkevat kaikki, nuo kuvien tekijät.
        17 Mutta Israelin pelastaa Herra iankaikkisella pelastuksella, te ette joudu häpeään ettekä pilkan alaisiksi, ette ikinä, hamaan iankaikkisuuteen saakka.
        18 Sillä näin sanoo Herra, joka on luonut taivaan - hän on Jumala - joka on valmistanut maan ja tehnyt sen; hän on sen vahvistanut, ei hän sitä autioksi luonut, asuttavaksi hän sen valmisti: Minä olen Herra, eikä toista ole.
        19 En ole minä puhunut salassa, en pimeässä maan paikassa; en ole sanonut Jaakobin jälkeläisille: etsikää minua tyhjyydestä. Minä Herra puhun vanhurskautta, ilmoitan, mikä oikein on.
        20 Kokoontukaa ja tulkaa, lähestykää kaikki, te henkiinjääneet kansakunnista. Eivät ne mitään ymmärrä, jotka kantavat puukuviansa ja rukoilevat jumalaa, joka ei voi auttaa.
        21 Ilmoittakaa ja esiin tuokaa - neuvotelkoot keskenänsä - kuka on tämän julistanut hamasta muinaisuudesta, aikoja sitten ilmoittanut? Enkö minä, Herra! Paitsi minua ei ole yhtään jumalaa; ei ole vanhurskasta ja auttavaa jumalaa muuta kuin minä.
        22 Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole.
        23 Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannoman.
        24 Ainoastaan Herrassa - niin pitää minusta sanottaman - on vanhurskaus ja voima. Hänen tykönsä tulevat häveten kaikki, jotka ovat palaneet vihasta häntä vastaan.
        25 Herrassa tulee vanhurskaaksi kaikki Israelin siemen, ja hän on heidän kerskauksensa.
        Jesaja 45:14-25
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 45:1&rnd=1215155137976

1 Jos siis on jotakin kehoitusta Kristuksessa, jos jotakin rakkauden lohdutusta, jos jotakin Hengen yhteyttä, jos jotakin sydämellisyyttä ja laupeutta,
        2 niin tehkää minun iloni täydelliseksi siten, että olette samaa mieltä, että teillä on sama rakkaus, että olette sopuisat ja yksimieliset
        3 ettekä tee mitään itsekkyydestä tai turhan kunnian pyynnöstä, vaan että nöyryydessä pidätte toista parempana kuin itseänne
        4 ja että katsotte kukin, ette vain omaanne, vaan toistenkin parasta.
        5 Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
        6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
        7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
        8 hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
        9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
        10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
        11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
        12 Siis, rakkaani, samoin kuin aina olette olleet kuuliaiset, niin ahkeroikaa, ei ainoastaan niinkuin silloin, kun minä olin teidän tykönänne, vaan paljoa enemmän nyt, kun olen poissa, pelolla ja vavistuksella, että pelastuisitte;
        13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi. Filippiläiskirje 2:1-13

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Fil. 2:1&rnd=1215155277944

• alex-kasi

Monta ajatusta herättävä aloitus.

Se on todellakin niin että luulo ei ole tiedon väärtti.

"Katsokaa siis, miten kuulette; sillä sille, jolla on, annetaan, mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, minkä hän luulee itsellään olevan."

Olettakaamme että puhumme Jumalasta jotain mikä ei olekaan totta - hyvää tarkoittaen - mutta olemmekin väärässä.. kaiken aikaa - Olemme ymmärtäneet väärin perusasian, mitä meillä silloin TODELLISUUDESSA ON? Mihin uskomme??

Vastaus on aika hankala niellä - eikö vain.. sillä silloin meillä ei olisi silloin muuta kuin vääriä olettamuksia - luuloja ..

Minä en löydä Raamatusta tukea iankaikkiselle elämälle EROSSA Jumalasta - koko ikuinen helvetti on minulle yksi tuollainen LUULO. Kun luen Raamattua ILMAN sellaista uskoa Raamattu aukeaa aivan eri tavalla, siitä tulee ymmärrettävä ja sen näennäiset ristiriitaisuudet katoavat.

