Raamattu, massamurhaajan manuaali

8

374

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pentecostal.1

Ateistit ovat tappaneet viimisen sadan vuoden aikana enemmän ihmisiä kuin ketkään muut viimeisten kuuden tuhannen vuoden aikana.

Kaikki me kuolemme joskus ja muinaisessa maailmassa jotkut yhteisöt olivat aivan ylivoimaisen pahoja Jumalankin mielestä.

• toivottomille

Ajatuksen kierouma on raju, kun lukee Raamattua kuten piru itte, illuminatus. Miten käy, jos perversoit kaiken muunkin rakkauden elämässäsi?

• oikeudenmukainen

On totta, että Raamatussa veri lentää. Mutta niinhän se maailmassa on, kylvämisen ja niittämisen laki toimii ihan oikeasti.

Raamattua pidetään myös ristiriitaisena sen takia, että yhtäältä siinä kielletään tappaminen, ja toisaalta yllytetään tappamaan viholliset.

Syy tuohon on se, että suomenkielistä Raamattua vaivaa tuossa yhteydessä käännösvirhe. Esimerkiksi viides käsky, joka on käännetty "älä tapa", pitäisi kääntää "älä murhaa", alkukielinen hebrean sana רצח (transiltteroituna ratsach)tarkoittaa nimenomaan murhaamista, viattoman veren vuodattamista.

Mitä esimerkiksi luvatun maan valloittamiseen sitten tulee, Jumala antoi luvan raivata alla oleva kansa pois, mutta vasta neljä sukupolvea Abrahamin jälkeen, koska "sillä amorilaisten syntien määrä ei vielä ole täyttynyt." (1. Moos. 15:16 ).

• Retrohetero

pitäisi palvoa? Sehän tappoi omia "lapsiaan"?
        Vedä kätees, vajakki...

• lukenut kunnolla
        Retrohetero kirjoitti:

pitäisi palvoa? Sehän tappoi omia "lapsiaan"?
        Vedä kätees, vajakki...

tai sitten et ymmärtänyt. Jumala lupasi Abrahamille tietyn maa-alueen, mutta vasta neljä sukupolvea myhemmin (eli Abraham oli silloin jo työntänyt hyvän aikaa koiranputkea). Sillä alueella asui kansakunta, joka eli suhteellisen sikamaisesti.

• Retrohetero
        lukenut kunnolla kirjoitti:

tai sitten et ymmärtänyt. Jumala lupasi Abrahamille tietyn maa-alueen, mutta vasta neljä sukupolvea myhemmin (eli Abraham oli silloin jo työntänyt hyvän aikaa koiranputkea). Sillä alueella asui kansakunta, joka eli suhteellisen sikamaisesti.

kansakunta oli myös jumalan "lapsia". Minkälainen
        vanhempi tappaa omia lapsiaan? Raiskaa niitä
        ja kiduttaa?

• Puke_Skywanker(ei kirj)
        lukenut kunnolla kirjoitti:

kaikkihan olivat lähtöisin aatamista ja eevasta. vai oliko niillä jonkin toisen jumalan "luomat" esi-isät?.

• puusilima_

jokainen ajatteleva ja normaali ihminenhän tuon tajuaa, että näin on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5106
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3636
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      35
      3026
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2995
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      10
      2916
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2353
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1838
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1780
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      139
      1698
    Aihe