Lähden entisen luo viikonlopuksi.

ristissä

Elämä on valintoja täynnä.
Olen pettynyt mieheen jonka kanssa olen 5v hiippaillut.
Molemmilla on onnekseni oma asunto.
Rakastuin siihen mieheen joka paljastuikin "rentuksi".
Suloiseksi "rentukdi". Kalja maistuu, joka päivä kännit.
Menen exäni luo. Hänellä on tunteita minua kohtaan vieläkin.
Vietämme viikonlopun yhdessä. En ole kertonut tai myöntäny että minulla edes on suhdetta kehenkään exälleni. Hän on ihastuttava "suuri" ihminen.
Ystävättäreni tuli vaan joskus meidän väliin.
Minä en saa sitä pois mielestäni ja se kuihdutti tunteeni.
Minä itken. Minua harmittaa. En voi luottaa siihenkään enää että lopettais juomista. Itkettää sekin että ehdin kiintyä hänen lapsiinkin ja lapset minuun.
Elämä on vuoristorataa vielä yli kuusikymppisenäkin.
Pitäkää peukkuja että jaksan pitää päätökseni vaikka rakastankin sitä miestä. Järki sotii vastaan, tunne sanoo toista.
Elämä on kuitenkin niin lyhyt jonkun odottelemiseen.

43

1670

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siis elämä

liian lyhyt elää epävarmuudessa/huolessa/pelossa sellaisen ihmisen rinnalla joka ei ole selvittänyt oman elämänsä mutkia ja peittää tuskaansa juuri esim. juomalla.
      Tunne kuitenkin on sitkeäikäistä lajia ja vaatii kovan työn irrottautua rentusta,sillä samainen renttu on selvinpäin usein mitä mahtavin ihminen ja siihen ihmiseenhän sitä aikoinaan ihastui/rakastui.

Oma minä on kuitenkin loppupeleissä se tärkein,sillä järkihän tietää ettei tämä toinen muutu,eikä Häntä voi rakastaa terveeksi koskaan.

Toivotan Sinulle voimaa ja rohkeutta elää omanarvoistasi elämää :)

• rentunheila

Vaikeinta minulle on tietää se että ei voi luottaa ihmiseen. Kalja on voimakkaampi.
        Lasten äidistä ero on miehellä vieläkin jollain tavalla pinnassa vaikka aikaa on kulunut jo 14v.
        Hän kertoo kyllä rakastavansa mimua. Sängyssä menee niin nappiin että ei paremmin voisi mennä.
        Mustasukkaisia ollaan vähän molemmat. se mielestäni ainakin itselle todistaa sen että rakastaa toista.
        Kertoo juovansa pahaan oloonsa. Selvinpäin mitä mukavin ihminen.
        Todella hyvä nukkua hänen vieressään.
        Tuntee voimakkaana aidon läheisyyden.
        harvoin edes riitelemme ellei hän ole humalassa.
        Tiedän että hän on hyvin herkkä ihminen niinkuin minäkin. Itse en käytä alkoholia juuri ollenkaan. Pienet humalat ei minua häiritse mutta monen päivän kännäily.
        En viihdy enää hänen kaveriporukassa jotka juovat.
        Tuntuu niin pahalta.
        harvoin tapaa sellaista ihmistä kenen kanssa voi olla vapautunut ja keskustella.

Näin se vaan on. Itkua väännän.

• rentunheila kirjoitti:

Vaikeinta minulle on tietää se että ei voi luottaa ihmiseen. Kalja on voimakkaampi.
        Lasten äidistä ero on miehellä vieläkin jollain tavalla pinnassa vaikka aikaa on kulunut jo 14v.
        Hän kertoo kyllä rakastavansa mimua. Sängyssä menee niin nappiin että ei paremmin voisi mennä.
        Mustasukkaisia ollaan vähän molemmat. se mielestäni ainakin itselle todistaa sen että rakastaa toista.
        Tiedän että hän on hyvin herkkä ihminen niinkuin minäkin. Itse en käytä alkoholia juuri ollenkaan. Pienet humalat ei minua häiritse mutta monen päivän kännäily.
        Tuntuu niin pahalta.
        harvoin tapaa sellaista ihmistä kenen kanssa voi olla vapautunut ja keskustella.