• että helvettiä

ei ole olemassakaan, eli iankaikkista eroa Jumalasta, vaan ihmiset, jotka eivät usko kertakaikkiaan kuolevat iankaikkisesti?

• alex-kasi: "...luulo ei ole tiedon väärtti"
        ---
        Minulla on tallella lukukirja (Aukusti Salo: Meidän lasten aapinen), jota luettiin 50-luvulla alakansakoulussa. Kannessa on kukon kuva.
        Kukko symbolisoi tietoa ja oppia.

Me saamme opetusta ja ohjausta Jumalan Sanasta (kirjoituksista) varjeltuaksemme oikeassa uskossa ja opissa .
        Seurakunnissamme tarvitsemme hyviä johtajia, jotka varoittavat vaaroista (harhaopeista) ja oikein opettavat Jumalan Sanaa.

• Eija_Moilanen
        että helvettiä kirjoitti:

ei ole olemassakaan, eli iankaikkista eroa Jumalasta, vaan ihmiset, jotka eivät usko kertakaikkiaan kuolevat iankaikkisesti?

mutta kysymyksesi muotoilu oli niin sellainen, että en voinut muuta tehdä. :)))

" kertakaikkiaan kuolevat iankaikkisesti?"

Vakavasti ottaen. Tähän asiaan on monta tulkintaa. Mutta asia on niin kuin se on meidän mielipiteistämme huolimatta. Miten se on niin, sen yksin tietää Jumala. Itse ratkaisin tämän kipeän asian näin.

Mahtanee olla näkemisen paikka.

• alex-kasi
        että helvettiä kirjoitti:

että Raamatun mukaan IANKAIKKINEN ELÄMÄ - ei ole mahdollista ilman Jumalan sille antamaa elämisen mahdollisuutta ja että en löydä Raamatusta tukea ikuiselle helvetin kärsimiselle. Kuollut on kuollut kunnes Jumala hänet kuolleista herättää. Raamattu sanoo että on kaksi ylösnousemusta ja ensimmäisessä ylösnousevat saavat iankaikkisen elämän. Näin minä Raamatun ymmärrän. Syntisen kohtalo on tuhoutuminen jos ei Jumala häntä tuhosta pelasta, syntinen tuhuotuu koska hän ei voi elää syntiensä tähden. Synti on elämän tuhamista, tekemistä elämää vastaan siis sellaisia tekoja joiden seuraus on kuolema. Raamattu sanoo myöskin että Jumala haluaisi että JOKAINEN kääntyisi synneistään ja voisi elää.

Sitä minä vain tarkoitan :)

• alex-kasi
        Tapio522 kirjoitti:

alex-kasi: "...luulo ei ole tiedon väärtti"
        ---
        Minulla on tallella lukukirja (Aukusti Salo: Meidän lasten aapinen), jota luettiin 50-luvulla alakansakoulussa. Kannessa on kukon kuva.
        Kukko symbolisoi tietoa ja oppia.

Me saamme opetusta ja ohjausta Jumalan Sanasta (kirjoituksista) varjeltuaksemme oikeassa uskossa ja opissa .
        Seurakunnissamme tarvitsemme hyviä johtajia, jotka varoittavat vaaroista (harhaopeista) ja oikein opettavat Jumalan Sanaa.

tapasi isäni sanoa puoli leikillään kun nuorena poikana olin tehnyt jonkun töppäyksen elämässäni ja keskustelimme asiasta. Toinen tapa sanoa sama asia olisi että vahingosta viisastuu mikä on totta sille joka on halukas viisastumaan.

Uskon että Raamattu tarkoittaa juuri sitä - että olemme halukkaita viisastumaan. Meillä on paras mahdollinen opettaja ja oppikirja - siis kaikki mahdollisuudet hyvään tulokseen nyt riippuu vain meistä itsestämme jos jätämme omat luulot ja harhat pois ja haluamme oppia Jumalalta sitä oikeaa totuutta,.. :)

Raamattu todella osoittaa ihmiselle hyvän ja pahan eron.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      494
      3977
    2. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      48
      3816
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      30
      3049
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      90
      2260
    5. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      158
      2068
    6. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      105
      1760
    7. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      132
      1624
    8. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1460
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      42
      1308
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1208
    Aihe