Nyt alkoi viisaudenhammas jotenkin temppuilemaan (poisto kyl on edessä syksymmällä). Elikkä särkyä ei ole, mutta hampaan viereen (ikeneen) on tullut jonkinlainen haavauman tapainen (kun hammas on noussut) ja nyt siitä on tullut märkää... pelästytti pahasti.. menin hammaslääkäriin ja antoivat antibioottikuurin (kefalex) ja klooriheksidiiniä (menikö oikein?) sisältävää suuvettä. Mut en saanut mitään tietoa mikä vaiva on kyseessä. Tosi huonosti infosivat muutenkin kaikesta.. :-( Nyt mietin että voiko tää vaiva tästä pahentua?Jos kuuri ei tehoakaan tähän?
Viisaudenhammas..
3
418
Vastaukset
- ei ymmärrä
Ilmeisesti sieltä on tullut märkää jonka takia sait sen antibiootin. Sitä en vaan ymmärrä että miksi ( näin yleisellä tasolla ) te ette itse kysele siellä hammaslääkäriltä että mistä nyt on kysymys. Odotetaan vaan että kaikki kerrotaan sulle. Kyselkää itse. Kuka täällä nyt voi tietää kun ei ole koko suuta mihin kurkata ja sitten sanoa painava sanansa.
- ihan niinkään mene
...että potilaan pitäisi hoitotilanteessa, kipeänä ollessaan /mahdollisesti kivuista kärsivänä ITSE SILLÄ HETKELLÄ tajuta kysyä kaikki mahdollinen. Entä jos kärsii hammaslääkärikammosta? Entä jos ei ole päässyt sille hammaslääkärille, joka on normaalisti hoitanut? Itse ainakin kuvittelen, että se kertominen on LÄÄKÄRIN tehtävä. Mitä potilas, joka ei tiedä vaivastaan juuri mitään, tietää kysyä juuri oikeat kysymykset? Ja entä jos kysyy, mutta kunnollista vastausta ei tule? Jos tuntuu siltä, että hoidetaan vaan "mahdollisimman äkkiä alta pois",huomiota kiinnittämättä, kiireessä? Itselläni ainakin on kokemuksia tästä. Nämä kokemukset arvauskeskuksista pariltakin paikkakunnalta. Näkee miten henkilökuntaa on julkisella sektorilla vähennetty. Jotkut hyppivät varmaan riemusta, että jes, nyt päästään siitä julkisesta terveyden (tai siis sairaan)hoidosta eroon ja yksityiselle vaan, vaikkei olisi rahaakaan. Minua taas tämä surettaa ja myös suututtaa. No, meni vähän off-topic. Sorry.
- Hammashoitaja
Antoivat sinulle tulehdukseen antibioottikuurin ja klooriheksidiiniä myös siihen, että ne tappavat suussa bakteereita. Ja kuuri aika varmasti tehoaa, jos se sinulle käy hyvin,ettet ole allerginen sille. Ja vaiva voi kyllä tässä välissä pahentua uudestaan, että voit tarvita uudestaan antibioottikuurin. Itselläni on poistettu kaikki viisurit ja yksi oli tulehtunut johon sain kuurin ja muutaman päivän päähän poistoajan.
Vähän ihmettelen kuitenkin sitä, että eivät sitten antaneet parinpäivän päähän sinulle poistoaikaa... mutta luulisin syynä olevat, jos sanoit että sinulla on syksylle aika. Mutta paranemisia sinulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h583611- 413486
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062801Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv462536Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151629- 321493
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211409Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061307- 1801251