Viestistäsi tuli mieleeni ettet koskaan ole kuitenkaan irtautunutkaan entisestäsi, koska olet häneltä salannut uuden suhteesi.

On varmasti vaikea valinta, eikä siihen kukaan voi antaa Sinulle ohjeita. Vain Sinä tiedät tunteesi, tunnet olosuhteesi ja molemmat miehet.

Toivon että löydät itsestäsi ne voimavarat joita päätösten tekeminen vaatií. Yritä säilyttää hyvät suhteet lapsiin joista mainitset, minkään eron ei soisi rikkovan kiintymystä puolin ja toisin. Ehkä he ymmärtävät Sinua ja päätöstäsi paremmin kuin uskotkaan.

Tsemppiä Sinulle. Itku on terveellistä terapiaa, anna itkun tulla, naurukin seuraa aikanaan.

• selvillä vesillä
        rentunheila kirjoitti:

Tuntuu niin pahalta.

sängyssä menee nappiin, kerrot. Jos se on tärkein asia joka valintoja ohjailee, säälittävää on. Saa nainen sellaiset fiilikset aikaa vaikka seksileluilla, paremmatkin.

• huutiakka
        selvillä vesillä kirjoitti:

sängyssä menee nappiin, kerrot. Jos se on tärkein asia joka valintoja ohjailee, säälittävää on. Saa nainen sellaiset fiilikset aikaa vaikka seksileluilla, paremmatkin.

Joku nyt vaan pitää parempana elävää ajattelevaa miestä. Lämmintä ihoo jota koskettaa.
        Ihimisillä on omat heikkoutensa. niin minulla niin hänellä kuin tällä miehellä.
        Eikös olekin kummallista. Täydelliset ihmiset ovat ikäviä.

• 1943

perille, kumpaa rakastat. Toivottavasti asiat selkeytyvät. Tuo ystävättäresi temppu oli sellainen, ettei minulta onnistuisi. Sisäinen jarru toimii toisten omien kohdalla. Itse olen vapaa menemään. Huomenna menen juhlimaan kesää yhden miehen kanssa, ylihuomisesta en tiedä. Ei elämä näinkään ole hassumpaa. Ja kohta lähden vähän raivaamaan metsää, saan valita, mitkä kuuset savat kasvaa.

• monesti nähnyt

Monet naiset rakastuvat renttuihin ja juoppoihin, kun ovat niin ihania. Ehkä ovatkin herkempiä, tunteellisempiä ja parempia rakastajia kuin muut. Tavallisen työtä tekevän ja asioista huolehtivan meikäläisen rinnalla elämästä tulee vuosikymmenten jälkeen tylsä, värikkyys puuttuu. Elämä ei ole samanlaista, kuin televisiosarjoissa näytetään.

Nauti elämästäsi renttusi kanssa niin kauan kuin onni kestää. Uskon, että monet naispuoliset palstan lukijat ovat sinulle kateelliset. Kirjoituksesi oli sen verran sekainen, että parempia neuvoja ei sinulle voi antaa.

• Riiputko miehissä?

Toivotan sinulle tsemppiä elämään. En elämään miesten kanssa vaan sellaiseen, joka ei vaadi ripustautumista kehenkään tai mihinkään eikä varsinkaan rakastumisen tunteeseen - vaan että riittäisit joskus itse itsellesi. Lukiessani juttuasi tulee tunne,että et välitä kenestäkään, sinusta on mukavaa, että on vaihtelua. Kun yksi jättää, luo toisen lähden. Vähän samaan tapaan kuin tietynsorttisilla miehillä on muistikirja täynnä hyviksi tapauksiksi havaittujen naisten yhteystietoja pahan päivän varalle.

Käytät ilmaisua: ...molemmilla on ONNEKSENI...Sinä olet valinnant tehnyt, miksi suhtaudut miesystäviisi kuin he olisivat väkipakolla tunkeneet elämääsi? Etkö koe itseäsi valehtelijaksi, sillä sitähän sinä olet? Mihin tunteisiin voi perustua suhde, jossa juostaan yhden luota toisen luo ja pimitetään tietoja? Nimität exääsi "suureksi ihmiseksi" ja samalla valehtelet, todellisuudessa et siis arvosta häntä lainkaan.

