tuli kirje

kirjeessä kutsutaan työn haun uusimiseen ja siinä annettiin väärää tietoa vielä alleviivattuna oli:saapumatta jättäminen katkaisee työnhaun ja saatat menettää kansaneläkelaitoksen maksaman työmarkkinatuen 2 kuukaudeksi.miksi sanotaan saatan koska se on täysin varma et menttää?senhän menettää toistaiseksi eikä 2kuukaudeksi?olen ollu 3v työttömänä

4

496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Roikkuu.

      ...kirjeessä kutsutaan työn haun uusimiseen ja siinä annettiin väärää tietoa vielä alleviivattuna oli:saapumatta jättäminen katkaisee työnhaun ja saatat menettää kansaneläkelaitoksen maksaman työmarkkinatuen 2 kuukaudeksi...

      Riippuu vähän siitä, miksi tuo kirje on lähetetty. Kutsu merkinnee sitä, ettei kyse ole normaalista työnhaun uusimisesta, vaan käyntiin on liitetty jotain muutakin.

      Työnhaun uusimatta jäämisestä ei seuraa muuta kuin se, että niiltä päiviltä menettää tuen, joina työnhaku ei ole voimassa.

      Kun sinulle on tullut kutsu, niin uusimisen yhteydessä on tarkoitettu varmasti käydä kanssasi jotain läpi. Tällaisen käynnin laiminlyömisestä seuraa senktio. Selviääkö karenssilla vaiko tuleeko rangaistustyössäoloehto, riippuu siitä, mikä on tilanteesi.

      Aika kieroa, ettei kutsussa ole sanottu, minkä vuoksi kutsu oikeasti on lähetetty.

    • *Roikkuu.

      ....kirjeessä kutsutaan työn haun uusimiseen ja siinä annettiin väärää tietoa vielä alleviivattuna oli:saapumatta jättäminen katkaisee työnhaun ja saatat menettää kansaneläkelaitoksen maksaman työmarkkinatuen 2 kuukaudeksi...

      Riippuu vähän siitä, miksi tuo kirje on lähetetty. Kutsu merkinnee sitä, ettei kyse ole normaalista työnhaun uusimisesta, vaan käyntiin on liitetty jotain muutakin.

      Työnhaun uusimatta jäämisestä ei seuraa muuta kuin se, että niiltä päiviltä menettää tuen, joina työnhaku ei ole voimassa.

      Kun sinulle on tullut kutsu, niin uusimisen yhteydessä on tarkoitettu varmasti käydä kanssasi jotain läpi. Tällaisen käynnin laiminlyömisestä seuraa senktio. Selviääkö karenssilla vaiko tuleeko rangaistustyössäoloehto, riippuu siitä, mikä on tilanteesi.

      Aika kieroa, ettei kutsussa ole sanottu, minkä vuoksi kutsu oikeasti on lähetetty.

      • ssssssssss

        jutellaan sielä muustaki mutta eikö tule toistaiseksi voimassa oleva karenssi jos ei mene annettuun aikaan paikalle


      • Kutsuttu.
        ssssssssss kirjoitti:

        jutellaan sielä muustaki mutta eikö tule toistaiseksi voimassa oleva karenssi jos ei mene annettuun aikaan paikalle

        Jos erikseen kutsuttu paikalle, niin silloin tulee sanktio, jos ei mene.

        Sanktioita ovat joko karenssi tai rangaistustyössäoloehto. Tietysti voidaan heittää ulkopuolelle työttömyysturvan, mutta ei sitä tuollaisesta tehdä.

        Käytännössä rangaistustyössäoloehto on toistaiseksi voimassa, koska se ei poistu, ennen kuin ehto on täytetty.

        Se, saako 2 kk:n karenssin vaiko 5 kk:n rangaistustyössäoloehdon, riippuu tilanteestasi. Jos olet saanut yli 500 pvää työmarkkinatukea tai sitten olet pudonnut päivärahalta ja saanut 180 pvää työmarkkinatukea, saat rangaistustyössäoloehdo, muussa tilanteessa pitäisi selvitä karenssilla.

        Toinen juttu on sitten se, että jos ei mene paikalle ja työnhaku katkeaa tuon vuoksi, niin sitten ei ole oikeutta työttömyystukiin. Työttömyystuen ehtona kun on, että on työttömänä työnhakijana työkkärissä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1852
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1308
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      340
      854
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      644
    Aihe