juuri aloittanut laihdutuksen

laihduttaja-84

Hei,

Painan 132,4 kiloa ja pituudeltani olen 181cm ja kaipaan neuvoja laihdutukseen. Tiedän olevani sairaanoloisesti lihava painoindeksin mukaan, mutta olen kuitenkin vaan lihava omasta mielestäni, koska ruumiinrakenteeni on varsin roteva, mutta siitä huolimatta tarvitsen HYVIÄ neuvoja miten aloitan painon hallitsemisen.

Tänäpäivänä aloitin kuurin ja päivän ateriana on ollut: 7 kuppia kahvia maidon kera, osa sanoo että se on hyvä osa sanoo ettei ole, mutta omalta osaltani olen huomannut, että kun juon kahvia niin ulostan paljon enemmän joka mielestäni on hyvä asia.. vettä olen juonut tänään noin 6dl vaikka pitäisi pyrkiä juomaan sen suositellun 3l määrän, jotta kuona-aineet pääsevät liikkeeseen..
Nyt illan tuiskeessa olen myös nauttinut alkoholia 0,35L Suomi viinaa ja luultavasti otan muutaman kaljan, kun suunnittelen tätä laihdutusta.. huonohan se on kun viinassa on ainakin paljon kaloreita ja kaljassakin kun ajattelee miten paljon sitä on, mutta olen valmiina jättämään kaiken taakse, jos löydän hyvän keinon laihduttaa.

Kestän hyvin ruoanhimoja, jos juon kahvia ja kyllä minä tupakoin, joka sekin estää sitä.

Käsitykseni mukaan olisi hyvä syödä, jonkin sortin viljaa jotta ruoanvaihduntani parantuisi, mutta omasta mielestäni se on hyvä jos WC:ssä joutuu näin päivinä jo rampata 1-3 kertaa..

Minkäänlaista liikuntaa en ole harrastanut lähiaikoina, mutta ajattelin aloittaa kävelyllä näin aluksi.. asuntoni vieressä on alue missä voi liikkua todella hyvin.

Tässä on kaikenlaiset tiedot minusta alkuun, joten nyt kysyn teiltä kaikilta, minkälaisia laihdutuskuureja minun kannattaisi harrastaa? En halua tietoa siitä, että pitääkö ne olla vähä kalorisia / hiilihydraattisia, vaan haluan suoria neuvoja MITÄ JA MITÄ EN SAA / SAAN SYÖDÄ. Sillä tavalla pääsen jonkinlaiseen alkuun..

Minun mielestä on turha alkaa käydä salilla tässä vaiheessa, koska olen kooltani niin roteva, kuten jo aiemmin mainitsin... vatsalihaksia voin treenata kotona omalla tavallani, mutta mielestäni muu lihasten treenaus on tällä hetkellä ajanhukkaa..

Joten antakaa ihmeessä parhaat "reseptinne" ja mainitkaa ihmeessä kokemuksia ja miten jälkeenpäin on sujunut kyseisen kuurin jälkeen.

KIITOS.

6

711

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laihduttaja-84

Lisäys edelliseen:

Onko internetissä, jotain laskuria jonka avulla voisin laskea kalorini? Eli ilmaista ohjelmaa hakisin. Siskollani on joskus ollut joku kalorilaskuri ohjelma.

Armeija aikoina, joskus 2004 aikoihin kilot karisi jotain -25kg, mutta nyt kaikki kilot on tullut takaisin. Sitä aikaa voi kuvailla näkkäri kuuriksi, koska leireillä ei iljennyt syödä mitään muuta..

Kuten viimeski jo mainitsin, että saisin jotain konkreettisia ohjeita niin voisiko joku mahdollisesti jopa suunnitella minulle jonki pituisen dieetti ohjelman..

Kaali on kuulemma hyvä vaihtoehto, mutten siitä välitä niin paljoa, joten olisi kiva saada jonkinlainen muu ohje, kaikenlaiset ohjeet otetaan huomioon.

Olen lukenut atkinssonin kuurista, mutta osa sanoo että se on täysin "puppua" eli valetta..