Ystävät tai ystävättäret eivät tule riittävän lujan ja kiihkeän suhteen väliin koskaan. Muunlaisen kyllä. Turhaa syytellä muita.

Toivon totisesti, että kokisit vaikka kahdeksankymppisenä - kun olet riittävästi vaihtanut miestä toiseen - todellisen rakkaussuhteen. Huomaisit,että näitä juttuja ei silloin kirjoitella palstoille. Ne ovat sen verran arvokkaita muistoja, että niitä ei torilla jaella.

Luultavasti tämä on provo, mutta elävässä elämässä tunnen tällaisia naisia. He lepattavat läpi elämän, elleivät polta siipiään jolloinkin jossakin. Suuria tunteita, lähinnä mielikuvituksessa, mutta mistään ei tule sen valmiimpaa. Kohta on kierroksessa taas suuri rakkaus, toinen, kolmas, kolmaskymmenes...

• TARKOITAN

Riiputko miehissä-nikkiä.

Sanot, ettei hyvän suhteen väliin tule ystävätär.

Se ei ole totta.

Jokaisessa suhteessa on joskus heikompi kohta,
        jos n.s. "ystävätär" silloin iskee, se onnistuu,
        siis se suhteen katkaiseminen.

Jos suhde saa elää rauhassa, kriisi selvitetään
        puhumalla, se voi nousta taas kukoistukseen.

• 1943

on niin, että ellen todella ole rakastunut, suhtaudun melko kevyesti miehiin. Näin oli ensimmäisen rakkauden jätettyä minut. Näin tuntuu olevan myös elämäni suuren rakkauden kuoltua. En luultavasti halua sitoutua. Käyhän se elämä näinkin, odottelen rauhassa kuka pyytää treffeille. Kun toinen osapuoli on samalla linjalla, kumpikaan ei pety. Kunhan nautitaan yhdessäolosta.

• paremmin, rakastanut

oikeammin? Olen monessa samaa mieltä, mutta kuitenkin tuntuu vastauksesi aloittajalle kovin tuomitsevalta. Jos kaikki onnistuu kerralla, ja rakastetaan toisiaan yli kaiken, niin ei olisi avioeroja eikä pettymyksiä. Minusta elämä kuitenkin sisältää kaikkea ja yksi asia, mikä on vaivannut minua, että ihmisten on niin vaikea selvittää puhumalla asioita, varsinkin miesten. Siitäkin huolimatta, että vähätkin sanat voisivat riittää. Mutta mieluummin erotaan ja kärsitään sitten jälkeenpäin. -Aloittajalle toivoisin voimaa tehdä totta erostansa, myös henkisesti, sillä jos seuralainen on renttu,ei se siitä muutu. On liikaa ihmisiä, jotka antavat renttujen (nais- tai miesrenttujen) pilata elämänsä.

• 1943
        paremmin, rakastanut kirjoitti:

oikeammin? Olen monessa samaa mieltä, mutta kuitenkin tuntuu vastauksesi aloittajalle kovin tuomitsevalta. Jos kaikki onnistuu kerralla, ja rakastetaan toisiaan yli kaiken, niin ei olisi avioeroja eikä pettymyksiä. Minusta elämä kuitenkin sisältää kaikkea ja yksi asia, mikä on vaivannut minua, että ihmisten on niin vaikea selvittää puhumalla asioita, varsinkin miesten. Siitäkin huolimatta, että vähätkin sanat voisivat riittää. Mutta mieluummin erotaan ja kärsitään sitten jälkeenpäin. -Aloittajalle toivoisin voimaa tehdä totta erostansa, myös henkisesti, sillä jos seuralainen on renttu,ei se siitä muutu. On liikaa ihmisiä, jotka antavat renttujen (nais- tai miesrenttujen) pilata elämänsä.

kärsivällisyyttä ja kummankin osapuolen nöyrtymistä voisi pelastaa monia erolta. Kun ei kumpikaan osapuoli anna piiruakaan periksi, niin eihän sovusta mitään tule. Vaikka tunteita olisikin jäljellä ja muuta yhteistä lähes 60:n yhteisen vuoden jälkeen. Näin voin sivusta seuranneena todeta. Minulla on helpompaa, koska olen elänyt hyvän parisuhteen. Sen antama pohja riittää loppuelämäksi kunhan elän itseni kanssa sovussa. Mutta helppoja nämä rakkausasiat eivät ole eivätkä itsestään selviä.

• vihdoinkin vapaa?
        1943 kirjoitti:

kärsivällisyyttä ja kummankin osapuolen nöyrtymistä voisi pelastaa monia erolta. Kun ei kumpikaan osapuoli anna piiruakaan periksi, niin eihän sovusta mitään tule. Vaikka tunteita olisikin jäljellä ja muuta yhteistä lähes 60:n yhteisen vuoden jälkeen. Näin voin sivusta seuranneena todeta. Minulla on helpompaa, koska olen elänyt hyvän parisuhteen. Sen antama pohja riittää loppuelämäksi kunhan elän itseni kanssa sovussa. Mutta helppoja nämä rakkausasiat eivät ole eivätkä itsestään selviä.

Vapaus ei aina maistu, se on totta. Joskus kyllä tulee ahtaanpaikan kammoa, kun ei jokainen matonrimpsu ole suorassa ja siitä saa kuulla kunniansa.

Mutta eri asunnoissa asuminen on aika kaukaa haettua yhteiseloa. Voisi olla vaikka omat makuuhuoneet ja sen vieressä oma kylpyhuone kummallakin.

• yksi osatekijä

Takerruin jotenkin tuohon sinun lauseeseesn "Syyttelet muita". Etko sinä reagoisi mitenkään jos sinun nais ystäväsi on sillä aikaa kun olet toissä, tulet kotiin ja huomaat että huh.. Molemmat alasti ja puuhiin alkamassa. Heitin molemmat ulos. Ei tuollaiset muistot oikein syyttelemättä voi unohtua vai miten sinun mielestäsi?
        Siinä on kyllä aineksia syyttelemiseen.
        Elän tunnepohjalla.

• ei tunteettomuutta
        vihdoinkin vapaa? kirjoitti:

Vapaus ei aina maistu, se on totta. Joskus kyllä tulee ahtaanpaikan kammoa, kun ei jokainen matonrimpsu ole suorassa ja siitä saa kuulla kunniansa.

Mutta eri asunnoissa asuminen on aika kaukaa haettua yhteiseloa. Voisi olla vaikka omat makuuhuoneet ja sen vieressä oma kylpyhuone kummallakin.

Minäkin itkisin mieluimmin"Borcessa" kuin busissa.
        Asuisin mieluimmin kahden makuuhuoneen asunnossa mieluimmin saunan kera.
        Kummallakin on omat asunnot olleet jo tavatessa.
        Ihminen oppii jopa minä. Ehkä pelkäsimme molemmat koska on kivulias ero molemmilla takana.
        Ei elämä mene kuin Kauniissa ja Rohkeissa.
        Minuun sattuu oikeasti.

• 1943
        yksi osatekijä kirjoitti:

Takerruin jotenkin tuohon sinun lauseeseesn "Syyttelet muita". Etko sinä reagoisi mitenkään jos sinun nais ystäväsi on sillä aikaa kun olet toissä, tulet kotiin ja huomaat että huh.. Molemmat alasti ja puuhiin alkamassa. Heitin molemmat ulos. Ei tuollaiset muistot oikein syyttelemättä voi unohtua vai miten sinun mielestäsi?
        Siinä on kyllä aineksia syyttelemiseen.
        Elän tunnepohjalla.

ollut poikki suhteet kumpaankin minun kohdallani. Sanoin miehelleni, että jos jotain juttuja on, paras on etteivät tule korviini. Molemmat olisimme voineet viettää kaksoiselämää, koska molemmilla oli oma asunto. Luottamus säilyi.