Ja tähän loppuun voisin kysellä semmoista, että voinko syödä esim. makaroonia? jos voin niin minkä kanssa? Ajatellen huomisen ruokavalioo? Kaapissa nyt ei ole mitään ihmeellistä.. normaali jauheliha siellä on, mutta uskon että sitä nyt ei kovin mielellään viitti tehdä.. tonnikala on toinen vaihtoehto, mutta se on melko oksettavaa suoraan sanoen.. joten otan ohjeita vastaan tosi :) perus eineksiä löytyy jonkin verran perunasta jauhoihin.

• 1. Laske energiankulutuksesi esim. energynetin laskurilla.

http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet03/index.pl?language_id=1

2. Syö päivittäin maksimissaan tuo määrä vapaasti niitä ruokia millä olosi on paras koko päivän.
      Energiat näkee pakkauksista ja loput finelistä.

http://www.fineli.fi/

Sivuilta saa muutenkin parasta tietoa, ilman rahastusten aiheuttamaa vääristymistä.

3. Lisää liikuntaa varovasti sen verran kuin siedät.

Tässä koko juttu, anna humpuukimaakarien rahastaa muita, säilytä elämänlaatusi ja pelasta ruhosi jojoilulta. Projekti kestää loppuelämäsi ajan joten unohda nopeustavoitteet, aikaa riittää.

• Matami Mimmi

Siellä laihduttavat ovat tosi isoja ja pudottavat isoa läskimäärää. Tule sinne kirjoittelemaan.

Olen samaa mieltä: UNOHDA kaikki dieetit. SYö vähän ja usein. Kieltäydy kaikesta rasvaisesta ja makeasta. Syö vain kun tunnet nälkää. Älä juo alkoholia.

• tonen pudottaja
        Matami Mimmi kirjoitti:

Siellä laihduttavat ovat tosi isoja ja pudottavat isoa läskimäärää. Tule sinne kirjoittelemaan.

Olen samaa mieltä: UNOHDA kaikki dieetit. SYö vähän ja usein. Kieltäydy kaikesta rasvaisesta ja makeasta. Syö vain kun tunnet nälkää. Älä juo alkoholia.

Itse olen liittynyt keventäjiin joka on niin maikkarin maksullinen palvelu noin pari kuukautta sitten. Olen kyllä ollut tyytyväinen. Saat sieltä valmiin liikunta ohjelman, sekä täysiin valmiit ruoka ohjelmat niin pitkäksi aikaa kun olen jäsen :)

Plus jos joku askarruttaa niin sieltä voi ammatti ihmisiltä kysyä neuvoa. Mutta toki tämän palstan ryhmistä on myös ollut minulle korvaamaton apu!

Kovasti tsemppiä sinulle kohti uutta terveellistä elämää.

• Neito81
        tonen pudottaja kirjoitti:

Itse olen liittynyt keventäjiin joka on niin maikkarin maksullinen palvelu noin pari kuukautta sitten. Olen kyllä ollut tyytyväinen. Saat sieltä valmiin liikunta ohjelman, sekä täysiin valmiit ruoka ohjelmat niin pitkäksi aikaa kun olen jäsen :)

Plus jos joku askarruttaa niin sieltä voi ammatti ihmisiltä kysyä neuvoa. Mutta toki tämän palstan ryhmistä on myös ollut minulle korvaamaton apu!

Kovasti tsemppiä sinulle kohti uutta terveellistä elämää.

http://www.pudottajat.fi

Keventäjien ilmainen versio.

• Laihtunut kovin

jätin perunat,jauhot ja sokerit niin laihduin ennätysaassa 25kg, huomasin että Hiilihydraatit ne on kuin lihottaa ei niinkään rasvat olen jatkanut samaa linjaa ja kilot ei ole tulleet takaisin.

tää sopii minulle ei varmaan kaikille mutta kokeile viikko

ps varo ihmepillereitä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      94
      4182
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      27
      2285
    3. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      200
      2136
    4. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      101
      1952
    5. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      394
      1744
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      143
      1337
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      100
      1249
    8. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      32
      1045
    9. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      956
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      78
      815
    Aihe