• rentukka¤

Tasaisin välein tulee näitä ongelmatilanteita täällä esiin. Minä haluaisin rentun, meillä olisi kivaa yhdessä. ;)

• Minäkin Elän

Outoa tuoda henkilökohtaiset asiat tänne sivulle, ja laukoa ystävättärenkin puuttuminen suhteeseen, jos olisit ollut asiallinen, olisit tämän ystävättären kanssa selvittänyt asiasi.
        Kai sinullakin on ollut tämä 'varjo'mies jonkin aikaa ei sitä noin vain lähdetä rentunkaan kelkkaan.
        Toivottavasti tämä miehesikin käy lukemassa näitä sivuja!

• Outo Outi
        Minäkin Elän kirjoitti:

Outoa tuoda henkilökohtaiset asiat tänne sivulle, ja laukoa ystävättärenkin puuttuminen suhteeseen, jos olisit ollut asiallinen, olisit tämän ystävättären kanssa selvittänyt asiasi.
        Kai sinullakin on ollut tämä 'varjo'mies jonkin aikaa ei sitä noin vain lähdetä rentunkaan kelkkaan.

Outoapa hyvinkin ihmiselle, joilla on ystäviä, kenelle tunteensa purkaa.

Joskus on vain parempi, että "purkaa" tunteensa täällä nimettömänä ja ystävä nimikekkään ei viellä paljasta ystävän henkilöllisyyttä.

• ykshaileee
        Minäkin Elän kirjoitti:

Ystävärestä vois laukoa vähän enemmänkin.
        Oli se niin härski temppu. Mitään en vihaa niin paljon kuin naisia jotka on nakittamassa toisen miestä.
        Se olisi helppoa minullekin mutta minulla on periaate. Sitähän vois sitten vaikka ryhmäseksiäkin tehdä. Yäk.
        Enkä myöskään pidä ihmisistä jotak puolustavat sellaista tekoa.

• ystävättäriä, jotka kutsuivat
        ykshaileee kirjoitti:

Ystävärestä vois laukoa vähän enemmänkin.
        Oli se niin härski temppu. Mitään en vihaa niin paljon kuin naisia jotka on nakittamassa toisen miestä.
        Se olisi helppoa minullekin mutta minulla on periaate. Sitähän vois sitten vaikka ryhmäseksiäkin tehdä. Yäk.
        Enkä myöskään pidä ihmisistä jotak puolustavat sellaista tekoa.

mieheni "kylään" tietämättäni. No, eihän se mitään, jos mies meni, ei ollut mieskään minkään arvoinen. Nykyistä miestäni on 2 ystävätärtä houkutellut, vaan eipä ole mennyt. Taisin vihdoinkin löytää hyvän miehen. Ystävättäriä ei enään ole, mutta eihän se mitään, tarvitsen heitä yhtä vähän kuin entisiä miehiäni.

• ei kevyttä..

läheisyyttä ja rakkautta ole jos asuu eri asunnoissa,minusta asia on näin.
        Kun on rakkautta,haluaa olla rakkaansa lähellä aina.
        En ymmärrä näitä nykysuhteita,jopa vanhemmilla ihmisillä että asutaan erillään ja tapaillaan,myös kumpikin voi käydä yksin omien kaverien kanssa,risteilyillä,tansseissa ym

Ei sovi minulle,olen mielummin yksin,haluan läheisen ihmis-suhteen jos vielä sellaisen löydän.

• 1943
        ei kevyttä.. kirjoitti:

läheisyyttä ja rakkautta ole jos asuu eri asunnoissa,minusta asia on näin.
        Kun on rakkautta,haluaa olla rakkaansa lähellä aina.
        En ymmärrä näitä nykysuhteita,jopa vanhemmilla ihmisillä että asutaan erillään ja tapaillaan,myös kumpikin voi käydä yksin omien kaverien kanssa,risteilyillä,tansseissa ym

Ei sovi minulle,olen mielummin yksin,haluan läheisen ihmis-suhteen jos vielä sellaisen löydän.

Itselläni oli onnellinen etäavioliitto. Se sopi meille. En vieläkään halua muuttaa kenenkään kanssa pysyvästi samaan osoitteeseen. Kukin tehköön siten, kun hyvä on.

• kanssasi aivan
        1943 kirjoitti:

Itselläni oli onnellinen etäavioliitto. Se sopi meille. En vieläkään halua muuttaa kenenkään kanssa pysyvästi samaan osoitteeseen. Kukin tehköön siten, kun hyvä on.

samaa mieltä' että jokainen tehköön niin, kuin parhaaksi näkee ja kokee. Olen eroni jälkeen seurustellut jo kymmenen vuotta uuden ihmisen kanssa ja elämme eri osoitteissa. Olemme katsoneet tämän järjestelyn parhaaksi. Asumme lähekkäin ja tapaamme usein. Eihän sitä tiedä sitten, kun tulemme "vanhoiksi" ja tarvitsemme toistemme apua. Nyt on näin hyvä. On ihanaa, kun saa joskus olla vain ja rentoutua hyvän kirjan parissa.

• jos asuu uuden
        kanssasi aivan kirjoitti:

samaa mieltä' että jokainen tehköön niin, kuin parhaaksi näkee ja kokee. Olen eroni jälkeen seurustellut jo kymmenen vuotta uuden ihmisen kanssa ja elämme eri osoitteissa. Olemme katsoneet tämän järjestelyn parhaaksi. Asumme lähekkäin ja tapaamme usein. Eihän sitä tiedä sitten, kun tulemme "vanhoiksi" ja tarvitsemme toistemme apua. Nyt on näin hyvä. On ihanaa, kun saa joskus olla vain ja rentoutua hyvän kirjan parissa.

(avo)puolison kanssa yhdessä? Taitaa olla syytä tarpeeksi.

• 1943
        jos asuu uuden kirjoitti:

muutenkaan, koska oma eläkkeeni on parempi. Kuusi kuukautta sain. Olen omillani toimeen tullut koko ikäni.

• aina pitää
        1943 kirjoitti:

muutenkaan, koska oma eläkkeeni on parempi. Kuusi kuukautta sain. Olen omillani toimeen tullut koko ikäni.

panna paremmaksi!

• tähän tulokseen
        ystävättäriä, jotka kutsuivat kirjoitti:

mieheni "kylään" tietämättäni. No, eihän se mitään, jos mies meni, ei ollut mieskään minkään arvoinen. Nykyistä miestäni on 2 ystävätärtä houkutellut, vaan eipä ole mennyt. Taisin vihdoinkin löytää hyvän miehen. Ystävättäriä ei enään ole, mutta eihän se mitään, tarvitsen heitä yhtä vähän kuin entisiä miehiäni.

on pilvin pimein naisia jotka ovat valmiita paapomaan ja vetämään mattoa alta, ystävyydellä millä ei ole mitään rajoja.

• ole itse !!!!!
        Minäkin Elän kirjoitti:

Olisit ollut asiallinen, mietin ja pitkään. Siitä oli asiallisuus kaukana kun minä osoitin ovea molemmille. Rintaliivit liiteli perässä ovesta.

• 1943
        aina pitää kirjoitti:

panna paremmaksi!

joka kanssa kilpailen? Mitäs pahaa siinä on, että tulee omillaan toimeen? Parisuhde on oman kokemukseni mukaan onnellinen, kun ei ole taloudellisesti riippuvainen toisesta. Yhdessä pysytään ihan muista syistä. Muut saavat ihan rauhassa olla minua parempia, itse olen tyytyväinen omaan elämääni.

• toine 1943
        1943 kirjoitti:

joka kanssa kilpailen? Mitäs pahaa siinä on, että tulee omillaan toimeen? Parisuhde on oman kokemukseni mukaan onnellinen, kun ei ole taloudellisesti riippuvainen toisesta. Yhdessä pysytään ihan muista syistä. Muut saavat ihan rauhassa olla minua parempia, itse olen tyytyväinen omaan elämääni.

Oletan, että syntymävuotesi on sama, kuin minulla, joten olen samaistunut Sinuun.

Huomaan, että Sinua vainoaa tuo sama kateellinen ihminen, joka aina haluaa halveksia elämänasennettasi.

Olen usein kommentoinnut häntä vastaan, koska oma elämäni on kuin Sinun elämäsi, jota arvostan.

Unohdetaan tuo "kademieli", koska ei hän voi millääntavoin tuhota meidän elämää. Onneksi

• Tajusin
        1943 kirjoitti:

mukaan?Suhde pelaa.Niinhä minäkin oletin.

• 1943
        toine 1943 kirjoitti:

Oletan, että syntymävuotesi on sama, kuin minulla, joten olen samaistunut Sinuun.

Huomaan, että Sinua vainoaa tuo sama kateellinen ihminen, joka aina haluaa halveksia elämänasennettasi.

Olen usein kommentoinnut häntä vastaan, koska oma elämäni on kuin Sinun elämäsi, jota arvostan.

Unohdetaan tuo "kademieli", koska ei hän voi millääntavoin tuhota meidän elämää. Onneksi

olen tuon vainoamisen havainnut,mutta antaa mennä kuten vesi hanhen selästä. Juuri nyt en ehdi miesjuttuja ajatella, on niin paljon muuta kuten autoilua, aikuisten lasten kanssa olemista, joululehtijuttua, suunnistamista, saunomista, uimista, puutarhanhoitoa, metsänraivausta, ystävien tapaamista. Ihanaa tämä elämä.

• Petetty
        Minäkin Elän kirjoitti:

Sinulla on jotenkin kieroutunut oikeustaju.
        Syyllistät minut kun en ole ystävättäreni kanssa ASIALLISESTI selvittänyt asioita ja sekoittanut sen peräti tänne palstoille. Kukahan tässä on nyt tehnyt rumasti ja kenen olisi pitänyt pyytää anteeksi? Yleensä nää välistä vetäjät pääsevät liiana helpolla.
        Oli kysymyksessä sitten mies tai nainen.
        Naiset on katalampia.

• ristissä
        Tajusin kirjoitti:

mukaan?Suhde pelaa.Niinhä minäkin oletin.

Minkähän laista olisi peleta jotain suhdetta?
        Pitäis olla pelinaisia ennen kuin miesten kanssa pärjäisi. Mitenkähän minä nyt peleisin tämän miehen itse ymmärtämään että ei juo. Tässä kaatuu domino. Molemmat olemme tunteella voimakkaasti eläviä ihmisiä. Pitäisköhän tässä alkaa elämään järjellä kyynisesti. Ottamasta turhia murheita jos toinen ns. taittuu.

• soopaa
        jos asuu uuden kirjoitti:

Yli viisikymppinen leski voi vaikka avioitua uudelleen se ei vaikuta leskeneläkkeeseen. Uuden puolison jälkeen eläkettä ei kuitenkaan makseta.

• ajattelijatar..
        soopaa kirjoitti:

Yli viisikymppinen leski voi vaikka avioitua uudelleen se ei vaikuta leskeneläkkeeseen. Uuden puolison jälkeen eläkettä ei kuitenkaan makseta.

Järjen jättiläinen taas lausui totuuden. Liity kepuun, siellä olisit aarre ajatuksinesi.

• nikitön..

Kuinka viikonloppusi meni? Huomasin, että keskustelu alkoi taas rönsyilemään eläkkeisiin.

Minäkin elän etäsuhdetta mieheni kanssa, koska yhteen emme nyt sovi ja kuten se nykyisin sanotaan;"olemme kasvaneet erilleen"!

Uutta en ole löytänyt, mutta en ole etsinytkään, joten tapailen usein miestäni, koska en ole viitsinyt hänestä ex:sää tehdä, sillä nyt olen huomannut, että riitojakaan ei tule, kun asumme erikseen.

Onhan meillä lapset ja lapsenlapset, jotka hitsaavat meitä yhteen, kuten myös suuri suku. Olemme myös niin vanhanaikaisia, että esim. kumpikaan ei rohkenisi tuoda ns."uutta" suhdetta suvun juhliin, jossa tapaisi tämän ex:sänsä mahdollisesti ilman seuralaista.

• ristissä

Ei tässä vielä voi sanoa kuinka meni. Me olemme vanhoja ystäviä. Hän on herrasmies ja kuinnioittaa minua. Kyselee tietenkin kuinka voin ja muuta. Mielestäni siinä suhteessa en ole tehnyt mitään väärää jos en ole kertonut. En ole luvannutkaan että alkaisimme olemaan yhdessä. Olin vierailulla ja nukuin eri huoneessa.
        Naurattaa vaan joittenkin kommentit että olis heti sänkypuuhissa jos menee miehen luokse yökylään.
        Moralisoidaan minun tunteitani ja elämääni.

• 1943
        ristissä kirjoitti:

Ei tässä vielä voi sanoa kuinka meni. Me olemme vanhoja ystäviä. Hän on herrasmies ja kuinnioittaa minua. Kyselee tietenkin kuinka voin ja muuta. Mielestäni siinä suhteessa en ole tehnyt mitään väärää jos en ole kertonut. En ole luvannutkaan että alkaisimme olemaan yhdessä. Olin vierailulla ja nukuin eri huoneessa.
        Naurattaa vaan joittenkin kommentit että olis heti sänkypuuhissa jos menee miehen luokse yökylään.
        Moralisoidaan minun tunteitani ja elämääni.

yhteistä, kun olette yhdessä eläneet. Ei tosiaan tarvitse heti sänkyyn rynnätä, vaikka saman katon alla on. Itse voisin joidenkin miesten kanssa lähteä vaikka matkalle ja nukkua samassa huoneessa. Jotkut miehet kammoksuvat toisen miehen kanssa samassa huoneessa asumista, homofobiaa? Elä omalla tyylilläsi.

• menin jo lankaan
        1943 kirjoitti:

yhteistä, kun olette yhdessä eläneet. Ei tosiaan tarvitse heti sänkyyn rynnätä, vaikka saman katon alla on. Itse voisin joidenkin miesten kanssa lähteä vaikka matkalle ja nukkua samassa huoneessa. Jotkut miehet kammoksuvat toisen miehen kanssa samassa huoneessa asumista, homofobiaa? Elä omalla tyylilläsi.

Kirjoitin jo kärkevän viestin, koska Sinua on epäilty mieheksi ja nyt itsekkin sain sellaisen käsityksen.

"jotkut miehet kammoksuvat toisen miehen kanssa samassa huoneessa asumista"

Ja, nyt huomasin, että olen todellakin se, jota mieheni aina sanoi.

Lukutaito hyvä (10), mutta ymmärtäminen nolla.

Lähetän tämän viestin vain siksi, että useimmilla tuntuu olevan sama ongelma.

Onkohan se dementian alku vai synnynäinen vika, kuten minulla?

• 1943
        menin jo lankaan kirjoitti:

Kirjoitin jo kärkevän viestin, koska Sinua on epäilty mieheksi ja nyt itsekkin sain sellaisen käsityksen.

"jotkut miehet kammoksuvat toisen miehen kanssa samassa huoneessa asumista"

Ja, nyt huomasin, että olen todellakin se, jota mieheni aina sanoi.

Lukutaito hyvä (10), mutta ymmärtäminen nolla.

Lähetän tämän viestin vain siksi, että useimmilla tuntuu olevan sama ongelma.

Onkohan se dementian alku vai synnynäinen vika, kuten minulla?

tiedän sukupuoleni enkä täällä koskaan ajattele onko joku toinen mies vai nainen. Luulo ei ole tiedon väärtti. Hyvää Ilosaari-rockia vaihteeksi.

• 62v on

Vanha ja vanhus jonkun mielestä. Nainen.
      vanha vanhus isoäiti mummo ikääntynyt vai ikkäloppu. Huh hellettä. Minulla on lemppari nimet, ystäville etunimi.
      Tunnustan ikäni numeroina mutta en hyväksy moisia nimityksiä.
      Tunnen olevani eossa seksuaalisesti, henkisesti kuin ulkoisesti.
      minulla saa olla suhde mieheen, nuorempaan jos minä haluan ja mies on sen jo hyväksynyt.
      Kirjoitin tämän siksi kun tällä viestillä näkyi olevan normaalia elämää vaikka joku nirppa nokka arvostelikin.
      70v jos elän haluan olla vielä nuorekas.
      Tarpeeksi on naisia jotka menevät mummmous myyttiinsä. Minä elän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      180
      10380
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3555
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      54
      3301
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      64
      2875
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      207
      2243
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      116
      2203
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2033
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1638
    9. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1456
    10. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1386
    Aihe